syrjintä?

metallihitsaaja

Levyseppähitsaajan pt. on suoritettu ja samassa isossa yrityksessä suoritettu työharjoittelu hyvin. Mutta siihen yritykseen ei pääse töihin vedoten työturvallisuus asioihin, näin siellä viisaat päättivät palaverissa. On suoritettu työturva ja tulityökortit. Eipä apua niistä. Onko tämä tietämättömyyttä ja ennakkoluuloista syrjintää? Kuinka moni kuuro on samaan törmännyt? Mitäs on asialle tehty? Moni kuuro työskentelee metallialalla ongelmitta. Mielestäni pieneen yritykseen on helpompi päästä, siellähän ei työturvallisuusasioihin niin paljon puututa tarkkaan, työturva-asiat on enemmän retuperällä niissä. Isoissa yrityksissä pystytään kyllä järjestämään työturva asiat huomioiden kuurojen tarpeet. On tämä kyllä kummallista suomalaisten touhua.

3

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymään

      Asia ehkä selviäisi, jos kysyisi suoraan.

      Jos on kyseessä turvallisuus, niin voi ymmärtää. Jos on syrjintä, niin ei voi ymmärtää.

      Asia selviää keskustelulla.

      • ramsay

        Valitettavasti turvallisuus on usein vain tekosyytä, joten mukavuudenhaluiset työkaverit ja ahdasmielinen työnantaja eivät tarvitse nähdä kuuroa :-( Todellisuudessa kuurot eivät ole turvallisuusasioissa kuulevia heikompia, kuuroilla kuulevia terävämpiä näkemään ja aistimaan. Suomessa kuurot saavat ajokortin, joten turha vedota turvallisuuteen työpaikoilla, sillä liikenteessä paljon arvaamattompia kuin työpaikoilla.
        Tervejärkisellä varustettu kuuro ei koskaan hae kyvylleen mahdotonta työpaikkaa. Jos pätevä kuuro ei tule valituksi tai ei pääse haastatteluun, niin suosittelen että otetaan yhteyttä lakimieheen. Ei ole ainoastaan kuurojen eduksi, vaan myös työnantajien, koska suuri vahinko olla ottamatta pätevä työntekijä.


      • ramsay kirjoitti:

        Valitettavasti turvallisuus on usein vain tekosyytä, joten mukavuudenhaluiset työkaverit ja ahdasmielinen työnantaja eivät tarvitse nähdä kuuroa :-( Todellisuudessa kuurot eivät ole turvallisuusasioissa kuulevia heikompia, kuuroilla kuulevia terävämpiä näkemään ja aistimaan. Suomessa kuurot saavat ajokortin, joten turha vedota turvallisuuteen työpaikoilla, sillä liikenteessä paljon arvaamattompia kuin työpaikoilla.
        Tervejärkisellä varustettu kuuro ei koskaan hae kyvylleen mahdotonta työpaikkaa. Jos pätevä kuuro ei tule valituksi tai ei pääse haastatteluun, niin suosittelen että otetaan yhteyttä lakimieheen. Ei ole ainoastaan kuurojen eduksi, vaan myös työnantajien, koska suuri vahinko olla ottamatta pätevä työntekijä.

        Puhut täyttä asiaa, Ramsay!!
        "Terveellä järjellä varustettu kuuro ei koskaan hae kyvyilleen mahdotonta työpaikkaa"
        Tämä täysin totta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1240
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      21
      465
    8. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    9. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    10. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      21
      447
    Aihe