Hei!
Olen lähdössä suorittamaan asepalvelustani alokasryhmään II/10. Asun vanhempieni luona palvelusajan ja olen ammattiin valmistunut työtön. Käsitykseni mukaan minulla on oikeus saada työmarkkinatukea(tällä hetkellä intissä oleva tuttava nostaa ainakin sitä ja asuu vanhempiensa luona), olenko oikeassa? Kelan laskurin mukaan saisin täyden työmarkkinatuen, eli 25,63€/pvä. Haen tässä vain uskonvahvistusta ja olen joka tapauksessa menossa maantaina Kelaan, kuitenkin olisi kiva tietää ennakkoon mitä odottaa.
Tuet asepalveluksen aikana?
13
3472
Vastaukset
- reservin jääkäri
Noin se on, ja lisäksi jos teet vanhempiesi kanssa vuokrasopimuksen ja maksat heille vuokraa asumisestasi niin voit saada jotain sotilaan asumisavustusta tuohon koko vuokraan. Siitä menee sitten kyllä 29% veroa vanhemmiltasi mutta itse ainakin tuon hyödynsin ja laitettiin tulo puoliksi vanhempieni kanssa. Se on sitä helppoa rahaa josta ei kannata kieltäytyä.
Tsemppiä sinulle!!- II/10
Kiitos paljon nopeasta ja hyvin informoivasta vastauksesta!
Maanantaina siis Kelan tätien juttusille :)
t. AP - kotåkwfåpsdk
Kelasta saa rahaa vuokraan vain jos ehtii asua vuokralla 3kk ennen inttiin menoa.
- II/10
kotåkwfåpsdk kirjoitti:
Kelasta saa rahaa vuokraan vain jos ehtii asua vuokralla 3kk ennen inttiin menoa.
Ilmeisesti sotilasavustus ja työmarkkinatuki ovat kaksi eri asiaa?
En ole missään vaiheessa kysynyt maksaako Kela vuokrani, vaan sitä että saanko ns. työttömyystukea myös asepalveluksen ajan koska olen työtön ammattiin valmistunut. - aina viisastuu????
II/10 kirjoitti:
Ilmeisesti sotilasavustus ja työmarkkinatuki ovat kaksi eri asiaa?
En ole missään vaiheessa kysynyt maksaako Kela vuokrani, vaan sitä että saanko ns. työttömyystukea myös asepalveluksen ajan koska olen työtön ammattiin valmistunut.Miten saisit työkkärin, kun et voi olla työttömänä työnhakijana - kummalliselta tuntuisi.
- niin nin
aina viisastuu???? kirjoitti:
Miten saisit työkkärin, kun et voi olla työttömänä työnhakijana - kummalliselta tuntuisi.
Taitaa olla niin, että et taida saada mitään avustusta, muuta mitä armeijan päiväraha.
Työmarkkinatukea ei voi saada kun on armeijassa.
Mikä on ollut tilanteesi ennen armeijaa? Oleko ollut työssä? Jos olet ollut työssä ennen armeijaa ja olet asunut kotona, niin ehkä onnistuisi tehdä vuokra sopimus vanhempiesi kanssa. Laitatte vaan vuokra sopimuksen alkamaan vaikka 4kk ennen armejaa. Kela silloin maksaa vuokrasi. Vanhempiltasi sitten menee vuokra tuloista vero 29% (?)
KELAN sivut
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/180701095903EH?OpenDocument - 12+4
niin nin kirjoitti:
Taitaa olla niin, että et taida saada mitään avustusta, muuta mitä armeijan päiväraha.
Työmarkkinatukea ei voi saada kun on armeijassa.
Mikä on ollut tilanteesi ennen armeijaa? Oleko ollut työssä? Jos olet ollut työssä ennen armeijaa ja olet asunut kotona, niin ehkä onnistuisi tehdä vuokra sopimus vanhempiesi kanssa. Laitatte vaan vuokra sopimuksen alkamaan vaikka 4kk ennen armejaa. Kela silloin maksaa vuokrasi. Vanhempiltasi sitten menee vuokra tuloista vero 29% (?)
KELAN sivut
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/180701095903EH?OpenDocumentkuitit maksetuista vuokrista.Pelkkä sana ei kelpaa Kelalle.Eli jos sanot olleesi 3kk vuokralla sinulla pitää olla vuokranmaksusta kuitit ja verottaja kyttää onko sinulla ollut varaa maksaa se vuokra eli ei voi vaan sanoa 400€ kuussa jos kerran et ole millään pystynyt maksaan sitä itse.sossusta ei penniäkään eikä työttömyyspäivärahaa penniäkään intin ajalta.
- asiasta tietävä
12+4 kirjoitti:
kuitit maksetuista vuokrista.Pelkkä sana ei kelpaa Kelalle.Eli jos sanot olleesi 3kk vuokralla sinulla pitää olla vuokranmaksusta kuitit ja verottaja kyttää onko sinulla ollut varaa maksaa se vuokra eli ei voi vaan sanoa 400€ kuussa jos kerran et ole millään pystynyt maksaan sitä itse.sossusta ei penniäkään eikä työttömyyspäivärahaa penniäkään intin ajalta.
Kela ja sossuhan ne asumiskustannukset (vuokrat) varattomalle maksaa. Eli hyvissä ajoin vain vuokrasopimus ja sit asumistukea hakemaan ja toimeentulotukea loppu vuokraan. Kela maksaa palvelusajan vuokrasi.
- asiasta tietävä.
asiasta tietävä kirjoitti:
Kela ja sossuhan ne asumiskustannukset (vuokrat) varattomalle maksaa. Eli hyvissä ajoin vain vuokrasopimus ja sit asumistukea hakemaan ja toimeentulotukea loppu vuokraan. Kela maksaa palvelusajan vuokrasi.
Tosiaan aloittaja ei enää kerkeä toimia noin, jos intti alkaa jo heinäkuussa. Tuolloin pelkkä armeijan päiväraha, joka on mitätön. Ensi tammikuussa palvelukseen astuvien kannattaa samassa tilanteessa toimia hyvissä ajoin, eli tehdä vuokrasopimus 4kk ennen palvelukseen astumista. Kela maksaa asumistuen ja sosiaalitoimi loppuvuokran ennen palvelusta.
- Olet..
Et saa mitään tukia armeijan ajalta.
Perusavustusta et saa, koska:
Eli asut kotona, ei puolisoa tai lapsia.
Asumisavustusta et saa, koska:
Asut kotona, eikä sinulla ole ollut ennen intiin menoa vähintään 3 kk pituista vuokrasopimusta.
Elatusapua et saa, koska:
Sinulla ei ole lapsia
Erityisavustusta et saa, koska:
Sinulla (omaisillasi) ei ole mitään syytä sen saamiseen.
Opintolainojen korkoihin et saa avustusta, koska:
Sinulla ei ilmeisesti ole opintolainaa maksamatta.
Eli siinähän ne olivatkin, joten intin päiväraha on ainoa, mitä saat.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/180701095903EH?OpenDocument- sivilliini
Saa toki tuon kelan maksaman päivärahan kun vaan uskaltaa hakea seuraamus.
- Harry56
Saa kelan tukea, jos KUSEEN ITSESI HALUAT ! Petos ! Maksat velkasi kelalle ja Valtiolle oikeudenkäynti menot sekä sakot tai Ehtoollista !
- fjyujcg
Vitut on mikää petos. Pikavipeistä joudut ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849