Onko teillä ollu koiralla tänä vuonna minkäverran punkkeja tai onko ollu ollenkaan? Minä olen laittanu koiralleni frontline liosta ja sen jälkeen on löytynyt kuitenki jo useampi punkki. Viime kesänä löytyi yksi ainoa. Olen yrittäny tutkia koiran turkkia päivittäin mutta jotenki epävarma olo jää että onko silti koiralla vielä lisää punkkeja. Vaikeaa etsiä tiheän karvan joukosta niitä punkkeja. Sattumalta rapsutellessa on nuoki löytyny. Miten te etsitte punkkeja koiralta?
punkit
6
205
Vastaukset
- ei hysteerinen
saako koira kirmata kaikissa heinikoissa vapaana ja nuuhkien kaikki pusikot? Silloin niitä tarttuu. Jos haluat olla satavarma ettei tartu, kulje teitä.
Ei ole ihmistenkään punkkirokote satavarma, kuten ei mikään lääke maailmassa, toisille ne toimii, toisille ei, näin myös koirien ja punkkien kanssa. - syyninki
Ne punkkiaineet eivät estä punkkien tarttumista koiraan vaan sen punkin levittämän myrkyn vaikutusta.Iltaisin meillä ainakin käydään käsin koira läpi ja harjattn kanssa.
- rippuujaroikkuu
punkkien tarttumistakin, mutta se on niin koirakohtaista, kellä aineet toimii, kellä ei.
- betterwisser
Frontlinen pitäisi kyllä tappaa punkit 4-48 tunnin kuluessa. Punkit eivät levitä myrkkyjä (ainakaan Suomessa) mutta saattavat tartuttaa tauteja.
- punkit
Punkki panta on hyvä keino että punkit ei tule mutta yleensä meidän dogillaki ku rapsuttelee nii saattaa karista pari punkkia. Mut kyllä me käydään meidä hanipuppeli läpi harjalla jos epäillää punkkeja.
- konkkipurva
Eipä ole näkynyt täällä Etelä-Hämeessä ainakaan, ei myöskään Keski-Suomessa käydessämme saatu muuta kuin mäkäränpuremia.
Rapsutellen kai se koira täytyy joka ilta läpikäydä, jos punkki ei ole naamassa tai korvassa tai muuten näkyvässä paikassa. Meillä on niin lyhytkarvainen koira, että "ylimääräiset" huomaa heti siitä, kun muuten sileästä karvapeitteestä nousee karvatupsu pystyyn - esim. näppylän kohdalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30311669
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304289On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145