punkit

K_esä2010

Onko teillä ollu koiralla tänä vuonna minkäverran punkkeja tai onko ollu ollenkaan? Minä olen laittanu koiralleni frontline liosta ja sen jälkeen on löytynyt kuitenki jo useampi punkki. Viime kesänä löytyi yksi ainoa. Olen yrittäny tutkia koiran turkkia päivittäin mutta jotenki epävarma olo jää että onko silti koiralla vielä lisää punkkeja. Vaikeaa etsiä tiheän karvan joukosta niitä punkkeja. Sattumalta rapsutellessa on nuoki löytyny. Miten te etsitte punkkeja koiralta?

6

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hysteerinen

saako koira kirmata kaikissa heinikoissa vapaana ja nuuhkien kaikki pusikot? Silloin niitä tarttuu. Jos haluat olla satavarma ettei tartu, kulje teitä.

Ei ole ihmistenkään punkkirokote satavarma, kuten ei mikään lääke maailmassa, toisille ne toimii, toisille ei, näin myös koirien ja punkkien kanssa.

• syyninki

Ne punkkiaineet eivät estä punkkien tarttumista koiraan vaan sen punkin levittämän myrkyn vaikutusta.Iltaisin meillä ainakin käydään käsin koira läpi ja harjattn kanssa.

• rippuujaroikkuu

punkkien tarttumistakin, mutta se on niin koirakohtaista, kellä aineet toimii, kellä ei.

• betterwisser

Frontlinen pitäisi kyllä tappaa punkit 4-48 tunnin kuluessa. Punkit eivät levitä myrkkyjä (ainakaan Suomessa) mutta saattavat tartuttaa tauteja.

• punkit

Punkki panta on hyvä keino että punkit ei tule mutta yleensä meidän dogillaki ku rapsuttelee nii saattaa karista pari punkkia. Mut kyllä me käydään meidä hanipuppeli läpi harjalla jos epäillää punkkeja.

• konkkipurva

Eipä ole näkynyt täällä Etelä-Hämeessä ainakaan, ei myöskään Keski-Suomessa käydessämme saatu muuta kuin mäkäränpuremia.
      Rapsutellen kai se koira täytyy joka ilta läpikäydä, jos punkki ei ole naamassa tai korvassa tai muuten näkyvässä paikassa. Meillä on niin lyhytkarvainen koira, että "ylimääräiset" huomaa heti siitä, kun muuten sileästä karvapeitteestä nousee karvatupsu pystyyn - esim. näppylän kohdalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      303
      11669
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4289
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe