Femoston 1/10 sivuvaikutukset?

Minkälaisia kokemuksia teillä on Femoston 1/10 sivuvaikutuksista? Minkälaisia ne ovat olleet, ja miten kauan kestäneet? Onko joku lopettanut käytön sivuvaikutusten takia? Lisäksi mua kiinnostaisi, missä vaiheessa on tuntunut siltä, että tabletit alkavat vaikuttamaan = auttamaan oloa?
Mulla ei ole ollut kuumia aaltoja, mutta unettomuutta, valtavaa väsymystä, pahoinvointia päivittäin (etova olo siis) ja lihas- sekä nivelsärkyjä.
Olen nyt syönyt vasta 6 vrk, eikä olo ole ainakaan vielä yhtään parempi. Päinvastoin. On tullut alavatsakipuja ja lisää pahoinvointia... :(.
Olen 51 vee ja viimeiset kuukautiset olivat joulukuussa. Sitä ennen vajaa 2 vuotta premenopaussioireita enemmän tai vähemmän.
89407
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Minulla parani olo muutamassa päivässä. Ainoa sivuvaikutus on ollut ruokahalun lisääntyminen (jota oli ennestäänkin ihan tarpeeksi), minkä seurauksena paino nousi ensimmäisen vuoden käytön aikana 8 kg. Olen käyttänyt Femostonia kohta kolme vuotta, ja painonnousu tuntuu onneksi pysähtyneen.

Mietin kuitenkin joko hoidon lopettamista tai ainakin sen vaihtamista vuodottomaan, koska tyhjennysvuoto rassaa kerta kerralta enemmän. Olen nyt vuotanut lähes 47 vuotta jokaikinen kuukausi (ei raskauksia, hyvin säännöllinen kierto alusta asti), ja minusta alkaisi jo vähitellen riittää. Ajattelin loman aikana kokeilla, palaavatko oireet ilman korvaushoitoa vai joko ne olisivat menneet ohi.

Sivuvaikutukset ovat yleensä pahimmat aluksi ja tasoittuvat tai häviävät muutaman kuukauden kuluessa. Voi kuitenkin olla, että tämä on kerta kaikkiaan väärä lääke sinulle. Jokin toinen valmiste voisi sopia paremmin.

Äänestä
  • Olen 54 v ja käyttänyt Femostonia lähes neljä vuotta ilman mitään sivuvaikutuksia. Hikoilu on poissa ja uni rauhallista. Kuvittelin muutama viikko sitten että pärjäisin ehkä jo ilmankin. Puhuin gynelleni ja jätin lääkityksen pois. Muutamassa viikossa olin taas huonouninen ja hikoilu alkoi. Alakerta tuntui kuivuvan rusinaksi ja oli kiusallisen kaamea olo. Siis otin taas lääkkeen esiin. Olin entisellään alle viikossa. En luovu ihan heti uudelleen. Elämän laatu on aivan toista tämän lääkkeen kanssa. Vuoto säännöllinen mutta niukka eli sitä ei tarvitse ajatella lopettaa.

    Äänestä

raskaana, etomisinesi? Sellaistakin tapahtuu, että on ollut kuukautiset poissa jopa vuoden ja tullut ykskaks raskaaksi.

Äänestä
  • Pahaa on tehnyt eli etonut jo 1-2 vuotta, joten olisi pitkä raskaus. Mies on steriloitu kolmen lapsen jälkeen 10 vuotta sitten, joten tässä iässä - 51-vuotiaana - olis outo yhdistelmä...
    Sain pahimman migreeikohtaukseni 37 vuoteen aloitettuani Femostonin. Puhuin lopulta ensin apteekin ja sitten gynekologini kanssa. Molemmat kehottivat ottamaan estrogeenia (ne 14 valkoista tablettia) joka toinen päivä ja loput "harmaat" putkeen joka päivä. Nyt kahden viikon jälkeen pahoinvointi on selvästi vähentynyt, samoin päänsärky ja alavatsakipu. Tolkuttoman väsymyksen pistän rankan talven piikkiin ja odotan sen paranevan pian alkavan kesäloman myötä!
    Aurinkoista kesää sekä hyvinä että pahoina päivinä teille!

    Äänestä

Onko kellekään aiheuttanut hikoilua

Äänestä

Hei en aijo syödä yhtään vaihdevuodet mitään lääkettä sillä hoidan sen luonnon mukaisesti.Etsikää tietoa netti.Sieltä löytyy miksi en syö yhtään lääkettä vaihdevuoteen

Äänestä

Söin Femostonia yli 3 viikkoa, eikä kuumotukset loppuneet. Ehkä sydämentykyttely väheni.

Mutta astma paheni niin että sietämätön kutina kokoajan keuhkoissa ja yskä. Astmalääkkeet eivät vaikuttaneet millään tavalla.

Jäi viisi pilleriä ekasta liuskasta syömättä. Katson tokeneeko astma.

Äänestä
  • Alkoi vielä "kuukautisetkin", vaikka olivat kuukausia jo pois. Lääkäri väitti että todennäköisesti en vuotaisi.

    Paska lääke.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Witchtoo kirjoitti:

Minkälaisia kokemuksia teillä on Femoston 1/10 sivuvaikutuksista? Minkälaisia ne ovat olleet, ja miten kauan kestäneet? Onko joku lopettanut käytön sivuvaikutusten takia? Lisäksi mua kiinnostaisi, missä vaiheessa on tuntunut siltä, että tabletit alkavat vaikuttamaan = auttamaan oloa?
Mulla ei ole ollut kuumia aaltoja, mutta unettomuutta, valtavaa väsymystä, pahoinvointia päivittäin (etova olo siis) ja lihas- sekä nivelsärkyjä.
Olen nyt syönyt vasta 6 vrk, eikä olo ole ainakaan vielä yhtään parempi. Päinvastoin. On tullut alavatsakipuja ja lisää pahoinvointia... :(.
Olen 51 vee ja viimeiset kuukautiset olivat joulukuussa. Sitä ennen vajaa 2 vuotta premenopaussioireita enemmän tai vähemmän.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu