HOPS

Aleksandra12

Olen suunnitellut muuttavani hopsien (Hämeenlinnan Opiskelija-asunto Säätiöön) asuntoon.
Haluaisin kuulla teiltä mielipiteitä niistä ja niiden toiminnasta. Saako asunnoissa tupakoida, polttaa kynttilöitä yms..

9

1993

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUPSISTATAAS

polta vaikka pilveä.. kuset nurkkiin ja muuta älyvapaata,niin ne muutkin siellä tekee :)

• Aleksandra12

No mä olen kumminkin ihan asiallinen opiskelija (enkä polta pilvee), toisin kun ne muut mutta niiden palovarottimien takia ajattelin että pystyyköhän siellä polttamaan kynttilöitä. Ja saako parvekeilla polttaa edes tupakkaa kun kaikissa ei nykyään enään saa, eikä siitä ole mitään mainintaa missään, paitsi ettei saa missään nimessä polttaa tupakkaa..
        Oletko itse asunut niissä asunnoissa?

• Präm

Asun hopsilla Ojoisilla ja täällä ainakin on suht rauhallinen meininki vaikka opiskelija-asunnot onkin kyseessä. Tupakkaa ei sisällä saa polttaa mutta kyllä kynttilöitä voi polttaa ihan surutta, palovarottimet on samanlaisia kuin missä tahansa asunnossa. Parvekkeella polttamista ei ainakaan virallisesti ole kielletty, kyllä täällä ihmiset polttaa. Oma asuntoni on ihan siisti ja viihtyisä ja niin on olleet myös kaikki kavereiden hops-asunnot joissa oon käynyt, eipä ole ollut muuta valitettavaa kuin se että vuokraa on tässä vuosien varrella nostettu jo useaan otteeseen mutta on tässä silti halvempi asua kuin yksityisellä vuokranantajalla.

• Aleksandra12

Juuh, kiitos :)
        Jostain olen kuullut että Kaivohaassa (sinne olen siis muuttamassa) on toinen talo rauhallisempi ja toinen on sitten hiukan pahempi mutta enköhän siellä pärjää kumminkin.
        Vuokrasopimuksessa ei lue mitään vuokrankorotuksesta ja jos siitä ei ole mainintaa, tietääkseni ei saa edes vuokraa korottaa. Pitäisi olla maininta siitä.

• ojoisilla

Itse olen nyt vuoden ajan asustellut HOPSn soluasunnossa (yhden kämppiksen kanssa) ja todella tyytyväinen olen ollut. Asuntomme on siisti ja kalusteita kuten hyllykköjä, pöytiä ja tuoleja on mahdollisuus saada asuntoon HOPSilta. Meillä esim. yhteisessä keittiössä on säätiön keittiönpöytä tuolit sekä kämppikselläni kirjoituspöytä ja avohyllykkö. Talo, jossa asun, on todella rauhallinen ja siisti. Piha-alueesta pidetään hyvin huolta: nurmi leikataan, lumet kolataan, piha hiekoitetaan ja roskat kerätään. Jos asiaa on tullut isännöitsijälle, on isännöitsijä hoitanut asian nopeasti jne. Vuokrahinnat ok. Täällä ainakin ihmiset tupakoi parvekkeilla ja myös kerrostalon ovensuussa on tuhkis. Kynttilöitä saa tietääkseni polttaa ihan normaaliin tapaan.

• Kokemusta on

Olen asunut Kaivohaassa, ja siellä oli kyllä todella asiallista menoa. En tupakoi, mutta muut tupakoivat yleensä aina alaoven edessä (jossa on tuhkis), parvekkeella en nähnyt kenenkään tupakoivan.

Muutin Kaivohaasta HOPSin OP-taloihin ja täällä on vähän eri meno... Ensinnäkin mulle tuli täytenä yllätyksenä, että täällä on "tapana" jättää omat romunsa (joita ei enää halua) tulevien asukkaiden harmiksi asuntoon pois muuttaessa... Nyt minulla on siivottavana ties kuinka monen edellisen asukin rojuja. Täällä OP-taloissa on myöskin todella rauhatonta, naapurit soittavat arkenakin aamuyöstä musiikkia kovalla ja pihalla karjutaan yöt läpeensä...

• Aleksanda12

No onpas jaloa jättää romunsa toisen riesaksi. Tää asunto oli oikeesti ainakin tyhjä ku tänne tulin (paitsi tietysti kalusteet jotka tänne kuuluu).
        Olen itse nyt huomannut tässä Kaivohaassa sen että vaikka melkein viereinen kuunteleekin musiikkia kovalla ni se ei kuulu tähän mun asuntoon. Jännä juttu mutta täällä ei oo kuulunu MITÄÄN, ihan hiljasta on koko ajan. Ihan ku täällä ei muita asuiskaan :D Kyllä mä jo yhtiin poliiseihin kerkesin törmään kun niiden piti jotain bileitä mennä hiukan hiljentään.
        Sitten taas tuossa alaovella olen itsekin käynyt tupakalla muttei siellä kyllä kukaan muu käy. Käytävän hajusta päätellen osa polttaa sisällä tupakkaa.
        Pyörien kanssa täällä näyttää hiukan olevan ongelmaa ku ne lojuu pitkin poikin pihoja ja rappua välillä.
        Mutta nyt näin alkuun on asuminen ainakin sujunu ihan hyvin! :)

• Joksu999

Ainakin kannattaa palkata juristi sekä ottaa valokuvat ja testauttaa asunto, Heti muuton jälkeen HOPS alkaa syyttää sinua sotkemisesta ja siivoamisen puutteesta kun edellisten asukkaiden jäliltä oleva törkyinen asunto on vihdoin saatu vuokrattua jollekin onnettomalle. Kamala firma

• hopsilla

Kannattaa miettiä mitä sanot...
        Itse asuin vuoden Hopsilla, mitään pahaa sanottavaa ei ole koskaan ollut. Mulla hajos kaappi kerran ja hopsin ihmiset eivät käskeneet korvata mitenkään. Että semmoista. Visamäen kämpät ovat siitä huonoja, että siinä on nuorisotila vieressä ja teinit tulee meidän talon nurkille huutamaan ja röökaamaan....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6430
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      90
      4581
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      56
      4403
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      24
      3398
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      200
      3088
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      2835
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2686
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2679
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1611
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      328
      1536
    Aihe