Tyhjäkäynti seilailee lämpimänäkin, välillä puistattaa moottoria, kun laskee tarpeeksi alas.
Toinen ihmettelyn aihe on takalasin pesin, eli se suutin jonka vettä pitäisi suihkuttaa takalasiin.
Se ei suihkuta siitä napista, jonka ohjekirja sanoo olevan takalasin pesimen nappi.
Mutta tuulilasiin se suihkuttaa jonkun tehoannoksen kyllä ja samalla takalasin pyyhin hinkkaa kuivaa lasia.
Tuulilasin pesimen saa sitten toimimaan toisesta katkaisijastakin ilman, että takalasin pyyhin kitkuttaa kuiviltaan.
Öljymäärän näyttö digitaalinäytössä kertoo että OIL OK, mutta niitä sen tekstin päällä olevia pallukoita ei ole yhtään.
Ohjekirjan mukaan sellaisetkin kuuluisi olla ja öljyn vähetessä pallukatkin hupenee.
Öljy on maximissa mittatikun mukaan, vähän ehkä ylikin.
Auto on vastikään hankittu Megane vm 2001.
Malli on tällainen.
5D MEGANE BREAK 1,4 16V-KAODO5/257
Renault Megane ongelmia
10
6392
Vastaukset
- st182
Noniin...
Käyntihäiriön syy: palanut venttiili tai rikkinäinen sytytyspuola(melko yleinen vika).
Takalasinpesin: Varmaan pienin murheistasi!
öljymäärämittari: anturi vika?
Eli summataan tulos = Olet hankkinut kymmenen vuotta vanhan ranskalaisen autoteollisuuden helmen.
Varmasti hyvä ja mukava auto, mutta laatu tai luotettavuus ei kuulu tähän yhteyteen.
Mukavaa kyytiä ja "pientä" näpräilyä. - for ever
Ekana se vauhtipyörän päällä oleva anturi, joka tarkkailee moottorin pyörimistä!. Etu rintapellissä on joku alipaine sähköventtiili, jonka alipaineletku murtuu ja häiritsee koneen käyntiä. Meillä ajettu nyt 159 tkm eikä yhtään puolaa ole mennut vm 2000 1,4 14V. Mutta osta yksi puola ja kierrätä se yksitellen jokaisen kohdalla, niin huomaat jos yksi puola kiukuttelee.
- Meksu ykkönen
Öljymäärän pallukat tulevat näkyviin, kun käännät virrat päälle ja painat oikean puoleisen viiksen päässä olevaa nappia. Myös käynnistyksen jälkeen voi öljymäärän tarkistaa muutaman sekunnin ajan painamalla nappia. Jos autossasi on ajotietokone, niin samaisen napin takaa löytyy myös sen tietoja.
Takalasin pyyhin ja pesin ovat oikean puoleisen viiksen päässä. Kääntämällä yhden naksauksen on takalasin tihkutoiminto päällä. Kääntämällä katkaisinta lisää pitäisi vettä tulla takalasille. Huomaa että takalasille vesi tulee hitaasti, joten joudut pitämään kytkintä pesuasennossa pitkään ja sittenkin vaan liruttelee vettä suuttimesta. Jos ei toimi noin, niin jotain vikaahan siinä sitten on. Lohdutuksena voin sanoa että takalasi ei hirveästi likaannu ja itse en oikeastaan koskaan edes käytä takalasin pesuria.
Itsellä on ollut Megane uudesta asti ja siinä on aina ollut todella alhainen ja hieman aaltoileva tyhjäkäynti. Talvella käy tasaisemmin kuin kesällä. Kyseessä voi olla ihan ominaisuus ja pientä tutinaa ei kannata säikähtää. Jos moottori käy niin huonosti että meinaa sammua, niin sitten vikaa on jossain. Kannattaa varmistaa että auto on huollettu ja moottorin ilmansuodatin ja tulpat ovat kunnossa. Imupuolella voi olla vuoto ja ilmeisesti tyhjäkäyntimoottoreissa on ollut ongelmia.
Kurkkaapa löytyykö tuolta vinkkejä.
http://www.dlc.fi/~renault/- Kellään tietoa
Niinpä olikin, esiin tulivat.
Eli ei ollutkaan vikaa siinä.
Noista puolista.
Onko jokaiselle sylinterille omansa, niitä pikku mötiköitä?
Ja onko jossain vielä erikseen joku puola? - Meksu ykkönen
Kellään tietoa kirjoitti:
Niinpä olikin, esiin tulivat.
Eli ei ollutkaan vikaa siinä.
Noista puolista.
Onko jokaiselle sylinterille omansa, niitä pikku mötiköitä?
Ja onko jossain vielä erikseen joku puola?Jokaiselle sylinterille on oma puolansa, joka sijaitsee tulpan päässä. Puola on kiinni yhdellä pultilla ja johkaiselle puolalle tulee yksi sähköliitin.
Valeon ruskeahattuisten puolien pitäisi olla parempia, hintaa noin 50€/kpl eli 200€ yhteensä. Vaihto on helppo tehdä itse, jos työkalut vähänkään pysyvät käsissä. - Kellään tietoa?
Kellään tietoa kirjoitti:
Niinpä olikin, esiin tulivat.
Eli ei ollutkaan vikaa siinä.
Noista puolista.
Onko jokaiselle sylinterille omansa, niitä pikku mötiköitä?
Ja onko jossain vielä erikseen joku puola?Käyttöohjekirja sanoo että 95 tai 98.
Saavuttaako sillä mitään etua, jos käyttää ysikasia?
Edes teoriassa? - huomaavinani
Kellään tietoa? kirjoitti:
Käyttöohjekirja sanoo että 95 tai 98.
Saavuttaako sillä mitään etua, jos käyttää ysikasia?
Edes teoriassa?että ysikasilla kulutus hieman laskee, mutta korkeamman hinnan takia on /- nolla
- sama ongelma 2005
Ainakin uudemmassa Meganessa pesurin moottori on sama kummallekkin ja taaksepäin lähdöt tukossa yms, juuri sen takia antaa sitten etuikkunalle vettä vaikka yrittää taakse sitä saada...
vaihto ei maksa juuri mitään, eli motonetissa alle 10€ osa... - tyhjäkäynnillä
Megane on hyvin tarkka nokka-akseleiden asennoista, jos niiden hahlot on hitusenkin pois vaakatasosta,
kone ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla.. Jos mikään muu ehdotettu korjaus ei auta, joudut nyppäämään
moottorin oikeassa päässä olevat tulpat pois. Pyöritä konetta kampiakselin päästä (sisälokasuojan ehkä
joutuu poistamaan), ja tarkista ovatko hahlot samassa asennossa. Siihen on oikein virallinen
työkalukin, mutta sopivan osan voi tehdä itsekin 5mm lattaraudasta tms.
Ilman tuota työkaluakin näkee silmällä helposti, ovatko linjassa.(isompi puolisko pitää olla ylhäällä)
Syy miksi hahlot eivät ole kohdallaan, on mahdollisesti edellinen nyrkkipaja, joka ei ole viitsinyt
löysätä imunokan hihnapyörän mutteria hihnaa vaihdettaessa.- MexMan
Jos tyhjäkäynti ontuu, niin yleensä on puola palanut. Kaikki puolat kannattaa vaihtaa samalla kertaa, kun ne ei kovin pitkäikäisiä ole. Kun puola hajoaa, niin rikki menee myös katti, joten varapuolat kannattaa olla aina mukana. Kun Meganen käynnistää moottori kuumana, niin virrat pitää olla päällä ainakin 10 sekuntia ennen starttia, muuten tyhjäkäynti jää vaeltamaan ja kierrokset jää liian korkealle. Mulloinkin käynnistys siten, että virrat päälle ja odotus vähintään 5 sec ennen starttia, jotta kaikki anturit ehditään lukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829