Onko moottorissa mikä vialla kun jäähdytysnestettä häviää jatkuvasti johonkin. Ei siis vuoda ulospäin moottorista. onko kannentiiviste palanut jonkin nestekanavan ja sylinterin välistä vai onko kansi halki tms.
jäähdytysnestettä-
4
358
Vastaukset
- Lurppakorva
On tuota minullekin sattunut ihan toisenmerkkisissä autoissa. Joskus nestettä karkaa ulos paisuntasäiliön kautta ajon aikana eikä sitä sillä hetkellä huomaa. Mitään vikaa ei silti tarvitse olla, ja moottori toimii ja kestää normaalisti. Pintaa olet tietenkin tarkistellut aina samassa lämpötilassa, mieluimmin kylmänä.
Jos kannen tiiviste on rikki tai kansi kunnolla halki, vuodon pitäisi näkyä pakokaasuissa. Katselehan peiliin onko liikennevaloissa seistessä tavallista enemmän höyryä ilmassa. Paha halkeama näkyy varsin selvästi, kokemusta on.
Todennäköisempi syy on jossakin letkuliitoksessa tai tiivisteessä pikkuvuoto, josta neste pääsee heti haihtumaan. Jälkenä jää vain hiukan vaaleaa ainetta letkun pinnalle. - frangröbba
kansipahvi rikki n.1000€ remppa tiedos jep
- kpg1
Ylivoimaisesti suurin syy jäähdytysnestehävikkiin on vesipumpun uusintatarve.
Pumpussa on sellainen porattureikä, että kun laakeri alkaa väsymään, nestettä alkaa häviämään, täten uusinta tarve selviää ennekuin suurempia vauriota aiheutuu moottorille.
Sanoisin, että kannentiivisteen välistä pääsee palotilaan, josta se palaa höyrynä pois.. Jos paisunta söiliöstä pursuaa nestettä ulos on se merkkinä tiivisteessä olevasta reiästä, josta puristukset pääsevät jäähdytysjärjestelmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18659Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat271631- 77598
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet88438