Juu on ilmennyt noin 1500 kuulan ammunnan jälkeen seuraavanlainen ongelma: Koitan painaa liipaisinta, kuuluu pieni tök ääni moottorin kohdalta, moottori ei jaksa ilmeisesti pyörittää rattaistoa. Sulake myös kuumenee, joten onko kyse siis siitä että rattaat eivät tahdo pyöriä? Viikko sitten avasin mechan ja puhdistin sen metallipurusta jota siellä oli aika paljonkin, asehan on m120 vireissä ja aseesta löytyy metalliset rattaat jne. Luulin jumiutumisen juuttuvan tuosta purusta, mutta sama homma tulee koko ajan. Sain ekan puhdistuksen jälkeen ammuttua mahtavat 400 kuulaa, jonka jälkeen meni taas jumiin. Nyt on taas jumissa vaikka ei ole purua sisälläkään. Olisiko mechassa rattaat shimmitetty väärin ja näin ollen eivät pääse pyörimään vaan vastaavat toisiinsa jotenkin? Apu olisi tarpeen joten kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu
Sulake ei ole rikki, sillä se on vaihdettu. Akustakaan ei ongelman pitäisi johtua, sillä akku on 9.6v 1600mAh. Moottorin kiristysruuviakin olen koittanut säädellä mutta ei ole vaikuttanut mitenkään. Mikä voi mennä pieleen siten että rattaat ei pyöri? Shimmitys prikkoja on ihan oikea summa mielestäni jne. Apua!!!
M4A1 Jumissa?
6
391
Vastaukset
- blääh
Moottori saattaa olla liian heikko tehoinen jos se on EG1000 tai heikompi.
- ashuj
samavika
- Fyreme
Ei se akun tiedot aina kaikkea kerro. Itse olen monta 9.6v akkua nähnyt, jotka eivät jaksa pyörittää omaa M130 asetta, mutta 8,4v jaksaa vetää helposti vireeseen. Eli jos vaikka aluksi lainaisit kaveriltasi akkujaa niin näet, että onko vika akussa. Jos ei niin voisin veikata, että olet liian raskaasti shimmittänyt. Ns. "täydellisen shimmityksen" ja liian raskaan shimmityksen raja on todella pieni. Myös mahdollista on, että olet kytkenyt moottorin johdot väärinpäin. Ja myös huono akkukin on mahdollista.
- lolzz
Kaikki on mahgdollista.
- Ehkä akku?
Kannattaa koittaa esimm kavereitten eri moottoreilla ja akuilla. Tuo "tök" äänii kuullostaa silta että jommassa kummassa on vika. Akun jännitteen voit tarkistaa itse kun otat palan rautalankaa ja yhdistät navat oikkariin keskenään. 9.6veen kohdalla homaa kyllä jos nuo jännitteet ovat tippuneet. Kannattaa kokeilla myös pyrittää moottoria sillä akulla ilman rataslaatikkoa. Kannataa tsekata että myös laakerit eivät ole jumissa.
- jucaji
itellä oli sama homma ja itte olin johdotukset vetäny ni oli vaan plus ja miinus sekasin ja nyt pelaa mainiosti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463128Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo542695100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es512535Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi32374Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322116Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581870- 451799
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä451777- 481602