Väärässä on.

Sklibo

Heräsin tuossa ja päätin ajan kuluksi kirjoittaa vastineen.

Joel Hannula kirjassaan "Moottoripyörätarinoita" on tehnyt mittavan työn, mutta oli pakko puuttua aika yksisilmäiseen, jopa puusilmäiseen, katsantokantaan:
hän kirjoittaa kirjassaan sivulla 5 nykypyöristä että niillä ajaminen olisi tylsää tehojen yms. takia ja että ainoa ajankulu olisi ajaa lujaa. Lisäksi kun hänen mielestään nopeus lipsahtaa liian suureksi liian helposti, on nopeuden takia tarkkaivuus pidettävä tiessä, jonka takia maisemat jäävät näkemättä. Ja että ajaminen olisi siirtymistä A:sta B:hen. Voi että mikä puusilmä! Uh-huh!

Hänen mukaansa vanhalla pyörällä olisi puhdasta toimintaa, kun ajon aikana pitäisi kuunnella mosan toimintaa, vuotojen seuraamista ja sytytysten seuraamista!
Missä hiton vaiheessa noitten toimien aikana voi seurata maisemia!

Hänen kirjoituksessaan on myös muitakin varsin Tutankhamon II:n ajoille jämähtäneitä aatteita.

Hei, ei millään pahalla! Minulla on pyörä, joka on neste jäähdytteinen ja kardaanivetoinen sekä tehoa paljon omaava matkapyörä. Minä osaan säädellä kaasua siten ettei minun tarvitse mittaria tuijotella eikä siinä ole keskinopeussäädintä.
Ja kun pysähdyn tauolle, voin nauttia täysin tauosta, maisemista yms. mitä paikalla on, eikä kiristellä ketjuja, tarkistella öljyjä yms.

7

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai mitä ?

      Käytännössä moottoripyöräily on tankkaamisen yhteydessä kahvilan myyjän vilkuilemista kahvinjuonnin aikana.
      Siinä välissä sitten ajetaan kovaa seuraavaan tankkaamoon.

      • ööötotaaaa

        Käytännössä et voi kertoa faktaa kuin omasta puolestasi, satutarinoiden kertojaksi sinulla taas ei ole potentiaalia.


    • mika2

      .... johon kalikka kalahtaa. Piti sitten kuitenkin oikein vastine kirjoittaa;-)

      No joo, olen kanssasi kyllä samaa mieltä ettei tarvitse ajaa vanhalla romulla voidakseen nauttia pyöräilystä. Toisaalta eipä meistä nykypyöräilijöistä taida kovin moni edes pystytyä itse pyörälleen tekemäänkään muuta kuin tankkaamaan se. Mutta omasta senteestahan kaikki on kiinni. Pyörällä voi siirtyä tai sitten sillä voi ajella.

      Noita itäpyöräilijöitä kun katsoo niin vähän tuntee itsensä sellaiseksi rikkaaksi vannabiipyöräilijäkti. Jätkillä on herraties minkälaisia pommeja välillä ne pyörät ja erittäin itse tehdyn näköisiä. Meiniki on kuitenkin iloista ja ystävällistä. Siinä on kyllä sellaista aika aitoa motorismia mukana ihan toiseen potenssiin kun tämä meikäläisenkin elintasopyöräily.

      • wannnabeeet

        ""Hei, ei millään pahalla! Minulla on pyörä, joka on neste jäähdytteinen ja kardaanivetoinen sekä tehoa paljon omaava matkapyörä. Minä osaan säädellä kaasua siten ettei minun tarvitse mittaria tuijotella eikä siinä ole keskinopeussäädintä.
        Ja kun pysähdyn tauolle, voin nauttia täysin tauosta, maisemista yms. mitä paikalla on, eikä kiristellä ketjuja, tarkistella öljyjä yms. ""
        Päivän paras, vai että oikein kardaani, eikä tartte ketjuja kiristellä, tauoilla.
        Kuulehan kossi, ei minunkaan tartte, vaikka ajankin oikealla MP:llä jossa on ketju;-)
        Ja öljyn tarkistuksilla ei ole mitään tekemistä toisiovedon kanssa.


      • .
        wannnabeeet kirjoitti:

        ""Hei, ei millään pahalla! Minulla on pyörä, joka on neste jäähdytteinen ja kardaanivetoinen sekä tehoa paljon omaava matkapyörä. Minä osaan säädellä kaasua siten ettei minun tarvitse mittaria tuijotella eikä siinä ole keskinopeussäädintä.
        Ja kun pysähdyn tauolle, voin nauttia täysin tauosta, maisemista yms. mitä paikalla on, eikä kiristellä ketjuja, tarkistella öljyjä yms. ""
        Päivän paras, vai että oikein kardaani, eikä tartte ketjuja kiristellä, tauoilla.
        Kuulehan kossi, ei minunkaan tartte, vaikka ajankin oikealla MP:llä jossa on ketju;-)
        Ja öljyn tarkistuksilla ei ole mitään tekemistä toisiovedon kanssa.

        Jos joka tauolla kiristää ketjuja, mahtaa ne olla perillä soida ylä-C ssä ?


    • Trumph

      Minulla oli kerran pyörä joka kulki 180 km/h- Oli silloin vielä vapaat nopeudet, ja moottoritiellä tuli tuota huippunopeutta kokeillua. Ei siinö paljoa meisemia katseltu, kaikki tarkkaavaisuus oli pidettävä liikentaassä.

    • ettäjoo

      Joo sen ajan vehkeillä kyllä
      nykysillä 280 menee vielä ihan iisisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7839
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4482
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2188
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1915
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1765
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe