Yaris Verso 2000 bensa haisee kylmäkäynnistyksessä

varis verso

Terve! Onko muilla ollut tämmöstä ropleemaa?

2000 vuosimallin yaris verso 1.3

Kylmäkäynnistyksessä tulee pakokaasujen mukana hetken aikaa aika voimakas bensanhaju.
Kaveri epäili että se anturi on rikki mikä kertoo moottorille ulkolämpötilan.
Eli antaa käynnistyksessä liian rikkaan seoksen/liikaa bensaa
Onko muilla kokemuksia?

5

1343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AH

Ei hätää. Sama täällä, tosin tuulisella säällä hajua ei tule. Epäilen syyksi enemmänkin yaris verson onnettomia eristyksiä siellä sun täällä.

Käsittääkseni kylmällä ilmalla seos on aina rikkaampi kuin kesäkelillä.

• varis verso

Oletko mitannut kulutusta. Minulla on 1.3 manuaali ja vei -mitattu kulutus- jyväskylä tuusula-karjaa välillä 80-100km/h 6-6,5. Eikös tuon pitäisi mennä noin 5litralla?

Kuormana oli 1 kpl 100kg aikuinen ja 60kg matkatavarat n.30-40kg

• Crown -69 HGE-58
        varis verso kirjoitti:

Oletko mitannut kulutusta. Minulla on 1.3 manuaali ja vei -mitattu kulutus- jyväskylä tuusula-karjaa välillä 80-100km/h 6-6,5. Eikös tuon pitäisi mennä noin 5litralla?

Kuormana oli 1 kpl 100kg aikuinen ja 60kg matkatavarat n.30-40kg

Olen uudesta omistanut vuoden 2000 mallin ja ka. kulutus on tähän saakka ollut aina n. 6.4 l/100km seka-ajossa kehäteillä pääkaupunkiseudulla. Joten hyvin pitää minkä lupaa. Tuo 6-6,5 on hyvin linjassa, sillä verson kulutus kasvaa merkittävästi nopeuden noustessa yli 80 km/h. Tämä johtuu korkeasta otsapinnasta. Jos kantti kestää, niin kokeile pidempi matka 80 km/h. Tuolloin pääset lähemmäs toivomaasi.

Toinen juttu onkin tuo kulutusmittari, jolla olen saanut jopa 3,5 l/100km ka. arvoja. Todellisuudessa kulutus on kuitenkin tuo 6,4 l/100 km. On ollut 11 vuotta ja 177 tkm ;)

• Yaristi

Kun käynnistät kylmästä, älä koske kaasupetaaliin ollenkaan vaan anna automaattirikastimen hoitaa homma silloin ei bensa haise. :). Jostain syystä jos painat kaasua käynnistyshetkellä niin seos menee liian rikkaalle ja saattaa olla että tulpat kastuu ja moottori ei käynnisty ollenkaan.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6828
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2016
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1088
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe