EI ENÄÄ IKINÄ TURKKIIN!!!!

Maija

Tuli tossa käytyä Turkissa ja kohteena oli Marmaris. En ole ennen Turkissa käynyt, vaikka paljon olenkin matkustellut. Turkin matkalla sain 2 reissua samalla kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.
Tulin kusetetuksi niin monta kertaa tai yrittivät kusettaa ettei mitään rajaa. Rahanvaihdoissa (siis virallisissakin), taksissa, ravintoloissa.... Ja illan/yön aikana ystäväksi tullut mies yritti pimeellä kujalla alkaa vaihteleen rahaa meidän kanssa. Koko ajan piti olla valppaana et mitä ne taas yrittää. Hinnat oli paljon korkeammat kuin luulin. Mainostetaanhan Turkkia halpana maana!! Marmariksen keskustassa pyysivät rulla kebabista 11E... ja olut maksoi 3e ja näihin hintoihin olisi vielä pitänyt tippejä antaa 10%.
Ilmat onneksi suosivat matkan ajan ja Turkkilainen ruoka oli hyvää! Olimme Pineta hotellissa jossa kuului ruoka ja juomat hintaan... Luojan kiitos! Muuten olisin varmasti lähtenyt vaikka Venäjän kautta junalla kohti kotia ennen loman loppumista. Ja kuinka ihana olikaan palata Suomeen kun ei ole heti jonkun kaupan pitäjä hihassa kiinni et "terve terve mitä kuulu?". En ymmärrä miksi sinne yleensä kukaan menee? Itse en ainakaan suosittele kenellekään ja kukaan ei minullekaan suositellut kun lähdin... kaikkeahan pitää kuitenkin kokeilla ;=)

210

93681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zara

      just joo.. illan/yön aikana tutuksi tullut mies yritti.. vaihtaa rahaa pimeällä kadulla. No kannattaa pysytellä kotosuomessa. Olen itse ollut Turkissa 4 kertaa 2 Marmariksessa, 1 Alanyassa 1 Kemerissä ja ikinä ei ole ollut ongelmia ei ole yritetty kusettaa rahanvaihdossa.

      • Heikki

        oot tainnut olla niin kännissä tai hyväuskoinen ettet ole vain huomannut!!!!


      • Lady

        Ystäväni elää Marmariksessa ja hänellä on lapsi Turkkilaisen miehen kanssa. Olen vieraillut siellä usein ja voin kertoa että jos ymmäräisitte Turkin kieltä, mitä nämä äijät siellä juttelee niin tuskin Suomi neito siellä ramppaisi.
        Minuakin huijattiin rahanvaihto pisteessa, mutta kun ystäväni sanoi miehensä nimen, niin johan virkailija virallisessa pankissa alkoi lappaa liiroja lisää pöytään. Nämä miehet haukkuvat suomalaisia tosi pahasti turkin kielellä, mutta olkaa onnellisia ettette ymmärrä, vaan hymyilette niille jutuille ystävälisesti takaisin.


      • Elmeri

        Itse en lähde turkkiin vaikka maksettas,törkeää ihmis-oikeuksien loukkauksia ym.Ihme inisijöitä koko turkkilaiset.


      • matkaaja

        etkö edes huomannut,että joka kerta ruoka oli eri hintainen,juomat samoin.turisti ruokalista käytössa joka ravintolassa.maksoit syömisestä puolet enemmän kuin paikalliset.eikö se ole kusetusta.


      • karik

        Enään koskaan, mä haluun nauttia matkoistani! Enkä katsella "mustapäitä", jotka alistavat eukkonsa! Ja sitä vitun kaupankäyntii, ku ei saa olla rauhassa!
        Onneks on olemassa muitakin, kuit kehitysmaita..matkusteluun!


      • karik
        Heikki kirjoitti:

        oot tainnut olla niin kännissä tai hyväuskoinen ettet ole vain huomannut!!!!

        omat maat, onneks niille on ed mainitut paikat...johon mennä "lomaileen"!!!! hih
        Enkä oo missään tekemissä keskustelun "aloittajan" kanssa, naurattaa vain..tuo teidän "ylistys", noista maista ja kännissä en oo, ainaskaan vielä!
        Ehkä hetken kuluttua, jos joutuu lukeen lisää "suomalaisten" hölmöydestä..heh!


      • Zara
        karik kirjoitti:

        Enään koskaan, mä haluun nauttia matkoistani! Enkä katsella "mustapäitä", jotka alistavat eukkonsa! Ja sitä vitun kaupankäyntii, ku ei saa olla rauhassa!
        Onneks on olemassa muitakin, kuit kehitysmaita..matkusteluun!

        No painu sinä lomalle Länsi naapuriin.. muista pistää voinapit takataskuun!!


      • Zara
        karik kirjoitti:

        omat maat, onneks niille on ed mainitut paikat...johon mennä "lomaileen"!!!! hih
        Enkä oo missään tekemissä keskustelun "aloittajan" kanssa, naurattaa vain..tuo teidän "ylistys", noista maista ja kännissä en oo, ainaskaan vielä!
        Ehkä hetken kuluttua, jos joutuu lukeen lisää "suomalaisten" hölmöydestä..heh!

        Olikohan sulla diapamin vaikutus lopuillaan tässä viestissä.. ihan sekoboltsi..


      • karik
        Zara kirjoitti:

        No painu sinä lomalle Länsi naapuriin.. muista pistää voinapit takataskuun!!

        en tarvitse voinappeja ja sä tunnut käyvän pikkasen "kuumana", lienet noita pikisilmiä...???
        No väliäkös tuolla, tuo on mielipiteeni, ja ihan todellisesti koettua! Joten, etkö kestä kritiikkiä?? Kevättä silti!


      • karik
        Zara kirjoitti:

        Olikohan sulla diapamin vaikutus lopuillaan tässä viestissä.. ihan sekoboltsi..

        Ei vaiskaan, täytyyhän meill köyhill olla vaihtoehtoja, tosin pitäydyn jatkossa vain laivaristeilyll Ruotsiin, eipä tuu pettymyksii!
        Eikä mee rahat hukkaan....joten käyppä lääkekaapills..heh!


      • Blale7
        Zara kirjoitti:

        No painu sinä lomalle Länsi naapuriin.. muista pistää voinapit takataskuun!!

        Kyllä mää ennemmin Ruotsiin menen matkalle kuin turkkiin tai tunisiaan,ruotsi on kaunis maa ja turvallisempi


      • turkkilaisia
        Lady kirjoitti:

        Ystäväni elää Marmariksessa ja hänellä on lapsi Turkkilaisen miehen kanssa. Olen vieraillut siellä usein ja voin kertoa että jos ymmäräisitte Turkin kieltä, mitä nämä äijät siellä juttelee niin tuskin Suomi neito siellä ramppaisi.
        Minuakin huijattiin rahanvaihto pisteessa, mutta kun ystäväni sanoi miehensä nimen, niin johan virkailija virallisessa pankissa alkoi lappaa liiroja lisää pöytään. Nämä miehet haukkuvat suomalaisia tosi pahasti turkin kielellä, mutta olkaa onnellisia ettette ymmärrä, vaan hymyilette niille jutuille ystävälisesti takaisin.

        Tosiaan, tiedän paljonkin heidän ajattelustaan. Eikö ihmiset vieläkään tajua, että ne halveksivat Suomalaisia. Suomalaiset naiset kelpaavat kyllä vaimoiksi, (lue: saavat oleskeluluvan Suomeen ja sossusta rahaa )vaikka eivät olekaan ulkoisella kauneudella pilattuja. Se pilkka ja nauru meidän hyväuskoisuutta kohtaan on heidän keskuudessaan jokapäiväistä. Näyttelemisen taito taitaa olla synnyinlahja. Olen käynyt Alanyassa ja Marmariksessa ja totto tosiaan kohtelu oli ala-arvoista varsinkin Marmariksessa. Vaimoa ei kunnioiteta, vaikka mies on vieressä, jos sanoit haluavasi olla rauhassa, niin melkein syljettiin päälle. Kadulla kulkiessa oli aina joku roikkumassa hiassa ja myymässä jotain. Turkin maa ja se todellinen kulttuuri on todella upea, mutta ne turistipaikkojen ihmiset eivät kylläkään ole maalleen kunniaksi, samaa voidaan sanoa niistä, jotka tulevat tänne meitä naureskelemaan.


      • Hörhö
        Zara kirjoitti:

        Olikohan sulla diapamin vaikutus lopuillaan tässä viestissä.. ihan sekoboltsi..

        Saatiin Pameja, joissa oli koiran kuva. Ne oli nyvin laimeita, ei mennyt boltsi sekaisin


      • Anonyymi
        Elmeri kirjoitti:

        Itse en lähde turkkiin vaikka maksettas,törkeää ihmis-oikeuksien loukkauksia ym.Ihme inisijöitä koko turkkilaiset.

        Mun kaveri on Turkista😡


    • ????

      Kuulehan Maija;

      pientä rajaa. Muista tästä lähtien, että pysyt vaan himassa, etkä liiku yhtään mihinkään.
      Ettei tapahdu enää samanlaista..................

      • Maija

        En aio silti kotona pysyä. Tykkään matkustella, mutta taatusti löytyy parempia ja rehellisempiäkin kohteita kun Turkki! Venäjälläkin reissaan mielummin ;=). Thaimaassa olin talvella 1kk ja en tullut kertaakaan huijatuksi!!! Näyttää monet suomalaiset olevan vaan niin perkuleen sinisilmäsiä eivätkä huomaa/välitä vaikka ali baba vetää linssiin...


      • JokaKesä
        Maija kirjoitti:

        En aio silti kotona pysyä. Tykkään matkustella, mutta taatusti löytyy parempia ja rehellisempiäkin kohteita kun Turkki! Venäjälläkin reissaan mielummin ;=). Thaimaassa olin talvella 1kk ja en tullut kertaakaan huijatuksi!!! Näyttää monet suomalaiset olevan vaan niin perkuleen sinisilmäsiä eivätkä huomaa/välitä vaikka ali baba vetää linssiin...

        Taas lähdetään sunnuntaina kohti Marmarista ja kahdeksatta kertaa eikä ole huijattu eikä olla sinisilmäisiä typeryksiä. Marmaris on ihana lomakohde ja siellä ihania ihmisiä. Onpa matka varattu jo kesäkuun lopullekin ja kahdeksi viikoksi että eipä muuta kun hyvää kesän odotusta kaikille Turkin ystäville ja hyviä reissuja!


      • Matkaaja
        Maija kirjoitti:

        En aio silti kotona pysyä. Tykkään matkustella, mutta taatusti löytyy parempia ja rehellisempiäkin kohteita kun Turkki! Venäjälläkin reissaan mielummin ;=). Thaimaassa olin talvella 1kk ja en tullut kertaakaan huijatuksi!!! Näyttää monet suomalaiset olevan vaan niin perkuleen sinisilmäsiä eivätkä huomaa/välitä vaikka ali baba vetää linssiin...

        Olen ollut Turkissa 5 kertaa, 2 kertaa Marmariksessa. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia, päinvastoin olen ollut todella iloinen Turkkilaisten ystävällisyydestä ja huomaavaisuudesta. Monet kerrat oman tyhmyyden takia olisi voinut sattuakin jotain (esim. pöllimistä) mutta ikinä ei ole kuitenkaan varkauden kohteeksi joutunut. Turkkilaiset on rehellisiä. Sulle sattui ehkä huonoa tuuria, tai näytit kilometrien päähän helpolta kohteelta kusettaa....Kuka tietää. Mutta Kanarialle en lähde enää ikinä -se vasta helvetti onkin!!!


      • ---
        Maija kirjoitti:

        En aio silti kotona pysyä. Tykkään matkustella, mutta taatusti löytyy parempia ja rehellisempiäkin kohteita kun Turkki! Venäjälläkin reissaan mielummin ;=). Thaimaassa olin talvella 1kk ja en tullut kertaakaan huijatuksi!!! Näyttää monet suomalaiset olevan vaan niin perkuleen sinisilmäsiä eivätkä huomaa/välitä vaikka ali baba vetää linssiin...

        Jos Thaimaassa ei 1 kuukauden aikana ole kertaakaan kusetettu, niin silloin on pakko olla sinisilmäinen. Joka paikassa jossa ei ole hintaa esillä niin kusetusta tapahtuu enemmän tai vähemmän riippuen kuinka hyvin tunnet paikallisen hintatason. Pienemmällä kusetuksella selviät jos osaat muutaman sanan Thaita.


      • Just
        JokaKesä kirjoitti:

        Taas lähdetään sunnuntaina kohti Marmarista ja kahdeksatta kertaa eikä ole huijattu eikä olla sinisilmäisiä typeryksiä. Marmaris on ihana lomakohde ja siellä ihania ihmisiä. Onpa matka varattu jo kesäkuun lopullekin ja kahdeksi viikoksi että eipä muuta kun hyvää kesän odotusta kaikille Turkin ystäville ja hyviä reissuja!

        Niinhän te sinisilmät luulette...


      • kulinaristi
        Maija kirjoitti:

        En aio silti kotona pysyä. Tykkään matkustella, mutta taatusti löytyy parempia ja rehellisempiäkin kohteita kun Turkki! Venäjälläkin reissaan mielummin ;=). Thaimaassa olin talvella 1kk ja en tullut kertaakaan huijatuksi!!! Näyttää monet suomalaiset olevan vaan niin perkuleen sinisilmäsiä eivätkä huomaa/välitä vaikka ali baba vetää linssiin...

        Onko kebab Turkissa parempaa ku Suomessa???


      • Anne

        Olin Bodrumissa ja kylläpä oli reissu!!! Miehet vonkaamassa sänkyyn joka sekunti vaikka oma aviomies oli vieressä! Skandinaavinaisia siellä oli kyllä ketarat levällään turkkimiesten edessä... Ollessamme syömässä eräässä ravintolassa miesjoukko tulee ja pahoinpitelee mieheni ja sen päälle vielä yrittävät iskeä minua!! Kunpa joku olisi varoittanut minua tästä aiemmin!


      • anne
        Anne kirjoitti:

        Olin Bodrumissa ja kylläpä oli reissu!!! Miehet vonkaamassa sänkyyn joka sekunti vaikka oma aviomies oli vieressä! Skandinaavinaisia siellä oli kyllä ketarat levällään turkkimiesten edessä... Ollessamme syömässä eräässä ravintolassa miesjoukko tulee ja pahoinpitelee mieheni ja sen päälle vielä yrittävät iskeä minua!! Kunpa joku olisi varoittanut minua tästä aiemmin!

        Mun mielestä meidä suomalaisten, etenkin naisten pitäisi boikotoida Turkki vähäksi aikaa. Ei ole kivaa olla lomalla, jos turkkilaiset pitävät pohjoismaalaisia naisia helppoina. Minä en ainakaan ole helppo, en koskaan ole retkahtanut turkkimieheen, vaikka ole siellä yksin käynyt.

        Eihän sinne ilkeä matkustaa, jos ne ovat siellä noin röyhkeitä, että ajattelevat meitä kaikkia helppoina nakkeina. Siinähän menee lomailu ihan kokonaan pilalle...

        Nyt naiset Suomi kunniaan!


    • Aivomies

      totta puhut. olen ihmetellyt miksi tällä palstalla mainostetaan turkkia (alania, marmaris) edullisena lomakohteena. illallisen hinta on monesti jopa kalliimpi kuin suomessa ja varsinkin jos ajatellaan laatua ( jänteikäs pihvi, likaiset astiat, olut väljähtynyt, läheinen roskis haisee ym.).

      • Zaida-Lee

        Jätä jo nuo tyhmät kommenttisi, olet väärällä palstalla. Etsi itsellesi joku Inho-palsta!
        Täällä ei sinua kukaan kaipaa.


      • Aivomies
        Zaida-Lee kirjoitti:

        Jätä jo nuo tyhmät kommenttisi, olet väärällä palstalla. Etsi itsellesi joku Inho-palsta!
        Täällä ei sinua kukaan kaipaa.

        hei sinä alanialainen nahkatakkikauppias! minulla ei ole mitään turkkia vastaan. olen lähinnä kuluttajan asialla tänne kirjottelemassa: miksi tuhlata rahoja tuollaiseen vastenmieliseen kusetuspaikkaan, josta ei saa kuin pahan mielen ja ripulin.


      • karik
        Zaida-Lee kirjoitti:

        Jätä jo nuo tyhmät kommenttisi, olet väärällä palstalla. Etsi itsellesi joku Inho-palsta!
        Täällä ei sinua kukaan kaipaa.

        Kritiikkiä, joka kohdistuu noihin maihin? Valitettavasti, en todellakaan löytänyt mitään eksoottista "värinää", noista maista!
        Keskuksien ulkopuolella, likaista, köyhää ja naisten alistamista!
        Jos olet sieltä, ymmärrän kommenttisi...koska pelkää ettei nuo "blondisi" osoita kiinnostusta enään..hih!
        No, mielipiteesi on sinun ja minun ei tarvitse lähteä enään "kokeilemaan" uusia kokemuksia tuolta, valitan!
        Onneksi on sentään paljon upeita kohteita maailmalla, ja ne sentään on sivistyneitä...joten..sinnehän taas meen ja jätän sut mainostaan tuot...hih, hii.ja taas saat jonkun huijattua!!!


      • kussut

        näin on


    • Zaida-Lee

      Yritätkö nyt herätellä uutta inhokeskustelua? Jätä haaveet, sitä on tälllä palstalla käyty jo ihan tarpeeksi!
      Katso itseäsi peiliin tai pyydä jonkun puolueettoman tahon arvio, oletko ihan oikein ymmärtänyt edes kieltä vai missä vika, jos tuollaisia mokia on reissu ollut. 11egee rullakebabista pitäisi jo pistää kellot soimaan, ettei ihan voi pitää paikkaansa. Selvitä ensin oletko ymmärtänyt oikein mitä pyydetään ja seuraavaksi, onko myyjän kielitaito tarpeeksi hyvä, eli pyydä toistamaan ja tarpeen vaatiessa vielä kirjoittamaan paperille tarkoittamansa asian. Eikös siellä missään hinnastoja ollut?
      Jos kuljet missä maassa tahansa tyhmänä blondina
      monttu auki ihmettelemässä ja vielä ympärskännissä iskemässä miehiä, ole varma että takuulla sua yritetään kusettaa!
      Pysy kotona, tai mene paikkaan missä ei ole muita
      ihmisiä lähimaillakaan, ei kukaan yritä kusettaakaan!

      • sibel

        Vuodesta 1988 olen käynyt Turkissa ja kymmeniä kertoja myös muualla, mutta edelleen Turkki vetää ja erityisesti Marmaris. Koskaan missään koko Turkin Tasavallassa mua ei ole yritetty kusettaa eikä mitään muutakaan negatiivistä. Taas lähdetään 25.4. Hinnoista puhutaan hirveesti, täytyy tosiaan blondillakin hälytyskellot soida, jos kuulee tai ymmärtää tai ei ymmärrä kebapin hintaa. Bisnes on bisnestä. Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa! Zaida-Lee, puhut asiaa! Suosittelen edelleen sitä Savukoskea tällaisille inhokeskustelujen aloittajille! Savukoskella ei kuseteta eikä juuri ole ihmisiäkään!


      • Maija

        11 egee rullakebabista luki kyllä ruokalistassa ja se taisi olla halvinta herkkua kyseisessä paikassa (ravintola rannalla). Osaan kyllä lukea!! Oletkos itse tarkastanut saamasi rahat rahanvaihdon jälkeen ja pyytänyt kuitin? Tuskin, koska olet niin sinisilmäinen ja "cool" omasta mielestäsi. Eikö täällä ole kuitenkin oikeus sanoa mielipiteensä ja kertoa kokemuksistaan.
        Me ihmiset olemme erilaisia ja meitä ei samat paikat miellytä. Sehän on vain hyvä asia, koska eihän siitä mitään tulisi et kaikki Suomalaiset vain Turkissa kävisivät!! Menkää te muut minunkin puolestani jos haluatte. Minua ei sinne saa enää kirveelläkään. Enkä muuten ole blondi ja minulle kelpaa vain ja ainoastaan suomalainen mies. Turkkilainen mies ei sytyttänyt, päinvastoin...


      • Maija
        sibel kirjoitti:

        Vuodesta 1988 olen käynyt Turkissa ja kymmeniä kertoja myös muualla, mutta edelleen Turkki vetää ja erityisesti Marmaris. Koskaan missään koko Turkin Tasavallassa mua ei ole yritetty kusettaa eikä mitään muutakaan negatiivistä. Taas lähdetään 25.4. Hinnoista puhutaan hirveesti, täytyy tosiaan blondillakin hälytyskellot soida, jos kuulee tai ymmärtää tai ei ymmärrä kebapin hintaa. Bisnes on bisnestä. Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa! Zaida-Lee, puhut asiaa! Suosittelen edelleen sitä Savukoskea tällaisille inhokeskustelujen aloittajille! Savukoskella ei kuseteta eikä juuri ole ihmisiäkään!

        Myönsit kuitenkin että Turkissakin kusetetaan ja Savukoskella ei... tarviiko heti ottaa tollainen asenne jos kaikkia ei kiinnosta teidän suosikki maanne?! Mielipiteeseeni minulla on oikeus, vai onko?


      • Anu
        Maija kirjoitti:

        11 egee rullakebabista luki kyllä ruokalistassa ja se taisi olla halvinta herkkua kyseisessä paikassa (ravintola rannalla). Osaan kyllä lukea!! Oletkos itse tarkastanut saamasi rahat rahanvaihdon jälkeen ja pyytänyt kuitin? Tuskin, koska olet niin sinisilmäinen ja "cool" omasta mielestäsi. Eikö täällä ole kuitenkin oikeus sanoa mielipiteensä ja kertoa kokemuksistaan.
        Me ihmiset olemme erilaisia ja meitä ei samat paikat miellytä. Sehän on vain hyvä asia, koska eihän siitä mitään tulisi et kaikki Suomalaiset vain Turkissa kävisivät!! Menkää te muut minunkin puolestani jos haluatte. Minua ei sinne saa enää kirveelläkään. Enkä muuten ole blondi ja minulle kelpaa vain ja ainoastaan suomalainen mies. Turkkilainen mies ei sytyttänyt, päinvastoin...

        Paha juttu, jos itselläsi ei ollut mukava loma Turkissa. Itse olen ollut kerran Antalyassa ja haluan taas joskus palata takaisin. Ehkä ei kannattaisi lähteä kaiken maailman turistirysiin, kuten nämä Suomalaisten suosimat Alanya jne. ovat.
        Myöskin pitäisi olla aina tietoinen, että jokaisessa välimeren rantakohteessa tai kaupunkikohteessa yritetään "sumuttaa" ihmisiä pahemman kerran, varsinkin jos lähtee liian sinisilmäisenä matkaan. Ei yksistään Turkki ole paikka, jossa voi tulla rahan takia hyväksikäytetyksi. Aikaisemmalla matkallani olen ollut Kyproksella ja kyllä olisin tullut itse sumutettua monessa asiassa pahemman kerran, ellen olisi ollut matkailualalla työskentelevän kanssa reissussa. Myöskin tietoa matkakohteesta minne on menossa kannattaa ottaa ennen matkaa selville. Niitä saa mm.täältä keskustelusivuilta ja erilaisista matkalehdistä.


      • Zaida-Lee
        Maija kirjoitti:

        11 egee rullakebabista luki kyllä ruokalistassa ja se taisi olla halvinta herkkua kyseisessä paikassa (ravintola rannalla). Osaan kyllä lukea!! Oletkos itse tarkastanut saamasi rahat rahanvaihdon jälkeen ja pyytänyt kuitin? Tuskin, koska olet niin sinisilmäinen ja "cool" omasta mielestäsi. Eikö täällä ole kuitenkin oikeus sanoa mielipiteensä ja kertoa kokemuksistaan.
        Me ihmiset olemme erilaisia ja meitä ei samat paikat miellytä. Sehän on vain hyvä asia, koska eihän siitä mitään tulisi et kaikki Suomalaiset vain Turkissa kävisivät!! Menkää te muut minunkin puolestani jos haluatte. Minua ei sinne saa enää kirveelläkään. Enkä muuten ole blondi ja minulle kelpaa vain ja ainoastaan suomalainen mies. Turkkilainen mies ei sytyttänyt, päinvastoin...

        Vai ei sytyttänyt! Siitä se siis kenkä puristaa!!
        ei käynyt tuuri, eli just SE poika ei innostunut,
        vai? Jotenkin sai sellaisen pettyneen vaikutelman koko jutustasi. Kyllähän se alkaa nyppiin, jos ei silleen nappaa. Kaikki tuntuu tyhmältä. Koeta kestää :o)
        Olen toki tarkastanut vaihtorahat, en sentään minä ole niin tyhmä. Yli kymmenen vuoden aikana
        olen pari kertaa saanutkin väärin, ei se ole mahdotonta. Kuten ei Thaimaassakaan tai Uudessa-Seelannissa! Kokemusta on.
        Rullakebabisi todella ihmetyttää, kerrohan paikka;menen kuukauden päästä tarkistamaan!


      • sibel
        Zaida-Lee kirjoitti:

        Vai ei sytyttänyt! Siitä se siis kenkä puristaa!!
        ei käynyt tuuri, eli just SE poika ei innostunut,
        vai? Jotenkin sai sellaisen pettyneen vaikutelman koko jutustasi. Kyllähän se alkaa nyppiin, jos ei silleen nappaa. Kaikki tuntuu tyhmältä. Koeta kestää :o)
        Olen toki tarkastanut vaihtorahat, en sentään minä ole niin tyhmä. Yli kymmenen vuoden aikana
        olen pari kertaa saanutkin väärin, ei se ole mahdotonta. Kuten ei Thaimaassakaan tai Uudessa-Seelannissa! Kokemusta on.
        Rullakebabisi todella ihmetyttää, kerrohan paikka;menen kuukauden päästä tarkistamaan!

        Ja me käymme tarkistamassa sen hinnan ens viikolla:) Mikähän se paikka on?


      • ---Nala---

        En kyllä tajua mitä järkee on koko ajan matkustella YLEENSÄKKÄÄN. Hirveetä rahankulutusta!
        Ja en kyllä ainakaa menis minnekkää paska Turkkiin. :P


      • hellurei
        ---Nala--- kirjoitti:

        En kyllä tajua mitä järkee on koko ajan matkustella YLEENSÄKKÄÄN. Hirveetä rahankulutusta!
        Ja en kyllä ainakaa menis minnekkää paska Turkkiin. :P

        Mielenkiintoinen kommentti! Hienoa, että joku ajattelee noin eritavalla ja uskaltaa sanoa mielipiteensä, jota ehkä monet saattavat ajatella mielessään, mutta eivät vaan sanottua sitä ääneen.

        Olen elämäni aikana reissannut paljon, ja nyt ehkä haluaisin pysähtyä paikoilleen ja katsastella vain lähiympäristöä.

        Ihmettelen erästä tyttökaveriani, jolla vielä (40v) on kauhea matkustamisen himo päällä, ainoastaan sen takia että kerää elämyksiä. Shoppailee aina hullun kiilto silmissä joka maassa ja kantaa sitä roinaa kaapit täyteen. Mitä järkeä? Kysynpä vaan.


    • Jewels

      Suosittelen lämpimästi Marmariksen ulkopuolisiakin alueita, jos korkeat hinnat ja innokkaat kauppiaat häiritsevät. Valitettavasti tällaista sattuu turismialueilla ympäri maailmaa. Bisnestähän se turismikin on ei siitä mihinkään pääse. Turkissa ovat ehkä vielä vähän innokkaampia koska sellainen kuuluu heidän kulttuuriinsakin. Paikallisten basaareissakin myyjät huutelevat ostotarjouksia ja ovat kovia myymään (jopa ylihintaan jos et osaa pitää puoliasi) vaikka eivät turisteja koskaan olisi nähneetkään. Ja toisaalta, mikä pakottaa sinua menemään siihen kaikista kalliimpaan ravintolaan. Jo sijainti rannalla pitäisi kertoa jotain hintatasosta. Keskustassa esim. Tansasia vastapäätä on todella edullinen ja maukas paikallisten suosima ravintola. Näitä kyllä löytyy kun vähän osaa etsiä. Muuhun kuin ruuan ostamiseen (ja vähän siihenkin) suosittelen kuitenkin esim. Muglaa, jonne ajaa minibussilla päälle tunnin. Basaari oli kerran viikossa, tarkkaa päivää en enää muista. Hintataso ei paljon päätä huimaa eivätkä kauppiaat tartu hihaan.

    • Marmarisko

      On se Turkki vaan niin mahtava paikka että olen menossa sinne vähintään 9-viikoksi tämän sesongin aikaan...Ja olen käynyt jo ainakin 10 krt siellä....Suosittelen!!!

      • suomityttö

        kyllä se marmaris on oikeen mukava paikka. olen ollut siellä lomailemassa, eikä lukuunottamatta tunkeilevia miehiä ollut mitään ongelmaa... joskus huomasin kauppaan mennessä että esim. tupakat maksoivat hieman enemmän eli turistihinnat...mutta huomautin asiasta ja kieltäydyin ostamasta, niin johan asiat taas sujuivat...ruoka oli halpaa.. en ymmärrä tätä nipotusta.


    • Davina

      Mäkin olen kiinnostunut missä tätä 11e kebappia on myyty?Itse olin viime kesänä Marmariksessa ja söin useasta paikasta rulla kebappia ja en kyllä niistä yli 4e maksanut.Sitä paitsi onko tuo 3e oluesta niin kova hinta?Pientä tuoppia on aika vaikeeta saada Suomesta tohon hintaan ainakin missä minä asun niin hinta on yleisesti 4-4,50e.
      Sulla ei Maija taida olla omassa asenteessa sitte mitään korjattavaa vaan Turkki on paska maa niinkö???
      Et sitten voinut liittää tätä tekstiäs tonne muiden ei ikinä Turkkiin juttuen joukkoon vaan piti ihan saada niin paljon huomiota kurjaan kohtaloos,että aloitit uuden keskustelun.
      Jos minä olisin ensimmäisen Turkin matkani jälkeen ollut pettynyt maahan ja en aikoisi sinne enää ikinä matkustaa niin tuskinpa täällä roikkusin keskustelemassa maasta mitä niin inhoan.

      • Maija

        Ai asenteessako tässä on vika. Pitäskö täs olla vaan et joo ei haittaa... kusettakaa vaan niin paljon kun haluutte. Onhan mulla rahaa mistä teillekin antaa.... voi vittu joo!! Kyl on teillä asenneongelma jos ette ymmärrä huijauksen tuomaa pahaa mieltä!!! Matka oli mulle eka ja se yleensä antaa käsityksen kyseisestä maasta. Kohteita on paljon muitakin, miksi menisin uudestaan kokeilemaan?!


      • Tia
        Maija kirjoitti:

        Ai asenteessako tässä on vika. Pitäskö täs olla vaan et joo ei haittaa... kusettakaa vaan niin paljon kun haluutte. Onhan mulla rahaa mistä teillekin antaa.... voi vittu joo!! Kyl on teillä asenneongelma jos ette ymmärrä huijauksen tuomaa pahaa mieltä!!! Matka oli mulle eka ja se yleensä antaa käsityksen kyseisestä maasta. Kohteita on paljon muitakin, miksi menisin uudestaan kokeilemaan?!

        Olen Maijan kanssa täysin samoilla linjoilla.

        Käytiin Alanyassa viime kesänä, ja oli eka ja vika Turkin matka. Maa oli kaunis, kierreltiin jeepillä vähän muuallakin, ja ruoka oli hyvää. Hotelli oli siisti ja kelit upeat. Eli näiltä osin matka oli ok.

        Turkkilaisten jatkuva kusetus alkoi todella keittää. Ostettiin hotellin lähellä olevasta "supermarketista" lähes joka päivä samat ostokset, pari vesiputelia, röökiaski, pari sämpylää, jugurtit. Ja joka kerta hinta oli eri - heitot monen miljoonnan luokkaa. Hintoja ei tietenkään tuotteissa ollut.

        Ravintolassa laskut eivät tulleet lähellekään listoissa olleita hintoja. Jos niistä huomautit tuli todella ikävä keskustelu ja kasapäin ihme selittelyjä ja tunnelma oli pilalla. Jos taas et huomauttanut, eihän kyseessä ollut suuret summat, niin sitten kyrsi jälkikäteen että oli tullut huijatuksi.

        Ja sitten se terve, terve, mitä kuuluu -huutelu. Ekoina päivänä iloisesti huudeltiin jotain ystävällistä takaisin, mutta päivien edistyessä ei enää jaksanut. Ei jaksanut hymyillen kieltäytyä kun ravintolasta yritettiin puoliväkisin repiä sisään.

        Mitään kivoja tuliaisia ei viittinyt katsoa kun basaarinpitäjä oli heti niskassa huohottamassa ja jotain tingeltangelia agressiivisesti tarjoamassa. Oltiin ajateltu ostaa jotain koruja, mutta niissä korukaupoissa oli niin vastenmielinen pakkomyyntimeininki, että käännyttiin nopeasti ovelta ulos.

        Taksiin kun meni ja antoi jonkiun osoitteen, huomasi päätyneenä taksikuskin tuttavan/sukulaisen rättikaupan eteen, ja ei kun taas pakkomyynti alkaa.

        Yksi kaksi kolme tällaista eksoottista kokemusta kestää huumorilla, mutta kun sama kusetus jatkuu joka paikassa, alkoi fiilikset olla aika alhaalla. Kun laski koko ajan rahat tarkkaan, tsekkasi laskut, vaihtorahat etc. ei tullut kusetetuksi - mutta on sekin sitten nastaa kun koko ajan saa olla kyttäämässä penniensä perään.

        Niin että kiitti vaan, mulle riitti yks kerta. Eli Maija, olen tasan tarkkaan samoilla linjoilla sun kanssa.


      • Turkissa

        Voin sanoa, että Turkkihan on paska maa. Ei siellä täydy edes käydä asian ymmärtämiseksi. Oikea häirikkövaltio, jossa ihmisoikeuksilla ei ole mitään arvoa! Ja haluaa EU:iin - ja tietty vaan oikeuksien kera, ei velvollisuuksia. Muutenkin Turkkiin matkaaminen on pullamössömatkaajan vaihtoehto. En ikinä astu ko. maan kamaralle - jaa ehkä jonkin sortin miehitysjoukoissa voin harkita.


      • Minä
        Tia kirjoitti:

        Olen Maijan kanssa täysin samoilla linjoilla.

        Käytiin Alanyassa viime kesänä, ja oli eka ja vika Turkin matka. Maa oli kaunis, kierreltiin jeepillä vähän muuallakin, ja ruoka oli hyvää. Hotelli oli siisti ja kelit upeat. Eli näiltä osin matka oli ok.

        Turkkilaisten jatkuva kusetus alkoi todella keittää. Ostettiin hotellin lähellä olevasta "supermarketista" lähes joka päivä samat ostokset, pari vesiputelia, röökiaski, pari sämpylää, jugurtit. Ja joka kerta hinta oli eri - heitot monen miljoonnan luokkaa. Hintoja ei tietenkään tuotteissa ollut.

        Ravintolassa laskut eivät tulleet lähellekään listoissa olleita hintoja. Jos niistä huomautit tuli todella ikävä keskustelu ja kasapäin ihme selittelyjä ja tunnelma oli pilalla. Jos taas et huomauttanut, eihän kyseessä ollut suuret summat, niin sitten kyrsi jälkikäteen että oli tullut huijatuksi.

        Ja sitten se terve, terve, mitä kuuluu -huutelu. Ekoina päivänä iloisesti huudeltiin jotain ystävällistä takaisin, mutta päivien edistyessä ei enää jaksanut. Ei jaksanut hymyillen kieltäytyä kun ravintolasta yritettiin puoliväkisin repiä sisään.

        Mitään kivoja tuliaisia ei viittinyt katsoa kun basaarinpitäjä oli heti niskassa huohottamassa ja jotain tingeltangelia agressiivisesti tarjoamassa. Oltiin ajateltu ostaa jotain koruja, mutta niissä korukaupoissa oli niin vastenmielinen pakkomyyntimeininki, että käännyttiin nopeasti ovelta ulos.

        Taksiin kun meni ja antoi jonkiun osoitteen, huomasi päätyneenä taksikuskin tuttavan/sukulaisen rättikaupan eteen, ja ei kun taas pakkomyynti alkaa.

        Yksi kaksi kolme tällaista eksoottista kokemusta kestää huumorilla, mutta kun sama kusetus jatkuu joka paikassa, alkoi fiilikset olla aika alhaalla. Kun laski koko ajan rahat tarkkaan, tsekkasi laskut, vaihtorahat etc. ei tullut kusetetuksi - mutta on sekin sitten nastaa kun koko ajan saa olla kyttäämässä penniensä perään.

        Niin että kiitti vaan, mulle riitti yks kerta. Eli Maija, olen tasan tarkkaan samoilla linjoilla sun kanssa.

        Niin siis meillä. Itse ensimmmäistä kertaa Turkissa käydessämme söimme ravintolassa ja hyvien tapojen mukaan oli tarkoitus jättää tippiä 500 000 trl. Kuinka ollakaan kun oli liikaa nollia niin jätimme 5 milj. trl. TARJOILIJA PALASI TAKAISIN KYSYMÄÄN OLIKO TARKOITUS TODELLA JÄTTÄÄ 5 MILJ? Joten se niistä kusetuksista!

        T. Neljättä kertaa Marmarikseen menijät


      • karik
        Maija kirjoitti:

        Ai asenteessako tässä on vika. Pitäskö täs olla vaan et joo ei haittaa... kusettakaa vaan niin paljon kun haluutte. Onhan mulla rahaa mistä teillekin antaa.... voi vittu joo!! Kyl on teillä asenneongelma jos ette ymmärrä huijauksen tuomaa pahaa mieltä!!! Matka oli mulle eka ja se yleensä antaa käsityksen kyseisestä maasta. Kohteita on paljon muitakin, miksi menisin uudestaan kokeilemaan?!

        naisia olemassa! Jotka sanovat suoraan, eivätkä mielistele! Asiat asioina...riippumatta asiasta, niin monta mielipidettä, kui keskustelijaakin!
        Pidähän tuo asenteesi, niin hyvissä...kui huonoissakin asioissa=)))


      • -T-
        Tia kirjoitti:

        Olen Maijan kanssa täysin samoilla linjoilla.

        Käytiin Alanyassa viime kesänä, ja oli eka ja vika Turkin matka. Maa oli kaunis, kierreltiin jeepillä vähän muuallakin, ja ruoka oli hyvää. Hotelli oli siisti ja kelit upeat. Eli näiltä osin matka oli ok.

        Turkkilaisten jatkuva kusetus alkoi todella keittää. Ostettiin hotellin lähellä olevasta "supermarketista" lähes joka päivä samat ostokset, pari vesiputelia, röökiaski, pari sämpylää, jugurtit. Ja joka kerta hinta oli eri - heitot monen miljoonnan luokkaa. Hintoja ei tietenkään tuotteissa ollut.

        Ravintolassa laskut eivät tulleet lähellekään listoissa olleita hintoja. Jos niistä huomautit tuli todella ikävä keskustelu ja kasapäin ihme selittelyjä ja tunnelma oli pilalla. Jos taas et huomauttanut, eihän kyseessä ollut suuret summat, niin sitten kyrsi jälkikäteen että oli tullut huijatuksi.

        Ja sitten se terve, terve, mitä kuuluu -huutelu. Ekoina päivänä iloisesti huudeltiin jotain ystävällistä takaisin, mutta päivien edistyessä ei enää jaksanut. Ei jaksanut hymyillen kieltäytyä kun ravintolasta yritettiin puoliväkisin repiä sisään.

        Mitään kivoja tuliaisia ei viittinyt katsoa kun basaarinpitäjä oli heti niskassa huohottamassa ja jotain tingeltangelia agressiivisesti tarjoamassa. Oltiin ajateltu ostaa jotain koruja, mutta niissä korukaupoissa oli niin vastenmielinen pakkomyyntimeininki, että käännyttiin nopeasti ovelta ulos.

        Taksiin kun meni ja antoi jonkiun osoitteen, huomasi päätyneenä taksikuskin tuttavan/sukulaisen rättikaupan eteen, ja ei kun taas pakkomyynti alkaa.

        Yksi kaksi kolme tällaista eksoottista kokemusta kestää huumorilla, mutta kun sama kusetus jatkuu joka paikassa, alkoi fiilikset olla aika alhaalla. Kun laski koko ajan rahat tarkkaan, tsekkasi laskut, vaihtorahat etc. ei tullut kusetetuksi - mutta on sekin sitten nastaa kun koko ajan saa olla kyttäämässä penniensä perään.

        Niin että kiitti vaan, mulle riitti yks kerta. Eli Maija, olen tasan tarkkaan samoilla linjoilla sun kanssa.

        Olen aivan täysin samaa mieltä! Turkki on paska maa! Saa minunkin mielestä älämölöt pysyä siellä, viellä kun pääsisi niistä täälläkin eroon.


    • turkkifanit

      Maijalta paikan nimeä, jossa kebap maksaa 11 E. Kyllä mä panisin paikannimen mieleen, jos palvelu on huonoa tai on jotain muuta häikkää. Tuommoinen yleinen arvostelu ilman tarkempaa nimeä ei ole reilua. Mitä muuten hintoihin lomapaikoissa tulee,osataan Suomessakin kiskoa. Nilsiän Tahkovuoren Ukkotahko-ravintolassa 3 aikuisen ruokailu viineineen 300 E pääsiäisenä! Mutta eihän me semmoisesta valiteta, ulkomaalaisia on paljon helpompi haukkua ja arvostella, kun eivät pysty puolustautumaan. Rantaravintoloista on kaikissa oppaissa sanottu, että niissä hinnat on korkeita, eli ei voi kukaan väittää, etteikö tietoa olisi saatavilla. Mutta silti 11 E kuulostaa painovirheeltä! Olen edelleen sitä mieltä, että niin metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.t.turkkifanit (marmariksessa viimeksi lokakuussa, no problem kok aikana)

      • Maija

        En mieleeni painanut kyseisen paikan nimeä, mutta paikka löytyy rantakadulta. Aika keskivaiheilta muistaakseni... ihan fiksu ja siistin oloinen paikka. Hinnat siinä sisäänheittäjän vieressä euroissa!! Menkää ja katsokaa... Tuskin oli painovirhe, koska suurinosa annoksista näytti olevan vielä kalliimpia!!!


      • Jewels
        Maija kirjoitti:

        En mieleeni painanut kyseisen paikan nimeä, mutta paikka löytyy rantakadulta. Aika keskivaiheilta muistaakseni... ihan fiksu ja siistin oloinen paikka. Hinnat siinä sisäänheittäjän vieressä euroissa!! Menkää ja katsokaa... Tuskin oli painovirhe, koska suurinosa annoksista näytti olevan vielä kalliimpia!!!

        Miksi sitten menit sisään jos kerran hinnatkin olivat niin hyvin näkyvillä? Omaa tyhmyyttään on ihan turha valitella.


      • Zaida-Lee
        Jewels kirjoitti:

        Miksi sitten menit sisään jos kerran hinnatkin olivat niin hyvin näkyvillä? Omaa tyhmyyttään on ihan turha valitella.

        Jewels, puhut asiaa!Tuohan on silkkaa bimboblondin juttua!Hinnat näkyvissä ja tulee
        vielä huijatuksi!! Hei haloo Blondi-Maija!


      • Maija
        Zaida-Lee kirjoitti:

        Jewels, puhut asiaa!Tuohan on silkkaa bimboblondin juttua!Hinnat näkyvissä ja tulee
        vielä huijatuksi!! Hei haloo Blondi-Maija!

        En mennyt sisään. Kauhistelin vain ulkopuolelta bimbot!!! Hotellissa oli niin mahtavat ruoat, että ei onneksi tarvinnut mennä juuri muualle syömään. Kerran käytiin hotellin lähellä kebabilla tai tarjosivat meille jotain extralautasta hintaan 24 milj. Otettiin se ja saatiin leivät ja salaatit siihen kimppaan. Lasku vaan yllätti kun katsoin menusta et fanta on 1,5 miljoonaa niin laskussa olikin juoman osuus sitten 6milj. Ihmettelin tätä tarjoilijalle niin hän sanoi että salaatti ja leipä oli ilmaisia, siksi limppari maksaa enemmän!!! Oonks mä vähän bimbo vai mikshän mua mättää???????


      • Huvittunut
        Maija kirjoitti:

        En mennyt sisään. Kauhistelin vain ulkopuolelta bimbot!!! Hotellissa oli niin mahtavat ruoat, että ei onneksi tarvinnut mennä juuri muualle syömään. Kerran käytiin hotellin lähellä kebabilla tai tarjosivat meille jotain extralautasta hintaan 24 milj. Otettiin se ja saatiin leivät ja salaatit siihen kimppaan. Lasku vaan yllätti kun katsoin menusta et fanta on 1,5 miljoonaa niin laskussa olikin juoman osuus sitten 6milj. Ihmettelin tätä tarjoilijalle niin hän sanoi että salaatti ja leipä oli ilmaisia, siksi limppari maksaa enemmän!!! Oonks mä vähän bimbo vai mikshän mua mättää???????

        Mäkin kyllä oikeesti ihmettelen tota hintaa! Eihän nyt kyseessä vaan ollut sellainen kebab-annos ehkä kahdelle tai kolmelle. Kun sitten käy oikein ajattelemaan että jos paikka oli siisti ja viihtyisän näköinen niin se tuskin on mikään pikkuinen kebab paikka. Ja jos oikein muistan niin ihan rantakadulla ei niitä kebab-baareja ole. On vain kunnon ravintoloita ja siellä ei ainakaan ole mun tietääkseen rullakebab/pitaleipä-annoksia, on vain niitä monelle tarkoitettuja kebab-annoksia ja ne voivat hyvinkin maksaa sen 11€ kun ovat todella reiluja. Ja vielä siitä että kunnon pihvikin maksaa noin 20 milj.liiraa (kalliissa paikassa).

        Oluesta sen verran että paikallinen Efes oluthan on siis halpaa. Tuoppi Efestä maksaa päivällä rannalla 2,5 milj.liiraa mut sitten jos haluat juoda tuontiolutta niin saat maksaa siitä ainakin tupla hinnan.

        Mä olen käynyt Marmariksessa useita kertoja ja ikinä ei mikään ole maksanut noin paljon. Ihmettelen kyllä että mikä paikka/ravintola on kyseessä? Muistatko Maija yhtään että mitä siinä olis ollut lähellä. Oliko lähellä venelaituria mistä lähtee veneretket vai vielä pidemmälle keskustasta? Pitikö mennä BeachClubin ohi tai mitään tällaisia tunnistettavia merkkejä. Koska kun elokuussa sinne taas menen niin en varmaan sinne paikkaan mene jos on noin kallis.


      • Jewels
        Maija kirjoitti:

        En mennyt sisään. Kauhistelin vain ulkopuolelta bimbot!!! Hotellissa oli niin mahtavat ruoat, että ei onneksi tarvinnut mennä juuri muualle syömään. Kerran käytiin hotellin lähellä kebabilla tai tarjosivat meille jotain extralautasta hintaan 24 milj. Otettiin se ja saatiin leivät ja salaatit siihen kimppaan. Lasku vaan yllätti kun katsoin menusta et fanta on 1,5 miljoonaa niin laskussa olikin juoman osuus sitten 6milj. Ihmettelin tätä tarjoilijalle niin hän sanoi että salaatti ja leipä oli ilmaisia, siksi limppari maksaa enemmän!!! Oonks mä vähän bimbo vai mikshän mua mättää???????

        No eihän se sitten sulta mitenkään pois ollut jos fiksuna tyttönä et edes sisään mennyt. Kebabannoksiakin on niin montaa sorttia että kyllä tuo 11e voi olla ihan mahdollinen eikä välttämättä niin harvinainenkaan hinta noissa turisteille suunnatuissa rantaravintoloissa. Suomalaisen kaltaista rullakebabiahan ei Turkissa sellaisenaan edes tunneta joten vähän paha sanoa kun et tunnu oikein edes itse tietävän mitä tuo 11e maksanut kebab piti sisällään. Mutta kuten sanoin paikallisten suosimista ravintoloista olisit saanut kaiken vain murto-osan hinnalla verrattuna noihin rantaravintoloiden hintoihin joten turha sitä on lomaansa pilata kauhistelemalla hintoja jotka eivät edes sinun kukkarostasi olleet pois jos et kerran niissä edes käynyt. Onhan noita kalliita ravintoloita Suomessakin, mutta kuluttajan valinta kai se kuitenkin lopulta on mihin sitä oikein sisälle asti raaskii astua.


      • Aivomies

        voisitko vaihtaa nimesi turkkifanista alaniafaniin, sopii sun kirjotuksiin paremmin.
        suomessa on korkea verotus, siksi ravintolahinnat ovt täällä kalliita. myös ravintoloiden lämmitys, sisustus, työnantajamaksut ym.näkyvät hinnoissa.
        en ymmärrä miten katukivetykselle pystytetyissä huterissa pölyisissä muovipuutarhakalusteissa aterioimisesta voidaan pyytää 11 eur, varsinkin jos ravintolan omistaja vielä kohtelee työntekijöitään kuin sikoja (...ja varmasti maksaa eläketurvan ym. maksut). alaniassa ravintoloitsija vei koniasta tulleelta tarjoilijalta juomarahatkin.tosi paskamaista, tällainen ahneus saa pahalle päälle vaikka itse illallinen olisikin nautinto.


      • Jutta
        Aivomies kirjoitti:

        voisitko vaihtaa nimesi turkkifanista alaniafaniin, sopii sun kirjotuksiin paremmin.
        suomessa on korkea verotus, siksi ravintolahinnat ovt täällä kalliita. myös ravintoloiden lämmitys, sisustus, työnantajamaksut ym.näkyvät hinnoissa.
        en ymmärrä miten katukivetykselle pystytetyissä huterissa pölyisissä muovipuutarhakalusteissa aterioimisesta voidaan pyytää 11 eur, varsinkin jos ravintolan omistaja vielä kohtelee työntekijöitään kuin sikoja (...ja varmasti maksaa eläketurvan ym. maksut). alaniassa ravintoloitsija vei koniasta tulleelta tarjoilijalta juomarahatkin.tosi paskamaista, tällainen ahneus saa pahalle päälle vaikka itse illallinen olisikin nautinto.

        Käy aivoton mies ensin Marmariksessa ennenkuin puhut niistä katukojuista.Rantakadulla on ravintoloita eikä näitä kojuja!
        Tuskin se paljon puhuttu rullakebab olisi tosiaan ollut sellanen pieni rulla joita kojuista saa.Eiköhän kyseessä olisi ollut ravintola-annos johon olisi sisältynyt muutakin.Vaihdappa itse tuo nimemerkkisi.Et voi kutsua itseäsi aivomieheksi koska sinulla ei niitä AIVOJA tunnu olevan


      • Maija
        Huvittunut kirjoitti:

        Mäkin kyllä oikeesti ihmettelen tota hintaa! Eihän nyt kyseessä vaan ollut sellainen kebab-annos ehkä kahdelle tai kolmelle. Kun sitten käy oikein ajattelemaan että jos paikka oli siisti ja viihtyisän näköinen niin se tuskin on mikään pikkuinen kebab paikka. Ja jos oikein muistan niin ihan rantakadulla ei niitä kebab-baareja ole. On vain kunnon ravintoloita ja siellä ei ainakaan ole mun tietääkseen rullakebab/pitaleipä-annoksia, on vain niitä monelle tarkoitettuja kebab-annoksia ja ne voivat hyvinkin maksaa sen 11€ kun ovat todella reiluja. Ja vielä siitä että kunnon pihvikin maksaa noin 20 milj.liiraa (kalliissa paikassa).

        Oluesta sen verran että paikallinen Efes oluthan on siis halpaa. Tuoppi Efestä maksaa päivällä rannalla 2,5 milj.liiraa mut sitten jos haluat juoda tuontiolutta niin saat maksaa siitä ainakin tupla hinnan.

        Mä olen käynyt Marmariksessa useita kertoja ja ikinä ei mikään ole maksanut noin paljon. Ihmettelen kyllä että mikä paikka/ravintola on kyseessä? Muistatko Maija yhtään että mitä siinä olis ollut lähellä. Oliko lähellä venelaituria mistä lähtee veneretket vai vielä pidemmälle keskustasta? Pitikö mennä BeachClubin ohi tai mitään tällaisia tunnistettavia merkkejä. Koska kun elokuussa sinne taas menen niin en varmaan sinne paikkaan mene jos on noin kallis.

        Rantaravintolan pihalla oli ns. liitutaulu jossa ruoka-annosten hinnat oli esillä ja euroissa. Paikka oli fiksu ja siisti ettei sen puoleen. Aika lailla näytti kebabeja olevan siellä listoilla ja toi rullakebabin hinta jäi vaan mieleen. Ravintolasta en muista muuta kun sen että se oli jälkeen niiden laivojen mitkä Rodokselle lähtevät (kaupungilta pois päin siis mentäessä.) Ja Efes oluesta mä puhuin kun 3e oli hinta. Tokihan ymmärrän et tuontiolut on kalliimpaa, mutta jos Turkissa maksaa Efes jo sen 3e niin kallista on. Helsingissäkin saa jo monesta paikasta alle 3e tuopin... ja parempaakin suomalainen olut on!!
        Kävin myös paikallisessa burger kingissä ja siellä pienin ateria "whopper junior" maksoi 5,6 milj. eli ei halpa sekään, mutta kohtuullisempi kuin rantabaarin rullakebab. Menkää itse toteamaan kohonnut hintataso. Jos ootte viimeksi käyneet esim. viime kesänä niin kyllä hinnat on voineet siitä nousta.


      • turkkifanit
        Aivomies kirjoitti:

        voisitko vaihtaa nimesi turkkifanista alaniafaniin, sopii sun kirjotuksiin paremmin.
        suomessa on korkea verotus, siksi ravintolahinnat ovt täällä kalliita. myös ravintoloiden lämmitys, sisustus, työnantajamaksut ym.näkyvät hinnoissa.
        en ymmärrä miten katukivetykselle pystytetyissä huterissa pölyisissä muovipuutarhakalusteissa aterioimisesta voidaan pyytää 11 eur, varsinkin jos ravintolan omistaja vielä kohtelee työntekijöitään kuin sikoja (...ja varmasti maksaa eläketurvan ym. maksut). alaniassa ravintoloitsija vei koniasta tulleelta tarjoilijalta juomarahatkin.tosi paskamaista, tällainen ahneus saa pahalle päälle vaikka itse illallinen olisikin nautinto.

        Valitettavasti en voi vaihtaa Alanyafaniksi, kun ollaan Kusadasi, Marmaris, Alanya ja Antalya faneja eli on pakko käyttää Turkkifani-nimimerkkiä. Listaan voitaisiin vielä lisätä Konya, jonka sijaintia tuskin edes tiedät karttaa katsomatta. Joten pahoittelen, joudut edelleenkin lukemaan Turkkifanien kommentteja! t. Turkkifanit


      • Aivomies
        Jutta kirjoitti:

        Käy aivoton mies ensin Marmariksessa ennenkuin puhut niistä katukojuista.Rantakadulla on ravintoloita eikä näitä kojuja!
        Tuskin se paljon puhuttu rullakebab olisi tosiaan ollut sellanen pieni rulla joita kojuista saa.Eiköhän kyseessä olisi ollut ravintola-annos johon olisi sisältynyt muutakin.Vaihdappa itse tuo nimemerkkisi.Et voi kutsua itseäsi aivomieheksi koska sinulla ei niitä AIVOJA tunnu olevan

        en kirjottanutkaan kojuista vaan ravintoloista. olen kyllä käynyt myös marmariksessa enkä mene toista kertaa.


      • Huvittunut
        Maija kirjoitti:

        Rantaravintolan pihalla oli ns. liitutaulu jossa ruoka-annosten hinnat oli esillä ja euroissa. Paikka oli fiksu ja siisti ettei sen puoleen. Aika lailla näytti kebabeja olevan siellä listoilla ja toi rullakebabin hinta jäi vaan mieleen. Ravintolasta en muista muuta kun sen että se oli jälkeen niiden laivojen mitkä Rodokselle lähtevät (kaupungilta pois päin siis mentäessä.) Ja Efes oluesta mä puhuin kun 3e oli hinta. Tokihan ymmärrän et tuontiolut on kalliimpaa, mutta jos Turkissa maksaa Efes jo sen 3e niin kallista on. Helsingissäkin saa jo monesta paikasta alle 3e tuopin... ja parempaakin suomalainen olut on!!
        Kävin myös paikallisessa burger kingissä ja siellä pienin ateria "whopper junior" maksoi 5,6 milj. eli ei halpa sekään, mutta kohtuullisempi kuin rantabaarin rullakebab. Menkää itse toteamaan kohonnut hintataso. Jos ootte viimeksi käyneet esim. viime kesänä niin kyllä hinnat on voineet siitä nousta.

        Nii olikos se niin että olet ollut jo tänä vuonna Marmariksessa? Itse olin siellä viimeksi lokakuun alussa ja silloin ainakin hinnat olivat vielä silloinkin samat kun muina kertoina mitä olen siellä käynyt eli Efes olut tuoppi 0,33 2,5 milj. ja pullo 0,5 3 milj. ihan melkein paikassa kun paikassa, rannalla tai pääkadulla mutta jos puhutkin nyt sitten satamasta niin sitten kyllä uskon noi sun hinta juttus koska kalliimpaa paikkaa saat Marmariksesta etsiä koska sinne tulevat ns. "rahakkaat" purjeveneillään ja sen takia ravintoloitsijat pystyvät rahastamaan kunnon hinnat heiltä. Jos nyt oikein ymmärsin niin jos tulet baarikadulta/vanhastakaupungista päin ja heti on satama ja sitten tulee Ataturkin patsas ja sitten on yleinen uimaranta noin 1 km ja sitten alkaa rantakatu niin esim Yunukselta (mistä virallisesti rantakatu alkaa) noin 2 km ja siinä oleva venelaituri niin vähän sen jälkeenkö?

        Kun sitten ajattelee niin me syötiin joka päivä ulkona kaks kertaa, lounas päivällä joka oli noin 7-10 milj. ja illallinen(10-20 milj.)joka vaihteli pizzasta pihviin. Me söimme joka kerta eri paikassa joko rantakadulla tai pääkadulle mutta ei ikinä satamassa.

        Sorry jos oon väärässä. Pistää vaan paniikiks jos siellä on talven aikana hinnat noussu triplasti.


      • Aivomies
        turkkifanit kirjoitti:

        Valitettavasti en voi vaihtaa Alanyafaniksi, kun ollaan Kusadasi, Marmaris, Alanya ja Antalya faneja eli on pakko käyttää Turkkifani-nimimerkkiä. Listaan voitaisiin vielä lisätä Konya, jonka sijaintia tuskin edes tiedät karttaa katsomatta. Joten pahoittelen, joudut edelleenkin lukemaan Turkkifanien kommentteja! t. Turkkifanit

        turkkilainen aviomiehesi anna sulle lupaa matkustella muualla kuin turkissa?


      • ;))
        Aivomies kirjoitti:

        turkkilainen aviomiehesi anna sulle lupaa matkustella muualla kuin turkissa?

        Onko Aivomiehellä kenties Bemari perseen alla. Vähän kuulostaa että tarvitsisi hieman p:n jatketta!


      • Maija
        Huvittunut kirjoitti:

        Nii olikos se niin että olet ollut jo tänä vuonna Marmariksessa? Itse olin siellä viimeksi lokakuun alussa ja silloin ainakin hinnat olivat vielä silloinkin samat kun muina kertoina mitä olen siellä käynyt eli Efes olut tuoppi 0,33 2,5 milj. ja pullo 0,5 3 milj. ihan melkein paikassa kun paikassa, rannalla tai pääkadulla mutta jos puhutkin nyt sitten satamasta niin sitten kyllä uskon noi sun hinta juttus koska kalliimpaa paikkaa saat Marmariksesta etsiä koska sinne tulevat ns. "rahakkaat" purjeveneillään ja sen takia ravintoloitsijat pystyvät rahastamaan kunnon hinnat heiltä. Jos nyt oikein ymmärsin niin jos tulet baarikadulta/vanhastakaupungista päin ja heti on satama ja sitten tulee Ataturkin patsas ja sitten on yleinen uimaranta noin 1 km ja sitten alkaa rantakatu niin esim Yunukselta (mistä virallisesti rantakatu alkaa) noin 2 km ja siinä oleva venelaituri niin vähän sen jälkeenkö?

        Kun sitten ajattelee niin me syötiin joka päivä ulkona kaks kertaa, lounas päivällä joka oli noin 7-10 milj. ja illallinen(10-20 milj.)joka vaihteli pizzasta pihviin. Me söimme joka kerta eri paikassa joko rantakadulla tai pääkadulle mutta ei ikinä satamassa.

        Sorry jos oon väärässä. Pistää vaan paniikiks jos siellä on talven aikana hinnat noussu triplasti.

        Menneenä sunnuntaina Marmariksesta kotiuduin eli ihan on tuoretta tietoa!!! Yhden kerran kiertelin siellä rantakadulla eli en osaa sen tarkemmin kertoa missä kohti se kyseinen ravintola oli, mutta rodokselle lähtevät laivat eivät olleet kovin kaukana siitä. Siitä paikka erottui eritoten kun hinnat olivat suoraan euroissa. Muissa paikoissa olivat liiroissa ja näyttihän siellä muuallakin olevan hinnat ylhäällä....


      • HALOO!
        Aivomies kirjoitti:

        turkkilainen aviomiehesi anna sulle lupaa matkustella muualla kuin turkissa?

        Aviomies, olet ilmeisesti ollut väärällä asenteella matkalla, kun olet käynyt Turkissa. Ja täällä keskustelupalstalla tuo asenne vain jatkuu! Jos Alanyassa on ollut mielestäsi kalliit hinnat (mikä johtunee kenties siitä, ettet ymmärtänyt hintojen olevan LIIROINA, ei suinkaan EUROINA) niin hyvä on, se on sinun mielipiteesi, mutta käyttäydyt aika törkeästi ja lapsellisesti muita keskustelupalstan käyttäjiä kohtaan!
        "Eikö turkkilainen aviomiehesi anna sulle lupaa matkustella muualla kuin Turkissa?"
        Vaihda asennetta, tai jätä kommenttisi omaan tietoosi!!

        Maijalle sen sijaan kiitos asiallisemmasta viestistä!


      • Hesalainen
        Maija kirjoitti:

        Rantaravintolan pihalla oli ns. liitutaulu jossa ruoka-annosten hinnat oli esillä ja euroissa. Paikka oli fiksu ja siisti ettei sen puoleen. Aika lailla näytti kebabeja olevan siellä listoilla ja toi rullakebabin hinta jäi vaan mieleen. Ravintolasta en muista muuta kun sen että se oli jälkeen niiden laivojen mitkä Rodokselle lähtevät (kaupungilta pois päin siis mentäessä.) Ja Efes oluesta mä puhuin kun 3e oli hinta. Tokihan ymmärrän et tuontiolut on kalliimpaa, mutta jos Turkissa maksaa Efes jo sen 3e niin kallista on. Helsingissäkin saa jo monesta paikasta alle 3e tuopin... ja parempaakin suomalainen olut on!!
        Kävin myös paikallisessa burger kingissä ja siellä pienin ateria "whopper junior" maksoi 5,6 milj. eli ei halpa sekään, mutta kohtuullisempi kuin rantabaarin rullakebab. Menkää itse toteamaan kohonnut hintataso. Jos ootte viimeksi käyneet esim. viime kesänä niin kyllä hinnat on voineet siitä nousta.

        Mistä Hesasta saa oluen alle 3 euron, siis saman kokoisen kuin Marmariksessa? Kerron pian, lähden heti.


      • Anu
        HALOO! kirjoitti:

        Aviomies, olet ilmeisesti ollut väärällä asenteella matkalla, kun olet käynyt Turkissa. Ja täällä keskustelupalstalla tuo asenne vain jatkuu! Jos Alanyassa on ollut mielestäsi kalliit hinnat (mikä johtunee kenties siitä, ettet ymmärtänyt hintojen olevan LIIROINA, ei suinkaan EUROINA) niin hyvä on, se on sinun mielipiteesi, mutta käyttäydyt aika törkeästi ja lapsellisesti muita keskustelupalstan käyttäjiä kohtaan!
        "Eikö turkkilainen aviomiehesi anna sulle lupaa matkustella muualla kuin Turkissa?"
        Vaihda asennetta, tai jätä kommenttisi omaan tietoosi!!

        Maijalle sen sijaan kiitos asiallisemmasta viestistä!

        Mitä ihmettä porukka vetelee täällä koko ajan herneitä nenäänsä ja pelkän rullakebabin takia, jota keskustelun aloittanut ei käynyt edes syömässä. Ajatelkaa, että jossain päin maailmaa ihmisiä jopa näkee nälkää ja te vaan paasaatte huippikalliista rullakebabista.
        Ja tietenkin porukka on käyttäytynyt täällä kuin tappelevat lapset hiekkalaatikolla. Rauhoittukaa nyt vaan.


      • eräs
        Hesalainen kirjoitti:

        Mistä Hesasta saa oluen alle 3 euron, siis saman kokoisen kuin Marmariksessa? Kerron pian, lähden heti.

        Kallion kuppiloista, tervetuloa!


      • stiina
        Maija kirjoitti:

        Rantaravintolan pihalla oli ns. liitutaulu jossa ruoka-annosten hinnat oli esillä ja euroissa. Paikka oli fiksu ja siisti ettei sen puoleen. Aika lailla näytti kebabeja olevan siellä listoilla ja toi rullakebabin hinta jäi vaan mieleen. Ravintolasta en muista muuta kun sen että se oli jälkeen niiden laivojen mitkä Rodokselle lähtevät (kaupungilta pois päin siis mentäessä.) Ja Efes oluesta mä puhuin kun 3e oli hinta. Tokihan ymmärrän et tuontiolut on kalliimpaa, mutta jos Turkissa maksaa Efes jo sen 3e niin kallista on. Helsingissäkin saa jo monesta paikasta alle 3e tuopin... ja parempaakin suomalainen olut on!!
        Kävin myös paikallisessa burger kingissä ja siellä pienin ateria "whopper junior" maksoi 5,6 milj. eli ei halpa sekään, mutta kohtuullisempi kuin rantabaarin rullakebab. Menkää itse toteamaan kohonnut hintataso. Jos ootte viimeksi käyneet esim. viime kesänä niin kyllä hinnat on voineet siitä nousta.

        Marmariksen basaareissa myyjinä olevat jätkät tulevat töihin vain sesonkikaudeksi. Miksi? Siksi, että silloin saa vapaasti nautiskella vaaleiden naisten seurasta ja seksistä. Suomalaiset naiset hyppäävät auliisti turkkilaisten sänkyyn, minä muiden mukana. Oli lystikästä tuntea olevansa ihailtu ja haluttu. Huuteluja ja ehdotuksia tulee niin paljon että miehistä on vara valita. Leikistä on sanaton sopimus: viikon tai kahden päästä päästä se on heippa ja soromnoo, eikä perään soitella, paitsi jotkut, jotka eivät usko, että suhde turkkilaisen kanssa on tuhoon tuomittu. Yhden opetuksen sain: turkkilaiselle miehelle ei koskaan kannata luvata mitään. He ovat hyvin ylpeitä kunniastaan ja vaativat selitystä elleivät saa mitä toinen lupaa.


      • tara
        Anu kirjoitti:

        Mitä ihmettä porukka vetelee täällä koko ajan herneitä nenäänsä ja pelkän rullakebabin takia, jota keskustelun aloittanut ei käynyt edes syömässä. Ajatelkaa, että jossain päin maailmaa ihmisiä jopa näkee nälkää ja te vaan paasaatte huippikalliista rullakebabista.
        Ja tietenkin porukka on käyttäytynyt täällä kuin tappelevat lapset hiekkalaatikolla. Rauhoittukaa nyt vaan.

        KESKUSTELUPALSTAHAN tää on, täällä saa ihmiset keskustella ja vaikka vedellä (kohtuuden nimissä) herneitä neniinsä!
        Anteeksi vain, neiti!


      • huorafani
        stiina kirjoitti:

        Marmariksen basaareissa myyjinä olevat jätkät tulevat töihin vain sesonkikaudeksi. Miksi? Siksi, että silloin saa vapaasti nautiskella vaaleiden naisten seurasta ja seksistä. Suomalaiset naiset hyppäävät auliisti turkkilaisten sänkyyn, minä muiden mukana. Oli lystikästä tuntea olevansa ihailtu ja haluttu. Huuteluja ja ehdotuksia tulee niin paljon että miehistä on vara valita. Leikistä on sanaton sopimus: viikon tai kahden päästä päästä se on heippa ja soromnoo, eikä perään soitella, paitsi jotkut, jotka eivät usko, että suhde turkkilaisen kanssa on tuhoon tuomittu. Yhden opetuksen sain: turkkilaiselle miehelle ei koskaan kannata luvata mitään. He ovat hyvin ylpeitä kunniastaan ja vaativat selitystä elleivät saa mitä toinen lupaa.

        Tuo oli aikuisen naisen juttua. Huorata saa jokainen niin paljon kuin haluaa, kunhan ymmärtää olla tuomatta niitä kotiin.


    • Maija

      Tuli jo varmaan selväksi et petyin Turkkiin. Ruoka oli kuitenkin hyvää, paljon parempaa kuin odotin. Ihmiset oli yleensä ystävällisiä ja ilmat suosivat!!

      • mari

        Maija alkaa jo rauhottuu.. Itse olen jo 43v ja reissannut 18v lähtien. Vaihdan aina mielelläni kohdetta, heitän n. 3 reissua vuodessa. Viikon lomista Marmaris on yksi parhaista!
        Siellä ja Puerto Ricossa olen käynyt kahdesti. Monessa muussa paikassa kerta on riittänyt.


    • Tuula

      Ottakaa huomioon,että alku sesongista hinnat on huomattavasti kalliinpia kuin loppu sesongista.Elokuussa jo on jonkin verran halvempaa kuin huhtikuussa.
      Tää Maijan ostama hampurilaisateria ei kyllä mun mielestä ole ollut kallis koska sehän on euroissa n.3,50e.Hesessähän tavallinen hampurilaisateria maksaa 4,20e.
      Näyttää olevan useilla sellainen käsitys,että koska Turkkia sanotaan suomalaisille edulliseksi maaksi niin siellä pitäs sitte kaikki saada ilmaiseksi.
      Vielä niistä rullista,itse maksoin niistä viime kesänä 1.50-2e.Onpas kyllä hintojen nousu ollut huimaa sen jälkeen....

    • Handenon

      Tosta rahanvaihdosta. Olen matkustellut aikas paljon ja vain pari kertaa on huijattu rahanvaihdossa. Kerran Italiassa, oli niin kiire laivaan, että huomasin vasta laivalla. Toisen kerran Marmariksessa virallisessa rahanvaihtopisteessä lähellä Ataturkin (muistinko hepun oikein) patsasta. Kun huomasin ulkopuolella, että on liian vähän paikallista rahaa, niin marssin takaisin ja kiltisti mitään kyselemättä antoivat erotuksen. Eli tiesivät, että antoivat liian vähän paikallista valuuttaa. Ei muuta valittamista, Turkki on ystävällinen ja kaunis maa.

    • myös pettynyt

      Itse olen käynyt kerran Alaniassa ja siellä oli ihan samanlainen meininki.
      Ei tartte enään lähteä turkkiin...
      Ihan perseestä!!

      • Matti

        Munkin mielestä Turkki on ihan syvältä, itse en tosin ole käynyt Turkissa. Enkä ikinä menekään!


      • nainen
        Matti kirjoitti:

        Munkin mielestä Turkki on ihan syvältä, itse en tosin ole käynyt Turkissa. Enkä ikinä menekään!

        Herranjumala sentään!!


    • Alanya

      Olimme vuosi sitten syksyllä perheen kanssa Alanyassa. Eikä ollut ollenkaan ongelmia. Siisti paikka. Siistimpi kuin esim. Kreikka, mikä oli yllätys. Wc:t olivat aina ravintoloissa tiptop.
      Olut ja ruoka olivat edullisia. Viini ei maistunut miltään (Turkki ei ole viinimaa!) Ulkomaiset viinat olivat kalliitta, tosin paikalliset juomat olivat edullisia.
      Kusettaa eivät yrittäneet, kun piti varansa.
      Rahat vaihdettiin kerralla paikallisessa Postissa.
      Eikä kadulla!
      Suosittelen oman kokemukseni perusteella Alanya perheille. Lapset, iskä ja äiskä tykkäsivät.

    • Joppe

      Haloo! Eikö siinä vaiheessa alat kellot soimaan.
      Suomessa ja jopa Turkissa on ruokalistat hintoineen näkyvillä. Pitikö se kebab ostaa siitä 11 eeron paikasta. Jaloillaan voi aina ääneestää.
      Tulee vaan mieleen, että olitko esim. kännissä vai oliko aurinko polttanut kuuppaa, kun menit 11 eeron kebabit ostamaan.

      • Maija

        Jos olisit lukenut kaikki viestit niin olisi myös selvinnyt etten ostanut kyseistä kebabia!!


      • ...
        Maija kirjoitti:

        Jos olisit lukenut kaikki viestit niin olisi myös selvinnyt etten ostanut kyseistä kebabia!!

        varot siis toista kertaa lyömästä päätäsi Marmaran kebabiin


    • Raikku

      ...yhdessä matkassa kaikki kolme matkaa, nimittäin: ensimmäinen, ainut ja viimeinen matka Turkkiin.

    • YYZ

      On tullut Marmariksellakin käytä ja totta on, että syytä on olla tarkkana koska apinaa koijataan sielläkin.

      Toisaalta: erittäin laadukas koko päivän kestänyt laitesukellusreissu Marmariksella 55 € sisältäen mainiot safkat, oluset, venekuljetukset jahdilla, koulutuksen ja kamppeet sekä todella mukavan vetäjäporukan. Joo ja tiedän: halvemmallakin löytyy, mutta kaipasin tasoa.

      Suomessa kahvikuppi maksaa sen saman kuppilassa kuin kuppilassa, mutta turistirysässä on syytä muistaa, että kaikesta voi niin halutessaan maksaa vaikka kuusinkertaisen hinnan...

      • Tim

        Useamman kerran Alanyuassa ja Kemerissä käyneenä voin vain todeta että on ollut hintansa arvoista,ruoka hyvää ja riittävästi.Siihen kun tempasee rakia päälle,niin mikäs on pohjolan jätkän ollessa ja lämmintä riittää.
        Oikein mukavia paikkoja.


    • Ernesti

      Itse olen käynyt turkissa viime vuoden loppupuolella ja oikeastaan haluaisin muuttaa sinne! :) Toisaalta ruokapaikat oli joskus kalliimpia kuin Suomessa! Mutta vaatteet oli halpoja. Farkkuja 10 e jne. Se on vähän siitä kiinni mitä jokainen pitää halpana. Naureskelin makeasti Deturin ostosmatkalle! Veivät tehtaanmyymälään ja väittivät että sieltä saa edullisesti. Kappas vain! Huppari 60 e ja mitä vielä.. huh huh. Kukaan ei oikeesti ostanut mitään. Siinä sitten kauppiaat silmät pyöreinä muilottivat kun eivät osta.

      Kyllä pissiivät linssiin jos ei tunne rahan arvoo.. se on varmaa se! :P Mutta kaikinpuolin loma on sitä mitä siitä itse tekee.. ei se hupi tule tarjottimella eteen.

    • Turkki lovettaja!

      EI VOI OLLA TOTTA!
      Mä käyn JOKA vuosi Turkissa, Marmariksessa, kun mun bestis asuu siellä! Multa ei oo kertaakaan koitettu kusettaa rahaa tai mitään muutakaan! Turkkilaiset miehet kyllä huutelee perään "Kulta, älä kulje onnesi ohitse!" mutta se on vain leikkiä! Ihmiset joihin olen siellä tutustunut ovat mukavia, joskin vähän lapsellisempia kuin me...
      Minulla tulee olemaan vielä monia monia IHANIA aurinko lomia Turkissa ja odotan jo kesää innolla!

      • Maija

        Ai mikä on soopaa? Kusetus oli faktaa ainakin minulle!!


      • Raki
        Maija kirjoitti:

        Ai mikä on soopaa? Kusetus oli faktaa ainakin minulle!!

        Lähden läniaikana Marmarikseen ja kerron sitten mitkä on oikeat hinnat siellä.Koska nämä mitä kerroit tuntuu aika hurjalta.Olin viimeksi lokakuussa silloin hinnat oli vielä paljon Suomen alapuolella.Olut maksoi noin 40 senttiä keskimäärin oli halvempaakin.Kallein ruoka maksoi 17000000tl sai syödä vatsan täyteen.Mikä on nyt nähdään pikapuolin?


      • maija
        Raki kirjoitti:

        Lähden läniaikana Marmarikseen ja kerron sitten mitkä on oikeat hinnat siellä.Koska nämä mitä kerroit tuntuu aika hurjalta.Olin viimeksi lokakuussa silloin hinnat oli vielä paljon Suomen alapuolella.Olut maksoi noin 40 senttiä keskimäärin oli halvempaakin.Kallein ruoka maksoi 17000000tl sai syödä vatsan täyteen.Mikä on nyt nähdään pikapuolin?

        Olut maksoi kaupassa muistaakseni n. 1milj, ehkä himppusen alle. En kuitenkaan olusiáni kaupasta ostanut!! Rávintoloissa hinnat oli yleensä 4milj, kerran sain kolmella... ja siihen päälle vielä tipit ja kusetukset niin kalliiksi tulee. Rullakebabin hinta hirvitti, mutta varmasti jostain olisi saanut halvempaakin ruokaa. Onneksi ei tarvinnut syödä siellä!!! Kyse oli rantabaarin hinnasta eli varmasti oli halvempaakin jossain, uskon näin... No, mulle ihan sama. Olkoot hinnat kuinka alhaalla tai pilvissä tahansa niin ihan sama mulle... Sinne en enää mene! Turkissa ei oo mitään näkemistäkään. Kaukomaissa on sentään jotain eksotiikkaa. Suomijuntti kun ei taida muualle uskaltaa lähteä kun turkkiin "kaarinan ja väinön" kanssa ;=) Siellähän kaikki on ystäviä ja sukulaisiakin heillä on suomessa... joopa joo...


      • tara
        Raki kirjoitti:

        Lähden läniaikana Marmarikseen ja kerron sitten mitkä on oikeat hinnat siellä.Koska nämä mitä kerroit tuntuu aika hurjalta.Olin viimeksi lokakuussa silloin hinnat oli vielä paljon Suomen alapuolella.Olut maksoi noin 40 senttiä keskimäärin oli halvempaakin.Kallein ruoka maksoi 17000000tl sai syödä vatsan täyteen.Mikä on nyt nähdään pikapuolin?

        Joo, tuoppas sää Raki meille sitten tuoretta Turkki-tietoa, kun siellä käyt, kun tuo Maija on vissiin pikkasen liian negatiivisella asenteella sinne lähtenyt!


      • karik

        katsohan peilii...ja mee sitt sinne perähuussiin.....heh! Ja saa samat fantasiat...ku tääll 50-luvull..siis kehityksen osalta! Perämakkeja, silloin pilvinpimein.....noo ny toisin, paitsi noissa kehitysmaissa!


    • Turkki typy

      Taidatpa itse olla "hieman vajaa". Itse olen ollut Turkissa reilut kymmenen kertaa, eikä kertaakaan ole kusetettu tai muutenkaan mitään ikävää ole sattunut ;))) Epäilenpä siis suuresti vian olevan sinussa EI Turkkilaisissa.

      • tyzy

        Totta puhut, kaikki riippuu asenteesta! Jos aattelee, että se niiden höpöttely ja käden puristelu on seksuaalista häirintää, niin kyllä tulee ankee loma! ootko muuten menossa sinne lähiaikoina taas, turkki typy? Itse olen ollu Alanyassa kolme kertaa, ja kesällä taas!


      • muah
        tyzy kirjoitti:

        Totta puhut, kaikki riippuu asenteesta! Jos aattelee, että se niiden höpöttely ja käden puristelu on seksuaalista häirintää, niin kyllä tulee ankee loma! ootko muuten menossa sinne lähiaikoina taas, turkki typy? Itse olen ollu Alanyassa kolme kertaa, ja kesällä taas!

        ja että ne nauraa teille, jotka ette tajua kusetusta.
        "Jos aattelee, että se niiden höpöttely ja käden puristelu on seksuaalista häirintää, niin kyllä tulee ankee loma!"

        tuo oli paras xD


      • karik

        tänne..kiitos! Veromarkoistani maksan kyll maani asukkaiden menoja, en noiden, en perskeles!!!
        Eikä tää mikk provo oo...noi tuo vain menee..sossusta lisää "juttuja"--jos ei kelpaa---ei noi tee vai turkkilaiset..vaan kaikk pakolaiset (tais, mikk on sitt oikea nimitys, väliäkös tuoll..mutt noitten kuluja en maksa, vaikk kakskertaa enemmän sotaveter,maksan mielelläni!)


    • Huiputettu

      Kävin Turkissa, Alanyassa pari kesää sitten. Lämmin ja kaunis maa. Ihmiset ystävällisiä, ainakin päällepäin. Virallisessa rahanvaihtopisteessä nostin Visalla rahaa. Virkailija kävi korttini kanssa takahuoneessa, viipyi tovin ja tuli rahojen kanssa takaisin. Summa oli oikea ja muutenkin loma oli ok. Kotosuomessa sitten muutaman kk:n päästä pankista soitettiin, että korttini on turvallisuussyistä lopetettu, koska se on kopioitu Turkissa ja sitä on yritetty käyttää jossain päin Eurooppaa. Kortin käyttäjä tosin jäänyt rikoksestaan kiinni. Käytännön harmina kortti noin viikon pois käytöstä, ei sinänsä paha, mutta pakko todeta, että Turkki menetti luottamuksensa omissa silmissäni, sille ei voi mitään.

      • sibel

        Ohjeissa jo sanotaan, että älä anna luottokorttia "pois silmistä" eli mihin kortti menee sinne täytyy mennä itsekin tai kauppoja ei synny. Tuo korttien väärinkäyttöhän on ihan yleista "mallikkaassa" Bushin valtiossa, USAssa. Meitäkin yritettiin huiputtaa viemällä kortti takahuoneseen, mutta suomeksi karjasin, että kortti takaisin ja kun amerikkalainen kaupan halus saada aikaan, niin kyllä kortin höyläsi siinä meidän näkösällä. Korttihuijauksiahan yritetään jokapaikassa, jopa Suomessa.


      • pettynyt
        sibel kirjoitti:

        Ohjeissa jo sanotaan, että älä anna luottokorttia "pois silmistä" eli mihin kortti menee sinne täytyy mennä itsekin tai kauppoja ei synny. Tuo korttien väärinkäyttöhän on ihan yleista "mallikkaassa" Bushin valtiossa, USAssa. Meitäkin yritettiin huiputtaa viemällä kortti takahuoneseen, mutta suomeksi karjasin, että kortti takaisin ja kun amerikkalainen kaupan halus saada aikaan, niin kyllä kortin höyläsi siinä meidän näkösällä. Korttihuijauksiahan yritetään jokapaikassa, jopa Suomessa.

        Mukavaa huomata että täällä tajutaan turkin(huomatkaa että kirjoitin maan pienellä kirjaimella ) paskanmakuinen olemus. Täällä moni turkinpuolustaja on oikeasti alanian tai marmattavan marmariksen basaarikauppiaita, joita harmittaa kun faktat ladataan pöydän päälle, eikä alle, kuten turkkilaisilla on tapana.
        turkin valtio suotta tuhlaa rahoja tv-mainoksiin, alibi-lehti ja mielenterveysliiton kuukausilehti olisi sopivampi mediakanava, niistä tavoittaisi kohdehenkilöt paremmin.


      • QWERTY
        sibel kirjoitti:

        Ohjeissa jo sanotaan, että älä anna luottokorttia "pois silmistä" eli mihin kortti menee sinne täytyy mennä itsekin tai kauppoja ei synny. Tuo korttien väärinkäyttöhän on ihan yleista "mallikkaassa" Bushin valtiossa, USAssa. Meitäkin yritettiin huiputtaa viemällä kortti takahuoneseen, mutta suomeksi karjasin, että kortti takaisin ja kun amerikkalainen kaupan halus saada aikaan, niin kyllä kortin höyläsi siinä meidän näkösällä. Korttihuijauksiahan yritetään jokapaikassa, jopa Suomessa.

        "Ohjeissa jo sanotaan, että älä anna luottokorttia "pois silmistä" eli mihin kortti menee sinne täytyy mennä itsekin tai kauppoja ei synny"
        Varmaan naisenkin kannattaa pysyä poissa öisestä puistosta"kaikkihan sen tietää", ettei saa namua...


      • Minä

        Niinhän niitä kopioidaan Tallinnassa ja Helsingissäkin. Että se siitä!


      • Huiputettu
        Minä kirjoitti:

        Niinhän niitä kopioidaan Tallinnassa ja Helsingissäkin. Että se siitä!

        No en elä tynnyrissä jos sitä luulet.

        Voin heittää vastaavan vertauksen:

        Räjähtelee suomessakin pommeja (Myyrmäki), mutta hieman harvemmin kuin esim Israelissa.


    • 1991

      tuollon kävin ekan ja viimesen kerran. Ei ole meno näköjään muuttunut. Thaimaata suosittelen kaikille. Ei ole mitään pahaa sanottavaa...

      • Maija

        siis se että täällä osa lukijoista ei ymmärrä et huijatuksi tuleminen saa pahan mielen ja loma on pilalla. Ainakaan omalla kohdallani ei voi olla kyse siitä miten asiat ottaa... jos mulle annetaan väärin rahanvaihdossa takas niin onko se oikein? Onko oikein et taksikuski ei anna oikein rahasta takaisin vaan meinasi vetää omaan liiviin siinä 5milj. Kuittasi kaiken vaan "sorry".. ravintolassa ilmoitettiin oluen hinnaksi 3milj, maksoin 5 milj setelillä ja sain takaisin 0,5 milj. Onko oikein? Vai onko mun älyssä jotain vikaa kun edelleen mättää???


      • tumma samurai
        Maija kirjoitti:

        siis se että täällä osa lukijoista ei ymmärrä et huijatuksi tuleminen saa pahan mielen ja loma on pilalla. Ainakaan omalla kohdallani ei voi olla kyse siitä miten asiat ottaa... jos mulle annetaan väärin rahanvaihdossa takas niin onko se oikein? Onko oikein et taksikuski ei anna oikein rahasta takaisin vaan meinasi vetää omaan liiviin siinä 5milj. Kuittasi kaiken vaan "sorry".. ravintolassa ilmoitettiin oluen hinnaksi 3milj, maksoin 5 milj setelillä ja sain takaisin 0,5 milj. Onko oikein? Vai onko mun älyssä jotain vikaa kun edelleen mättää???

        siitä huolimatta ,että turisti on aina enemmän tai
        vähemmän pelle ,niin on hyvä ja suotavaa reagoida,
        kun tulee huijatuksi.
        turistialueilla ylipäätään on ``rahastajia`` mo-
        neen lähtöön.
        itselläni on turkista aika hyvä mielikuva aiem-
        mista reissuista ; toki kauppiaiden hokemat otta-
        vat päästä jne..
        turkki on muuten iso maa ja marmaris-alanaia ym
        ovat vain pienen pieni osa maasta.
        toivotan turkin tervetulleeksi eu,n !


      • minä
        Maija kirjoitti:

        siis se että täällä osa lukijoista ei ymmärrä et huijatuksi tuleminen saa pahan mielen ja loma on pilalla. Ainakaan omalla kohdallani ei voi olla kyse siitä miten asiat ottaa... jos mulle annetaan väärin rahanvaihdossa takas niin onko se oikein? Onko oikein et taksikuski ei anna oikein rahasta takaisin vaan meinasi vetää omaan liiviin siinä 5milj. Kuittasi kaiken vaan "sorry".. ravintolassa ilmoitettiin oluen hinnaksi 3milj, maksoin 5 milj setelillä ja sain takaisin 0,5 milj. Onko oikein? Vai onko mun älyssä jotain vikaa kun edelleen mättää???

        ...jos oliskin älyssä vikaa!


    • Leena

      Tässäpä teille Marmariksen reissusta kertomus.
      Oltiin Marmariksessa yöllä perillä ja just kun oltiin päästy huoneistohotellin huoneeseen sisään niin ovelle koputettiin ja meille tuotiin hedelmämehua lasilliset,niinkuin tervetuliais maljaksi.Mikä oli mielestäni todella huomaavaista.
      Altaalla kun istuimme niin ei tarvinnut tarjoilijaa kauan aikaa odotella,että sai juomaa lisää.Kerran siinä iltaa istuessamme minua alkoi paleltamaan koska oli vasta huhtikuu niin hotellin työntekijä toi minulle oman takkinsa ja asetteli sen harteilleni jottei tarvisi palella.
      Samana iltana sitten kysyin onko heillä hotellin baarissa myytävänä tupakkaa,ei ollut mutta tarjoilija poika kipaisi sitä kaupasta minulle hakemaan,tuntui hiukka nololta kun olisinhan voinut itsekkin tupakkani hakea.
      Eräs hotellin työntekijä myös kuljetti meidät omalla autollaan markkinoille ja kyydistä ei todellakaan ollut mitään maksua vailla.Olisi vielä hakenutkin pois mutta sanoimme tulevamme taksilla.
      Hotellin baarimikko lähti kahteen otteeseen meitä opastaan Marmariksen yö elämään jolloin näimme myös "paikallisten"discoja.Erittäin onnistunut reissu.

      Tai sitten olisin voinut ajatella heistä näin:
      Oltiin Marmariksessa yöllä perillä ja just kun oltiin päästy huoneistohotellin huoneeseen sisään niin ovelle koputettiin ja meille tuotiin hedelmämehua lasilliset.MITÄ IHMETTÄ TULEVAT HETI KYYTTÄÄN!!
      Altaalla kun istuimme niin ei tarvinnut tarjoilijaa kauan aikaa odotella,että sai juomaa lisää.MIKSI EI SAA OLLA RAUHASSA!!
      Kerran siinä iltaa istuessamme minua alkoi paleltamaan koska oli vasta huhtikuu niin hotellin työntekijä toi minulle oman takkinsa.JOTAINHAN TON MEHMEN TÄYTYY OLLA VAILLA!!
      Samana iltana sitten kysyin onko heillä hotellin baarissa myytävänä tupakkaa,ei ollut mutta tarjoilija poika kipaisi sitä kaupasta minulle hakemaan.YRITTI VARMAAN HUIJATA TAI VARASTAA RAHANI!!
      Eräs hotellin työntekijä myös kuljetti meidät omalla autollaan markkinoille ja kyydistä ei todellakaan ollut mitään maksua vailla.
      MIHINHÄN MEITÄ OLLAAN VIEMÄSSÄ JA MITÄ SE ON TÄSTÄ KYYDISTÄ VAILLA!!
      Hotellin baarimikko lähti kahteen otteeseen meitä opastaan Marmariksen yö elämään.PITÄÄKÖ SITÄ MUKAAN ÄNGETÄ,EIKÖ TÄÄLLÄ SAA OLLA RAUHASSA!!En mene enää ikinä ku siellä kaikki huijaa ja ei anna olla rauhassa.
      Tää tarina vaan nyt niinkui esimerkkinä miten voi ihmiset ajatella erilailla asioista.Jostain kumman syystä jotku näyttää suhtautuvan epäillen kaikkiin ystävällisyyden osoituksiin ja epäilee aina pahinta.Turkkilaisten ystävällisyys on aivan omaa luokkaansa ja siitä olisi paljonkin meillä suomalaisilla opittavaa.

      • aivan

        Heh-heh. kannattaa heitellä lotto vetään. Mutta onnittelut hauskasta ja hyvästä palvelusta mikä on todella erikoista siellä. Lieneekö alotteleva hotelli ollut kyseessä.


      • Leena
        aivan kirjoitti:

        Heh-heh. kannattaa heitellä lotto vetään. Mutta onnittelut hauskasta ja hyvästä palvelusta mikä on todella erikoista siellä. Lieneekö alotteleva hotelli ollut kyseessä.

        Kuules ei ollu aloitteleva hotelli kyseessä vaan huoneistohotelli Turan.Tietääkseni se on ollut Deturin listoilla kauan.Tänä kesänä poikettiin moikkaan siellä ja vaikka henkilökunta oli vaihtunut niin ei ainakaan huononpaan suuntaan.Eikä viestissäni ollut nyt niinkään hotellista kyse vaan siitä miten saman asian voi esittää kahdella erilailla!


      • turkkifanit

        tomaattimainos muutaman vuoden takaa telkkarissa. Siinä Heikki Kinnunen tuijotti tomaattia ja mietti, että mitähän toikin mua kyttää... Eli omassa ajattelutavammassamme taitaa olla suurin vika. Lisäksi olemme tottuneet Suomessa itsepalveluun joka paikassa, että tunnemme itsemme vaivautuneiksi, kun joku viitsii "passata" meitä poloisia! Meillä oli viime kesänä vieras Turkista, Konyasta ja hän oli aivan ihmeissään itsepalveluperiaatteestamme eli palvelu on Turkissa itsestäänselvyys. Eiköhän lopeteta kommentit "Turkki on paska maa" jne, mutta asiallinen ja tarkka (paikannimet ym.näkyviin) kriitiikki on aina sallittua! t. Turkkifanit


      • Rane

        ANNOITKO SILLE?


      • turkkifanit
        Rane kirjoitti:

        ANNOITKO SILLE?

        niin huomaat, että kirjoitin MEILLÄ oli vieras.. Olisi ehken ukollani ollut jotain sanomista asiaan, jos olisin siirtynyt vieraamme punkkaan!
        Asiallisuutta KIITOS!t. Turkkifanit


      • Niin on

        viesti. Tästä näkee että suomalaiset eivät ymmärrä ystävällisyyttä kun eivät itse osaa sitä!


      • karik

        ei kukaan muu kerro noin!


    • nainen

      Itse olen käynyt turkissa noin 6kertaa!marmariksessa 5 ja alanyassa yhden!joten tiedän mistä puhun,itseäni ei ole kyllä ikinä kusetettu eikä mitään tollasta ollut.totta on että hinnat ovat nousseet mutta eikö se ole kaikkialla niin missä turistit alkaa ravaa!
      marmaris oli enne noin 4v sitten aivan loistava paikka mutta on kuulemma muuttunut pikkaisen!itse voin kyllä suositella kyseistä maata kaikille!

      • dorea

        olen itse käynyt alanyassa ja marmariksella noin 10 kertaa,eikä minuakaan ole ikinä kusetettu,ei rahanvaihdossa eikä ravintola hinnoissa! usein ollaan saatu jopa halvemmalla kuin mitä ruokalistassa on mainittu!paikalliset on olleet todella ystävällisiä ja iloisia ihmisiä,hotellit ovat olleet todella ok ja palvelu pelannut hienosti! on varmaan paljon ihmisestä kiinni kuinka saada hyvää palvelua,ja siinä kuinka kännissä ollaan koko loman ajan,niin että on helppo kusettaa meitä turisteja!!!! ehkäpä minun kohdallani onni on suosinut syystä että olen melkein joka kerta ollut mieheni kanssa matkalla,joka on ulkomaalainen,mutta ei turkkilainen, silti kaikille matkailijoille hauskaa ja aurinkoista lomaa!! p.s. ollaan menossa alanyaan 1.5.04..jesss!!!!!!!!!1


    • jaril

      Turkki on alkeellinen ja paska maa

    • Ei myöskään enää ikinä!

      Hotelli oli risainen läävä, jossa oli tyhmiäsääntöjä, esim. ei juomia ja ruokia hotelliin. Ei edes sipsipussia saanut tuoda. Lisäksi tylsä paikka, ei juuri minkäänlaista yöelämää. Useat ihmiset minun lisäkseni tulavat kipeäksi ruuasta.

      Ei tosiaankaan mikään halpamaa!


      Paikka oli Alania.

      • sibel

        En tiedä missä osa porukasta on ollut Turkissa, jos väittää olevansa Alaniassa. Ei koko maassa ole sen nimistä paikkaa.
        Olettekohan käyneetkään koko maassa?


      • peach
        sibel kirjoitti:

        En tiedä missä osa porukasta on ollut Turkissa, jos väittää olevansa Alaniassa. Ei koko maassa ole sen nimistä paikkaa.
        Olettekohan käyneetkään koko maassa?

        jossa roskikset haisevat nokkaan kun menet ylihinnoitellulle illalliselle. kyllähän sun pitäis tietää.


      • ...
        sibel kirjoitti:

        En tiedä missä osa porukasta on ollut Turkissa, jos väittää olevansa Alaniassa. Ei koko maassa ole sen nimistä paikkaa.
        Olettekohan käyneetkään koko maassa?

        Alania löytyy niin Turkista kuin Venäjältä...

        Turkissa Alania voidaan tuntea nimellä Alanya. Jos katsot karttaa, niin Alania sijaitsee melkeimpä Kypsorksen yläpuolella olevan salmen itärannalta.


      • sibel
        ... kirjoitti:

        Alania löytyy niin Turkista kuin Venäjältä...

        Turkissa Alania voidaan tuntea nimellä Alanya. Jos katsot karttaa, niin Alania sijaitsee melkeimpä Kypsorksen yläpuolella olevan salmen itärannalta.

        Venäjästä en tiedä. Mutta sen tiedän varmasti, että AnanYa on Turkissa ja Alaniaa ei todellakaan Turkissa tiedetä, eikä karttakirjoissakaan. Turkinkielessä se y lausutaan i:nä. Mutta toivotan Sinulle kuitenkin iyi günler!


      • Home!

        No nyt menee kyllä liian pitkälle! Tuskin olet edes koskaan Alanyassa käynyt, koska ei siellä kyllä tuollaista ole!


    • anne

      Olen elämäni aikana käynyt muutaman kerran Turkissa, Alaniassa pariin otteeseen ja Istanbulissa kerran vuosia sitten. Onhan Turkki vielä halpa maa verrattuna Suomeen tai muihin Euroopan maihin.

      Yleensähän turistikohteet ovat kalliimpia kuin muualla maassa olevat pisteet. Turkki saa tulonsa aika pitkälle turismista ja on muuten köyhä maa. Tottakai turistilta otetaan kaikki irti. Olot ovat siellä kutakuinkin kurjat ja kun sesonkiaika on, niin silloin on "paukutettava tulosta."
      Olot ovat vuosien saatossa muuttuneet sielläkin päin Eurooppaa. Turkki ei halua aina olla se halpa lomakohde, jonne esim. suomalaiset ryntäävät lasteittain vaatimaan sitä ja tätä. Yleensähän tollaisissa massamatkailukohteissa asiat kärjistyvät. Paikalliset haluavat tulonsa ja turistit pitää hauskaa halvalla. Uskon, että tämä Marmaris kohteena alkaa olla elinkaarensa loppupäässä. Jos haluavat menestyä vieläkin mielenkiintoisena ja mukavana lomakohteena, niin paljon pitäisi tehdä, muutakin kuin nostaa hintoja.

      En ymmärrä miten joku viitsii yleensä matkustaa sinne enää.(Marmaris) Eikös se ole aikas likainen ja roskainen paikka kaikin puolin. Iso ja saasteinen kaupunki. Miten rannat? Ovatko hyvässä kunnossa muutamien vuosikymmenien rumban jälkeen?

      Katsele vaan Maija muita lomakohteita kuin Turkki. niitä löytyy pilvinpimein, riippuu siitä miten haluat matkustaa! Jos haluat yksin mennä, niin maailma on avoinna. Kotimaakaan ei ole paha vaihtoehto.

      Kyllä ne varmaan siellä Turkissa yrittävät huijata joka käänteessä, jos näkevät tilanteen otolliseksi. Ovat varmaan osittain kyllästyneet ja puutuneet turistilaumoihin, etteivät jaksa enää olla kohteliaita.

      Olin muutama vuosi sitten Alaniassa yksin lomalla. Eka iltana minulta varastettiin hotellihuoneesta, kun en ollut paikalla rahaa, mutta vain noin 30 euroa. Pyysin aamulla hotellin johtajan paikalle, mutta hän ei osannut tehdä mitään, pahoitteli vain. Kyseistä reseptionistiäkään ei näkynyt sitten koko viikkoon. En myöskään ottanut heiltä mitään muutakaan palvelua hotellissa, vaan kävin muualla syömässä ja juomassa.Olin kaikenkaikkiaan pettynyt koko touhuun siellä.

      Jos haluaa viettää nautinnollisen loman ilman, että pitäisi koko ajan kytätä rahojensa perään tai omaisuuden, niin Turkki ei ole ensimmäinen paikka jonne heti matkustaisin.

      • Aivomies

        hyvin sanottu. nuo turkin turistirysät alkavat pian tosiaankin olla elinkaarensa loppupäässsä, taitavat sen tajuta jo itsekin.Costa Brava ilmiö lähenee...


    • *prinsess*

      Leena, kirjotit tosi hyvin ihmisten reagoinnista. Juuri noin se on.
      Maijalla on täysi oikeus omaan mielipiteensä ja on todellakin hyvä että ihmisillä on eri mielipiteitä.
      Ite oon 18v ja ollut Turkissa 5 kertaa eri kaupungeissa. Jokainen matka on ollut omalla tavallaan aivan ihana. Kertaakaan en ole joutunut pettyyn. Ei ole maata jossa ihmisiä ei yritetä huijata, jokapvä elämässä tulee tilanteita jossa ihmistä tavallaan huijataan.. esim.TV mainokset. Lukion äikänkurssi, jossa käsitellään vaikuttamiskeinoja, on ainakin mut saanut huomaamaan, kuinka paljon meihin muut vaikuttavat.
      Turkki on kaunis, ihana ja lämmin maa. Ihmiset ovat erilaisia kun suomalaiset, mutta iloisia ja aina valmiita auttamaan. Ihana lomakohde kaikinpuolin, mutta maailma on täynnä muitakin hienoja kohteita. Toivottavasti kaikki löytää oman ihanan paikkansa. Hyvää kesää kaikille.

    • Kaiken nähnyt

      No paikkahan on vain suomalaisille tytöille jotka halauvat tummaa miestä, ei sinne muut mene kuuntelemaan niiden satusetien lemmensatuja.

      • anne

        Jos olet kaiken nähnyt, niin olet sattunut huomaamaan myös sen, että niitä satusetiä on muuallakin päin maailmaa ja niiden satusetien juttuja kuuntelee muunkinmaalaiset kuin suomalaiset. Muutama vuosi sitten katselin vanhan herran touhua, kun hän komeana ja charmikkaana piti viikon verran seuraa hollantilaisnaiselle.

        Jätkä oli poikamies ja nainen naimisissa oleva varakkaampikin nainen. Mies piti naista hyvänä ja molemmat saivat mitä halusuivat. Nainen kertoi minulle, kun siinä viikon verran juteltiin, että tämä on heidän maassaan ihan oikeutettua ja luonnollista. Vapaus molemminpuolista.

        Ei siinä mitään,mies oli ihan hauska eikä todellakaan mikään reppapöksy, vaan komea, siisti ja hyväkäytöksinen.


    • hahaha

      hoitaa hommia kunnialla. miten olis jos vaikka huomauttaisi hinnoista jne? jaa-a, et vaan osaa.

    • Maijaseni!

      Kikulin perässäkö se Maija siellä oli?Sitten kun ei saannunna :) niin johan on kapinen paikka.T:Ahmed

    • matkaaja

      Olen matkustellut kohtalaisen paljon. En inhoa itää, vaan mielummin matkustan itään kuin länteen.
      Tunnen henkilökohtaisesti muutaman turkkilaisen. Eräs heistä on kotoisin aika läheltä Marmarista.

      Minäkin kerran tein kaksi matkaa Turkkiin kerralla; ensimmäisen ja viimeisen. Vastenmielisempää paikkaa saa hakea. Idioottimaisia kauppiaita, sisäänheittäjiä ja kaiken lisäksi keskivertoa raisvostuttavimpia turisteja. Tämän kaiken lisäksi joka puolella paskaa ja likaa. Niin iki-ihanissa basaareissa sai olla jatkuvasti komentamassa kauppiaita, jotka eivät osanneet pitää näppejään erossa tyttöystävästäni. Kaiken karvaiset tyypit huutelevat baariensa edessä mitä sattuvat ja millä kielellä sattuvat.

      Turkissa on kulttuuria ja tuntemani turkkilaiset ovat fiksuja ihmisiä. Miksi sitten näissä paikoissa väki käyttäytyy noinkin huonosti? Miksi joku sitten suuressa viisaudessaan(!) väittää sitä kulttuuriksi, vaikka turkkilaisesta kulttuurista pitäisi olla huono käytös kaukana?

      Itse en saanut Turkissa ollessani ripulia, enkä väljähtänyttä kaljaa. Kusetusta yritettiin, pari keraa meinasi mennä painiksi basaareissa, huonoa ruokaa riitti ja huonoa palvelua sai 90 %:ssa paikoista.

      Raki oli halpaa, ja sitä sai riittävästi! Pahaa se silti oli ;)

      • ????

        Taisit olla Tallinnassa?


      • karik

        Niin Turkissa, kuin Tunisiassa Hammametissa...ja muka 4 hotelli Le Sultan,huoneessa.. kylpyammeessa "reikä" pohjassa! Ainoa positiivinen asia oli se, ku pääsi lähteen "sotilaskentältä" kohti Suomea!


      • Anu
        karik kirjoitti:

        Niin Turkissa, kuin Tunisiassa Hammametissa...ja muka 4 hotelli Le Sultan,huoneessa.. kylpyammeessa "reikä" pohjassa! Ainoa positiivinen asia oli se, ku pääsi lähteen "sotilaskentältä" kohti Suomea!

        Tiesitkö muuten, että kylpyammeissa todellakin on reikä, jota kautta vesi poistuu kun tulppa otetaan pois. Ja jos ei tulppaa löydy niin ainahan voit kylpysi ajaksi laittaa sormesi reikään ;)


      • karik
        Anu kirjoitti:

        Tiesitkö muuten, että kylpyammeissa todellakin on reikä, jota kautta vesi poistuu kun tulppa otetaan pois. Ja jos ei tulppaa löydy niin ainahan voit kylpysi ajaksi laittaa sormesi reikään ;)

        kaksi ja se toinen jalan läpi mentävä, ja se ns. "huoltomies" yritti paikata sitt Plastic Pad..pikkasen epäonnistuen! Ois ehkä pitänyt laittaa eukkosein istuun sen pääll..heh! Oispa ainaskii tulppaa ollut!!


      • Anu
        karik kirjoitti:

        kaksi ja se toinen jalan läpi mentävä, ja se ns. "huoltomies" yritti paikata sitt Plastic Pad..pikkasen epäonnistuen! Ois ehkä pitänyt laittaa eukkosein istuun sen pääll..heh! Oispa ainaskii tulppaa ollut!!

        ...eukko rassukkaasi. Olisi kai se sunkin peffasi aukon/t peittänyt ;)


      • karik
        Anu kirjoitti:

        ...eukko rassukkaasi. Olisi kai se sunkin peffasi aukon/t peittänyt ;)

        =)))))


    • ainaskin 10 kertaa käynyt

      Pari tapausta Turkin reissuilta:
      Marmariksessä kävi näin, että iltalaukku "unohtui" taksin takapenkille, oisko raki aiheuttanut tilapäistä muistinmenetystä. No joka tapauksessa, seuraavana aamuna hotellin ovelle koputti samanen taksikuski ja toi minun laukkuni ja laukussa kaikki tallella. Eikös ollutkin hyvä tuuri.
      Toinen tapaus Alaniassa, rahakukkaroani en muka raskinut viedä tallelokeroon ja niinpä päivällä uintireissun aikana varas oli kähveltänyt sen hotellihuoneesta (sisälsi tietysti kaikki korttini, ajo-, visa ym. ja rahaa oli silloista aikaa n. 1500 mk). Kyllä järkytyin, mutta ymmärsin kuitenkin heti kuolettaa pankkikortin. Sitten omistajan puheille ja poliisilaitokselle setvimään tätä asiaa. Ja uskokaa tai älkää, hotellin omistaja antoi 1500 mk ja oma vakuutusyhtiö korvasi kukkaron ja ajokortin uusimiskustannukset. Samana päivänä saman hotellin toisestakin huoneesta oli samanen voro vienyt omaisuutta.

      Muuten on mennyt hyvin Turkissa.
      Joku kirjoitti, että Marmaris on iso ja likainen, päinvastoin Marmaris on pikku kaupunki ja viimevuosina siellä on siistitty ulkoasua ja sitä kaupusteluakin on tietääkseni rajoitettu.

      Turkista tykkäävä, muttei mikään fani

      • tara

        Niinpä, kaikkialla on rehellisiä ja epärehellisiä ihmisiä, Turkissa on sen verran populaa, että kyllä sinne aina yksi varaskin mahtuu sekaan.
        Juuri tänään luin lehdestä, että TAMPEREELLA varastetaan 50 lompakkoa KUUKAUDESSA! Että KYLLÄ niitä varkauksia täällä meidän iki-ihanan turvallisessa ja SIISTISSÄ Suomessammekin sattuu, enkä usko, että kaikki lompakot oli turkkilainen varastanut!! Uskokaa vaan, kyllä täällä Suomessakin rikollisuutta on, ja vaikkapa Roomaan verrattuna Alanya on rauhan tyyssia taskuvarkaiden osalta!
        Joskus pitää mennä kauas että näkisi lähelle (joidenkin silmiä ei tosin sekään avaa..)


    • Kagero

      sulla kävi huono tuuri.. olin itse samaisella marmariksella ja kyllä kalja siellä maksoi euron verran ja kebabin sai ihan muutamaan euroon. katoitko nyt rahas varmasti oikein? mua ei ainakaan huijattu missään ei ees virallisessa rahanvaihto paikassa. taksia siellä ei kannatakkaan käyttää. kävellen pääsee niin hyvin.

    • Luiska

      Turkki on murhaa.

    • Rokkari

      turisti nyhjätään rahoista. Sehän on päivän selvää. Turistikauden aikana tehdään koko vuoden tulot. Riittää kun menee Tukholmaan kävelykadulle ja ympäristöön, mutta menepäs muutama kortteli sivuun niin jopas hinnat tippuu.

      "En lukenut tuon pääkirjoituksen"

      • Anu

        Noooh..
        Cender hotel Antalyassa on ihan paska paikka, mutta se taitaakin olla juutalaisten omistuksessa. Palvelu ei pelannut kunnolla, mutta ei se minua ja miestäni haitannut, sillä tuli kiusattua koko hotellin väkeä sen takia koko viikko :))
        Muuten kaupunki oli hieno ja viihdyin tosi hyvin ja kenties mennään taas uudestaan.
        Meille Marmaris ja Alanya on vähän liika turistirysiä, sillä haluan yleensä majoittua muualle kuin muut suomalaiset. Sillä niitä saakin sitten kestää ne lentomatkat, jossa on jo ihan tarpeeksi..aina on joku isukki örveltämässä koneessa pikku hiprakassa tai sitten ne on vain kaikki pikku örveltäjät osunut samaan koeeseen minun kanssani :O


    • Marja-Leena

      Monet naiset (kuten itsekin) käyvät seksilomalla Turkissa.

      • karik

        hih, hii...tiedän tapauksia! Ihas tosi, kerrohan seuraavaksi vaikk asen... onneton! Ei muut ku hölmöt ja onnettomat kehuskele noill.....noo osta siihen "juskaas" vaiks "uudet patterit"....!
        Hölmö..heh, hee!


      • huoramies1

        Olet aikaasi jäljessä. Afrikka on tätänykyään in


    • Riitti minullekin

      Heh,on muitakin jymäytettyjä.Olen kierrellyt minäkin monissa maissa mutta ei ole niin hyvin onnistuttu retkuun vetää kuin marmariksessa.Hotelli Halicin vieressä oli kauppa josta ostimme aikaisemmin viikolla hyvää viiniä ja siitä innostuneena päätimme tuoda myös kotiin.Opas neuvoi ostamaan merkkipaitoja jotka oli jäänyt alihankintana tehdyistä eristä ja lisäsi että kaikkia kokoja ei ole myynnissä koska tehdas ei tee myyntiin varsinaisesti vaan myy vain ylijäämä kappaleet.Koska opas oli Suomalainen ja kertoi olevansa Lieksasta kotoisin niin uskoimme maalaistytön rehellisyyteen.Paidat oli tosi hyvän näköisiä.Tulimmepa kotimaahan ja eikun perjantaina saunan jälkeen paita päälle.Kun oli lämmin ilma lähdin pyöräilemään.Kuinka ollakkaan sadekuuro yllätti kesken matkan ja hieno paitani kastui.Eipä hätää, Jos kesä kastelee niin pianhan se kuivattaakin.Menin kiireesti kotiin ja heitin märän paidan pois päältäni mutta mikä yllätys,olin yltä päältä paidan värissä.Se kangas oli värjätty varmaan vesivärillä.Teimme lopuillekin vesikokeen ja kaikista paidoista lähti väri.Kyllä manasimme miten oli meitä päästy retkuttamaan.No oli sentään saatu viinit ehjänä perille ja sen kunniaksi avasin viinipullon.Jotta retkutus olisi täydellinen niin kauppa oli onnistunut myymään mehua viininä.Mutta emme tehneet sentään konkurssia näillä petoksilla mutta Turkkiin emme matkusta.

    • Yx matkailija

      Olin perheen kanssa joskus Alaniassa Pamukkalen reissulla paikallisen matkatoimiston "Turkish Delightin" mukana. Piti olla ilmastoitu bussi, mutta tulikin Dolmus. Päästiin vuorille ja moottori rupesi keittämään. Kuskilla ei ollut vettä, joten se keräsi matkustajilta vesipullot. No, päästiin huoltoasemalle ja kuski lorotti letkulla vettä moottoriin ja me ostimme lisää vettä ja eikun menoksi. Seuraavassa mäessä kone taas kuumana eikä kuski ollut ottanutkaan vettä huoltikselta, joten taas jouduimme luopumaan vesipulloista. Seuraavassa mäessä tuulettimen hihna poikki ja odottamaan 2 tuntia vaihtobussia.
      Loppujen lopuksi reissu saatiin tehtyä, mutta ilman näitä kommelluksia ei reissu olisi jäänyt mieleen. Turkkilaiset ovat ystävällistä väkeä, mutta kauppiaita, joten kaikki pitää sopia etukäteen, mieluummin kirjallisesti :) Ja kun tingitte, muistakaa aina hymyillä :)

      • Satunnainen matkailia

        Onhan niitä tapahtumia.Tulin hotellin parkkiin vuokraautolla ja niinkun kotiin tullaan.Siihen säntäsi niitä kaiken maailman myyjiä joista ei kannattanut välittää, mutta kohta kannatti. Vyölaukku jota pidän aina niin, ettei kukaan sitä pääse koskemaan olikin yhtäkkiä pois? Kopaisin myös rintataskua. Kännykkä pois. Hyvä, että vaatteet oli päällä. Oli muuten nopeaa toimintaa.Se oli ammattilaisten työtä. Kaksi on kauppaavinaan jotakin kolmas tekee työn. Näin se käy.Tein hotellin resepsuuninkin ilmoituksen, mutta sanoivat sen oleva täällä tapana. Kysyin, että varastaminenko, niin opas sanoi, että JUU. Jos ei omastaan pidä huolta niin se on oma vaika. En mainitse kohdetta enkä hotellia ettei tule leimatuksi. Hyvä kun henki säilyi.


    • Mää

      Ai kyse olikin Turkista, no en kuitenkaa enää Turkuunkaan matkustaisi.

      • nii määki

        pidät lupauksesi . Turkulaisena toivon sitä todella .


    • Matkailu
    • Jami-Janne

      Saako esim Deturin hotelleihin tuoda turkkilaisia poikaystäviä yövieraaksi? Olisi taas aika palata tuonne paratiisiin Marmarikseen. En vain voi unohtaa kuumia öitä Marmariksessa v.2000. Samassa hotellissa oli tarjoilijana kaksi gay-kaverusta joihin ystävystyin. Koimme kolmisin mahtavia lemmenöitä. Pitääkö paikkansa että lahjomalla hottellin henkilökunnan saisi viedä vieraita huoneeseen?
      Mulla on ainakin mahtavia kokemuksia juuri Marmariksesta. Ei mitään pahaa.

    • johanna

      kävin viime vuonna turkissa, paikka oli Marmaris. Se oli ensimmäinen ja ehdottomasti viimeinen kerta.

      Olen 20v vaalea nainen kaverini kanssa matkalla. Turkkilaiset miehet olivat todella röyhkeitä. Monta kertaa tuli paikallinen naisten-mies kopeloimaan rintoja ja ei meinannut millään uskoa että en halunnut seksiä harrastaa hänen kanssa.

      Tuntui että välillä ei minkäänlaista kunnioitusta naista kohtaan heillä ollut. Eräs mies rupesi kesäkellä päivää kädestä kiskomaan sivummalle, piti ihan potkaista että pääsin irti.

      Ei mikään mukava kokemus.

      • Jami-Janne

        voi kun olis mullaki noin ihanasti vientiä sitten siellä marmariksessa. Tykkääköhän ne pojat siellä jos laittaisin boxerit vaiko stringit?


      • elena

        Joo, kyllä pitää siellä varoa, myös muissa Arabivaltioissa. Ei niillä ole mitään kunnioitusta eurooppalaista naista kohtaan , jos yleensäkään on naisia kohtaan. poikkeuksiakin toki löytyy. Viimeeksi kun kävin Turkissa, niin viikko sitten siellä oli englantilainen tyttö joukkoraiskattu ja tätä tapahtuu siellä useamminkin kuin ilmi tulee.

        Ei kannata olla yhtään sinisilmäinen, ja jäädä jutustelemaan kenenkään kanssa huvikseen. Kavereilla siellä on ihan erilainen ajattelutapa ja mentaliteetti. Turha kuvitella mitään muuta. Suomalainen nainen saattaa kyllä olla hieman höveli näissä asioissa, uskoo liian helposti poikien juttuja rakkaudesta.

        Eiku eteenpäin ja määrätietoisemmin kadullakin.


      • yanna
        elena kirjoitti:

        Joo, kyllä pitää siellä varoa, myös muissa Arabivaltioissa. Ei niillä ole mitään kunnioitusta eurooppalaista naista kohtaan , jos yleensäkään on naisia kohtaan. poikkeuksiakin toki löytyy. Viimeeksi kun kävin Turkissa, niin viikko sitten siellä oli englantilainen tyttö joukkoraiskattu ja tätä tapahtuu siellä useamminkin kuin ilmi tulee.

        Ei kannata olla yhtään sinisilmäinen, ja jäädä jutustelemaan kenenkään kanssa huvikseen. Kavereilla siellä on ihan erilainen ajattelutapa ja mentaliteetti. Turha kuvitella mitään muuta. Suomalainen nainen saattaa kyllä olla hieman höveli näissä asioissa, uskoo liian helposti poikien juttuja rakkaudesta.

        Eiku eteenpäin ja määrätietoisemmin kadullakin.

        Se on vaan niin, että Turkissa on erilaiset tavat, kun täällä suomessa. Suomessahan ei vieraaseen ihmiseen saa koskea pitkällä tikullakaa, mulkoillaan vaan ja jos joku alkaa vieraalle puhua, ni täytyyhän sen joku hourulasta karannut olla! Ja sitten kun me jurot suomalaiset mennään Turkkiin, niin apua, ne miehethän siellä puhuu ja jopa joskus koskeekin meihin, ihan vieraisiin!! Kerrankin, kun olin turkissa, niin eräs mies tuli kättelemään minua, ja kysyi, että mitä kuuluu!!! Hirveää, menin suoraan poliisille tekemään rikosilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä!
        Mikä on, kun suomalaisnainen niin herkästi luulee, että heti jos joku katsoo vähän pitempään tai sanoo jotakin, niin se haluaa seksiä?? Sairasta, sanon minä!


    • Sandels

      Tällä saitilla on poikkeuksetta naisia puolustamassa Turkin ihanuutta. Paskat ne mistään kulttuurista yms. mitään perusta. Tavallinen, vaalea (siis maantienvärinen) ja tyypillisesti pullukka nainen haluaa vaan tuntea itsensä kerrankin kuningattareksi, vaikkakin feikkisellaiseksi. Ihana käkkäräpää siellä odottaa ja hauskuuttaa vaikkakin itse tämä tylleröinen siellä kaikki kustantaa. Saapahan sitten jokavuotisen mustanmakkaran annoksensa. Sillä sitä sitten jaksaakin seuraavaan kesään. Tuleepahan kerrankin "Mulla on poikakaveri" -fiilis! Tosiasiassa turkkilainen kutsuu tätä pullukkaansa kunnioittavasti "lehmäksi" ja pitää pullukan kuitenkin tyytyväisenä, voihan tuloksena olla kunnon bonus, muutto suomeen kultaa vuolemaan.

      Katsopas huviksesi Manskulla kävellessäsi kuinka monta "hyvännäköista" suomalaista naista näillä on kainalossaan. Milloinkohan suomineito tajuaa kuinka helppo pano hän oikein on. Suhteessa ei ole mitään tulevaisuutta, mutta sitä vaan lyödään päätään turkkilaiseen kebabiin. Toinen tapaus on nämä etnobaareissa hengailevat tyttöset (vaikkapa nyt tämä hiv-muusikko). Kuulostaa ehkä vähän rasistiselta, mutta kun avaa silmänsä, niin näin se vaan on...

      • Hitto!

        Turkkilaiseen kulttuurin kun ei kuulu se, että naiset paljon paneskelee ennen avioliittoa. sitten kun sinne menee nämä meidän suomi-neidot ja jakaa itteänsä muutaman tunnin tuttavuuden jälkeen, niin tottakai siellä pidetään valkoisia naisia huorina.

        Eikä siinä mitään. Mutta kun samalla menee meidän miesten maine, kun "meidän" naiset on pelkkiä huoria. "Täällä me turkkilaiset vaan naidaan niitä ja te meette niiden kanssa sitten naimisiin ja perustatte perhettä. Täysiä surkimuksia on noi suomalaiset miehet! Tekevät vaan töitä ja elättävät "huora-vaimojaan" -Tämä on niiden ajattelu tapa meistä! Kiitos naisten! käy ylpeydelle, kun joku täälläkin pimeesti pizzalähettinä työskentelevä Mehmet naureskelee selän takana!


      • Toimi näin
        Hitto! kirjoitti:

        Turkkilaiseen kulttuurin kun ei kuulu se, että naiset paljon paneskelee ennen avioliittoa. sitten kun sinne menee nämä meidän suomi-neidot ja jakaa itteänsä muutaman tunnin tuttavuuden jälkeen, niin tottakai siellä pidetään valkoisia naisia huorina.

        Eikä siinä mitään. Mutta kun samalla menee meidän miesten maine, kun "meidän" naiset on pelkkiä huoria. "Täällä me turkkilaiset vaan naidaan niitä ja te meette niiden kanssa sitten naimisiin ja perustatte perhettä. Täysiä surkimuksia on noi suomalaiset miehet! Tekevät vaan töitä ja elättävät "huora-vaimojaan" -Tämä on niiden ajattelu tapa meistä! Kiitos naisten! käy ylpeydelle, kun joku täälläkin pimeesti pizzalähettinä työskentelevä Mehmet naureskelee selän takana!

        No joo, mutta jos heität läppää turkkilaisten kanssa sun pitää korostaa että itse ET MISSÄÄN NIMESSÄ halua itsellesi suomalaista naista, eli tuot esiin että tiedät ihan hyvin minkälaista porukkaa suomileidit ovat. Sitten kun vielä haaveilet ääneen turkkilaisista naisista (mutta siveästi) niin homma toimii.

        Sillä ihan oikeasti, suomalaiset naiset ovat Turkissa aika iso vitsi, en tajua miten suomilyylit sinne kehtaa enää edes matkustaa.


      • fin
        Hitto! kirjoitti:

        Turkkilaiseen kulttuurin kun ei kuulu se, että naiset paljon paneskelee ennen avioliittoa. sitten kun sinne menee nämä meidän suomi-neidot ja jakaa itteänsä muutaman tunnin tuttavuuden jälkeen, niin tottakai siellä pidetään valkoisia naisia huorina.

        Eikä siinä mitään. Mutta kun samalla menee meidän miesten maine, kun "meidän" naiset on pelkkiä huoria. "Täällä me turkkilaiset vaan naidaan niitä ja te meette niiden kanssa sitten naimisiin ja perustatte perhettä. Täysiä surkimuksia on noi suomalaiset miehet! Tekevät vaan töitä ja elättävät "huora-vaimojaan" -Tämä on niiden ajattelu tapa meistä! Kiitos naisten! käy ylpeydelle, kun joku täälläkin pimeesti pizzalähettinä työskentelevä Mehmet naureskelee selän takana!

        Hei, nyt puhut aivan potaskaa! Ei pidä paikkaansa. Tollainen kirjoittelu on jo kunnianloukkaus meitä naisia kohtaan. Ei ole mitenkään asiallista kirjoittelua, varsinkaan täällä matkailusivuilla. Sun kannattaisi mennä purkamaan tuota vihaasi nyrkkeilysalille tai muille keskustelupalstoille.Häivy pilaamasta tunnelmaa jos et muuta osaa kirjoittaa!!


      • Totta
        Hitto! kirjoitti:

        Turkkilaiseen kulttuurin kun ei kuulu se, että naiset paljon paneskelee ennen avioliittoa. sitten kun sinne menee nämä meidän suomi-neidot ja jakaa itteänsä muutaman tunnin tuttavuuden jälkeen, niin tottakai siellä pidetään valkoisia naisia huorina.

        Eikä siinä mitään. Mutta kun samalla menee meidän miesten maine, kun "meidän" naiset on pelkkiä huoria. "Täällä me turkkilaiset vaan naidaan niitä ja te meette niiden kanssa sitten naimisiin ja perustatte perhettä. Täysiä surkimuksia on noi suomalaiset miehet! Tekevät vaan töitä ja elättävät "huora-vaimojaan" -Tämä on niiden ajattelu tapa meistä! Kiitos naisten! käy ylpeydelle, kun joku täälläkin pimeesti pizzalähettinä työskentelevä Mehmet naureskelee selän takana!

        Olen itse nähnyt Suomalaisen naisen miehensä kanssa Marmariksessa ja kun Turkkilainen ukko oikein vonkaa ja lipertelee Suomalainen 40-60v nainen on myyty ja salaa antaa puhelinumeron ja käskee käymään ja lupaa maksaa hotellihuoneenkin Kuopiossa kuulemma..näin..Huvittaa kun näkee vierestä touhun ja tämä nainen luulee että en tajua asiaa lulee että salassa tekee sen ja tämä Turkkilainen mies leveilee asialla ja nauraa et sillei...voi naisparat koittakaa ryhdistäytyä!!Ei tarvitse heti olla niin vapaamielisiä ja tuliaiseksi voit saada vielä jonkun kivan taudin sieltä..


      • erilainentyttö
        Hitto! kirjoitti:

        Turkkilaiseen kulttuurin kun ei kuulu se, että naiset paljon paneskelee ennen avioliittoa. sitten kun sinne menee nämä meidän suomi-neidot ja jakaa itteänsä muutaman tunnin tuttavuuden jälkeen, niin tottakai siellä pidetään valkoisia naisia huorina.

        Eikä siinä mitään. Mutta kun samalla menee meidän miesten maine, kun "meidän" naiset on pelkkiä huoria. "Täällä me turkkilaiset vaan naidaan niitä ja te meette niiden kanssa sitten naimisiin ja perustatte perhettä. Täysiä surkimuksia on noi suomalaiset miehet! Tekevät vaan töitä ja elättävät "huora-vaimojaan" -Tämä on niiden ajattelu tapa meistä! Kiitos naisten! käy ylpeydelle, kun joku täälläkin pimeesti pizzalähettinä työskentelevä Mehmet naureskelee selän takana!

        Tossa sun jutussa on kyllä jutussas mitä kerroin on ideaa koska toi pitää paikkaansa..Olen itse tyttö mutta erilaine mitä muut..niih pilaahan ne miestenmaineenkanssa mut pääosin omansa.
        Turkkilaiseen kulttuuriinkuuluu onne siveempiä ku täällä suomessa..yleensäkin naisen asema on siellä kotona ja lastenkanssa..ja tietenki o tärkeetä naimisiinmeno.Turkkilainemies arvostaa noita asijoita paljon elämässään..ja jos suomalainen-nainen menee sinne vaan tekee sitä se pilaa meijä kaikkientyttöjenmaineen mut ei sil mitää voi josse o päähän valahtanut


      • Työläinen
        fin kirjoitti:

        Hei, nyt puhut aivan potaskaa! Ei pidä paikkaansa. Tollainen kirjoittelu on jo kunnianloukkaus meitä naisia kohtaan. Ei ole mitenkään asiallista kirjoittelua, varsinkaan täällä matkailusivuilla. Sun kannattaisi mennä purkamaan tuota vihaasi nyrkkeilysalille tai muille keskustelupalstoille.Häivy pilaamasta tunnelmaa jos et muuta osaa kirjoittaa!!

        Juu, varmaan kuulostaa pahalta, mutta pari vuotta Turkissa töitä tehneenä asia on juuri näin. Kun nyt pikkuisen jo kieltä ymmärtää, niin ei siellä suomitytöt todellakaan mitään prinsessoja ole....


    • Pop

      Älkää vaan kukaan tältä palstalta tulko Hawajille ens kesänä pilaamaan mun lomaa!

    • lähes huoria

      Suomalainen nainen on arvossaan Turkissa sillä se antaa AINA ja vielä ilmaiseksi!

      • FIN

        Herranjestas mitä paskaa suollat päästäsi. Täällä on helppo sanoa tollaisia idioottimaisia mielipiteitä, jotka ovat oman mielikuvituksesi tuotetta. En tiedä oletko koskaan käynyt Turkissa, vai mistä moinen yleistys?
        Oletko kenties jäänyt kakkossijalle vai mikä nyppii?

        Minä olen pariin otteeseen käynyt Turkissa ja saanut hävetä suomalaisia miehiä siellä, ylipäätänsä että olen suomalainen, koska eräät suomalaiset(miehet) eivät osaa käyttäytyä.

        Siinä aamupalalla istuessani paikallisessa, tuli viereiseen pöytään suomalaisjuoppo kaveri, joka oli viikon tinassa ja häiritsi huonolla englannillaan kaikkia. En viitsinyt sanoa kaverille, että olen suomalainen. Hävetti niin paljon, että halusin hänen oleva mahd. kaukana minusta.


      • Fin2
        FIN kirjoitti:

        Herranjestas mitä paskaa suollat päästäsi. Täällä on helppo sanoa tollaisia idioottimaisia mielipiteitä, jotka ovat oman mielikuvituksesi tuotetta. En tiedä oletko koskaan käynyt Turkissa, vai mistä moinen yleistys?
        Oletko kenties jäänyt kakkossijalle vai mikä nyppii?

        Minä olen pariin otteeseen käynyt Turkissa ja saanut hävetä suomalaisia miehiä siellä, ylipäätänsä että olen suomalainen, koska eräät suomalaiset(miehet) eivät osaa käyttäytyä.

        Siinä aamupalalla istuessani paikallisessa, tuli viereiseen pöytään suomalaisjuoppo kaveri, joka oli viikon tinassa ja häiritsi huonolla englannillaan kaikkia. En viitsinyt sanoa kaverille, että olen suomalainen. Hävetti niin paljon, että halusin hänen oleva mahd. kaukana minusta.

        ...niitä kännisiä suomalaisia naisia siellä näkyy. Muutenkin suomalaisia naisia saa hävetä ulkomailla, onhan se lomaseksi sinällään ihan ok mutta jotain tasoa ja häveliäisyyttä vois odottaa.


      • fin
        Fin2 kirjoitti:

        ...niitä kännisiä suomalaisia naisia siellä näkyy. Muutenkin suomalaisia naisia saa hävetä ulkomailla, onhan se lomaseksi sinällään ihan ok mutta jotain tasoa ja häveliäisyyttä vois odottaa.

        Haista sinä kuule pitkä paska! Suomalaisia miehiä on saanut aina hävetä ihan missä vaan minne menee. Kyllä juttu on näin. Äläkä saatana yritä kääntää juttua toisinpäin, kun varsin tiedät hyvin miten asia on!


      • Joo
        fin kirjoitti:

        Haista sinä kuule pitkä paska! Suomalaisia miehiä on saanut aina hävetä ihan missä vaan minne menee. Kyllä juttu on näin. Äläkä saatana yritä kääntää juttua toisinpäin, kun varsin tiedät hyvin miten asia on!

        Puhuu hän, jolla on iiiiiihana turkkilainen aviomies!


      • Fin2
        fin kirjoitti:

        Haista sinä kuule pitkä paska! Suomalaisia miehiä on saanut aina hävetä ihan missä vaan minne menee. Kyllä juttu on näin. Äläkä saatana yritä kääntää juttua toisinpäin, kun varsin tiedät hyvin miten asia on!

        Haista itse vaan. Kyllä se näin on, että jos vastakkain on huonon englannin puhuminen (kaikkien turkkilaisten englantihan on tietty täydellistä?) tai itsensä nolaaminen jakamalla kännissä persettä jokaiselle vastaantulijalle, niin kyllä nimenomaan suomileidit pilaa ulkomailla Suomen maineen! Ehkä te itse kuvittelette olevanne jotain sivistyneitä kosmopoliitteja, mutta turkkilaiset lähinnä nauraa teille.


      • fin
        Fin2 kirjoitti:

        Haista itse vaan. Kyllä se näin on, että jos vastakkain on huonon englannin puhuminen (kaikkien turkkilaisten englantihan on tietty täydellistä?) tai itsensä nolaaminen jakamalla kännissä persettä jokaiselle vastaantulijalle, niin kyllä nimenomaan suomileidit pilaa ulkomailla Suomen maineen! Ehkä te itse kuvittelette olevanne jotain sivistyneitä kosmopoliitteja, mutta turkkilaiset lähinnä nauraa teille.

        Vai jakaa kännissä persettä!? Sulla on sen verran tota "faktaa," että ehditkö muuta tehdäkkään lomallasi kuin kytätä kenenkin perseenjaon? Oletko ihan päässyt vierestä katselemaan, mutta et jaolle? Taidat vaan olla kade!

        Yleensä ne ovat olleet miehiä, jotka pilaavat Suomen maineen ulkomailla. Eräskin luxenburgilainen ystäväni kertoi, kun naimisissa olevat suomalaiset liikemiehet tulevat maahan, niin neuvotteluiden jälkeen nämä kiitävät huoriin ja vetävät koomat. He(muun maalaiset) seuraavat ja ihmettelevät sivusta tätä sivistymätöntä törttöilyä. Niin taas suomalaiset miehet kuvittelevat olevansa jotain maailmanmatkaajia ja maailmaanähneitä. Siinä touhussa varmaan näkeekin, voi vertailla eri maiden huoria. Että se siitä.


      • Leena
        fin kirjoitti:

        Vai jakaa kännissä persettä!? Sulla on sen verran tota "faktaa," että ehditkö muuta tehdäkkään lomallasi kuin kytätä kenenkin perseenjaon? Oletko ihan päässyt vierestä katselemaan, mutta et jaolle? Taidat vaan olla kade!

        Yleensä ne ovat olleet miehiä, jotka pilaavat Suomen maineen ulkomailla. Eräskin luxenburgilainen ystäväni kertoi, kun naimisissa olevat suomalaiset liikemiehet tulevat maahan, niin neuvotteluiden jälkeen nämä kiitävät huoriin ja vetävät koomat. He(muun maalaiset) seuraavat ja ihmettelevät sivusta tätä sivistymätöntä törttöilyä. Niin taas suomalaiset miehet kuvittelevat olevansa jotain maailmanmatkaajia ja maailmaanähneitä. Siinä touhussa varmaan näkeekin, voi vertailla eri maiden huoria. Että se siitä.

        Se onkin vain suomalaiset miehet jotka käy huorissa! Pitävät yllä kaikkia maailman bordelleja. Se on jo aika hyvin!


      • Hah!
        Fin2 kirjoitti:

        Haista itse vaan. Kyllä se näin on, että jos vastakkain on huonon englannin puhuminen (kaikkien turkkilaisten englantihan on tietty täydellistä?) tai itsensä nolaaminen jakamalla kännissä persettä jokaiselle vastaantulijalle, niin kyllä nimenomaan suomileidit pilaa ulkomailla Suomen maineen! Ehkä te itse kuvittelette olevanne jotain sivistyneitä kosmopoliitteja, mutta turkkilaiset lähinnä nauraa teille.

        Kyllä,samaa mieltä.Suomalaiset naiset käyttäytyvät kuin huorat Turkissa.Seuraavalla kerralla pyydä että ne miehet maksaa sulle sun nussimisesta,niin ei mene kaikki rahat kun tarjoat Turkinpojille juotavia.Ja tosta paskan haistamisesta niin pakko se on sitten vaan haistaa kun et osaa suihkussa käydä.Opettelisit senkin käytön,että pääset panon jälkeen pesulle vaikka sama se mulle on vaikka pitäisit kaikki mällit sisälläsi.


      • Vidar
        Fin2 kirjoitti:

        Haista itse vaan. Kyllä se näin on, että jos vastakkain on huonon englannin puhuminen (kaikkien turkkilaisten englantihan on tietty täydellistä?) tai itsensä nolaaminen jakamalla kännissä persettä jokaiselle vastaantulijalle, niin kyllä nimenomaan suomileidit pilaa ulkomailla Suomen maineen! Ehkä te itse kuvittelette olevanne jotain sivistyneitä kosmopoliitteja, mutta turkkilaiset lähinnä nauraa teille.

        "Turkkilaiset?kosmopoliitit..jeps, jeps...


      • qwertyui
        fin kirjoitti:

        Vai jakaa kännissä persettä!? Sulla on sen verran tota "faktaa," että ehditkö muuta tehdäkkään lomallasi kuin kytätä kenenkin perseenjaon? Oletko ihan päässyt vierestä katselemaan, mutta et jaolle? Taidat vaan olla kade!

        Yleensä ne ovat olleet miehiä, jotka pilaavat Suomen maineen ulkomailla. Eräskin luxenburgilainen ystäväni kertoi, kun naimisissa olevat suomalaiset liikemiehet tulevat maahan, niin neuvotteluiden jälkeen nämä kiitävät huoriin ja vetävät koomat. He(muun maalaiset) seuraavat ja ihmettelevät sivusta tätä sivistymätöntä törttöilyä. Niin taas suomalaiset miehet kuvittelevat olevansa jotain maailmanmatkaajia ja maailmaanähneitä. Siinä touhussa varmaan näkeekin, voi vertailla eri maiden huoria. Että se siitä.

        ..Suomalaiset miehet pitävät rahallisesti yllä maailman porttoja?


      • fin
        Hah! kirjoitti:

        Kyllä,samaa mieltä.Suomalaiset naiset käyttäytyvät kuin huorat Turkissa.Seuraavalla kerralla pyydä että ne miehet maksaa sulle sun nussimisesta,niin ei mene kaikki rahat kun tarjoat Turkinpojille juotavia.Ja tosta paskan haistamisesta niin pakko se on sitten vaan haistaa kun et osaa suihkussa käydä.Opettelisit senkin käytön,että pääset panon jälkeen pesulle vaikka sama se mulle on vaikka pitäisit kaikki mällit sisälläsi.

        Hah, hah...tietotaitosi on jo huomattu. Eihän tollasta voi päästää kotimökistä ulos varsinkaan ulkomaille. Huh, huh... Voit olla hyvinkin vaarallinen kanssaihmisille!!!

        Sinulta tuntuu ennenkaikkea puuttuvan aivokapasiteettia ja pahinta: munat. No eipä sulle käyttöä löydy kuin saunanlämmitykseen, mulqvist!!

        Parasta olisi vetää itsensä hirteen tai jos joku älyäisi käyttää sua vähän Lapinlahdella. Äitisi ehkä tekisi niin, säälistä!


      • huoran n
        qwertyui kirjoitti:

        ..Suomalaiset miehet pitävät rahallisesti yllä maailman porttoja?

        Kyllä ja aika suurta osaa...suomessakin jo reilusti miljoonaa.


    • turkey

      heip
      kuulostaa siltä miltä on joka turisti huijattu.
      Sua ei varmaan oo huijattu ennemmin.
      Eiks oo selitys???
      Turkis vaan yksi kerta....

    • trimmer

      ..hhmm...

    • Kalle

      Olinpa tässä minäkin muutama kesä sitten viikon Marmariksessa. Ensimmäisen ja viimeisen. Kaikkein eniten ärsytti kaikenlaisten kaupustelijoitten ja sisäänheittäjien loputon jono missä tahansa kulkikaan. Mukana reissussa oli ex-vaimoke, joka oli blondi. Voi helvetti sitä kuolaamisen ja lipomisen määrää mitä hän sai osakseen, vaikka itse olisin ollut vieressä. Kaikki tyhjät tontit näyttivät olevan kaatopaikkoja. Eikä paljoa tietysti miellyttänyt, että hotellihuoneen ikkunasta aukeni näkumä tällaiselle kaatopaikalle. Ja se kuumuus! Lämpöähän etelästä tietysti lähdetään hakemaan, mutta yli 40 asteen lämpötila varjossa tuppasi tekemään olosta varsin tukalan. Marmaris näytti vielä olevan sijainniltaan sellaisessa paikassa, että jos on kuuma, niin siellä todella on kuuma! Ei hirveästi tuuli viilentänyt. Ja lopuksi vielä ne turkkilaiset naiset! Vääräsäärisiä partanaamoja!!!

      • Kemerin kävijät

        Ei ole käynyt meille kertaakaan noin Kemerissä,jossa ollaan käyty 5 kertaa!Kokeile Kemeriä äläkä ota tosissas kaikkia kauppiaita!
        :)


      • Nainen

        Bulgariassa näin miten turkkilaiset miehet kuolaavat, mutta trkkilaiset naiset sen sijaan olivat ystävällislä. Kyllä Turkkiin voisi matkustaa, jos se olisi vain turkkilaisten naisten.


      • niin pieni, että
        Nainen kirjoitti:

        Bulgariassa näin miten turkkilaiset miehet kuolaavat, mutta trkkilaiset naiset sen sijaan olivat ystävällislä. Kyllä Turkkiin voisi matkustaa, jos se olisi vain turkkilaisten naisten.

        paha on mitään varmuudella sanoa. Noissa etelän maissa näyttää valitettavasti olevan huonolla tolalla yksi toinenkin asia. Nimittäin kulkukoiria on joka paikassa ja niitä saavt lapset kiusata. Aikuiset eivät kiellä. Se on väärin. Eläinsuojelulla olisi paljon tekemistä ja valistusta tarvitaan. Juuri tuo eläinten kohtelu on sellaista, etten voi mennä etelään voimatta huonosti. Nälkiintyneet eläimet vaeltelevat hylättyinä ja lapset kiusaavat.


      • tungetteleva kaupantekotyyli
        niin pieni, että kirjoitti:

        paha on mitään varmuudella sanoa. Noissa etelän maissa näyttää valitettavasti olevan huonolla tolalla yksi toinenkin asia. Nimittäin kulkukoiria on joka paikassa ja niitä saavt lapset kiusata. Aikuiset eivät kiellä. Se on väärin. Eläinsuojelulla olisi paljon tekemistä ja valistusta tarvitaan. Juuri tuo eläinten kohtelu on sellaista, etten voi mennä etelään voimatta huonosti. Nälkiintyneet eläimet vaeltelevat hylättyinä ja lapset kiusaavat.

        on ahdistavaa. Siihen liittyy niin paljon negatiivisia tunteita, joka liittyy kunnioituksen tunteeseen, vapauteen olla ja kulkea ja tehdä omat valinnat. On todella omituista, että ei voi rauhassa valita tekemisiään vaan joku repi jonnekin minne ei ole pienintäkään mielenkiintoa. Ongelma on kunnioituksen puute ihmisten välisessä kanssakäymisessä.


    • paljon reissannut

      Maija, kirjoituksesi oli tosi hieno ja asiallinen. Tottakai se on pettymys kun saa kokea tulevansa petetyksi. Sinun mielipiteesi on erittäin tärkeä ja voi ainakin osaan meistä vaikuttaa niin että ainakin miettii matkustavansa Turkkiin. Onkohan sillä maalla varaa menettää maksavia asiakkaita,joita mm. suomalaiset ovat. Suomalaiset ovat myös kunnollisia ja rehellisiä sekä luotettavia ja hiljaisia turisteja verrattuna muiden maiden lomalaisiin.(perustuu tilastoihin)

      Suomalaisista on aina pidetty Turkissa, koska eivät aiheuta mitään harmia siellä lomaillessaan. Turkkilaiset pitävät suomalaisista, koska he ovat vaatimattomia ja luotettavia.

      Arvaan kyllä sinun pettymyksesi, tuntisin samoin jos olisin ollut samanlaisissa tilanteissa kuin olet ollut. Huijatuksi tuleminen voi todellakin pilata koko matkan fiiliksen. Ei varmaan ole sinullakaan ollut itsetarkoituksena lähteä etsimään jännitystä ja miettimään huijataanko vai ei.

      Sinne lähtee ne ihmiset, jotka eivät ehkä arvosta kaikkein eniten turvallisuutta ja rehellisyyttä.
      Ei kannata välittää täällä kirjoittelevista kavereista, jotka haluavat tieten tahtoen pahoittaa mielen.

    • mikke maustet

      ..oli kebabbi, kebabbi, kebabbi, Maijalla oli kebabbi hilipatihilipati hei.........

      • höh

        ..oli kebabbi kallinpuoleinen.
        Noilla hinnoilla sen olisi voinut tuoda vaikka kotisuomeen ja säästää jouluksi. Koko suvulle olisi voinut tarjota kerrankin jotain hienoa.


    • eme

      ite oon käyny neljä kertaa tossa samassa kapungissa. kohta tulee viides. en oo ollu kertaakaan pettynyt matkaan. sun ois kannattanu käydä niissä pankeissa vaihtamassa ne rahat mis niitä pysty vaihtaan. minkä ne sille voi jos kurssi vaihtelee sillälailla? oon kyl itekki huomannu et jotku kusettaa iha kybällä siellä. mut se on tosi rauhallista seutua.

    • tara

      Ei niitä rahojaan kannata kauheesti täällä Suomessakaan esitellä...

    • Maija-Leena

      Rakastelu Turkkilaisen miehen kanssa on seksikäastä ja ihanaa. Suosittelen kaikille naisille, kokeilkaa niin ette enää halua koskaan sänkyyn suomalaisen miehen kanssa.

      • ööö

        tämä liittyi aiheeseen? Suosittelen Maija-Leenan muuttavan Turkkiin.


      • ***

        Taitaa olla niin, että kukaan suomalainen mies ei halua sänkyyn Maija-Leenan kanssa!


      • veijo

        tota kukaan usko, meitä miehiä tuo vain naurattaa...


      • sovinisti

        Rakastelu Thai-tytön kanssa on parasta mitä keski-ikäinen ukkomies voi synttärilahjaksi saada.


    • Turkissa

      Tuntuu unohtuvan Turkin huono ihmisoikeustilanne(esim. Kurdien asema), poliisin ja armeija harjoittama pidätettyjen kidutus jne.
      Amnestyn sivuilta saa lukea lisää infoa.

      Eikös yksi Suomalainenkin päässyt vankilaan kun yritti tehdä kristittyä lähetystyötä Turkissa ja tälläistä valtiota liitetään EU:hun?

      P.S Turkkilaiset miehittivät puolet Kyproksesta.

      • Fakta

    • tarkkana

      aika moista valitusta.... mä oisin ainakin tarkkana ku porkkanan matkaillessani, muakii on meinattu hijata monta kertaa mutoon huomannu sen ja sanonnu siitä. muahan ei nimittäin huijata, ja säkii saisit pitää sit parempaa huolta rahoistas....
      ja matkalla mä tingin kaikesta, jopa torilla ruuasta, joten jos olut maksaisi 3e niin tinkisin hintaa....

    • tyttönen

      Tähän oli pakko ottaa kantaa... Nimittäin itse kävin hiljattain turkissa ja loma oli aivan mahtava!Toki siellä oli paljon kaupustelijoita jne. mutta onhan meillä ihan aivot (ainakin suurimmalla osalla) päässä!Ja lähtöhinnat oli toki huimat mutta niistä oli vara puottaa vähintään puolet joten kaiken kaikkiaan hinnat olivat kyllä halvempia kuin suomessa.Se on aika paljon itsestä kiinni miten tällaiset asiat kokee.Minun lomani ainakin oli onnistunut ja menisin uudestaankin jos saisin siihen tilaisuuden! =)

      • karik

        Turkki on ihans jees, siis värjätty ja kopist karkuun päästetty..heh!


      • ruikuli.lake

        tulin alanyasta 1.10 suomeen ja silloin tuntui että ihan ok reissu. Nyt ei tunnu. Olen käynyt muutamassa välimeren maassa mutta niistä en saanut tauteja. Turkista sain jonkun pöpön ja nyt olen toista päivää tiputuksessa. Tulehdus arvo 170 ja suolisto tulehdus päällä... Käytin käsi desiä...


    • Ihanaa!!

      Oon ollut siellä ja jos sen paikan ottaa lomana niin se on lomaa!!
      Kuka on käskenyt ajattelemaan että hinnat ovat siellä ilmaisia!!
      Oma vikasi.olisit ottanut asioista selvää.Ja jos kävelee pimeällä kujalla niin kyllä täältä suomestakin löytyy niitä jotka siellä pysäyttelevät ihmisiä!
      HERÄÄ TODELLISUUTEEN!hintojen nousuhan kertoo siitä että turkissa elintaso nousee koska voidaan pyytää jo paljon ruuista.kyllähän niiden paikallistenkin pitää sitä ruokaa ostaa vai mitä!!
      Ja vielä että se moikkaus kuuluu maan kulttuuriin.Olen ollut monissa välimeren maissa ja jokaisessa kaikki moikkaavat tuttuja,mutta sehän meitä yrmysuomalaisia vain hämmentää.

      sinä et nähtävästi tunne oikein kansallisuuksia kun et tuotakaan asiaa tiennyt.pysy vaan täällä suomessa valittamassa!!

      • paljon matkustellut

        Sulla kummallinen hyökkäävä asenne ja tyyli kirjoittaa mielipiteitä.(Ehkä se olisi sinulle parasta pysytellä kotimaassa, jos et osaa käyttäytyä?)

        Jos sulla on loma menee suunnitelmien mukaan ja otat kaikesta selvää ennenkuin matkustat, niin se ei tarkoita että kaikki niin tekisivät.
        Jokaisella varmaan on perustietoa maasta minne matkustavat, mutta yksittäisistä huijaustapauksista on vaikea saada tietoa etukäteen. Ne eivät mitenkään liity hintojen nousuun.

        Ei varmaankaan kuitenkaan ole hyvä pysyä vaan Suomessa tuollaisten seikkojen takia, vaan matkustaa jonnekkin muualle, jossa ei tarvitse valittaa.


      • maassa maan tavalla
        paljon matkustellut kirjoitti:

        Sulla kummallinen hyökkäävä asenne ja tyyli kirjoittaa mielipiteitä.(Ehkä se olisi sinulle parasta pysytellä kotimaassa, jos et osaa käyttäytyä?)

        Jos sulla on loma menee suunnitelmien mukaan ja otat kaikesta selvää ennenkuin matkustat, niin se ei tarkoita että kaikki niin tekisivät.
        Jokaisella varmaan on perustietoa maasta minne matkustavat, mutta yksittäisistä huijaustapauksista on vaikea saada tietoa etukäteen. Ne eivät mitenkään liity hintojen nousuun.

        Ei varmaankaan kuitenkaan ole hyvä pysyä vaan Suomessa tuollaisten seikkojen takia, vaan matkustaa jonnekkin muualle, jossa ei tarvitse valittaa.

        Onpas täällä kovaa tekstiä. Miks pitää vääntää näin tyhmästä asiasta täällä??!!
        Ootteko kuullu sanontaa "maassa maan tavalla"!?!
        Jokaisessa maassa on omat tapansa ja kulttuurissa ja kerjääminen ym kaupustelu, kusettaminen vaan kuuluu Turkkiin niinkun se kuuluu monen muunkin maan "tapohin".

        Kaikilla on omat mielipiteensä joku tykkää olla Turkissa ja joku taas ei.
        Turkkilaiset huomaa kyllä ihmisistä että ketä kannattaa kusettaa ja ketä ei.
        Mutta tämäkin on vain minun mielipiteeni. :)

        Olen ite lähössä Turkkiin ensi viikolla ja odotan matkaa innolla onneksi olen käynyt siellä lomalla kymmeniä kertoja ja asunutkin joskus 4 vuotta sillä jos en tietäisi maasta mitään niin näitten keskustelujen takia miettisin muutamaan otteeseen lähtöä. :)


      • ihmisiin
        maassa maan tavalla kirjoitti:

        Onpas täällä kovaa tekstiä. Miks pitää vääntää näin tyhmästä asiasta täällä??!!
        Ootteko kuullu sanontaa "maassa maan tavalla"!?!
        Jokaisessa maassa on omat tapansa ja kulttuurissa ja kerjääminen ym kaupustelu, kusettaminen vaan kuuluu Turkkiin niinkun se kuuluu monen muunkin maan "tapohin".

        Kaikilla on omat mielipiteensä joku tykkää olla Turkissa ja joku taas ei.
        Turkkilaiset huomaa kyllä ihmisistä että ketä kannattaa kusettaa ja ketä ei.
        Mutta tämäkin on vain minun mielipiteeni. :)

        Olen ite lähössä Turkkiin ensi viikolla ja odotan matkaa innolla onneksi olen käynyt siellä lomalla kymmeniä kertoja ja asunutkin joskus 4 vuotta sillä jos en tietäisi maasta mitään niin näitten keskustelujen takia miettisin muutamaan otteeseen lähtöä. :)

        ei tulla käsiksi edes HIHAAN jne.. missään sivistyneessä maassa ja uskotaan kerralla, EI ON AINA EI!! vitun MUSU_PASKAT ei käytöstapoja turkkilaisilla murjaaaneilla. se ei ole kuin VARTTUNEIDEN SUOMIAKKOJEN PUUHAMAA!!!JA mehmetille kelpaa suomen mätisäkit!!hah haa


    • Rohkeasti uuteen

      ymmärrättehän te, että missä tahansa maassa pyritään huijaamaan ja hyväksikäyttämään niitä, jotka viettävät aikaansa vain turistirysissä ja hinnat ovat noilla alueilla aina kalliimpia kuin muualla? Olen itse puoliksi turkkilainen, mutta suomalaisen näköisenä kokenut varmasti aivan samanlaista kohtelua kuin muutkin turistit. En kuullut kamalia törkeyksiä puhuttavan selkäni takana, muutama huomautti että olen kaunis, kerran ratikassa nuorimies yritti lääppiä, mutta yksi vihainen mulkaisi riitti pitämään miehen aisoissa. Turisteja pidetään kaikkialla lähinnä kävelevinä rahakirstuina, pyydämmehän me suomessakin törkeitä hintoja kaikista liikkeissä jotka ovat lähelläkään turistien suosimia kohteita! Minun mielestäni tätä keskustelua leimaa puhdas rasismi ja ymmärryksenpuute. Hihasta tarttuminen ei ole mikään suuri yksityisyydenloukkaus kulttuurissa, joissa uusiakin ihmisiä tervehditään poskipusuilla!

      • 28x...

        Vai ei ole hihasta tarttuminen mikään yksityisyyden loukkaus Turkissa? Ja poskipussaillaan vieraita ihmisiä?

        Mitä luulet minulle miehenä käyvän jos tartun jotakuta teidän naistanne hihasta?
        Entä luuletko säilyttävän henkeni jos yritän suudella naistanne poskelle?

        Pidä sinä turkkilainen lättysi kiinni jollet osaa jakaa oikeata tietoa ja käyttäytymissääntöjä meille turisteille. Joukoissamme saattaa olla jopa sellaisia yksilöitä jotka eivät islamilaisten tapoja. Teillä miehille antaa uskonto rajattoman oikeuden kohdella ja loukata naista aivan miten tahansa jos tämä on esim. pukeutunut vastoin typeriä uskonnollisia sääntöjänne.

        Sinä olet tällä palstalla ainoa rasisti!!!! Mene takaisin sinne turkkiin ja pysy siellä ennenkuin tulet tänne normaalijärkisiä ihmisiä haukkumaan!


    • jos joskus etes

      voi minua saisi lääppiä ian vapaasti ja varsinkin jossakin ruuhkassa mistä vaan kun kukaan ei näe, aaaah

    • tari1

      Menkää Libanoniin..! Asuin Libanonissa 3kk ja hyvin hauskaa ja turvallista oli. Suosittelen lämpimästi

    • Heidikkkkkk

      Turkkilaiset miehet ovat aika komeita! tapailin yhtä tosin hän oli vain puoliksi mutta silti rikas ja kultainen. Valitettavasti oli toisen mies joten en kauan kelvannut! ja minä kun niiin haaveilin pääseväni turkkiin hänen kustannuksellaan. Useilla parhaista ystävistäni on ulkomaalaiset miehet eri uskonnoilla ja ihannoin heitä! he ovat niiin rohkeita ottaessaan miehen uudesta kulttuurista ja uskonnosta! en itse uskaltaisi kääntyä ja vaihtaa uskontoa mutta haluaisin

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe