Yritän nyt viritellä jonkinlaista keskustelua tälle palstalle ja kysäisien miten suurperheet ja yleensäkin lapsiperheet kesäänsä viettää.
Minä teen töitä kotona joten olen olan siinä mielessä lasten kanssa lomalla koko kesän. Kesäkuu menee pitkälti terapioiden merkeissä mutta jotain kivaakin on tiedossa. Esikoinen lähtee isänsä kanssa Kiss:ä kuuntelemaan Tampereelle tällä viikolla. Keskimmäinen menee seurakunnan leirille juhannusviikolla 2 yöksi. Juhannukseksi olen varannut mökin ja toivon nyt lämpimiä ilmoja jotta pääsemme uimaan ja nauttimaan Suomen suvesta. Elokuussa esikoinen menee bändileirille Kainuuseen ja me menemme mukaan; viikko mökkielämää toivon mukaan lämpimän sään vallitessa. Siinä meidän suunnitelmat tälle kesälle. Muutoin ihan rauhallista kotonaoloa; minun vanhempien auttamista ja hoitamista, kotitöitä ja laiskottelua. Odotan myös uimarantakelejä jotta voin pakata porukan eväineen autoon ja huristella päiväksi uimarannalle.
Kesän viettoa
4
460
Vastaukset
- brunetti mami
Ehkä parasta kesälomassa on se, ettei suunnittele liian tarkkaan aikatauluja ja menoja. Voi iskeä lomastakin stressi ettei ehdikään kaikkea, mitä on pitkän talven aikana aikonut. On mukavaa tehdä spontaanisti jotain, mitä sattuu mieleen juolahtamaan. Selvä on se, että näin meren rannalla asuvana tulee oleiltua vedessä aika paljon, avantouimarina kylläkin myös talvisin =))). Myös paikkakunnan maauimalat ovat sopivia sekä perheettömille että lapsiperheille. Rakastan uimista ja vettä joten se on kaikkein parasta mitä olla voi. Mukava katsella lasten riemua maauimalassa, kun oma jälkikasvu on jo niin suurta että heillä on omat tapansa ottaa kesää vastaan. Urbaanin teinin täytyy olla "bikinikunnossa" ennen kuin rannalle voi mennä, ja trendikkäät vermeet ja oikeanlaiset aurinkolasit ja muut. Toki teinitkin tykkäävät päästä Särkänniemelle tai Linnanmäelle kerran kesässä, joka on yhteinen juttu. Grillaillaan myös, tosin on vaara kehittyä makkara- ja kaljamaha ja jenkkakahvat näin keski-ikäisenä - näin kävi viime kesänä. Vahingosta toivon mukaan viisastuu. Haaveilen kesämökistä, mutta taitaa jäädä vain haaveeksi, jos ei jostain saada vuokrattua edes vähäksi aikaa. Oma kesä varmaan tulee pyörimään aika paljon kuntoilun parissa sekä maalla että vedessä.
Toivotan Wilma sinulle ja muksuillesi oikein mukavaa kesää! - 5 x äiti
Meillä ollaan mökillä paljon. Emme suunnittele mitään erityistä, nautimme lomasta perheen kesken kotosalla, puuhailemme omassa pihassa ja vietämme aikaa mökillä paljon uiden ja nauttien kesästä...
Ei mitään isompia suunnitelmia ole.- wilma60
kuulostaa ihanalta. Minä haaveilin että olisin jostain vuokrannaut mökin koko kesäksi mutta nuo lasten terapiat ja kaikki muut omalla tavallaan "sotkevat" kesän viettoa niin helpompi on olla kotona. Juhannus ja tuo elokuun ekaviikko on sitten varattu mökkielämälle, niihin olen mökin vuokrannut. Omasta mökistä haaveilen mutta rahat eivät riitä ja toisaalta eivät voimatkaan. Omakotitalossa on oma hommansa jotta sen ja pihan saa pidettyä kunnossa niin siinä ei sitten jää oikein aikaa mökille. Mutta jos voitan lotossa niin hommaan mökin jostain laskettelukeskuksen läheltä, järven rannalta. Siellä sitten vieteämme kesät ja talvet harrastusten parissa.
- Anne.E
wilma60 kirjoitti:
kuulostaa ihanalta. Minä haaveilin että olisin jostain vuokrannaut mökin koko kesäksi mutta nuo lasten terapiat ja kaikki muut omalla tavallaan "sotkevat" kesän viettoa niin helpompi on olla kotona. Juhannus ja tuo elokuun ekaviikko on sitten varattu mökkielämälle, niihin olen mökin vuokrannut. Omasta mökistä haaveilen mutta rahat eivät riitä ja toisaalta eivät voimatkaan. Omakotitalossa on oma hommansa jotta sen ja pihan saa pidettyä kunnossa niin siinä ei sitten jää oikein aikaa mökille. Mutta jos voitan lotossa niin hommaan mökin jostain laskettelukeskuksen läheltä, järven rannalta. Siellä sitten vieteämme kesät ja talvet harrastusten parissa.
Meillä menee kesäkuu ihan kotosalla. Mökkeilemään mennään heti heinäkuussa grillaillaan, uidaan,saunotaan ja ennen kaikkeaan nautitaan kesästä:). Kesästä pitää nauttia eikä aikatauluttaa kesää liikaa!
Hyvää kesää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S343513Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3901541Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll711411Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun2701238Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.71171- 211108
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n1941062- 741012
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o58979Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras ja kenen puvusta et tykännyt?
Linnan juhlissa nähtiin pukuja laidasta laitaan. Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras j89942