omatekoiset vauvanruoat koneeseen?

kokkailija

Tytär kohta 6kk ja heinäkuussa matkustetaan Espanjaan reiluks viikoks.3 kk asti oon tehnyt
kaikki kasvissoseet itse ja nyt myös lihaa.Nyt tää matka mietityttää et saanko vietyä
turvatarkastuksen läpi nämä omatekoiset ruoat käsimatkatavaroissa.Pitääkö mun alkaa
totuttaa purkkiruokiin ennen matkaa?
Miten olette itse tehneet vastaavassa tilanteessa?

13

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kestä

      että kyllä saa. Ja tuo olisi selvinnyt myös esim. finnair.fi/infi sivuilta.

    • äiti-08

      outo tuo toinen vastaus, ihan hyvin saa viedä mitä tahansa ruokaa lapselle mukaan, me olemme ainakin vieneet. eli kaiken, mitä et koneessa tarvitse pakkaat särkymättömiin rasioihin ruumaan ja koneeseen otat sen mitä siellä tarvitset vähän varuiksi jos vaikka tavarat tulevat myöhässä. Varaa ylimääräisiä lusikoita, koska joudut takuulla maistamaan jotain/joitain ruoista (tämä siis ihan normaali yleinen käytäntö, vanhempi maistaa, ei lapsi), kun eivät ole perinteisiä pilttejä tai bonia.. ei lapsen ruokailutottumuksia tarvitse matkan takia vaihtaa!

    • ihmettelijäx

      Ajattelitko koko viikon pärjätä Suomesta tuoduilla ruoilla? Eikö ne lämpene matkalla ja mene pilalle?

      • kokkailija

        No olin ajatellut tehdä ruoat edellisenä iltana ja mulla on sellainen pehmeä kylmälaukku
        jossa veisin ne.Perillä pakastaisin ruoat.
        Mut koneeseen en voi sit viedä kuin pienen määrän ja loput matkalaukussa...


      • Jeeloona
        kokkailija kirjoitti:

        No olin ajatellut tehdä ruoat edellisenä iltana ja mulla on sellainen pehmeä kylmälaukku
        jossa veisin ne.Perillä pakastaisin ruoat.
        Mut koneeseen en voi sit viedä kuin pienen määrän ja loput matkalaukussa...

        Ruokaa ei kyllä saa kuljettaa maasta toiseen, edes avaamaton Cokis pullo ei mennyt viimeksi läpi Lontooseen mentäessä.
        Eikä sinun varmaan kannata niitä ruokia tehdä kotona valmiiks, ihan säilyvyydenkin kannalta. Ja kyllä saat Espanjastakin perunaa ja muita vihanneksi ja lihaakin; kokkaile ne nyt ihmeessä vasta perillä.
        Jos koitat ajoittaa lennon kanssa vauvan syömisen, eli juuri ennen lähtöä ruokaa kentällä, pärjäisikö maidolla, korvikkeella ja vaikka kaupan valmiilla hedelmäsoseilla lennon ajan (siis jos hän niitä suostuu syömään) Meillä oli ihan sama tilanne, kun kaupan valmisruoat ei kelvannu, ja kokkailin sitte soseet lomapaikassa ja kitkuteltiin lennot.


      • äiti-08
        Jeeloona kirjoitti:

        Ruokaa ei kyllä saa kuljettaa maasta toiseen, edes avaamaton Cokis pullo ei mennyt viimeksi läpi Lontooseen mentäessä.
        Eikä sinun varmaan kannata niitä ruokia tehdä kotona valmiiks, ihan säilyvyydenkin kannalta. Ja kyllä saat Espanjastakin perunaa ja muita vihanneksi ja lihaakin; kokkaile ne nyt ihmeessä vasta perillä.
        Jos koitat ajoittaa lennon kanssa vauvan syömisen, eli juuri ennen lähtöä ruokaa kentällä, pärjäisikö maidolla, korvikkeella ja vaikka kaupan valmiilla hedelmäsoseilla lennon ajan (siis jos hän niitä suostuu syömään) Meillä oli ihan sama tilanne, kun kaupan valmisruoat ei kelvannu, ja kokkailin sitte soseet lomapaikassa ja kitkuteltiin lennot.

        huomaan, ettei sinulla ole kokemusta eikä tietoa lentämisestä ja rajoituksista juurikaan. Ruokaa todellakin SAA kuljettaa maasta toiseen, toki rajoituksia on esim. Austraalia, mutta esim. Lontooseen ja Espanjaan saa viedä mitä tahansa ruokaa ruumaan menevässä matkalaukussa. Lisäksi ruumassa on viileää, joten ruoat säilyvät siellä jopa paremmin kuin lämpimässä matkustamossa!
        Jos sinun 'cokiksesi' ei ole mennyt läpi, niin olet yrittänyt kuljettaa sitä väärässä paikassa sääntöjen vastaisesti, ruumaan menevissä tavaroissa se olisi kyllä kulkenut. Turvatarkastuksen läpi koneen matkustamoon menevien nesteiden määrään on nykyään kohtalaisen tarkat säännökset, joita tuo avaamaton cokiksesi rikkoo. Meidän turvallisuutemme takia on räjähtävien aineiden eliminoimiseksi laitettu nämä nesterajoitukset (alle litra ja jokainen neste alle desin purkeissa, poikkeuksena esim. vauvan ruoat ja terveydentakia tarvittavat juomat, esim. diabeetikolle). Jos et tahdo ostaa juomiasi 'puhtaalta puolelta' tai koneesta, niin ota mukaan tyhjä pullo ja täytä vaikka wc:ssä vedellä turvatarkastuksen jälkeen, ennen koneeseen nousua.
        Kyllä minä ainakin kokkaisin kotona ja lomailisin espanjassa, mutta Jeeloona voi toki tehdä miten itse tahtoo oman jälkikasvunsa kanssa. Ja lentokone on kohtalaisen haastava ympäristö vauvan kanssa muutenkin, niin en välttämättä testaisi juuri siellä, kauanko baby elää pelkällä tissimaidolla tai korvikkeella!


      • mamma+kaksoset
        Jeeloona kirjoitti:

        Ruokaa ei kyllä saa kuljettaa maasta toiseen, edes avaamaton Cokis pullo ei mennyt viimeksi läpi Lontooseen mentäessä.
        Eikä sinun varmaan kannata niitä ruokia tehdä kotona valmiiks, ihan säilyvyydenkin kannalta. Ja kyllä saat Espanjastakin perunaa ja muita vihanneksi ja lihaakin; kokkaile ne nyt ihmeessä vasta perillä.
        Jos koitat ajoittaa lennon kanssa vauvan syömisen, eli juuri ennen lähtöä ruokaa kentällä, pärjäisikö maidolla, korvikkeella ja vaikka kaupan valmiilla hedelmäsoseilla lennon ajan (siis jos hän niitä suostuu syömään) Meillä oli ihan sama tilanne, kun kaupan valmisruoat ei kelvannu, ja kokkailin sitte soseet lomapaikassa ja kitkuteltiin lennot.

        ala rahdata Espanjaan mitä lihasoseita sun muita. Sielläkin myydään tuoreita elintarvikkeita:))) Oletko menossa jonnekin tuttavalle tms. asumaan kun siellä on pakastin?

        "kokkailija6.6.2010 21:12
        No olin ajatellut tehdä ruoat edellisenä iltana ja mulla on sellainen pehmeä kylmälaukku
        jossa veisin ne.Perillä pakastaisin ruoat.
        Mut koneeseen en voi sit viedä kuin pienen määrän ja loput matkalaukussa... "

        Kai tämä oli vitsi?!


      • mummojakolmepoikaa
        mamma+kaksoset kirjoitti:

        ala rahdata Espanjaan mitä lihasoseita sun muita. Sielläkin myydään tuoreita elintarvikkeita:))) Oletko menossa jonnekin tuttavalle tms. asumaan kun siellä on pakastin?

        "kokkailija6.6.2010 21:12
        No olin ajatellut tehdä ruoat edellisenä iltana ja mulla on sellainen pehmeä kylmälaukku
        jossa veisin ne.Perillä pakastaisin ruoat.
        Mut koneeseen en voi sit viedä kuin pienen määrän ja loput matkalaukussa... "

        Kai tämä oli vitsi?!

        Siis vitsi tämä kokkailijan kirjoitus.Ei kukaan voi olla niin naurettava,että viikon ruuat valmistaa
        lapselleen matkaan.Espanja ei ole mikään erikoisuus,sielläkin lapsia ja lastenruokia ja tietysti
        tuoretta ruokatavaraa.
        Mutta voihan sitä näitä provojakin joku huvikseen lähetellä ja me vastaillaan.....huvikseen.


      • Lusikkasoppa
        mummojakolmepoikaa kirjoitti:

        Siis vitsi tämä kokkailijan kirjoitus.Ei kukaan voi olla niin naurettava,että viikon ruuat valmistaa
        lapselleen matkaan.Espanja ei ole mikään erikoisuus,sielläkin lapsia ja lastenruokia ja tietysti
        tuoretta ruokatavaraa.
        Mutta voihan sitä näitä provojakin joku huvikseen lähetellä ja me vastaillaan.....huvikseen.

        No, johan on ketju, mutta laitan minäkin lusikkani soppaan :)
        Itse en lähtis kyllä Suomesta raahaamaan ruokia vauvallekkaan, Espanjasta taatusti saat tarvittavat raaka-aineet vauvankin ruokiin.
        Ruuma toki on kylmä, kuten joku tuolla edellä kirjoitti, mutta ruoat kulkee laukussa hirveän pitkän ajan tuon kylmän ruuman ulkopuolellakin; vaikka kuinka pakkaisit kylmälaukkuun, niin tuskin säilyvät. Mieti nyt: matka kentälle, odottaminen kentällä, saati se aika kun laukku matkaa koneeseen, sekin voi kestää. Ja sama matkakohteessa, siellä lämpötila voipi olla yli 30 astetta, niin tokkopa mikään kylmälaukku reissun jälkeen enää pitää hyvinä vauvelin ruoat. Itse en lähtis kokeilemaan että saako vauva ruokamyrkytyksen vai ei.


      • on meitä
        äiti-08 kirjoitti:

        huomaan, ettei sinulla ole kokemusta eikä tietoa lentämisestä ja rajoituksista juurikaan. Ruokaa todellakin SAA kuljettaa maasta toiseen, toki rajoituksia on esim. Austraalia, mutta esim. Lontooseen ja Espanjaan saa viedä mitä tahansa ruokaa ruumaan menevässä matkalaukussa. Lisäksi ruumassa on viileää, joten ruoat säilyvät siellä jopa paremmin kuin lämpimässä matkustamossa!
        Jos sinun 'cokiksesi' ei ole mennyt läpi, niin olet yrittänyt kuljettaa sitä väärässä paikassa sääntöjen vastaisesti, ruumaan menevissä tavaroissa se olisi kyllä kulkenut. Turvatarkastuksen läpi koneen matkustamoon menevien nesteiden määrään on nykyään kohtalaisen tarkat säännökset, joita tuo avaamaton cokiksesi rikkoo. Meidän turvallisuutemme takia on räjähtävien aineiden eliminoimiseksi laitettu nämä nesterajoitukset (alle litra ja jokainen neste alle desin purkeissa, poikkeuksena esim. vauvan ruoat ja terveydentakia tarvittavat juomat, esim. diabeetikolle). Jos et tahdo ostaa juomiasi 'puhtaalta puolelta' tai koneesta, niin ota mukaan tyhjä pullo ja täytä vaikka wc:ssä vedellä turvatarkastuksen jälkeen, ennen koneeseen nousua.
        Kyllä minä ainakin kokkaisin kotona ja lomailisin espanjassa, mutta Jeeloona voi toki tehdä miten itse tahtoo oman jälkikasvunsa kanssa. Ja lentokone on kohtalaisen haastava ympäristö vauvan kanssa muutenkin, niin en välttämättä testaisi juuri siellä, kauanko baby elää pelkällä tissimaidolla tai korvikkeella!

        höpö sillä ruumassa on ihan sama lämpötila kuin matkustamossa ja jo 3 tunnin lento riittää että tuoka on piloilla. En ainakaan minä lapselle sitä syöttäisi...em edes koiralle. Otat muutaman tyhjiopurkin valmista ruokaa ja ostat perillä lisää. Miksi teette kaikista asioista niin vaikean? Pysäkää kotona jos on nooin vaikeaa. Lasten ruoka hommissa ei rajoitusket koske ja ota selvää mitä kirjoitat.
        Ja kyllä noita rajoituksi aon usemapiin maihin mitä saa viedä että ota selvää myös siitä kun et näköjään tiedä.


    • tehtiin.

      "Miten olette itse tehneet vastaavassa tilanteessa? "

      En ainakaan ole syöttänyt vauvalle itse valmistamiani ja pakkaamiani, toista viikkoa vanhoja, erilaisissa lämpötiloissa muhineita sapuskoita. Olen ajatellut, että vauva on mukava olemassa loman jälkeenkin.

      • ellujaeppu

        Poika eka kerralla 7kk kun mentiin Espanjaan.Muutama varapurkki ja tuttelia laukkuun.
        Perillä tuoreista tuotteista valmistin esim.perunasosetta,oli ihanat banaanit ja tomaatit ym,ym
        ja lastenruokapurkkejakin oli kaupassa ihan hyvä valikoima.Ihan samalla kun valmistin aamupalaa muille
        valmistuivat päivän vauvanruoat,meillä oli huoneistossa tosi hyvä jääkaappi ja hyvät astiat.
        Hyvää lomaa vain kaikille.


    • usko nyt

      mistä lennolle lähdet mutta mieti kuinka kauan pitää ruoan olla ennenkuin pienokainen sen suuhunsa saa...4-6 tuntia ? ja kaikki tämä huoneenlämmössä...mieti nyt??? Osta valmisruokaa tyhiöpurkissa niin homma onnsistuu ja unohda nuo omat pöperöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe