b.-todistus jatkolausunto

gremppaaa

Hei, olen ollut n. vuoden kuntoutustuella, minulla on monia sairauksia. En selviydy omasta työstäni. Kaikki faktat on lääkärien lausunnoissa sairaalasta. Nyt yritetää kuntouttaa jos auttais jos ei niin leikkuuseen sitten. Odotan myös pääsyä työkyvyn arviointiin. Kuntoutustuki on loppumassa Olisin tarvinnut siihen jatkolausunnon.

Kuten tiedetään että päätöstä saa odottaa kuukausia. Mutta mutta meidän työterveyslääkäri tuumasi, että jos vaikka paranet tässä kesän aikana (ihmeparantuminen) Ei hän edes tutkinut minua mitenkään, mikä on kuntoni tällä hetkellä, intti vaan vastaa joka asiasta että on se monella muullakin hankalaa ym. vastaavaa, Taisi olla huono päivä lekurilla.

Onko nyt tälläinen sopivaa käytöstä? Olishan voinut b- lausunnon kirjoittaa laittaa vaikka rastin kohtaan en ota kantaa työkykyyn. Tehkööt sitten eläkelaitos päätöksen. Jos ei nyt vielä masennus diaknoosia ole niin luulen että tällä menolla taitaa olla kohta sekin. On tässä jo kärvistelty näiden sairauksien kanssa päivästä toiseen.

Kuinka nyt kannataisi toimia, kohta menen sairaalaan taas alan asiantuntijan luokse. Kiitos kommenteista.

10

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retu...

      Kirjoita oireet paperille ja epäile myös masennus ja ammattitaito kun huono lääkäri. Ja vaadi siihen allekirjoitus, todistaja ja virallinen leima. Sen avulla loma varma!

      • eläk.

        "Ja vaadi siihen allekirjoitus, todistaja ja virallinen leima. Sen avulla loma varma! " Allerkirjoitus siis mihin ja kenen allekirjoitus??


        Aloittaja; miksi sen B-lausunnon tekee ylipäätään työterveyslääkäri??? Miksi ei lääkäri jonka olet tavannut tutkimuksien yhteydessä ja joka pitää sinua työkyvyttömänä? "Kaikki faktat on lääkärien lausunnoissa sairaalasta." Miksi sitä loppulausuntoa ei kirjoita joku näistä lausunnon kirjoittajista?

        Milloin kuntotustukesi loppuu?


      • gremppaa
        eläk. kirjoitti:

        "Ja vaadi siihen allekirjoitus, todistaja ja virallinen leima. Sen avulla loma varma! " Allerkirjoitus siis mihin ja kenen allekirjoitus??


        Aloittaja; miksi sen B-lausunnon tekee ylipäätään työterveyslääkäri??? Miksi ei lääkäri jonka olet tavannut tutkimuksien yhteydessä ja joka pitää sinua työkyvyttömänä? "Kaikki faktat on lääkärien lausunnoissa sairaalasta." Miksi sitä loppulausuntoa ei kirjoita joku näistä lausunnon kirjoittajista?

        Milloin kuntotustukesi loppuu?

        Hei, juu kun oli puhe ja pyyntö että ottavat kantaa tässä välillä t.t huollossa mun terveyteen, kun on tullut kaikkien kuvien ym. tulokset. 2, eri lekuria polilla on minut todennut työkyvyttömäksi. Viime b- lausunto on kirjoitettu polilta. . no minä itse menin sanomaan että kyllä mun t.t lääkäri ottaa kantaa asiaan. ja pa..kat Nyt kun kuntoutus ei ole alkanut edes ja se työkyvynkartoitus tehdään jossakin vaiheessa. Tuumas että saathan sä vaikka liitosta sitten jotai rahaa, että sama mitä ne siellä kevalla pyytää lausuntoja.

        Kaiken huippu oli kun hän tuumas että istuthan sä nytkin siinä ( eli en voi kovin kipee olla) Maatako olis pitänyt. ei tämä minun mielestä ollut normi lääkärin toimintaa. k.t loppuu heinäkuun lopussa.


      • lääkäri...24
        gremppaa kirjoitti:

        Hei, juu kun oli puhe ja pyyntö että ottavat kantaa tässä välillä t.t huollossa mun terveyteen, kun on tullut kaikkien kuvien ym. tulokset. 2, eri lekuria polilla on minut todennut työkyvyttömäksi. Viime b- lausunto on kirjoitettu polilta. . no minä itse menin sanomaan että kyllä mun t.t lääkäri ottaa kantaa asiaan. ja pa..kat Nyt kun kuntoutus ei ole alkanut edes ja se työkyvynkartoitus tehdään jossakin vaiheessa. Tuumas että saathan sä vaikka liitosta sitten jotai rahaa, että sama mitä ne siellä kevalla pyytää lausuntoja.

        Kaiken huippu oli kun hän tuumas että istuthan sä nytkin siinä ( eli en voi kovin kipee olla) Maatako olis pitänyt. ei tämä minun mielestä ollut normi lääkärin toimintaa. k.t loppuu heinäkuun lopussa.

        Ihan sama kenen allekirjotus kun oire on vahva ja jopa istumavaiva kun pitkään. Pitäisi kai olla myös joku c-todistus jos b-kestää liikaa tai vaikeutta jotta voisi itse vaikuttaa?


      • täti48
        lääkäri...24 kirjoitti:

        Ihan sama kenen allekirjotus kun oire on vahva ja jopa istumavaiva kun pitkään. Pitäisi kai olla myös joku c-todistus jos b-kestää liikaa tai vaikeutta jotta voisi itse vaikuttaa?

        ja kannattaa muuten muistaa, että työterveyshuolto on työnantajaan päin.

        Oltuani tämän tästä vuosien aikana sairaslomilla masennustilojen ja uupumisen vuoksi (nämä siis yksityisen psykiatrin arvioimana) menin lopulta erlaisten fyysisten vaivojen vuoksi tt-huoltoon , jossa tehtiin verikokeita ja otettiin röntgenkuvia ynnämuuta ja tt-lääkäri totesi, että ei sussa mitään vikaa ole senkun heittäydyt nyt vaan rennosti työntekoon. Tästä kuukauden päästä jäin sairaslomalle ja sillä reissulla olen. Tosin vuoden sairasloman jälkeen jäin opintovapaalle, kun työnantaja ei halunnut myöntää vuorotteluvapaata. Ja jo aikoinaan viisi vuotta sitten kun menin ensi kerran tt-huoltoon ahdistusoireiden vuoksi, lääkäri kirjoitti mielialalääkkeeitä ja erittäin vahvoja, helposti riippuvuuden aiheuttavia ahdistuslääkkeitä, mutta ei lainkaan sairaslomaa ... No en aloittanut lääkekuureja, sinnittelin vielä kuukauden töissä ja sen jälkeen hakeuduin yksityiselle psykiatrille.

        Omat kokemukset ovat siis sellaiset, että enpä kovin paljon laskisi sen varaan, että tt-huolto pitää potilaan puolia. Ymmärrän kyllä, että pyritään vähentämään työkyvyttömyyseläkkeitä, mutta ei se kyllä toimi jos laitetaan vaan ihmiset sinnittelemään niin kauan, että menee kaikki jaksaminen sekä fyysisesti että psykkisesti. Mulla on nyt mennyt puolitoista vuotta siihen, että jaksan olla koko päivän jollakin lailla vireänä. Aion kyllä vielä palata töihin, kunhan toivun ja opin ne omat jaksamisen rajani.


      • gremppaa
        täti48 kirjoitti:

        ja kannattaa muuten muistaa, että työterveyshuolto on työnantajaan päin.

        Oltuani tämän tästä vuosien aikana sairaslomilla masennustilojen ja uupumisen vuoksi (nämä siis yksityisen psykiatrin arvioimana) menin lopulta erlaisten fyysisten vaivojen vuoksi tt-huoltoon , jossa tehtiin verikokeita ja otettiin röntgenkuvia ynnämuuta ja tt-lääkäri totesi, että ei sussa mitään vikaa ole senkun heittäydyt nyt vaan rennosti työntekoon. Tästä kuukauden päästä jäin sairaslomalle ja sillä reissulla olen. Tosin vuoden sairasloman jälkeen jäin opintovapaalle, kun työnantaja ei halunnut myöntää vuorotteluvapaata. Ja jo aikoinaan viisi vuotta sitten kun menin ensi kerran tt-huoltoon ahdistusoireiden vuoksi, lääkäri kirjoitti mielialalääkkeeitä ja erittäin vahvoja, helposti riippuvuuden aiheuttavia ahdistuslääkkeitä, mutta ei lainkaan sairaslomaa ... No en aloittanut lääkekuureja, sinnittelin vielä kuukauden töissä ja sen jälkeen hakeuduin yksityiselle psykiatrille.

        Omat kokemukset ovat siis sellaiset, että enpä kovin paljon laskisi sen varaan, että tt-huolto pitää potilaan puolia. Ymmärrän kyllä, että pyritään vähentämään työkyvyttömyyseläkkeitä, mutta ei se kyllä toimi jos laitetaan vaan ihmiset sinnittelemään niin kauan, että menee kaikki jaksaminen sekä fyysisesti että psykkisesti. Mulla on nyt mennyt puolitoista vuotta siihen, että jaksan olla koko päivän jollakin lailla vireänä. Aion kyllä vielä palata töihin, kunhan toivun ja opin ne omat jaksamisen rajani.

        Hei taas, Kyllähän ne on palkanmaksajaan kallelaan.. polin neurologi tuumas että mitä jos jäisit eläkkeelle, niimpä. 2 sairautta joista ei ole mahdollista ikinä parantua. Yrittää vaan pitää itsensä kunnossa niin hyvin kun se on mahdollista. Sitten muutama päälle siihen diaknoosi.

        Tämä meni vaan niin kettuiluksi suoraan koko juttu, tuumasin että jospa menen töihin sitten ja olen taas s.lomalla, kun tiedän, hän tietää etten selviä. Hän siihen että et tietenkään mene kun katsotaan nyt jos kesä parantas. Hän vaan halus että mun k.tuki lakkaa että ei sitä noin vaan kirjoiteta.

        Kun keva pyytää sen 2kk ennemin, onko työkykyinen vai ei, hän tuumas että sama se mitä ne siellä pyytää.. ei mitään tutkimuksia ei mitään tehnyt. Eli olen nyt varmaan terve , jospa lähtis sitten töihin, vaan eipä taida työnantaja ottaa. En todella enää mene hänen luo, valitsen eri lääkärin.


      • ll
        lääkäri...24 kirjoitti:

        Ihan sama kenen allekirjotus kun oire on vahva ja jopa istumavaiva kun pitkään. Pitäisi kai olla myös joku c-todistus jos b-kestää liikaa tai vaikeutta jotta voisi itse vaikuttaa?

        C-lausuntoa ei tuossa tilanteessa kirjoitella. Tosin ymmärrän ettet ole ns. oikea lääkäri. Mutta ei kannattaisi neuvoa jos ei yhtään ole asiasta kärryillä.





        ALOITTAJA; eikö sitä jatkoa voida kirjoittaa siellä missä se edellinenkin on kirjoitettu???

        Täti48; mitä tarkoitat erittäin vahvoilla, helposti riippuvuutta aiheuttavalla lääkkeellä? Bentzoko on kyseessä (ne nyt tosin eivät ole mitenkään vahvoja, ts. niitä ei siten luokitella)? Vaiko joku Lyrivan tyyppinen`?


      • Täti48
        ll kirjoitti:

        C-lausuntoa ei tuossa tilanteessa kirjoitella. Tosin ymmärrän ettet ole ns. oikea lääkäri. Mutta ei kannattaisi neuvoa jos ei yhtään ole asiasta kärryillä.





        ALOITTAJA; eikö sitä jatkoa voida kirjoittaa siellä missä se edellinenkin on kirjoitettu???

        Täti48; mitä tarkoitat erittäin vahvoilla, helposti riippuvuutta aiheuttavalla lääkkeellä? Bentzoko on kyseessä (ne nyt tosin eivät ole mitenkään vahvoja, ts. niitä ei siten luokitella)? Vaiko joku Lyrivan tyyppinen`?

        oli Xanor - en tiedä onko enää markkinoilla. Kun olen vähän neuroottinen niin tutkailin vähän netistä, millaisia kokemuksia ihmisillä oli ko lääkkeestä. TT-lääkäri ei sanonut mitään evästystä lääkkeiden käyttöön, piirteli vaan ruutupaperille paljonko mitäkin lääkettä otetaan päivittäin. Teho on Xanorilla ilmeisesti hyvä, mutta aiheuttaa nopeastikin riippuvuuden. Psykiatri sanoi heti, että hän ei suosi tuon tyyppistä lääkitystä juuri riippuvuusongelman vuoksi. Kirjoitti Diapamia, jota otin parina päivänä - eikä muuten nekään sopineet, pistivät päinvastoin ylikierroksille, taidan olla hiukan herkkä.

        Oikeastihan ainoa keino toipua on sairasloma.

        Ja tästä on siis 5 vuotta eli 2005 ja olen edelleen uupumuksen takia pois töistä. Sinnittelin tosin vuodet 2005-2008 töissä jotenkuten, mutta vuoden 2009 alusta olen ollut poissa. ELi on ollut pitkä ja kivinen ti, jota en kenellekään toivo. Jälkiviisaana olen ajatellut, että olisi varmaan pitänyt vaan irtisanoutua, mutta se ei kyllä ole järkevää jos takana on 25 vuoden työnteko, niin mun mielestä työeläkeyhtiö on velvollinen hoitamaan omaa osuuttaan. Paitsi ettei ole vaan ovat hylänneet multa uudelleenkoulutuskuntoutuksen, joten opiskelen nyt opintovapaalla.


      • gremppaa
        ll kirjoitti:

        C-lausuntoa ei tuossa tilanteessa kirjoitella. Tosin ymmärrän ettet ole ns. oikea lääkäri. Mutta ei kannattaisi neuvoa jos ei yhtään ole asiasta kärryillä.





        ALOITTAJA; eikö sitä jatkoa voida kirjoittaa siellä missä se edellinenkin on kirjoitettu???

        Täti48; mitä tarkoitat erittäin vahvoilla, helposti riippuvuutta aiheuttavalla lääkkeellä? Bentzoko on kyseessä (ne nyt tosin eivät ole mitenkään vahvoja, ts. niitä ei siten luokitella)? Vaiko joku Lyrivan tyyppinen`?

        Hei taas, joo sinne olen menossa kohtapuolin varmaan saan lausunnon, päätös tietty viipyy minkäpä sille mahtaa syödään porkkanoita sitte kun rahaa ei tuu mistään. moni on samassa junassa.

        Ketutti vaan tän lääkärin " käytös edes kaikkea viitsi kertoa. No tulipas siinä itsekkin vähän sanottua hänen taidoistaa, varmaa inhoaa mua nyt. Mutta kattokkoon peiliin, mistä lie kirjekurssilta valmistunut epäilen. Olishan mulla ollut oikeus vaihtaa eri lääkärille käynti.

        Samantapasta kohtelua olen kuullut toisilta kävijöiltäkin. Liekö valelääkäri ( hahhah) voipi olla?


      • ,,,
        Täti48 kirjoitti:

        oli Xanor - en tiedä onko enää markkinoilla. Kun olen vähän neuroottinen niin tutkailin vähän netistä, millaisia kokemuksia ihmisillä oli ko lääkkeestä. TT-lääkäri ei sanonut mitään evästystä lääkkeiden käyttöön, piirteli vaan ruutupaperille paljonko mitäkin lääkettä otetaan päivittäin. Teho on Xanorilla ilmeisesti hyvä, mutta aiheuttaa nopeastikin riippuvuuden. Psykiatri sanoi heti, että hän ei suosi tuon tyyppistä lääkitystä juuri riippuvuusongelman vuoksi. Kirjoitti Diapamia, jota otin parina päivänä - eikä muuten nekään sopineet, pistivät päinvastoin ylikierroksille, taidan olla hiukan herkkä.

        Oikeastihan ainoa keino toipua on sairasloma.

        Ja tästä on siis 5 vuotta eli 2005 ja olen edelleen uupumuksen takia pois töistä. Sinnittelin tosin vuodet 2005-2008 töissä jotenkuten, mutta vuoden 2009 alusta olen ollut poissa. ELi on ollut pitkä ja kivinen ti, jota en kenellekään toivo. Jälkiviisaana olen ajatellut, että olisi varmaan pitänyt vaan irtisanoutua, mutta se ei kyllä ole järkevää jos takana on 25 vuoden työnteko, niin mun mielestä työeläkeyhtiö on velvollinen hoitamaan omaa osuuttaan. Paitsi ettei ole vaan ovat hylänneet multa uudelleenkoulutuskuntoutuksen, joten opiskelen nyt opintovapaalla.

        markkinoilla on bentzo kuten Diapamkin,. Pitämällä välipäivä lääk.otossa säästytään riippuvuudelta ja toleranssin synnyltä.
        Lääkkeitä ei luokitella "vahvoihin" ja "mietoihin", mg-määrä sen ratkaisee. 0.5 mg Xanoria on n. 5 mg Diapamia.
        Hyvää kesää!

        Ap. kysy sitä vaihdon mahdollisuutta.

        Tsemppiä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe