Olen ihmetellyt kaiken aikaa miksi ihmiset pitävät autoaan kaatopaikkana.Kun oikein mietin,useammalla tuttavalla ja vähemmänkin tuttavalla auto on roinaa täynnä,ihan kuin sieltä ei viitsittäisi kantaa mitään pois.
Tuskin siivotaan koskaan tai otetaan enimmät roskat ja joutilaat pois tieltä että mahtuu taas kohta lisää.
Miten sinä huollat autoasi,onko se sulle vain kulkuväline vai hyvä ystävä kenties?
auton arvo
39
329
Vastaukset
- HTZA
vaihdan kolmen vuoden välein autoa, tupakoin, enkä ole koskaan tehnyt sisäsiivousta.
- Yxitypy
lapsiperheissä sotkeutuu herkästi. Pojallani on kolme lasta, ja kyllä auto pienessä ajassa on melko epäsiisti. Sitä pitäis siivota jatkuvasti, jos sen meinaa pitää aina siistinä.
Oma auto on aina puhdas. En vois ajaa epäsiistillä autolla. Parin viikon välein imurointi sisältä ja kunnon vahaus käsipelillä pari kertaa vuodessa. Eipä tartu likakaan täten niin tiukkaan. Mulle auto ei nyt ole ihan ystävä, vaan sen verran kallis kulkuväline, josta kannattaa pitää hyvää huolta :=))- HTZA
jättää autoni huoltoon?
H. - Yxitypy
HTZA kirjoitti:
jättää autoni huoltoon?
H.vaan, kun hinnasta sovitaan :=))
Muuten..oon ihan ammattilainen siinä hommassa. Olin yhden kevään ja kesän nuorena likkana autonpesijänä. Vahattiin ja peruspestiin monta autoa päivässä. Myös painepesurilla tukkirekkojen runkoja. Olihan se hommaa. Päivän päätteeksi piti pestä liat ja öljyt naamasta että kehtas ihmisten ilmoille lähtee.
Lieneekö enää autonpesijöitä olemassakaan. Tuskin on. - HTZA
Yxitypy kirjoitti:
vaan, kun hinnasta sovitaan :=))
Muuten..oon ihan ammattilainen siinä hommassa. Olin yhden kevään ja kesän nuorena likkana autonpesijänä. Vahattiin ja peruspestiin monta autoa päivässä. Myös painepesurilla tukkirekkojen runkoja. Olihan se hommaa. Päivän päätteeksi piti pestä liat ja öljyt naamasta että kehtas ihmisten ilmoille lähtee.
Lieneekö enää autonpesijöitä olemassakaan. Tuskin on.harkintaan.
Kauniit naiset ja sikaarinsa, taitavat olla kalliita.
H. - Yxitypy
HTZA kirjoitti:
harkintaan.
Kauniit naiset ja sikaarinsa, taitavat olla kalliita.
H.Halvalla ei saa hyvää :=))
- Tosi on
Yxitypy kirjoitti:
vaan, kun hinnasta sovitaan :=))
Lieneekö enää autonpesijöitä olemassakaan. Tuskin on.Vienyt suurimman osan autonpesijöiden töistä.
- yxitypy evk
Tosi on kirjoitti:
Vienyt suurimman osan autonpesijöiden töistä.
ne on. Mutta työn jälki automaateissa ei ole lähellekään sitä mitä autonpesijät teki..siis niin hyvää :=))
- 17+7
kenellekään kuuluu, minkälainen auto on naapurilla.
taidat olla aika tiukkapipo;
En halua sua ystäväksi- .-,'
Eihän aloituksessa kukaan puhunut, minkälainen auto, vaan siitä, pitääkö autoaan kaatopaikkana.
- HTZA
.-,' kirjoitti:
Eihän aloituksessa kukaan puhunut, minkälainen auto, vaan siitä, pitääkö autoaan kaatopaikkana.
Kasvatti osaa vain numeroita..
H. - .-,'
HTZA kirjoitti:
Kasvatti osaa vain numeroita..
H.Mulle riittää ABC-kiria. :))
- HTZA
.-,' kirjoitti:
Mulle riittää ABC-kiria. :))
Suomalaisittain:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bletchley_Park
- Sol57
Onneksi jotain mitä EI tarvitse siivota. Huoh.. On auto. Mies huoltaa ja siivoaa ja kiillottaa ja pesee. Auton tallilla sen verran usein;))
Osaan vain tankata bensaa usein miten sitäkään ei tarvitse tehdä....edes pissapoikaan en tiedä vesi laitetaan...saati että, lisäisin öljyä...;)) mutta ajan mielelläni....;)) Onneksi nyt vihdoin tässä autossa mieskään ei polta...edellisissä kyllä...ja se tuoksu sen mukainen;)) jos, itselläni olisi pelkästään auto...minun tarvitsisi maksaa jollekin joka pitäisi siitä huolen;)))
tsau:Friidu En tarvitse sitä edustuskäyttöön tai työmatkoihin eikä siinä kulje minun lisäkseni tavallisesti muita joten kun harrastuskäytössä se on niin sellaiselta se näyttääkin. Takapenkillä kiikareita, kaukoputkia, kameroita yms ja takakontissa telttaa, makuupussia ja retkikeitintä sekä tietty evästä jos pidemmälle siis...
Tyhjentelen kyllä pois varastamisen arvoisen kun en matkalla ole joten ei kannata mennä kaivelemaan.- Sillä siisti
vaan kulkupeli ja työkalu. Pidän autoni kunnossa, aivan niin kuin muunkin omaisuuteni. Huollan ennakolta, silloin tarvitsee vähemmän korjata.
- t.l.
eräs jo vanha asia. Toisaalta se olis saanu jäädä unholaan, mutta sanonpa kuitenkin. Aikanaan, kun "meillä" oli vain yksiauto niin kyllä se oli sotkuinen sisältä paitsi, kun hän lähti omille reissuilleen..... niin auto oli siisti. No joo tää olis saanu olla sanomattakin, kun kun ei tarttis enää muistella.
Oma autoni, sitten kun sen hankin, se oli ja pysyi siistinä. Nyt ei ole ollut autoa liki kuuteen vuoteen ja autokuume on tällähaavaa melkoinen. Toki olen ajellut pojan autolla, nyt hänellä on vain iso pakettiauto joka luetaan kuormuriksi, sitä en uskalla ajaa on liian iso, eikä ole edes sellaista kortiia jotta voisin rattiin mennä.minttupuu kirjoitti:
oo ainoo, jolla on autokuume!
Parantumaton sairaus, joku uusii tietyin välein!Heps Minttu!
Täältä minulta joutaas tua henkilöautoo sinne sun käyttöhön ku itte en sillä juurikaan aja. Ei joka kuukausikaan se nää ulukoilimaa. Kaupas käyn aina polokupyörällä ja työajoot kulijen tualla pakettibiilillä.
Kesääsin ne joutavat ajoot vapaa-aikoonani moottoripyörällä, ne piremmät matkat. Polokupyörä on hyvä kulukuneuvoo ja on tuas nurkalla aina talavisin parkiis vanha ja liukas jalaaksinen potkukelekka. Kyllä tuloo sitten näpiästi Ilikkalehti postilaatikolta kotihin ku pikkuusenkaan kovempahan potkaasoo seppä pitkää koipiansa myötäsukaasehen ja vauhtia antamahan vanhalle palavelijalle.
Tiituki sen postiin noutaas, sillä ku on vaan niin lyhkääset nua sääret notta pieni ei saa auki laatikonkantta, pahalaanen ku ei Tiitu ylety sellaasehen, tottahan Tiitu muutoon ja käviis laatuhun.
terv. me täältä kotoa.seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Heps Minttu!
Täältä minulta joutaas tua henkilöautoo sinne sun käyttöhön ku itte en sillä juurikaan aja. Ei joka kuukausikaan se nää ulukoilimaa. Kaupas käyn aina polokupyörällä ja työajoot kulijen tualla pakettibiilillä.
Kesääsin ne joutavat ajoot vapaa-aikoonani moottoripyörällä, ne piremmät matkat. Polokupyörä on hyvä kulukuneuvoo ja on tuas nurkalla aina talavisin parkiis vanha ja liukas jalaaksinen potkukelekka. Kyllä tuloo sitten näpiästi Ilikkalehti postilaatikolta kotihin ku pikkuusenkaan kovempahan potkaasoo seppä pitkää koipiansa myötäsukaasehen ja vauhtia antamahan vanhalle palavelijalle.
Tiituki sen postiin noutaas, sillä ku on vaan niin lyhkääset nua sääret notta pieni ei saa auki laatikonkantta, pahalaanen ku ei Tiitu ylety sellaasehen, tottahan Tiitu muutoon ja käviis laatuhun.
terv. me täältä kotoa.joku sanoo, että tää keskustelu kuuluis autopalstalle!!
Seppä, merkki, vuosimalli ajokilometrit, jakopäänhihna??minttupuu kirjoitti:
joku sanoo, että tää keskustelu kuuluis autopalstalle!!
Seppä, merkki, vuosimalli ajokilometrit, jakopäänhihna??eikä sillä oo varmaankaan tientukkoona. 3,0 V6 Luxury
-sedan
- 2967 cc
-175 kw
-Bensiini
-Automaatti
-Takaveto
-Co2 249
-tarpeeksi uusi
-ei hihnat katkeelle
Sitä ku käsköö niin varmahan tuuloo erestä päin.
Tiitu tietää ja viisoo sua käytännön teknillisiis kysymyksis.
terv. me vaan. Onko sellaanenkin ku autopalsta??seppäpohojanmaalta kirjoitti:
eikä sillä oo varmaankaan tientukkoona. 3,0 V6 Luxury
-sedan
- 2967 cc
-175 kw
-Bensiini
-Automaatti
-Takaveto
-Co2 249
-tarpeeksi uusi
-ei hihnat katkeelle
Sitä ku käsköö niin varmahan tuuloo erestä päin.
Tiitu tietää ja viisoo sua käytännön teknillisiis kysymyksis.
terv. me vaan. Onko sellaanenkin ku autopalsta??ei mikään turha peli sitten!
Automaattilaatikosta en oikein piittais.
Onko autopalsta, kysyy meiän rekkamies!!
Tosta heti yläpuolelta sinne pääsee, jokaiselle jotakin, myös kuorma-autille, joka automerkille omansa ym.
Dee Dee!!minttupuu kirjoitti:
ei mikään turha peli sitten!
Automaattilaatikosta en oikein piittais.
Onko autopalsta, kysyy meiän rekkamies!!
Tosta heti yläpuolelta sinne pääsee, jokaiselle jotakin, myös kuorma-autille, joka automerkille omansa ym.
Dee Dee!!Mintulle!
Kävin tuas välillä kastelemas markilla kukkapenkit, ku tua tuuli kuivattaa niitä. Kannoon heti kymmeniä litroja vettä kahareella kastelukannulla. Varsinkin tua etelänpuoli, etupiha mihin aurinko paistaa porootteloo koko päivän, niin kaipasivat jo kovinkin vettä. Tiitu oli mukana ja häsyys, siinä kaverina. Yhyrees me aina Tiitun kans teherän tuallaaset hommat. Tiitu ku on tyttökani niin ymmärtää justihin nua kukkahommat paremmin.
Tuas aitan vieres kasvaa sellaanen pitkä puutarha-aita joka on kymmenien metrien matkalta aivan täynäänsä valakoosia kukkia, sellaasta virpi-angervoa. Soon kaunis tuan punaasen vanhan hirsiaitan takana. Se kontrasti on silimää hivelevän kaunis.
Sattuupas, enkä mä oo sen kummee puutarhuri, vahingos tuli tuallaanen aita siihen valittua. Ihan oikiasti, minä niistä ymmärrä.
En mä kaikkia autoopalstoja tierä, en mä kaikkia tierä, kuinka mä tietääsin. Yhyreen asian mä tierän mutta en sitä sanoo, pitää arvata se sun.
Soon sellaanen hyvä asia. Hyviä asioota kannattaa tietääki ja muistaa. Huonot, sellaaset epämiellyttävät on paree ihimisen unohtaakin.
taas me Tiitun kans
Aku Ankassa Sammu Sirkka oli lentävän Jumbo-norsun virallinen omatunto.
Vaimoni on minun sammu sirkkani, myös auton suhteen.
Ei huomauttele herkästi mutta minun on turha miettiä asiaa koska vaimo pitää siitä verbaalisesti huolen.
On sie´llä lattialla joku pstilliaskin kuori ja roskia.
Takapenkillä on vielä viime reisun makuupussit.
Takakontissa on kaikkea tarpeellista ja mahdollisesti tarvittavaa.
Siis, hyvissä käsissä on.
Alustasta, iskunvaimennuksesta, renkaista, jousituksesta ja jarruista pidän huolen.ja tietty kulkuväline, mitäs sillä sit muuten.
Siitä pidetään huolta, muutenhan se sanoo työsopimuksen irti.Aurinkoosta sunnuntaiehtoota vaan täältä pohojanmaalta!
Henkilöautoa ei ny niinkään usiasti tule pestyä ku se seisoo tualla talliis käyttämättömänä, niin ei sitten likaanukaan. Oonkohan kerran sen tankannu tälle vuorelle, muistaakseni.
Kuorma-autoa joutuu pesemähän, varsinkin talaviaikahan heti päivittäin. Ny kun maantiet on kuivia niin ei niinkään likaannu. Samoon ne ohojaamotilat joka viikkoo. Sänkyhyn puhtahat vuorevaattehet ja jääkaapinkin pesen kans siinä samoolla lämpöösillä. Ensin imurootten ja sitten pesen. Muovi ja nahakapintoohin saa suihkuutettavaa silikonia ja kuivuttuaan kiillootan ne kangasrievulla puhtahan kiiltäviksi. Joskus oon laittanu aivan tavallista lattiavahaa muovipinnoolle siellä ohojaamos ja sillä saa ihan sitte yhtähyvään tuloksen ku silikonillakin.
Pakettiauton pesen kans milloon se pesua tarvittoo kuumavesi pesurilla justihin samoon ku tuan Scaniankin.
Kuorma-autoohan tarvittoo melekehen aliinomaasta huoltoa muutoonkin ku se on niin raskaassa ajoos koko ajan. Ja siinä ku on joka päiväänen leipä kiinni. Sen kolome milijoonaa kilometriä ku on mittaris niin sitten se onkin tehtävänsä suorittanu aina loppuhun, sen se kestää ja sitä on mielekästä pitää.
"Yli entisen käy uuden tie"
Hyvää illan jatkoa kaikille.
terv. me vaan pienen Tiitu kullan kanssa.
- k/k
jolla saan ajella ,siitä mä heitän kerran viikos ovet auki ja lehtipuhaltimella isommat ulos,siisti mies on aina siisti.
- GloriaJoy
naurattaa liian hervottomilla mielikuvilla ;-D ..
- k/k
GloriaJoy kirjoitti:
naurattaa liian hervottomilla mielikuvilla ;-D ..
mutta aurassa kun oli tumppeja,tyhjiä askeja ja limpsa pulloja meni hermot,siel mä seisoin tomerana hankessa ja siivosin koneen hetkes.
- GloriaJoy
k/k kirjoitti:
mutta aurassa kun oli tumppeja,tyhjiä askeja ja limpsa pulloja meni hermot,siel mä seisoin tomerana hankessa ja siivosin koneen hetkes.
näillä jälkkärikuvilla miu kyl hemmottelee itteään viel muutaman toiston verran ;-)
se auton siivous jäädä aina sinne asti, kun on jo pölykerros etumaskinpäällä ja tarpeeks hiekkaa lattioilla, sit on pakko imuroida ja rätin kanssa riehua.
En varastoi tavaraa autooni.
Auto on hyvä siirtymä välinen paikasta toiseen.:)))En ole imuroinut kertaakaan ja siitä on kaverini huomauttanut. Huollossa olen kerran käyttänyt ja nyt pitäisi mennä vaihdattamaan pohjapanssari, sekä tuulilasi.
Asp ja esr ei toimi toivotulla tavalla ja luulen että joku sulake on palanut.
Joskus on takaistuimella cd-levyjä ja pelkääjän paikalla kamera. En tupakoi autossa.
kaksi kertaa olen pessyt auton ja kerran vahannut. Vaan on se niiiiin hyvä ajettava.........excutive kaikilla herkuilla ja suorituskykyäkin löytyy:Dminttupuu kirjoitti:
että joku sulake palanut, voi huoh!!
Ei ois mun pirssissä kauaa palaneena.Ei nuo ajonvakautusjärjestelmät ja luistonestot oikein sovikkaan mun ajotyyliin:D Siis tietysti noudatan liikennesääntöjä, mutta ne ajonvakautukset sun muut on peremmin korvien välissä kuin auton elektroniikassa:D
Duke.of.America kirjoitti:
Ei nuo ajonvakautusjärjestelmät ja luistonestot oikein sovikkaan mun ajotyyliin:D Siis tietysti noudatan liikennesääntöjä, mutta ne ajonvakautukset sun muut on peremmin korvien välissä kuin auton elektroniikassa:D
mut kyllä vähän huolimattomasti suhtaudut!!
Dee dee dee!!
- Sisältä kultaa
Autoni on aina puhdas,kun ei ole ollut enää kovin paljon ajoakaan eikä kyyditettäviäkään.Kuskin puoleisen maton kopistelen sillointällöin,kun se on enemmän "käytössä".En jätä roskia autooni,en pidä epäsiisteydestä.
Autoni kuten kotinikin pidän aina putipuhtaana. - GloriaJoy
Miul ois Dodge EV tai Jeppi EV niin miu kyllä pitäis ne puhtaana ja ilman ylimääräistä roinaa ja antasin miun kuskikullan levätä jos hää vaan malttais. Kaikki nuo kolme on vain unelmaa joka joskus kummittelee miun takaraivos. Kyl auto on mielestäni jotain sellaista, joka on edukseen siistinä, hyvin huollettuna ja tykäyn-näköisenä.
- henrjii
kannattaa pestä joskus, sisältä, ja ulkoa
varten eikä ihminen autoa varten. Ei sitä yhtenään tarvitse olla pesemässä ja puhki imuroimassa. Olennaisempaan sen toimuvuuden kannalta on huoltaa/huollattaa se suurinpiirtein ajallaan. Ei myöskään kannata yöuniaan menettää, jos siihen sattuu tulemaan joku lommo tai viiru, ei se matkantekoa haittaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292815- 931067
- 58921
- 66885
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26857Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6857Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65814Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37810Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu136739Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75734