Uutta?

Oikeestaan tää oli jo tiedossa:

http://www.iltalehti.fi/perhe/2010060811822960_pr.shtml

Tutkimuksen mukaan lesboäitien lapset pärjäävät heterovanhempien lapsia paremmin sosiaalisesti ja akateemisesti. Heillä ilmeni myös vähemmän aggressiviista ja rajojarikkovaa käyttäytymistä.
Kuiteskin useesti tällaista epäperinteistä perhettä arvostellaan siitä, ettei se muka luo lapselle turvallista, tasapainoista ja vakaata kasvuympäristöä.

4

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tää asia oli jo näemmä esillä täällä, vieläpä tänään... ;(

• Homo sapiens

jotain samansuuntaita. Kai lapsi oppii pärjäämään, vaikka joku asiaa ihmettelisikin.

• Ardea_C

Lapsen kehitykselle tärkeintä on tasapainoinen suhde aikuiseen ja aikuisen turvallinen läsnäolo, oli hän sitten mies tai nainen, hetero tai lesbo. Lapsi on murrosikään asti sukupuoleton, tapakulttuurimme määrittelee hänet tytöksi tai pojaksi ja vaikuttaa yhteiskunnan, aikuisten ja muiden lasten suhtautumiseen häneen. Kulttuurimme määrittelee lapselle sukupuolen jo ennen kuin sillä on edes merkitystä hänelle itselleen.

Se onko perheessä kaksi aikuista samasta tai eri sukupuolesta ei siis vaikuta. Eihän sillekään panna painoa onko päiväkodin hoitaja tai koulun opettaja mies tai nainen, riittää kun kyseessä on ammattitaitoinen, tasapainoinen aikuinen.

Sen sijaan perheen aikuisen/aikuisten ihmissuhteessa tapahtuvat muutokset, perheen rikkonaisuus, usein vaihtuvat isät tai äidit vaikuttavat siihen miten lapsi suhtautuu ja sitoutuu perhehierarkiaan, yhteiskunnan mukaiseen elämäntapaan ja miten tasapainoiseksi hän yksilönä kehittyy. Jos äidillä on monta naisystävää ei lapsi tiedä kuka on se oikea aikuinen – aivan niin kuin ei äitikään ...

Tasapainoisessa lesbosuhteessa syntyneet ja elävät lapset saavat todennäköisesti enemmän huomiota ja huolenpitoa osakseen, onhan heillä kaksi rakastavaa äitiä, kun monilla ei ole yhtään. Tätä ei edes tarvitsisi tutkia jos tietää ja ymmärtää mitä aito äidinrakkaus tarkoittaa.

• lepakkoäityliini

Totta tämäkin, mutta eiköhän lesboäiditkin eroa naisystävistään. Mutta muuten kyllä täysin totta äskeinen kirjoituksesi. Olen samaa mieltä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      141
      3182
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      58
      2572
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      29
      2019
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1657
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      75
      1474
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      80
      1463
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1425
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1069
    10. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      84