Onko kenelläkään kokemusta, millä FJR1300 ohjaustangon tärinät saa kuriin? Pitääkö koko peli laittaa kiertoon. Tanko vispaa jos ei ole painoa kahvoilla.
Koneella on ajettu vasta alle 10 tkm.
FJR tärinät kuriin
18
5615
Vastaukset
- mika2
.... laita kahvapainot, jos se sillä talttuu. Kandee varmaan tarkistaa se eturenkaan tasapainokin tai olisko joku paino tipahtanut.
- fjr2008
on kai siinä takuu kun noin vähän on vasta ajettukin? Veikkaisin myös että eturenkaan tasapainoitus on pielessä, tai renkaan rungossa vika. Jos myyt halvalla voin ostaa varapyöräksi, vaikka en sellaista tarttekkaan kun jammu pelaa täydellisesti.
- ei täristä
Ei kuulu normaalisti toimivaan fjr:ään tuo ilmiö. Siinä on joku tekninen vika, joten huoltoon vain.
- Jammu kiertoon
Kävi huollossa ja säädöillä ei homma tullut kuntoon. Jammun maahantuojan mukaan kyseessä on "ominaisuus". Näyttäisi olevan jammun putket väljät, joten täytynee käydä taas huollossa juttelemassa ominaisuuksien korjailusta. Ongelmaa vaivannee -08 FJR laajemminkin. Käykäähän esittelemässä takuuhuoltoon omianne. Ei tällaista tarvitse hyväksyä.
- Yamamoto
Jammu kiertoon kirjoitti:
Kävi huollossa ja säädöillä ei homma tullut kuntoon. Jammun maahantuojan mukaan kyseessä on "ominaisuus". Näyttäisi olevan jammun putket väljät, joten täytynee käydä taas huollossa juttelemassa ominaisuuksien korjailusta. Ongelmaa vaivannee -08 FJR laajemminkin. Käykäähän esittelemässä takuuhuoltoon omianne. Ei tällaista tarvitse hyväksyä.
Ei tärise, eikä tutise. On kyllä kuulunut, että takuuseen on vaihdeltu johonkin Fjr:ään putket. Ei tosiaankaan tartte, eikä saa hyväksyä.
- Olli olavi
Mulla 35 tkm ajettu FJR. Tähän asti ei tärinöitä, mutta keväällä renkaan vaihdon jälkeen alkoi täristä. Peli huoltoon ja renkaiden ja vanteiden tarkistus. Kävi ilmi, että eturengas (Michelin Pilot) ei ollut pyöreä, vaan heittoa oli n. 2,5 mm. Uusi rengas alle ja tärinät poistui. Nyt tulin juuri euroopasta ja pyörä toimi hyvin 2.000 km, jonka jälkeen alkoi taas täristä. Tärinä on pahin 120 km vauhdissa. Tuntuu stongassa ja tapeilla. Välillä taas tärinä on pienempää ja välillä isompaa. Euroopassa oli koko ajan 30 astetta, joten olisiko kuumuus tehnyt taas eturenkaasta soikean? Huolto varmisti ennen reissua, että laakerit yms. ovat kunnossa. Olisiko jollain antaa vinkkiä vikaan.
- Jammu kiertoon
Olen sitä mieltä, että tämän hintainen pyörä on saatava lulkemaan ilman tärinöitä. Kone huoltoon ja vaatikaa viat tehtaan piikkiin. On näitä tärinöitä kuulunut olevan aika monella. Tehdas on vastuussa valmistusvirheistä. selityksiä tulee laukuista, laakereista, renkaista ...
Taitaa olla Toyotan sukua koko peli. Oman selvittely on menossa huollon kanssa. Katsotaan mitä savat aikaan. - Tulpat korviin
Jammu kiertoon kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että tämän hintainen pyörä on saatava lulkemaan ilman tärinöitä. Kone huoltoon ja vaatikaa viat tehtaan piikkiin. On näitä tärinöitä kuulunut olevan aika monella. Tehdas on vastuussa valmistusvirheistä. selityksiä tulee laukuista, laakereista, renkaista ...
Taitaa olla Toyotan sukua koko peli. Oman selvittely on menossa huollon kanssa. Katsotaan mitä savat aikaan.Onko muilla kokemuksia fjr:n etupäästä kuuluvasta oudosta "räminästä" esim mukula kivetyksellä ajaessa,se kuuluu todennäköisesti joko jarrusatuloista tai jousituksesta,huollossa sanottiin että ei pyörässä ole mitään normaalista poikkeavaa.. Entä renkaista,, minun pyörässä on ensiasennuksena Bt 021:t ja eturengas kului aivan loppuun 8000 km matkalla, paineet ovat 2,9 bar ja takasella ajaa vielä varmaan 5000 tuhatta.Outo juttu kun yleensä yhdellä etusella ajaa pari takasta loppuun.Kyllä alkaa tämä yamaha tarina minun kohdalta tuleen aika nopeesti loppumaan kun tämän hintaluokan laitteissa on näin paljon huoltoihin liittyviä kysymyksiä ja ne "huollon mukaan on normaali ääniä"
- yamamoto
Tulpat korviin kirjoitti:
Onko muilla kokemuksia fjr:n etupäästä kuuluvasta oudosta "räminästä" esim mukula kivetyksellä ajaessa,se kuuluu todennäköisesti joko jarrusatuloista tai jousituksesta,huollossa sanottiin että ei pyörässä ole mitään normaalista poikkeavaa.. Entä renkaista,, minun pyörässä on ensiasennuksena Bt 021:t ja eturengas kului aivan loppuun 8000 km matkalla, paineet ovat 2,9 bar ja takasella ajaa vielä varmaan 5000 tuhatta.Outo juttu kun yleensä yhdellä etusella ajaa pari takasta loppuun.Kyllä alkaa tämä yamaha tarina minun kohdalta tuleen aika nopeesti loppumaan kun tämän hintaluokan laitteissa on näin paljon huoltoihin liittyviä kysymyksiä ja ne "huollon mukaan on normaali ääniä"
kuuluu "lotinaa". En ole saanut paikallistettua syytä. Bt:t meni mulla samalla lailla. Pilot roadit tuntuu eriltä. muuten on hyvin pelannut ja olen tyytyväinen tähän edulliseen pyörään.
- FJR 1300
Tulpat korviin kirjoitti:
Onko muilla kokemuksia fjr:n etupäästä kuuluvasta oudosta "räminästä" esim mukula kivetyksellä ajaessa,se kuuluu todennäköisesti joko jarrusatuloista tai jousituksesta,huollossa sanottiin että ei pyörässä ole mitään normaalista poikkeavaa.. Entä renkaista,, minun pyörässä on ensiasennuksena Bt 021:t ja eturengas kului aivan loppuun 8000 km matkalla, paineet ovat 2,9 bar ja takasella ajaa vielä varmaan 5000 tuhatta.Outo juttu kun yleensä yhdellä etusella ajaa pari takasta loppuun.Kyllä alkaa tämä yamaha tarina minun kohdalta tuleen aika nopeesti loppumaan kun tämän hintaluokan laitteissa on näin paljon huoltoihin liittyviä kysymyksiä ja ne "huollon mukaan on normaali ääniä"
Pyöräni ollessa melko uusi kuului etujarruista aina pieni, mutta selvästi kuuluva kolahdus, kun aloitti jarrutuksen. Tutkin äänilähdettä ja "viaksi" paljastui "uiva" jarrulevy, eli jarrutusosa pääsi hieman liikkumaan ja siten aina jarrutuksen alussa se haki paikkansa äänekkäästi kolahtaen, eli otti ns. löysät pois. Nyt kun pyörällä on jo vähän ajettu (n. 20 tkm), ei ääntä ole kuulunut pitkään aikaan. On ilmeisesti mennyt sen verran likaa kiinnityssaumojen väliin, ettei levy pääse kovin herkästi enää liikkumaan. Uskoisin uudehkon pyörän jarrulevyjen pitävän pientä ääntä mukulakivetyksellä ajettaessa juuri edellä mainitusta syystä. Minusta harmiton "vika"/ominaisuus.
FJR tosiaan kuluttaa eturengasta samaan tahtiin takarenkaan kanssa, eli molemmat menevät vaihtoon kutakuinkin yhtä aikaa. Ymmärtääkseni ilmiö johtuu pyörän melko korkeasta painosta sekä, ainakin itselläni, kasvaneesta kaarrenopeudesta, minkä pyörän hyvät ajo-ominaisuudet mahdollistavat.
Vanhemmuuttaan eturengas kuluu "aalloille", mikä aiheuttaa ohjaustangossa tutinaa, kun kädet irrottaa "ratista", mutta ilmiö rauhoittuu heti kun ottaa taas sarvista kiinni. Uuden renkaan kanssa ei vastaavaa ole ilmennyt. Varsinaista tärinää on kyllä hieman havaittavissa tietyllä kierrosalueella, mutta ei ainakaan minun pyörissäni (nyt vm. 2006 ja edellinen vm. 2001) värinä ole ollut häiritsevää. Olen tietysti aikoinaan (ajanut eri merkkisillä pyörillä vuodesta -90) ajanut sellaisillakin pyörillä, joissa tärinöitä ja värinöitä on ollut, joten en ehkä pidä tämän pyörän tärinöitä minään.
Muuten, ajaako joku moottoripyörällä maantieajoa ilman korvatulppia? - Sklibo
Tulpat korviin kirjoitti:
Onko muilla kokemuksia fjr:n etupäästä kuuluvasta oudosta "räminästä" esim mukula kivetyksellä ajaessa,se kuuluu todennäköisesti joko jarrusatuloista tai jousituksesta,huollossa sanottiin että ei pyörässä ole mitään normaalista poikkeavaa.. Entä renkaista,, minun pyörässä on ensiasennuksena Bt 021:t ja eturengas kului aivan loppuun 8000 km matkalla, paineet ovat 2,9 bar ja takasella ajaa vielä varmaan 5000 tuhatta.Outo juttu kun yleensä yhdellä etusella ajaa pari takasta loppuun.Kyllä alkaa tämä yamaha tarina minun kohdalta tuleen aika nopeesti loppumaan kun tämän hintaluokan laitteissa on näin paljon huoltoihin liittyviä kysymyksiä ja ne "huollon mukaan on normaali ääniä"
Omassa FJR:ssä -06 mukulakivillä etujarrupalat pitävät kolinaa, ja varmaan myös takanakin. Ei ole vika vaan ihan normaalia eikä vaarallista. Kuuntelepa jenkkikärryjä niin sitten vasta tiedät palojen pitämän metelin.
Minulla oli aikoinani Letukan iso pick up, jossa kolinan kuuli hyvin selvästi kun ajoit ikkuna auki mukulakivillä. Kysyin korjaamolla asiasta ja kaveri sanoi sen olevan normaalia sekä samaan syssyyn kertoi että sitten vasta pitää huolissaan olla jos sitä kolinaa ei kuulu. Tämän jälkeen on ollut Astro ja Blazer ja samat kolinat. Niin, ja nykyisessä Sitikassa -07 etupalat kolisevat, joten huolettomasti vaan eteenpäin. - Jammuun vielä uskova
Tulpat korviin kirjoitti:
Onko muilla kokemuksia fjr:n etupäästä kuuluvasta oudosta "räminästä" esim mukula kivetyksellä ajaessa,se kuuluu todennäköisesti joko jarrusatuloista tai jousituksesta,huollossa sanottiin että ei pyörässä ole mitään normaalista poikkeavaa.. Entä renkaista,, minun pyörässä on ensiasennuksena Bt 021:t ja eturengas kului aivan loppuun 8000 km matkalla, paineet ovat 2,9 bar ja takasella ajaa vielä varmaan 5000 tuhatta.Outo juttu kun yleensä yhdellä etusella ajaa pari takasta loppuun.Kyllä alkaa tämä yamaha tarina minun kohdalta tuleen aika nopeesti loppumaan kun tämän hintaluokan laitteissa on näin paljon huoltoihin liittyviä kysymyksiä ja ne "huollon mukaan on normaali ääniä"
Mulla meni kanssa eturengas 7000 km jälkeen. Oli jo niin kauhea ajettava, ettei uskaltanut ajaa vaikka pintaa olikin vähän. Nyt on Metzlerit alla ja ajettu 5000 km ilman näkyvää kulumista. Vaikuttaa, että ensiasennusgummi on liian pehmeä näin painavalle pyörälle. Ja kyllä jammu on minusta aika herkkä etupäästään muutenkin. Kyllä nuo tärinät taitaa myös renkaan päälle käydä.
Takuuseen on omaan tulossa nyt uudet iskarin putket eteen. Katsotaan loppuuko värinät. - nimimerkki pakolline
FJR 1300 kirjoitti:
Pyöräni ollessa melko uusi kuului etujarruista aina pieni, mutta selvästi kuuluva kolahdus, kun aloitti jarrutuksen. Tutkin äänilähdettä ja "viaksi" paljastui "uiva" jarrulevy, eli jarrutusosa pääsi hieman liikkumaan ja siten aina jarrutuksen alussa se haki paikkansa äänekkäästi kolahtaen, eli otti ns. löysät pois. Nyt kun pyörällä on jo vähän ajettu (n. 20 tkm), ei ääntä ole kuulunut pitkään aikaan. On ilmeisesti mennyt sen verran likaa kiinnityssaumojen väliin, ettei levy pääse kovin herkästi enää liikkumaan. Uskoisin uudehkon pyörän jarrulevyjen pitävän pientä ääntä mukulakivetyksellä ajettaessa juuri edellä mainitusta syystä. Minusta harmiton "vika"/ominaisuus.
FJR tosiaan kuluttaa eturengasta samaan tahtiin takarenkaan kanssa, eli molemmat menevät vaihtoon kutakuinkin yhtä aikaa. Ymmärtääkseni ilmiö johtuu pyörän melko korkeasta painosta sekä, ainakin itselläni, kasvaneesta kaarrenopeudesta, minkä pyörän hyvät ajo-ominaisuudet mahdollistavat.
Vanhemmuuttaan eturengas kuluu "aalloille", mikä aiheuttaa ohjaustangossa tutinaa, kun kädet irrottaa "ratista", mutta ilmiö rauhoittuu heti kun ottaa taas sarvista kiinni. Uuden renkaan kanssa ei vastaavaa ole ilmennyt. Varsinaista tärinää on kyllä hieman havaittavissa tietyllä kierrosalueella, mutta ei ainakaan minun pyörissäni (nyt vm. 2006 ja edellinen vm. 2001) värinä ole ollut häiritsevää. Olen tietysti aikoinaan (ajanut eri merkkisillä pyörillä vuodesta -90) ajanut sellaisillakin pyörillä, joissa tärinöitä ja värinöitä on ollut, joten en ehkä pidä tämän pyörän tärinöitä minään.
Muuten, ajaako joku moottoripyörällä maantieajoa ilman korvatulppia?"Muuten, ajaako joku moottoripyörällä maantieajoa ilman korvatulppia? "
Kyllä ajan ilman korvatulppia ja ilman ongelmia. Vakiopleksillä se ei onnistu mutta kun vaihtaa ns. touring-pleksin (mra vario screen, 2-osainen), niin tulpat voi heittää roskiin. Tuollainen pleksi kustantaa jotain 170-200 e riippuen mistä hankkii.
'05 FJR:ään olen ollut erittäin tyytyväinen, ei mitään vikoja tai värinöitä, vain huollot ja renkaanvaihdot ajallaan ja matka jatkuu ;) - -Zyke-
Mulla vähän sama ongelmaa. Etupää alko täriseen ja rengasmelu kasvo, ku vaihdoin Pilot Road 2 setin alle. Takarengas jo vaihdettiin takuuseen pintaheiton vuoksi. Täytyy tuo eturegas myös katsoa kun ei häipynyt tärinä kokonaan. Oli aoka ikävä Norjan reissu, ku ei meinannu hampaat pysyä suussa :/
-Zyke-
- faijeri
Jos ohjaustanko täristää tietyillä nopeuksilla, niin kyseessä on ominaisuus. Mulla on ollut noita kolme kappaletta, kaikki ostettu uusina. -02 , -04 ja -06.Kaksi ekaa täristi 110km/h:n kieppeillä, tuorein sekä 80km/h:n, että 120 km/h:n kieppeillä. Pyörässä on iso suunnittelumoka, kun tasapainoakseli ei ole säädettävissä.
- cbfjr..
en yamahalle anna vaikka itse ajelen CB1300F/80 Haluan hiukka kehua mutta en ymmärrä miten on hondan insenjöörit saaneet tehtyä moottorin joka käy kuin sukkasillaan ei minkäänlaista mekaanista ääntä ja lisäksi tärinöitä ei ajossa juuri lainkaan, mutta seuraava pyörä on silti YAMAHA FJR syystä että siinä on keppiveto ja hyvät katteet ei kastu niin herkkään!
- cbbrjf
vuosimalli väärä siis 2008 eikä 1980!!
- honttaa.
cbbrjf kirjoitti:
vuosimalli väärä siis 2008 eikä 1980!!
juu ei 1980 vaan 2008 sorry..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384