•••• Turkista ostettu Rolex ja takuu? ••••

••••••••

Kummipojalle Turkista ylioppilaslahjaksi ostettu Rolex olikin viallinen. Sitä ei saatu hyvistä yrityksistä huolimatta käymään. Kaupassa kyllä toimi, mutta oli jättänyt aika paljon paketoitaessa kotona.

Kello oli sen verran kallis (reilut 1 000 €), että aion viedä sen myyjälle takaisin Alanyaan.

Tietääkö kukaan kauanko näissä on takuu voimassa eli milloin pitäisi alkaa matkaa taas varailemaan?
En viitsisi nyt heti lähteä uudestaan, mutta takuuajan puitteissa silti.

31

5185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pallontallaaja..

      Haiskahtaa siltä että teitä on huijattu ja pahemman kerran! Olisiko mitenkään mahdollista että ostamanne kello onkin ns. "ranta rolex" ja etenkin kun se o ostettu Turkista!?

    • Alanya58

      että ikuinen takuu. Näin oli ainakin minun ostamallani kellolla. Seuraavana päivänä kello ei enää toiminut, vein sen takaisin myyjälle. Kysyi, että mitenkäs se ikuisen takuun laita on? Sanoi, että näytin kelloa ostaessani niin huono kuntoiselta, että sen takia sen ikuisen takuun lupasi:-)

    • tedu

      jos ostit on todennäköisesti kopio. Joskus jopa hyvästä liikeestäkin voi saada kopion jos ei ole tarkkana ( useimmat on aitoja mutta jos sattuu epärehellinen kauppias seassa voi olla rihkamaa myös kultakaupoissa). Turkin takuuajoista ei ole tietoa, mutta suosittelen että käyt Suomessa jossain kellosepällä ja tarkistutat kellon (älä kerro että ostit ulkomailta jos et luota omistajaan) onko se aito. Kaverin kans ostimme kultakorut Sri lankasta ja täällä yksi kultaseppä vähän vähätteli niiden arvoa; koska kullan väri on eri kuin meillä, vaikka karaatit on samat, ei se silti arvoa pudottanut loppujen lopuksi. Toivottavasti kellosi on aito ja takuu ok. saitko mitään paperia takuutodistusta kauppiaalta? Ostin kerran pikku maton ja sain takuutodistuksen ja tullia varten hintatodistuksen.

    • ........

      Jos kyseessä on aito rolex niin ei ongelmaa koska Rolexilla on kansainvälinen takuu ja voit viedä sen Suomessa korjattavaksi.
      Epäilen vaan pahasti että kysessä on ns. ranta-rolex jolloin sinua on huijattu perustellisesti koska noiden hinnat ovat 10 - 100 euroa!

    • suoraan basaarista

      Tämän täytyy olla pilaa! Kuka hullu ostaa basaarista 1.000 euron kellon? Oikeasta kultasepänliikkeestä ei voi olla kysymys, sillä niissä ei rantarolexeja myydä. Nämä liikkeet ovat tarkoin valvottuja, kulta on Turkin yksi myyntivaltti. Oikea Rolex olisi maksanut oikean kellon verran, takuu- ja aitoustodistus olisi tullut mukaan eikä kello olisi todellakaan pysähtynyt.

      Kehno provo?

      • tyhmää joukkoa

        ei kehno provo lainkaa, 115 luenut ja 5 vastannut. kyllä täällä provoillakin pitkiä keskusteluja aikaan saa sen verran hölmöjä täällä ollaan......................................


      • ihquuuuuuuuuuu

        suomalainen ostaa basaarista mitä vaan kun turkissa on niin turvallista, eihän siellä myydä mitää kopioita eikä feikkejä. olen monta kertaa vielä varmistanut myyjältä että lacosten ja adidaksen vaatteet ovat aitoja.
        missää ei ole niiiiin rehellisiä ja ihquiiiiiiiiiiiiiii


      • miksi näin?
        ihquuuuuuuuuuu kirjoitti:

        suomalainen ostaa basaarista mitä vaan kun turkissa on niin turvallista, eihän siellä myydä mitää kopioita eikä feikkejä. olen monta kertaa vielä varmistanut myyjältä että lacosten ja adidaksen vaatteet ovat aitoja.
        missää ei ole niiiiin rehellisiä ja ihquiiiiiiiiiiiiiii

        Miksi ihmiset ylipäänsä menevät basaarialueelle ostamaan feikkiä tavaraa, joka hajoaa heti? Itse kierrän nämä alueet kaukaa ja ostan aitoa silloin kun sitä haluan.


      • onkos basaarissa
        miksi näin? kirjoitti:

        Miksi ihmiset ylipäänsä menevät basaarialueelle ostamaan feikkiä tavaraa, joka hajoaa heti? Itse kierrän nämä alueet kaukaa ja ostan aitoa silloin kun sitä haluan.

        mutta kun myyjät vakuuttaa et ne on kaikki ihan aitoo tavaraa niin kait niihin turkkilaisiin myyjiin voi uskoa. tätä alstaa kun seuraa niin kaikki vannoo että turkkilaiset on täydellisen rehellisiä eikä huijaa koskaan.


      • liikenteessä.....
        miksi näin? kirjoitti:

        Miksi ihmiset ylipäänsä menevät basaarialueelle ostamaan feikkiä tavaraa, joka hajoaa heti? Itse kierrän nämä alueet kaukaa ja ostan aitoa silloin kun sitä haluan.

        Mistähän ihmeestä te niitä feikkejänne ostatte kun heti hajoavat?! Itse olen ostanut vaatteita Turkista ja ovat kestäneet pidempään hyvälaatuisina kuin Suomesta ostetut aidot. Ja hintaa on ollu noin 80 % vähemmän.

        Siinä tinkiessä on hyvää aikaa tutkailla tavaraa jota olet ostamassa. Jos ei ole täysin sokea niin laadun kyllä huomaa hetkessä.


      • turkinrikolliset
        liikenteessä..... kirjoitti:

        Mistähän ihmeestä te niitä feikkejänne ostatte kun heti hajoavat?! Itse olen ostanut vaatteita Turkista ja ovat kestäneet pidempään hyvälaatuisina kuin Suomesta ostetut aidot. Ja hintaa on ollu noin 80 % vähemmän.

        Siinä tinkiessä on hyvää aikaa tutkailla tavaraa jota olet ostamassa. Jos ei ole täysin sokea niin laadun kyllä huomaa hetkessä.

        on rikos tuoda suomeen kopiovaatteita. kaikki turkista feikkejö ja kopiovaatteita ostaneet ja niitä maahan tuovat syyllistyvät rikokseen. siis turkinmatkailu lisää suomessa rikollisuutta


      • minäminäminä!
        turkinrikolliset kirjoitti:

        on rikos tuoda suomeen kopiovaatteita. kaikki turkista feikkejö ja kopiovaatteita ostaneet ja niitä maahan tuovat syyllistyvät rikokseen. siis turkinmatkailu lisää suomessa rikollisuutta

        Kuka vitun tampio menee ostaa epäaidon kellon Turkista, okei sinä varmaan, mutta tuhatta euroa et ole siitä maksanut :) suomesta kuule varman päälle..

        huhhuh (naurraaaaa)


    • HEH HEH

      Ostin aikoinaan Turkista tuliaisiksi Rolex submariner mallisia kelloja.. Lähtöhinta taisi olla 50euroa mutta ku osti isomman erän niin sai 10e/3kpl :D

    • Takuu Rolex

      Jos ostatte Rolex kellon nin on erityisen tärkeää säilyttä kassakuitti ja varsinainen takuutodistus. Niiten kanssa voi mennä käymään kuluttaja virastossa tai zabitalla. josta saa apua ja zabitan mukaansa jos ei takuu hoidu ilman apuja. Onko alkuperäisellä kuitti tallessa euroina vaiko liiroina?
      Arvotavarasta oltava aina kuitit tallella jotta reklamaatiot hoituvat.

    • dfghaha

      Hahhahahha, niin varmaan. Ja kuinka moni meni tähänkin provoon mukaan.

    • eipä

      ei huono , lol :)

    • viihdeuutiset ?

      Aloittaja oli satsannut 1000 e puolitoista vuotta sitten.

      Ihmisten hyväuskoisuus palvelee ylläpidon pissistä. Aivan sama mitä heittää tulemaan. Aina toimii.

      Ylläpito on sama kuin Paikka auringossa, Matkaopaslehdellä, Plazalla.

      Kannattaa vältellä.

    • kyllä ranta-rolex kello on muotia.

    • bozkurt

      haista paska junti yli etkö tiede tarkaan paljonko olet maksanut reilut 1000 :-) mieli sairas satana..

    • tele mies

      ostin joskus 10v. sitten turkista rolexin ja vielä kelloliikkeestö. antoi todistuksenki. Paluu lennolla kellosta tippui lasi. Matkustin business luokassa, jossa muita matkustajia tilanne kovin huvitti. Tiesin jo ostaessani,ettei kello ole aiyo, kun maksoi vain vajaan 100€. Ei turkista saa kuin halpoja kopioita, ostit mitä tahansa. Kultaakin myysään 14k kultana, mutta todellisuudessa 7 karaattia. Paska maa, kannattaa pysyä kaukana.

      • bozkurt

        pysy kaukana turkista ei tarvitaan tyhmä ja köyhä juntejaaaaa...


    • Tee valitus itse

      Mikset lähetä sähköpostia tuonne Alo179? Tai Turkin valtion matkailutoimiston kautta jos sinä olet saanut itsellesi kuitin ja takuutodistuksen ja mahdollisesti tiedät vielä liikkeenkin nimen. Pane heidät töihin. He palvelevat sinua.

      Kopiotuotteet ovat myös ikäviä kaikille. Kopiot murentavat myös Alanyan mainetta turistien silmissä pitkällä aikavälillä. Ketkut pitää saada pois.
      Kuitenkin sitä valitusta ei voi tehdä kukaan muu kuin sen ostoksen tekijä itse.

    • Anonyymi

      Myydäänhän myös aitoa tavaraa muualla kuin Suomessa mutta ostaessa jotain arvokkaampaa on monesti viisainta ostaa kotimaassa koska silloin takuu toimii parhaiten, olisit melko varmasti saanut uuden kellon tilalle saman tien kun uusi lahjaksi ostettu kello on viallinen. Kelloliike olisi itse tehnyt hyvin tilin siitä tehtaalta.

      • Anonyymi

        Onko se takuuaika mikä on siinä kellon hinnan alapuolella: 2-5 kuukautta?


    • Anonyymi

      Me ostettiin hieno Rolex Kirkan kullasta. Maksoi 2.500€, Suomessa sama yli 5.000€. Tehtiin mahtava kauppa ja tuttavat Suomessa ovat himoinneet sitä. Yksikin tarjosi 8.000€, mutta oli sillä hetkellä hieman talousvaikeuksissa. Muutoin kyllä. Patteri loppui jo kuukauden päästä, mutta Kirka hienosti hoiti asian takuuseen kun seuraavalla matkalla mentiin valittamaan. Nyt on patteri kestänyt aina sen 4 kuukautta mikä meillä on matkojen väliä. Upeaa palvelua. Suosittelen vilpittömästi Alanyan Kulta-Kirkaa.

      • Anonyymi

        Ääni täältä myös KultaKirkalle ja ehdottomasti kaikelle aidolle siellä, erityisesti Rolexeille.


      • Anonyymi

        Ostettiin Kirkalta kolmella tonnilla kultaa ja vietiin panttikonttoriin Suomessa. Saatiin viis tonnia. Kuka sanoi että ei ole ilmaita lounaita. Meillä ainakin oli ilmainen lomamatka.


      • Anonyymi

        Kulta-Kirka on niiiiiin ihqu, empaattinen ja aina toisia auttava. Suomlaisille hyväntahtoinen ja lämmin sydäminen. Kantaa tyylikkäästi kuolleen esikuva-artistinsa nimeä ja kaivaa viimeisetkin tuhkat Nykäs-Masan mainepesästä.


      • Anonyymi

        Kirkahan kuoli sairauskohtaukseen, mitä tyylikästä siinä on? Melko arkinen tapa kuolla.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe