Yli 30v. AUS-reissajat!

Dingooo

Mitä kautta lensit? Mistä hankit liput? Kauan olit reissussa? Pätkäviisumit vai kerralla vuosi? Missä paikoissa kävit? Teitkö töitä? Budjetti? Tärkeimmät asiat mitä tulija ei tiedä/ymmärrä/pitää ottaa huomioon? Kerro kaikki koska itse mietin lähtöä :)

2

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Down Under

      Eräs 10 viikon pallon kierto ja lomamatka tapahtui seuraavasti:
      Hki
      lento
      NYC
      lento
      LA
      autoillen west coast
      SFO
      lento
      Honolulu
      lento
      Sydney
      lento
      Alice Springs/Yulara
      lento
      Cairns
      autoillen
      Sydney
      autoillen
      Melbourne
      autoillen
      Adelaide
      autoillen
      Melbourne
      lento
      Hobart
      autoillen Tassie
      Hobart
      lento
      Sydney
      lento
      Darwin
      lento
      Singapore
      lento
      Helsinki

      Koko roska (yli 30 h/motellia ja 11 eri lentoa) itse hoidettuna kahdelta hengeltä 90-luvulla 58000 markkaa.
      Välit Hki - Sydney ja Darwin - Hki olivat samaa edestakaista Aussie-lentoa.

      Tärkein asia oli, että aina paperit olivat hyvässä järjestyksessä.
      Ekäpä juuri siksi ainoa takapakki koko matkan aikana oli, että yksi oluttölkki unohtui Bowenin motellin jääkaappiin.

      Lisäksi on ollut muitakin reissuja, mutta tuossa on eniten säästöä tuonut - ja vaivaa vaatinut.

    • juxu2 ät tämädomain

      RTW lipulla menin, muuten maksaa liput kohtuuttomasti, kannattaa katella muuta maailmaa vähän samalla

      itse olin yhteensä joku 6 viikkoa ausseissa ja se oli aivan liian vähän, se 3 kuukautta olis minimi ja kovin vähän sekin.

      Tasmania oli kiva, kiersin ympäriinsä. Kaunista, vuoristoista melkein kotoisaa. suht edullista
      Sydney on ihan jees muutama päivä katella, kalliimpaa
      Auton vuokraus tai juna varmaan kulkuvaihtoehdot, mulla oli auto (hertz autoliiton koodeilla)
      Etelärannikkoa autolla katellen kivoja paikkoja ja vähän metsäpaloja
      karkuun tuli kiire aina välillä, mutta siis todella nätit ja hienot paikat
      Canberrassa kannatti poiketa, historiaa selvis jonkunverran siellä museossa
      siinä lähellä oli deep space station, sielläkin kävin
      siitä etelään oli aika monipuoliset näkymät, oli alppi tyyppistä vuoristoa,
      sademetsää, biitsiä. Mutta tosiaan tulipalojen takia voi tulla kiire alta pois.
      Melbourneen ei autolla päässyt (palot) mutta jatkoin matkaa Adelaiden ja se oli kanssa
      jees kaupunki, junafanille hyvä mesta toi kuten bendigon kultakaupukinkin kaivoksineen
      siitä sitten ylös cooper pedyyn, kiva opaalikaivoskaupunki maan alle
      kaivettu suurelta osin. siitä aika ajomatka alice springsiin, jossa kanssa jonkunverran
      nähtävää ja tietysti sitten kattomaan Ulurua, mikä on kyllä tosiaan näkemisen arvoinen
      mesta. perhanan kallista vaan. yht. 6300 km. No sieltä lentelin eteenpäin.
      (ajoissa varattu lento sydney, oli 100 meikärahaa)

      En tehnyt duunia, rahat oli säästettynä. Ite netistä haettu 3 kk viisumi jota voi käyttää
      monta kertaa jos esim. käy välillä vaikka uudessa-seilannissa. (Yli 30 v ei taida saada W&H viisumia)
      kannattaa olla tarkkana kamojen kanssa, ei puuta, ei ruokaa, ei teräaseita, etenkään ei
      likasia monoja, mun vaelluskengät ne pesi mutta ei tykkää semmossesta

      Liikenne sujuvaa mun mielestä (vasen puoli...). Hintataso hieman halvempi kun kotimaassa (2009)
      Autolla navigaattorista oli paljon hyötyä. Reilua porukkaa, hyvä meininki.
      Sisämaan autiomaa-alueella on sikana kärpäsiä, semmonen kahjo verkkohuppu on must.
      Kansallispuistot on mielestäni hienoja, mutta usein on pieni maksu. Käärmeitä kannattaa varoa,
      suuri osa niistä on laaki-ja-vainaa tyyppisiä, itekkin tapasin yhden death-adderin ja kiire tuli.

      Niin joo, yöt tuli oltua kaikenmoisissa motelleissa hinta/laatutasoltaan aika hyvä ketju oli
      budgetmotel ketju. Ketjun vihko->osoite->navigaattori-> helppo meno
      navi auttoi muutenkin tosi paljon kivojen mestojen löytämisessä, tietysti olis hyvä suunnitella....

      Paikallinen prepaid simmi ladattuna ja voi kännkyällä varata ja kysellä paikkoja. Paljon aurinkorasvaa
      nahka palaa alta aikayksikön. Iso vesikanisteri aina mukana...

      Miniläppäri hyvä olla mukana, aina jostain langaton nettikin löytyy, sitten voi soitella vaikka
      skypellä, meilata ja tutkia asioita netistä :)

      Kannattaa kattoa vuodenaika kun menee, vuodenajat siellä on päinvastoin kun kotisuomessa...

      Kelan sivuilta näkyy että nyt on sairaanhoitosopimus aussien kanssa on voimassa, suosittelen kumminkin vakuutusta...

      huh siinä jotain vinkkiä kuukauden autovuokra oli silloin about500 meikärahaa, nyt on aika paljon
      kalliimpaa mennä kun euron arvo on sukeltanut. pallontallaajissa on ainaskin lisää tarinaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1416
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1042
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      757
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      652
    Aihe