Undut ja peilit

Peilit?

Olen lukenut kirjoista että unduille ei kannata antaa leluksi peiliä. Joissan kirjoissa taas sanotaan että peili on hyvä lelu. Kumpaa uskoa? Ja talossani on isoja peilejä. Pitäisikö peilejä peittää kun linnut lentävät vapaana. Etteivät törmäisi. Vai tottuvatko undut peileihin? Kiitos etukäteen:)

3

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Jos unduja on useampi niin ei siitä peililelusta isompaa haittaa ole, jos nyt ei niitä järkevimpiä leluja olekaan. Yksinäiselle linnulle peilikuvaan voi syntyä aika paha riippuvuus jolloin peililelun käyttö on haitaksi. (Itselleni tuli muutama vuosi sitten peiliin addiktoitunut senegalinkaija ja kesti jonkun tovin ennen kuin se lakkasi pakonomaisesti etsimästä omaa heijastustaan kaikista mahdollisista ja mahdottomista paikoista ja alkoi osoittaa kiinnostusta eläviä lajitovereitaankin kohtaan...)

      Uusien lintujen kanssa voi olla ensi alkuun hyvä peitellä isoja peilejä ja ikkunoita, jotta lintu lennättäessä tajuaa että siitä kohdasta ei läpi pääsekään. Sitten kun linnut alkavat kotiutua ja oppia lentotilan rajat, voi hiljalleen paljastaa näistä osan kerrallaan kunnes ollaan taas "normaalitilassa". Ihan konkreettisen peittämisen sijasta voi näihin totutuksen ajaksi myös. esim teipata ristikon maalarinteipillä tai sumutella kevyesti maidolla tms vähän samentavalla (mutta helposti poispestävällä...) aineella.

      • --

        Kiitti paljon tiedosta. :)


      • Ex-unduomistaja
        -- kirjoitti:

        Kiitti paljon tiedosta. :)

        Mullakin on ollut kaks undulaattia, toinen rakastui peiliin niin että piti hieroa sitä... Toinen taas ei malttanut lähteä pois peilin luota koska oma kuva oli niin tärkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe