Voiko esimerkiksi lapsiin ja nuoriin suuntautunut lähihoitaja työskennellä vanhustenpuolella vanhustenkodissa vai vaikuttaako se esim. palkkaan? Kiitos paljon tiedoista!
Lähihoitajan työpaikat
10
2354
Vastaukset
- Ginx
Periaatteessa voi, koska jo ennen suuntautumista tehdään monen eri alan työharjoitteluja. Suuntautuminen on kuitenkin plussaa ja aika moni paikka taitaa sitä myös vaatia. Mutta jos olet tehnyt esim. alalla muuten hommia ja olet pätevä, niin töitä saa suuntautumisesta huolimatta.
Palkka on ihan taulukon mukainen peruspalkka - vuosilisät tulevat alakohtaisesti.- plomms
Ei ole mitään väliä oletko suuntautunut lapsiin, jos haluat vanhustyöhön. Niin kova pula on vanhustyön tekijöistä.
MUTTA jos suuntaudut vanhuksiin ja haluatkin esim päiväkotiin töihn, niin se ei olekaan välttämättä niin yksinkertaista. Tottakai riippuu paikasta, että ottavatko.
- näinon on
Suuntautumisjakso on niin lyhyt, ettei sillä ole juuri mitään merkitystä sen kanssa, minne töihin menet.
Itse en ole koskaan miettinyt siltä kantilta, mihin olen suuntautunut. Olen lähihoitaja, piste. Ja työskennellyt olen lasten, vanhusten, mielenterveyspotilaiden ja kehitysvammaisten kanssa. Ja kaikkien kanssa kyllä pärjää ja aina olen kussakin paikassa aktiivisesti kysellyt ja hankkinut lisätietoa. - suski76
eikä vaikuta palkkaan, on aivan sama minkä erikoistumisen käyt, voit hakea minne tahansa eikä mitään eroa palkassa..KOKEMUSTA ON. kaverilla lapset ja nuoret ja tekee töitä vammaisten vanhusten kanssa. Itellä sairaanhoito ja huolenpito ja olen mielenterveyspuolella...
- mutta ei ihan
Aika monessa kohteessa riittää, että olet lähihoitaja. Terkkarin päivystyksessä saatetaan toivoa ensihoidon suuntautumista. Mielenterveyspuolella oman kokemukseni mukaan mielenterveys-ja päihdetyöhön suuntautuminen on valttia. Sairaalan akuutit osastot toivovat yleensä sairaanhoidon-ja huolenpidon suuntautumista. Päiväkotiin kokemukseni mukaan pääsee, kun on vaan hoitaja. Vanhuspuolella pulaa todellakin tekijöistä, joten sinnekin pääsee hyvin. Sellaisen vinkin annan, että jos lupaudut 3 vuorotyöhön ja tulee niitä yövuoroja, niin yö valvomisesta olis hyvä olla kokemusta. Se ottaa monille yllättävän koville.
Palkoista osaan sanoa sen verran, että suosin kaupungin työpaikkoja. Niissä on oma varmuutensa kaiken suhteen, kun taas tämän päivän yksityisiin ei voi luottaa yhtään. Mitään älä mene sopimaan suullisesti, koska se ei päde vaikka pitäisikin!!- sakjsdaljdla
Itse olen myös vaihtamassa alaa jalähihoitajaksi haluaisin, oppisopimuksella tosin koska pienet lapset ym asuntolainat melkein vaativat että jonkinlaista palkkaakin koulutuksen aikana saisi. Mutta siis mietin kanssa tuon suuntautumisen kanssa- nyt olen jotenkin "ajautumassa" ajatuksieni kanssa vanhustyön kannalle, mutta itseäni mietityttää että onko siinä työssä mitn mahdollisuutta tehdä ainoastaan päivävuoroa..?
Mitenkäs kehitysvammais-työssä..? Iltavuorot ovat ehkä ihan ok mutta yövuoroista en menisi takuuseen. Ja pienten lasten kanssa ajattelisin että ainakin tässä elämänvaiheessa päivävuoro olisi ihanteellisin- vaikkakin tulotkin sitten vähän pienemmät. - vuorot
sakjsdaljdla kirjoitti:
Itse olen myös vaihtamassa alaa jalähihoitajaksi haluaisin, oppisopimuksella tosin koska pienet lapset ym asuntolainat melkein vaativat että jonkinlaista palkkaakin koulutuksen aikana saisi. Mutta siis mietin kanssa tuon suuntautumisen kanssa- nyt olen jotenkin "ajautumassa" ajatuksieni kanssa vanhustyön kannalle, mutta itseäni mietityttää että onko siinä työssä mitn mahdollisuutta tehdä ainoastaan päivävuoroa..?
Mitenkäs kehitysvammais-työssä..? Iltavuorot ovat ehkä ihan ok mutta yövuoroista en menisi takuuseen. Ja pienten lasten kanssa ajattelisin että ainakin tässä elämänvaiheessa päivävuoro olisi ihanteellisin- vaikkakin tulotkin sitten vähän pienemmät.Oppisopimus paikat ovat aika kortilla ja yleensä niihin pääsee vain suhteilla. Jos löydät paikan, niin hyvä : )
Vanhustyö on varmasti se puoli, joka työllistää eniten ja itse tykkäsin vanhustyön opinnoista. Jos haluat tehdä pelkkää päivävuoro eli 7/8-15/16, niin ne paikat on aika vähissä. Rekry firmat ottavat keikoille opiskelijoitakin ja ne tarpeet ovat yleensä pääasiassa aamuja. Sitä kautta siis voisi saada vain aamuja.
Pidemmän päälle ajateltuna 2 vuorotyötä se tulee olemaan. Monissa paikoissa on omat yököt, joten muut tekevät vain aamua ja iltaa.
Vammaispuolella pitkälti aamu ja iltavuoroja. - eläköitykää
vuorot kirjoitti:
Oppisopimus paikat ovat aika kortilla ja yleensä niihin pääsee vain suhteilla. Jos löydät paikan, niin hyvä : )
Vanhustyö on varmasti se puoli, joka työllistää eniten ja itse tykkäsin vanhustyön opinnoista. Jos haluat tehdä pelkkää päivävuoro eli 7/8-15/16, niin ne paikat on aika vähissä. Rekry firmat ottavat keikoille opiskelijoitakin ja ne tarpeet ovat yleensä pääasiassa aamuja. Sitä kautta siis voisi saada vain aamuja.
Pidemmän päälle ajateltuna 2 vuorotyötä se tulee olemaan. Monissa paikoissa on omat yököt, joten muut tekevät vain aamua ja iltaa.
Vammaispuolella pitkälti aamu ja iltavuoroja.Kohta lähihoitaja voi työskennellä lähes missä tahansa hoitoalan paikassa. vuodesta 2015 eteenpäin jää niin paljon hoitajia eläkkelle, että työt ei meiltä nuoremmilta tekemällä lopu!
- abc76
sakjsdaljdla kirjoitti:
Mitenkäs kehitysvammais-työssä..? Iltavuorot ovat ehkä ihan ok mutta yövuoroista en menisi takuuseen. Ja pienten lasten kanssa ajattelisin että ainakin tässä elämänvaiheessa päivävuoro olisi ihanteellisin- vaikkakin tulotkin sitten vähän pienemmät.jotkut vammaistyön asuntolat ainakin ovat vain aamu ja iltatyötä. ja mielestäni useimmissa paikoissa voi esittää halunsa vain näin vuoroihin. Mikset hae työvoimakoulutuksen kautta lähihoitajaksi. siinä jäisi enemmän aikaa perheellekin. Saat liiton/kelan päivärahan kulukorvauksen 190 e/kk vielä lisää...
- akjdausdaks
abc76 kirjoitti:
jotkut vammaistyön asuntolat ainakin ovat vain aamu ja iltatyötä. ja mielestäni useimmissa paikoissa voi esittää halunsa vain näin vuoroihin. Mikset hae työvoimakoulutuksen kautta lähihoitajaksi. siinä jäisi enemmän aikaa perheellekin. Saat liiton/kelan päivärahan kulukorvauksen 190 e/kk vielä lisää...
Juu minkäslainen tuo työvoimakoulutus olisi, eli mitä käytännössä tarkoittaa? Voi että inhottavaa kun tietää että vaihtoehdot on aika vähissä aikuisena kouluttautua jos perhettä ym..kun ei haluaisi perheajastakaan täysin luopua. huoh..
Ja kyllähän ne iltavuorotkin täytyy hyväksyä ehkä, mutta kun ei vaan olisi niin että viikko putkeen iltaa ja sitten aamua taas..tuntuu että viikko pois lasten illoista aika kauheaa.
Täytyy pohdiskella..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740