Kesän viettoa

wilma60

Yritän nyt viritellä jonkinlaista keskustelua tälle palstalle ja kysäisien miten suurperheet ja yleensäkin lapsiperheet kesäänsä viettää.

Minä teen töitä kotona joten olen olan siinä mielessä lasten kanssa lomalla koko kesän. Kesäkuu menee pitkälti terapioiden merkeissä mutta jotain kivaakin on tiedossa. Esikoinen lähtee isänsä kanssa Kiss:ä kuuntelemaan Tampereelle tällä viikolla. Keskimmäinen menee seurakunnan leirille juhannusviikolla 2 yöksi. Juhannukseksi olen varannut mökin ja toivon nyt lämpimiä ilmoja jotta pääsemme uimaan ja nauttimaan Suomen suvesta. Elokuussa esikoinen menee bändileirille Kainuuseen ja me menemme mukaan; viikko mökkielämää toivon mukaan lämpimän sään vallitessa. Siinä meidän suunnitelmat tälle kesälle. Muutoin ihan rauhallista kotonaoloa; minun vanhempien auttamista ja hoitamista, kotitöitä ja laiskottelua. Odotan myös uimarantakelejä jotta voin pakata porukan eväineen autoon ja huristella päiväksi uimarannalle.

4

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brunetti mami

      Ehkä parasta kesälomassa on se, ettei suunnittele liian tarkkaan aikatauluja ja menoja. Voi iskeä lomastakin stressi ettei ehdikään kaikkea, mitä on pitkän talven aikana aikonut. On mukavaa tehdä spontaanisti jotain, mitä sattuu mieleen juolahtamaan. Selvä on se, että näin meren rannalla asuvana tulee oleiltua vedessä aika paljon, avantouimarina kylläkin myös talvisin =))). Myös paikkakunnan maauimalat ovat sopivia sekä perheettömille että lapsiperheille. Rakastan uimista ja vettä joten se on kaikkein parasta mitä olla voi. Mukava katsella lasten riemua maauimalassa, kun oma jälkikasvu on jo niin suurta että heillä on omat tapansa ottaa kesää vastaan. Urbaanin teinin täytyy olla "bikinikunnossa" ennen kuin rannalle voi mennä, ja trendikkäät vermeet ja oikeanlaiset aurinkolasit ja muut. Toki teinitkin tykkäävät päästä Särkänniemelle tai Linnanmäelle kerran kesässä, joka on yhteinen juttu. Grillaillaan myös, tosin on vaara kehittyä makkara- ja kaljamaha ja jenkkakahvat näin keski-ikäisenä - näin kävi viime kesänä. Vahingosta toivon mukaan viisastuu. Haaveilen kesämökistä, mutta taitaa jäädä vain haaveeksi, jos ei jostain saada vuokrattua edes vähäksi aikaa. Oma kesä varmaan tulee pyörimään aika paljon kuntoilun parissa sekä maalla että vedessä.

      Toivotan Wilma sinulle ja muksuillesi oikein mukavaa kesää!

    • 5 x äiti

      Meillä ollaan mökillä paljon. Emme suunnittele mitään erityistä, nautimme lomasta perheen kesken kotosalla, puuhailemme omassa pihassa ja vietämme aikaa mökillä paljon uiden ja nauttien kesästä...
      Ei mitään isompia suunnitelmia ole.

      • wilma60

        kuulostaa ihanalta. Minä haaveilin että olisin jostain vuokrannaut mökin koko kesäksi mutta nuo lasten terapiat ja kaikki muut omalla tavallaan "sotkevat" kesän viettoa niin helpompi on olla kotona. Juhannus ja tuo elokuun ekaviikko on sitten varattu mökkielämälle, niihin olen mökin vuokrannut. Omasta mökistä haaveilen mutta rahat eivät riitä ja toisaalta eivät voimatkaan. Omakotitalossa on oma hommansa jotta sen ja pihan saa pidettyä kunnossa niin siinä ei sitten jää oikein aikaa mökille. Mutta jos voitan lotossa niin hommaan mökin jostain laskettelukeskuksen läheltä, järven rannalta. Siellä sitten vieteämme kesät ja talvet harrastusten parissa.


      • Anne.E
        wilma60 kirjoitti:

        kuulostaa ihanalta. Minä haaveilin että olisin jostain vuokrannaut mökin koko kesäksi mutta nuo lasten terapiat ja kaikki muut omalla tavallaan "sotkevat" kesän viettoa niin helpompi on olla kotona. Juhannus ja tuo elokuun ekaviikko on sitten varattu mökkielämälle, niihin olen mökin vuokrannut. Omasta mökistä haaveilen mutta rahat eivät riitä ja toisaalta eivät voimatkaan. Omakotitalossa on oma hommansa jotta sen ja pihan saa pidettyä kunnossa niin siinä ei sitten jää oikein aikaa mökille. Mutta jos voitan lotossa niin hommaan mökin jostain laskettelukeskuksen läheltä, järven rannalta. Siellä sitten vieteämme kesät ja talvet harrastusten parissa.

        Meillä menee kesäkuu ihan kotosalla. Mökkeilemään mennään heti heinäkuussa grillaillaan, uidaan,saunotaan ja ennen kaikkeaan nautitaan kesästä:). Kesästä pitää nauttia eikä aikatauluttaa kesää liikaa!
        Hyvää kesää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe