14-vuotias lapsi ja seksi

Huolestunut äiti

Hei!
Kävi vähän nolosti, kun sain juuri muutamia tunteja sitten 14-vuotiaan (s. vuonna 1996) tyttölapseni kiinni kesken "leikkien", kun olin tarkastamassa oliko kaikki hyvin (oli nauttinut alkoholia, kun tuli kotiin). Meinasin hävetä silmät päästäni ja lähdin vähin äänin pois huoneesta. En tiennyt, että lapsellani oli poikaseuralainen.

Miten ottaisin asian puheeksi, en minä tuon ikäisenä edes ajatellut barbi-leikeissäni mitään halauksia pisemmälle. Nykyaikana näyttää seksi olevan niin suosittua kamaa.

Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia, kun "bustaa" lapsensa sängystä pojan kanssa?

Olisiko teillä jotain muistilistaa, josta valistaa lastani.
* Alkoholi
* Ehkäisy
* Lapset & seksi
... jotain muuta?

Minusta 7. luokan päättänyt tyttö on aivan liian nuori harrastamaan seksuaalisia toimenpiteitä.

23

7382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      jaksatkin näitä provoja aloittaa, aina samalla nimimerkillä (tosin tyylistäkin sinut jo tuntee)

      Jos kirjoitus ei olisi provo niin vastaisin: olisin pyytänyt seuralaista poistumaan. Sen jälkeen sitten pään selvittyä keskustelut, 14 vuotiaalle ei kuulu alkoholinnauttiminen! Kuin ei se seksikään.

      • miemie^^

        Seksiä harrastavat jo noinkin nuoret ihmiset, joten kysyisin, että onko ehkäisyasiat kunnossa ja välittääkö pojasta oikeasti, ettei vaan humalapäiteen ole mennyt jonkun kanssa sänkyyn. Myös pojalle pitäisi teroittaa kortsun käytön tärkeyttä, jotenkin tuntuu että osalle pojista se ei ole ollenkaan niin selvää kuin tytöille. (toki myös osa tytöistä viisveisaa ja osa pojista hyvinkin huolellisia asian suhteen). ALKOHOLI SEN SIJAAN EI OLE 14 VUOTIAAN JUOMA!!!


      • 1+1
        miemie^^ kirjoitti:

        Seksiä harrastavat jo noinkin nuoret ihmiset, joten kysyisin, että onko ehkäisyasiat kunnossa ja välittääkö pojasta oikeasti, ettei vaan humalapäiteen ole mennyt jonkun kanssa sänkyyn. Myös pojalle pitäisi teroittaa kortsun käytön tärkeyttä, jotenkin tuntuu että osalle pojista se ei ole ollenkaan niin selvää kuin tytöille. (toki myös osa tytöistä viisveisaa ja osa pojista hyvinkin huolellisia asian suhteen). ALKOHOLI SEN SIJAAN EI OLE 14 VUOTIAAN JUOMA!!!

        ei kuulu lapsen elämään ja aloittaja kirjoittaa lapsesta. Käyttäen sanaa lapsi, ei nuori


      • onania
        1+1 kirjoitti:

        ei kuulu lapsen elämään ja aloittaja kirjoittaa lapsesta. Käyttäen sanaa lapsi, ei nuori

        Ei voi sanoa, että seksin harrastaminen ei kuulu lapsen elämään. Kaikilla ihmisillä on seksuaalisuutensa ja pienetkin lapset tutkiskelevat itseään ja heidän kuulukin tuntea mielihyvää omasta seksuaalisuudestaan. Itsetyydytyksellä.


      • heh,,
        onania kirjoitti:

        Ei voi sanoa, että seksin harrastaminen ei kuulu lapsen elämään. Kaikilla ihmisillä on seksuaalisuutensa ja pienetkin lapset tutkiskelevat itseään ja heidän kuulukin tuntea mielihyvää omasta seksuaalisuudestaan. Itsetyydytyksellä.

        saivartelua. tässä ei nyt ollut kyse itsetyydytyksestä laisinkaan.


      • Jeppe1988822
        heh,, kirjoitti:

        saivartelua. tässä ei nyt ollut kyse itsetyydytyksestä laisinkaan.

        Huolestunut äiti taitaa olla nimim. Huolestunut isä vuosien takaa? :)


      • BYTHEWAYIwo
        miemie^^ kirjoitti:

        Seksiä harrastavat jo noinkin nuoret ihmiset, joten kysyisin, että onko ehkäisyasiat kunnossa ja välittääkö pojasta oikeasti, ettei vaan humalapäiteen ole mennyt jonkun kanssa sänkyyn. Myös pojalle pitäisi teroittaa kortsun käytön tärkeyttä, jotenkin tuntuu että osalle pojista se ei ole ollenkaan niin selvää kuin tytöille. (toki myös osa tytöistä viisveisaa ja osa pojista hyvinkin huolellisia asian suhteen). ALKOHOLI SEN SIJAAN EI OLE 14 VUOTIAAN JUOMA!!!

        Kumminkin kaikkien oma asia


    • näytä närhen munat

      Avoin keskustelu avoimesti tehtävästä asiasta.
      Kyllä tämä on tavallinen asia nykymaassamme, turha täällä sitä on tietämättömien ihmetellä tai voivotella että voiko tällaista muka tapahtua. Nuoret aloittavat vanhempiensa selän takan kaikenlaisia projekteja ja peittelevät niitä. Mutta kun kiinni jäävät, kuuluu vanhempien puuttua välittömästi asiaan, tarkoituksena ehkäistä asia tapahtumasta uudelleen.

      Sellanen juttu että koska olet huoltaja ja vastuussa lapsestasi sekä tässä tapauksessa myös ehkä toisestakin lapsesta joka kotiinne on änkeytynyt tietämättäsi niihin puuhiin, pitää Sinun ottaa se johtajan paikka, kuka käskee ja mitä tehdään. Se on aloitettava nyt! Tytär on tulossa nuoreksi naiseksi ja on puhuttelun ja keskustelujen aika naiseksi tulemisessa. Ja hyvänen aika, se on tehtävä sillä hetkellä kun nuoret pelloo parhaillaan, eikä vasta joku toinen päivä. Kummankin heistä kuuluu saada kuulla, miltä tämä touhu vaikuttaa aikuisen silmissä. Ettei jää epäselvyyksiä asiassa. Ja mieluiten kertoa pojankin vanhemmille.

    • Nokkasiilisdsdds

      Jos hän on tarpeeksi kypsä siihen niin senkus antaa mennä. Muistaa vaan että siinä voi sängyn jalat mennä kun poika ottaa takaa ja LUJAA

    • Jen24

      Itse olin juuri täyttänyt 14 kun harrastin seksiä ensimmäisen kerran.Tuostakin on aikaa jo yli 10 vuotta,tänä päivänä nuoret aloittavat varmasti vielä aikaisemmin seksin harrastamisen.
      Vanhempien on turha yrittää itselleen muuta uskotella tai työntää päätänsä hiekkaan,seksistä pitää puhua rohkeasti ja realistisesti nuoren kanssa.Vaikka nuori ei itse haluaisikkaan siitä puhua,kyllä se silti varmasti kuuntelee kun äiti siitä kertoo ja korostaa ehkäisyn tärkeyttä.
      On tärkeää myös painottaa tytöille,ettei seksiin pidä suostua ellei tunne olevansa valmis,eikä saa antaa kenenkään siihen pakottaa tai sitä vaatia.

      Rohkeasti vaan juttelemaan lapsen kanssa,ei saarnaten vaan yhdessä lapsen kanssa keskustellen.

      • Me

        Ensiksi: Minäkin olen tehnyt 2 samalla nimellä. Se yleinen provonimi.

        Weed Keep on using :) peace


    • ällikällä.....

      Jos sinusta kerran tyttäresi on liian nuori harrastamaan seksiä, niin miksi sallit sen? Ja vielä kotonasi?
      Toimit tilanteessa niin kuin hyväksyisit sen, tai jopa kannustaisit tytärtäsi siihen.

      Minun kotonani ei tyttäreni todellakaan olisi edes saanut seuralaista huoneeseensa jos olisin tavannut hänet humalassa. Siitä "pelkästä" humalasta olisi jo seurannut tiukka kotiaresti ja valvontaa!

    • aseflgl

      1996 s ei ole 14 vuotias?
      1997 on 15 vuotias joten 96s on 16 ELI SUOJAIKÄRAJAN YLITTÄNYT
      Minua ainakin ärsyttää että nipotetaan joka asiasta. 16 vuotias ei ole mikään lapsi enään. Itse harrastin seksiä 14 vuotiaana, jäin kiinni ja äitini kysyi vain käytimmekö kondomia. ei muuta ihmeellisempää. ihan luonnollista harrastaa seksiä 15-16 vuotiaana.

      • korrektoija

        Ota huomioon, että Huolestuneen äidin kirjoitus on 3 vuotta vanha. KATSO JOS ET USKO!


      • 5333333333565436
        korrektoija kirjoitti:

        Ota huomioon, että Huolestuneen äidin kirjoitus on 3 vuotta vanha. KATSO JOS ET USKO!

        Entä sitten. Onhan omakin kirjoituksesi 3 vuotta vanha.


    • year96biboy

      hmm.. älkää viitsikö nipottaa kun ette tosiaankaan tiedä todellisuudessa mitään toisen ihmisen valmiudesta harrastaa seksiä, itse ensimmäisen erran 14-vuotiaana ja ei kaduta yhtään

    • ........

      aseflgl selvästi lukenut kirjoitusvuoden...

    • WWE '12

      Morjes, Kunhan sen tekee oikee nii mitä väliä sillä on

      (14V Poika

    • jokukakka

      Musta vähän outoo jos 14v leikkii barbeilla

      • utrurtu

        Aivan... aloittajalla ei oo asiat ihan ok.


    • opamoxfestival

      Kyllä saa panna jo vaikka kymmen vuotiaana

    • Kurijajärjestys

      Minusta nainen ei saa harjoitta esiaviollisia harrastamaan seksuaalisia toimenpiteitä. Raamattu kieltää.

      Tässä muistilista, josta valistaa lastasi.
      * Alkoholi. Ehdoton ei koko eliniäksi. Rangaistus: 5 raipaniskua takamukselle.
      * Ehkäisy. Siveysvyö.
      * Lapset & seksi. Seksiä harjoitetaan ainoastaan funktionaalisessa mielessä lapsen siittämiseksi. Sivistyneet ihmiset käyttävät keinosiemennystä.
      ... jotain muuta? Ei muuta.

    • Anonyymi

      Olin 13v ja noin 8kk kun harrastin ekaa kertaa seksiä, olin koulun vessas tytön kaa ja pantii iha kunnol ku mälliiki tuli paljo, kalu oli siihe aikaa 17cm, oon ny 17v ja seksi iha tavallist, kalu on 22cm. (Pikku tarina tähä: Ku olin 14v ja melkee 15, olin jätkien kaa uimas ja siel oli joku tyttöporukkaki, kaikki oli rohkeit ja viitti harrastaa seksii rannal ku muit ei ollu, oli kyl kivaa ja tytötki tykkäs (yhen jätkän kalu oli sillo jotaa 24cm niinku wtf, muiden oli 15-19cm, mun oli 20))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe