Painonkehitys

-anna-

Meillä syntyi tyttö viikolla 29 . Painoa oli syntyessä pikkusen reilu 900g ja pituutta 34cm. Muuten kaikki on mennyt hyvin, mutta painoa ei meinaa tulla ei sitten millään. Painoa tällä hetkellä vajaa 7kg ja pituutta 68cm. Pikkuinen syö kahden tunnin välein, mutta tämä ei ilmeisesti kata energiantarvetta. Ravitsemusterapeutti käski alkaa antamaan rypsiöljyä jotta paino saataisiin nousemaan nopeammin, mutta se vain hidasti painonnousua. Seuraavaksi kai kokeillaan vahvempaa korviketta tai sitten energialisää.

3

1022

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -anna-

Se unohtui mainita että tyttö täyttää kohta vuoden.

• wilma60

Minun tyttö syntyi viikolla 27 ja painoa 935 gr ja pituutta 36 cm. Vuoden vanhana paino oli 7,7 kg ja pituus 69 cm. Rypsiöljyä lisäsin ruokaa mutta se riitti. Välillä on paino- ja pituuskäyrissä ollut pieniä notkahduksia mutta hyvin hän on omalla käyrällään kasvanut. Ikää nyt 10 vuotta ja pituus 127 cm ja paino 20 kg. Hoikka neiti edelleen vaikka syökin kuin "hevonen".

Poika painoi syntyessään vähän yli kaksi iloa mutta paino nousi hitaasi. Yksi vuotiaana hänellä painoa 7 kg ja pituutta 69 cm. Nyt reilu 7 vuotiaana pituus 113 cm ja paino 19 kg.

Lapset kasvavat niin täysin omaan tahtiinsa ja ainakin minusta tuntui että nuo ravintoterapeutin ohjeet oli yhtä tyhjän kanssa. Ihan normaalia ruokaa olen lapsille antanut, syövät minkä syövät ja terveenä ovat pysyneet. Se riittää minulle, näyttäköön käyrät miltä tahansa. Tai pääasia on että se oma käyrä on tasainen.

• -anna-

Sama olwn itsekin miettinyt tuosta ravitsemusteraupeutilla ravaamisesta. Tuntuu että siellä ei tajuta että ei lasta voi pakottaa syömään enempää ku mitä maha vetää. Ja meillä tuo rasvalisä teki sen, että syöttökerrat harvenivat kun neiti ei alkanut enää yhtä tiheästi syömään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, naisesta?
      Ikävä
      153
      1681
    2. Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?

https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt
      Maailman menoa
      549
      1454
    3. Martina Aitolehti täräyttää suorat sanat Immu Fight Nightista: "Menen tietysti voittamaan"

Martina Aitolehti on ehtivä. Nyt hän on mukana Immu Fight Nightissa - ja kehässä vastaan tulee Nanna Karalahti. Miten l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1380
    4. Miesten suusta kuultua

Olen tässä samaa nyt muutaman kerran kuullut miesten suusta seuraavaa, toki hieman erilaisin sanavalinnoin kerrottuna: "
      Sinkut
      173
      887
    5. Sinkut-palstan suurin valhe

Sinkut-palstan suurin valhe on väite siitä, että naisten olisi helpompaa pariutua kuin miesten. Niin kauan kuin sitä va
      Sinkut
      252
      884
    6. Mitä vikoja

kaivatussasi on?
      Ikävä
      58
      796
    7. Nainen, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, miehestä?
      Ikävä
      56
      718
    8. Miten usein

Vielä siellä muistelet meitä tai minua?
      Ikävä
      54
      716
    9. Haluaisin mies tietää pari juttua

Haluisin mies laittaa sulle viestiä ja kysyä paria asiaa sulta. Mun piti kysyä ne tässä joitakin päiviä sitten irl, mutt
      Ikävä
      26
      710
    10. Mikä tästä teki

Lopulta niin vaikeaa?
      Ikävä
      52
      619
    Aihe