MIELENILMAUS ISRAELIN HALLINTOA VASTAAN

yhdenvertaisuus

Israelin siionistinen hallinto koettaa vähin erin hävittää arabit, jotka ovat asuttaneet maata lähes 1400 vuotta. Palestiinalaiset elävät köyhillä pakolaisleireillä vailla ihmisoikeuksia, suljettuina Gazan ja länsirannan häkkiin. Tekojaan Israel ei voi oikeuttaa uskonnon tai politiikan varjolla. Tule kanssamme kertomaan se Tampereelle 3.7. klo 13.30.

Kulkueen järjestää joukko Israelia vastustavia yhdistyksiä ja yksityishenkilöitä.
______________________________________________________________________

Sytykkeen mielenosoitukselle antoi saarreettuun Gazaan matkalla olleiden avustusaattuiden kohtelu Israelin asevoimien taholta. Kyse ei kuitenkaan ole vain tästä tapauksesta. Israelin historia ei suinkaan ole osoitus ihmisen kyvystä nousta kokemiensa vääryyksien yläpuolelle, vaan siitä kuinka riisto, sorto ja häikäilemättömyys omien etujen ajamisessa saattavat saada mitä julmimpia muotoja.

Mielenosoitus on solidaarisuusmielenosoitus palestiinalaisten puolesta ja yhdenvertaisuuden puolesta koko alueella. Täten se on mielenosoi-tus Israelin valtioterrorismia vastaan, siirtokuntia vastaan, ekspansionismia vastaan sekä Suomen ja Israelin välisiä asekauppoja vastaan.

Yhdenvertaisuus on joillekin uskoville vieras käsite. Niinpä Israelin ystävät oikeuttavat Israelin tekoja vedoten rasistisesti sävyttyneeseen ajatukseen sellaisesta valitusta kansasta, jolle kaikki keinot omaneduntavoitteluun ovat oikeutettuja. Ortodoksijuutalaisille ajatus kansansa ylivertaisuudesta ei myöskään ole vieras, uskonnolla legitimoidaan suvaitsematonta Lähi-idän niukkojen resurssien hallintaan pyrkivää poli-tiikkaa. Israelin ja Yhdysvaltojen voimakkaat kytkökset tekevät tällaisesta asetelmasta vaarallisen Lähi-idän kansojen itsemäärämisoikeudelle ja ihmisoikeuksien kunnioittamiselle. Tällainen epäpuhdas kumppanuus on osa riistoa, alistamista ja jaottelua tukevia rakenteita kansainväli-sessä järjestelmässä tehden siitä epävakaamman, epäluotettavamman ja rauhattoman.

Mielenosoituksen tarkoituksena on esittää vastalause solidaarisuuden nimissä. Toiseksi tarkoitus on tiedottaa. Niinpä ennen varsinaisen kulkueen alkua esitetään lyhyitä katsauksia konfliktiin mahdollisimman monesta näkökulmasta.

Kulkureitti:

Kokoontuminen 3.7.2010 Keskustorilla 13.30 alkaen. Sieltä kulkue lähtee etenemään seuraavasti: Kauppakatu, Hämeenpuisto, Puutarhaka-tu, (takaisin Keskustorille)ja siitä Hämeenkadulle, Koskikatu, Kyttälänkatu, Rautatienkatu, Itsenäisyydenkatu, Yliopistonkatu, Tammelantori, jonne mielenosoitus päättyy.

2

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • israelystävä

      Jaa-a. Vai niin.Israelin kannalla olen minä, rukoilen Israelin puolesta ja siunaan sitä. Se ON Jumalan omaisuuskansa ja Raamatussa se on niin säädetty. Tervetuloa lukemaan blogiani sivuilla http://akkapentu.blogspot.fi/

      • fhtyhgfgd

        Tätä kutsutaan ahdasmielisyydeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3079
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2771
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2568
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2558
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2436
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2285
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1703
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1657
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1496
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1362
    Aihe