Painonkehitys

-anna-

Meillä syntyi tyttö viikolla 29 . Painoa oli syntyessä pikkusen reilu 900g ja pituutta 34cm. Muuten kaikki on mennyt hyvin, mutta painoa ei meinaa tulla ei sitten millään. Painoa tällä hetkellä vajaa 7kg ja pituutta 68cm. Pikkuinen syö kahden tunnin välein, mutta tämä ei ilmeisesti kata energiantarvetta. Ravitsemusterapeutti käski alkaa antamaan rypsiöljyä jotta paino saataisiin nousemaan nopeammin, mutta se vain hidasti painonnousua. Seuraavaksi kai kokeillaan vahvempaa korviketta tai sitten energialisää.

3

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -anna-

      Se unohtui mainita että tyttö täyttää kohta vuoden.

    • wilma60

      Minun tyttö syntyi viikolla 27 ja painoa 935 gr ja pituutta 36 cm. Vuoden vanhana paino oli 7,7 kg ja pituus 69 cm. Rypsiöljyä lisäsin ruokaa mutta se riitti. Välillä on paino- ja pituuskäyrissä ollut pieniä notkahduksia mutta hyvin hän on omalla käyrällään kasvanut. Ikää nyt 10 vuotta ja pituus 127 cm ja paino 20 kg. Hoikka neiti edelleen vaikka syökin kuin "hevonen".

      Poika painoi syntyessään vähän yli kaksi iloa mutta paino nousi hitaasi. Yksi vuotiaana hänellä painoa 7 kg ja pituutta 69 cm. Nyt reilu 7 vuotiaana pituus 113 cm ja paino 19 kg.

      Lapset kasvavat niin täysin omaan tahtiinsa ja ainakin minusta tuntui että nuo ravintoterapeutin ohjeet oli yhtä tyhjän kanssa. Ihan normaalia ruokaa olen lapsille antanut, syövät minkä syövät ja terveenä ovat pysyneet. Se riittää minulle, näyttäköön käyrät miltä tahansa. Tai pääasia on että se oma käyrä on tasainen.

      • -anna-

        Sama olwn itsekin miettinyt tuosta ravitsemusteraupeutilla ravaamisesta. Tuntuu että siellä ei tajuta että ei lasta voi pakottaa syömään enempää ku mitä maha vetää. Ja meillä tuo rasvalisä teki sen, että syöttökerrat harvenivat kun neiti ei alkanut enää yhtä tiheästi syömään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe