Dna sulki liittymän

Tansss

Dna oli tänään sulkenut liittymäni vaikka laskun maksu on tasan viikon myöhässä ja muistutusta en ole saanu. Kaikkein parasta on se että he eivät edes ilmoittaneet että sulkeevat liittymän!! Eikös tuo ole laitointa? Koska dna.n liittymä ehdoissakin sanotaan että dna.n tulee ilmoittaa kohtuullisessa ajassa liittymän sulkemisesta. Kyllä laskusta pitää tulla ainakin 2 muistutusta ja tekstiviesti ilmoituksia siitä että liittymä suljetaan jollei maksa laskua. Huvittaa kun ensimmäinen lasku vasta kyseessä.. Minun tilipäivät ei nyt sattumoisin natsaa heidän eräpäiviin PRKL. Kunnon paska liittymä dna!!

27

10879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • art34t

      Iteltäkin sulkeutui ilman mitään ilmoituksia. Sen jälkeen kun maksat laskun se kyllä aukeaa päivässä parissa hyvällä tuurilla.
      Ihmetytti myös että mokkula sen sijaan ei sulkeutunut vaan pysyi auki kokoajan :O

      Tosiaan muistutuksia pitäisi tulla ennen kuin sulkevat omin päin

      • Tansss

        Olen laittanut Dna.lle eilisestä asti varmaan 10 sähköpostia asiasta mutta eivät ole yhteenkään vastanneet vaikka ennen on kyllä kommunikointi toiminut sähköpostin kautta nopeasti


      • hahahahauy
        Tansss kirjoitti:

        Olen laittanut Dna.lle eilisestä asti varmaan 10 sähköpostia asiasta mutta eivät ole yhteenkään vastanneet vaikka ennen on kyllä kommunikointi toiminut sähköpostin kautta nopeasti

        Maksa laskus ajallaan tulevaisuuddessa, tai soita aspaan ja kysy että voiko lykätä eräpäivää, yleensä suostuvat valittamatta.. turha tollaisen takia suuttua, kun ihan itsestä kiinni!


      • oeihfnk
        hahahahauy kirjoitti:

        Maksa laskus ajallaan tulevaisuuddessa, tai soita aspaan ja kysy että voiko lykätä eräpäivää, yleensä suostuvat valittamatta.. turha tollaisen takia suuttua, kun ihan itsestä kiinni!

        Ei viikon myöhästymisen takia voi sulkea liittymää tosta vaan. ensinnäki asiakkaan tulee saada ainakin 2 muistutuslaskua alkuperäisen jälkeen ja heidän tulee ilmoittaavakoissa liittymän sulkemisesta! tuo on kyl perseestä mitä ovat tehneet... vaihtamalla paranee ;)


      • .....
        oeihfnk kirjoitti:

        Ei viikon myöhästymisen takia voi sulkea liittymää tosta vaan. ensinnäki asiakkaan tulee saada ainakin 2 muistutuslaskua alkuperäisen jälkeen ja heidän tulee ilmoittaavakoissa liittymän sulkemisesta! tuo on kyl perseestä mitä ovat tehneet... vaihtamalla paranee ;)

        Sen jälkeen ei ainakaan ole ongelmia!


      • täh?
        ..... kirjoitti:

        Sen jälkeen ei ainakaan ole ongelmia!

        suljetaan viikon jälkeen ja ilmoittamatta ja ilman muistutuslaskua?


    • jepoi

      Jos tilipäivät ja eräpäivät ei käy yksiin, soita Dnalle niin ne varmasti siirtää sinulle sopivan laskutuspäivän. Sen voi sopia jo liittymää avatessa...

      • vastausta odotan

        tuohon kysymykseen?

        Edelliselle tedoksi, ei ole kyse rahasta. Yksinasuva ihminen voi saada sairaskohtauksen jne, mutta turhaa selittää enempää, tuskin ymmärrrät, ja syyllä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä, koska tuollainenhan on laitonta? Mikä on käytäntö siis dna:lla?


      • jepoi
        vastausta odotan kirjoitti:

        tuohon kysymykseen?

        Edelliselle tedoksi, ei ole kyse rahasta. Yksinasuva ihminen voi saada sairaskohtauksen jne, mutta turhaa selittää enempää, tuskin ymmärrrät, ja syyllä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä, koska tuollainenhan on laitonta? Mikä on käytäntö siis dna:lla?

        Edelliselle tiedoksi että tuo kommentti oli aloittajalle. Olen jo 58 joten ehkä jotain tietoa on.
        Tuskin tuollainen käytäntö voi olla kenenkään palveluntarjoajan tarkoituksellista toimintaa.
        Miksi Dna lopettaisi omia liittymiään, ei sovi minkään muunkaan yrityksen toimintaan.
        En ole perehtynyt asiaan sen kummemmin, ihmettelen mukana. Jos haluaa, voi tietysti tutustua
        Dna:n toimitusehtoihin 22 sivua niin jos sieltä jotain selvenee.
        Yksi mahdollisuus liittymien sulkemisessa on jonkun ilkivalta jota nykyäänkin harrastetaan paljon...


    • ZÄDÄM

      Toinen kerta oli mulla tänään kun DNA sulki molemmat liittymäni. Hienosti pahoittelivat vaan ei muuta. Syksyllä vaihtuu sitten 3 liittymää. Kiitosta vaan !!!

    • ent. asiakas

      Moi,

      Jos liittymä ei toimi, se riittää syyksi määräaikaisen sopimuksen purkamiseen. Ei tarvitse odottaa syksyä ainakaan niiden liittymien osalta, jotka eivät toimineet. Tämän olen tarkistanut kuluttajavirastosta.

      DNA:n laskutus on ikävämpi vika, koska laskujen puuttuminen ei oikeuta määräaikaisen sopimuksen purkuun. Raivostuttavaa, että asiakas joutuu vahtimaan puuttuvia laskuja.

    • jussi----

      Samma här. DNA sulki liittymäni enkä ole nähnyt alkuperäistä laskua enkä muistutusta ja veikkaan että syy löytyy heidän päästään, kun e-laskutilini vaihtui yrityksen verkkolaskutiliin. Mitään sellaistahan sieltä ei myönnetä vaan "odotellaan maksun saapumista 1-3 pankkipäivää" (saman pankin sisällä!!!), jonka jälkeen vielä tutkitaan joitain luottopisteitä vaikka firmani on AA luokituksessa.

      Tuli juuri mitta täyteen ja vaihdan operaattoria. Varokaa DNA:ta.

    • yrpiiintynytnainen

      Olen ollut 25 vuotta DNA-asiakas. Tänään soitin laskun maksusuunnitelmasta. Ei kuulemma käy. Kysin syytä, joka on DNA:n "jäejestelmä" - en kysynyt, onko ATK- vai mikä järjestelmä, huonohna se on joka tapauksessa , ei voi kun ihmetellä.

      Asia on kuulemma " vireillä heillä ja työn alla", asiaa hoidetaan eteen päin ja järejestelmää kehitetään.

      Myös minulle sanottiin, että kahden päivän siäsllä liittymäni suljetaan. Ei auta, että voisin maksaa viiden päivän päästä !

      Minulla on kaksi ns. täysin herkuin puh.liittymää, rajatonta plus nettiliittymä. Eipä ole kauan.

      Tekeekö DNA konkan vai fuusioituuko.

      MV!!!!?????

      Täyttä paskaa ja kusetusta. Ja ei se niin halpakaan ole ollut.

      Vaihtoon syksyllä. Kunhan määräaikainen sopimus taas umpeutuu.
      Ja palautetta annan...

      • toteaja

        vaihda halvempi liittymä, jos ei rahat riitä kaikkeen herkkuun


      • jooseg

        Olen ollut 25 vuotta DNA-asiakas
        Et varmasti ole koska vuonna 2001 perustettu yritys. Terkkuja muillekin juhannksesta heikosti selvinneille...


    • ei.kestä

      Sama aika, sama kohtalo.
      Olin sairaalassa, soitin etten pääse ennen kotiinpääsyä maksamaan. Maksoin heti sairaalasta kotiuduttuani, eräpv 2 pv myöhässä. Kiinni meni, ei ilmoitusta.
      Aspa totesi että maksettu on, toinen tullut...toinen ei. Kummallista, se, joka ei ollut tullut, ei ollut edes eräpäivä vielä !!!:o
      Olin maksanut etukäteen siis toisen, toisessa eräpv edessä.
      Kiinni meni.
      Lisäksi pamahti perintälasku.

      Kieltäydyn kyllä maksamasta, se on perusteeton.
      Kuluttaja-asiamies pääsee töihin.
      Täyttä pashaa koko firma.

      • Aika_epätoivoista_DNAlta

        Ovat ilmeisesti ruvenneet säästämään myös tällä saralla (Ei tarvi lähetellä enää laskumuistuksia, eli asiakas ottakoon yhteyttä jos on elossa ja liittymälle vielä tarvetta)? ;)


      • totuudentorvelo-
        Aika_epätoivoista_DNAlta kirjoitti:

        Ovat ilmeisesti ruvenneet säästämään myös tällä saralla (Ei tarvi lähetellä enää laskumuistuksia, eli asiakas ottakoon yhteyttä jos on elossa ja liittymälle vielä tarvetta)? ;)

        tässä voi olla takana sekin, että monet jättävät laskut maksamatta tahallaan. Tähän kypsyneenä DNA toimii niinkuin toimii. Rehellisethän siinä kärsii ja tätä samaa on liikkeellä muuallakin. kaikenlaiset väärinkäyttäjät pilaa hyvät käytännöt.


      • Aika_epätoivoista_DNAlta

        Jep, voi olla näinkin... Mutta ei olisi DNA:lla silloin tätäkään kovin kehuttavasti loppuun ajateltu. Ja jos tuolla suuressa viisaudessa ajateltaisiin, että kärsikööt sitten ne vähäiset rehelliset asiakkaat, niin sekin olisi aikamaoista idiotismia.

        Se on kuitenkin varmuudella tiedossa, että DNA pelleilee jo monessa muussakin osa-alueessa (keikkuu laillisuuden ja epätoivoin rajamailla). Ei tarvi mennä kuin lukemaan DNA:n etusivuille, niin se mainonta on "asiakaspalvelun ja tyytyväisyys lupauksien" osalta jo sinällään asiakkaan harhaan johtamista (Valheellista markkinointia).


    • DNA_kuuseen_Suomesta

      DNA ei osaa mitään, siellä olevat ns."asintuntijat" ovat skolensa kesken jättäneitä pellejä!.
      Moka1: Siirsin lankaliittymän 15.04.2016 toiseen osoitteeseen, kesti 3arkipäivää ja linjat siirtyivät, meni 1 arkipäivä ja lankapuhelin alkoi hölöttää 010-numeroa valitessa "tästä liittymäst ei voi soittaa valitsemaanne numeroon" :(

      Vikakonttoriin ilmoitus, ei mitään. DNA:lle epostilla reklamaation, asiantuntija sönkötti "siirto tapahtunut onnistuneesti mukaanlukien kaikki puheluestot (itselläni on vain huvinumerot estetty 0600/0700" Eikä myöntäneet että olivat mokanneet ja laittaneet 010-eston vahingossa, kirjettä kuluttajariitalautakuntaan, kesti 2viikkoa että DNA sai 010-eston veke, KRL kyseli että DNA tarjoaa 20e:n hyvitystä, hyväksytkö? Hyväksyin vaikka sain takkiini kännykkä-soitoilla 50e. köyhä firma.

      Moka2: Tilasin langan siirron takaisin 18.05, sovittiin että on kytkettynä 01.06.2016, 01.06.2016 katkesi wanhasta paikasta, uudessa paikassa ei linjaa ole, tein vika-ilmon, ei mitään, tein kaksi reklamaatiota-ei mitään, tein poliisille R-ilmon CCITT-ITU-T- standardin tahallisesta rikkomisesta sekä tahallisesta teleliikenteen häirinnästä!

      Ilmoitin epostilla DNA:lle, tuli vastaus "missä kohdin olemme rikkoneet ITU-T:a??" Kerroin ja ei ole sen jälkeen kuulunut vastausta, taas mailia kuluttajaneuvontaan, sieltä tuli viikon päästä kirje "DNA vastasi: Olemme tarkastaneet linjan ja toimii 10.06.2016, kehoitamme asiakasta itse tarkistamaan asunnosta johdottukset sekä laitteiden kunnot" Nooh, wanhana puhelinasentajana tietysti tarkistin kaikki nousu-parit, ei tule linjaa, soitin DNA:lle, rouva pahoitteli ja kehaisi "Olkaa kotona Ma-Ti, silloin tulee vika-mies käymään", tuosta Ma-Ti:sta on viikko, soitin uudestaan "Juuh, asia on kesken, odotamme asennuskonttorista vastausta, katsotaan sitten hyvitystä kun linja toimii"

      DNA kirjoitti myöskin epostilla "normaali puhelimen siirto kestää 1-4viikkoa"!!
      Tänään on 26.06 eikä linja toimi, kohta mennyt kuukausi, sopii arvata maksanko suoraveloitukseen tulleen 40e:n lankaliittymän maksun :(

      Mitä tekee kuluttajneuvoja? Venyttelee sormiaan ja juo Juhla-Mokkaa.

      Pitää varmasti maanantaina pyytää huoltomiestä avaaman talojakamon ovi ja itse vetää RK-jakamoon linja huoneistooni ja 60e:n lasku työstä TIETYSTI DNA:lle!!

      • dfedrfgh

        Vaihtaisin jo periaate syistä operaattoria.


    • En koskaan ole ymmärtänyt sitä, että laskut maksetaan vasta tilipäivänä. Ei sinun tilipäiviesi sijainnilla ole mitään tekemistä DNA:n eräpäivien kanssa. Laskut maksetaan eräpäivään mennessä. Lasku tulee yleensä n. 1,5 viikkoa ennen eräpäivää, joten sinä sait sen pari viikkoa palkkapäivän jälkeen. Tuskin tili silloin jo oli tyhjä.

      Tuskin oli eka kerta, kun maksoit myöhässä. Varmaan teet joka kerta niin. Mielenkiintoista miten kovasti vetoat sopimukseen, vaikka itse rikot sitä.

    • Anonyymi

      Niillä on melko mielivaltaista touhua. Mä vaihdoin tammikuussa DNA pois, kaikki meni ihan odotetusti, mutta nyt lähettelevät jo kolmannen laskun sulkemisen jälkeen. Saatekirje kera he purkavat sopimuksen maksamattomien laskujen tähden. Totta viimeinen on maksamatta, haluan selvittää mihin nää kaikki perustuu. Tammikuussa ei ollut yhtään avointa laskua kun liittymä vaihtui. Mulla oli joskus 2v sitten lähes joka maanantai kun puhelin lopetti toiminnan saattoi olla 2-7h niin että netti sekä puhelin täysin pimeä, tämäkin todella outo juttu

      • Anonyymi

        Puhelinlaskuthan tulevat parin kk viiveellä. Eli esim. maaliskuussa erääntyvä lasku on tammikuun laskutuskauden lasku. Puhelinlaskuja ei voi veloittaa etukäteen, koska ei voi tietää mikä summaksi muodostuu. Näin asiakas saa myös lisää maksuaikaa ja esim heti liittymää avatessa, ei laskua tule ihan heti. Sitten jos on eräpäivän yli jäänyt maksu, niin maksumuistutus tulee perässä, joten siihenkin saa taas maksuaikaa sen 1-2 kk.


    • Anonyymi

      Ota yhteyttä Dna:han ja maksa lasku mahdollisimman pian. Ja asiasta voit kysyä kuluttajalautakunnalta. Periaatteessahan laksut tulee hoitaa ajallaan.

    • Anonyymi

      Mulla sama juttu.

    • Anonyymi

      Tainnut tulla sitä edeltävä maksusuoritus perinnän kautta jos näin on... Maksa ajallaan laskut niin pysyy linjat auki. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe