Minkälaisella pyydyksellä olisi paras pyytää ihan pikkuisia ahvenia (mielellään alle 10cm)? Voiko sellaisen ostaa jostain, vai olisiko järkevämpää rakentaa itse?
Pieniä ahvenia, kiitos!
1
704
Vastaukset
- Roope R.
Ihan se perusWeke toimii ehkä parhaiten tässä. Ainakin minä olen saanut sillä usein juuri näitä mitättömän pieniä ahvenia, joita ei voi/viitsi ruokakalaksi valmistaa mitenkään. Joskus saattaa seassa olla jokunen hiemän isompikin, mutta se on harvinaista.
Sillä Weken varsinaisella täkykatiskalla taas ei saa yhtään mitään, että älä sitä vaan osta.
Olen testannut Wekeä nyt enemmän kun on ollut aikaa. Jos laitan sen kaislikkoon tai kaislikon reunaan niin tuloksena on yleensä puhdas nolla. Jos laitan sen noin 5 metrin syvyyteen niin saattaa tulla juuri tuota pikkuahvenen sinttiä noin parikin sataa kappaletta kerralla ja joskus mukana nousee myös made tai kaksi.
Jännä piirre, että vapaongella onkimalla saa kaislikosta särkeä, säynävää, salakkaa ja ahventa ämpärillisenkin melko nopsaan, mutta ei katiskalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1052643Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww1031799- 671545
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje171247Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi231070- 81983
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe48970- 95958
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta121941Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta339839