Niin olen nyt hakenut tuon kotihoidon tuen ja ajattelin kun vanhempainraha kausi päättyy ensikuun puolessa välissä ilmoittautua työkkäriin, jolloin hakisin myös ansiopäivärahaa liitosta. Siis olenko ymmärtänyt oikein että kun hakee liitonrahaa, niin täytyy laittaa tuo kotihoidontuki päätös liitteeksi? Ja jos vaikka saa karenssin niin saako karenssiajalla tuon kotihoidontuen?
kotihoidon tuki ja ansiopäiväraha
1
559
Vastaukset
- niikklik
Siinä ansiopäivärahahakemuslomakkeessa lukee, että päätös kotihoidon tuesta pitää liittää hakemuksen mukaan. Kotihoidon tukea maksetaan karenssin ajalta ja senkin jälkeen. Tosin kotihoidon tuki vähentää ansiopäivärahaa.
Kotihoidontuki on perhekohtainen etuus: Jos työssä käyvä puoliso saa kotihoidontukea, tuki vähennetään työttömän puolison työttömyysetuudesta. Mikäli molemmat puolisot ovat työttömiä, tuki vähennetään siltä puolisolta, jolle kotihoidontuki maksetaan. Puolison saamaa kotihoidontukea ei vähennetä työttömän henkilön työttömyysetuudesta, jos työttömän henkilön puoliso itse hoitaa lasta ja on sen vuoksi poissa työmarkkinoilta. Kuntakohtaisia lisiä ei vähennetä. www.tyj.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614408KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523251Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492524Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?522485- 1092207
- 241893
- 231652
- 301616
- 1611494
- 361265