Matkalle Kolumbiaan.

Chicaaaaaaaaaaaaa

Moikka.

Olisin suunnittelemassa matkaa Kolumbiaan, Bogotaan ensi vuonna.
Ajattelin olla muutaman viikon.
Tarvitseeko viisumia?
Mitkä olisivat halvimmat ja helpoimmat lentoyhteydet?
Ajattelin myös, että jos joku muu olisi Kolumbiaan menossa, haluaisin mielelläni lentomatka seuraa!
(:

Ja muutenkin jos ootte käyneet Kolumbiassa, niin kertokaa ihmeessä kokemuksia! :D

25

4443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • quetia

      muakin kiinnostais, mut vasta ku ikää on enemmä:) keskiamerikan maista puerto rico ja costa rica kiinnostaa paljon ja sit etelä amerikan maista venezuela & kolumbia ihan älyttömästi mut näitten kahen maan turvallisuudestakun en tiedä:/ se vähän pelottaa mutta samalla myös lisää seikkailun halua(liekö isänsä tyttö) ite kans tota mietin et tarviiko viisumia (: ?jos joku kiva tietävä ihminen vois vastata!

      • kolumbiaan...

        Kolumbiaan ei tarvita viisumia. lennoista en tiedä, etsi itse vaikka vertaa.fi. Itse olen Kolumbiaan matkustanut maitse etelästä päin ja liikkunut siellä ominpäin paikasta toiseen ilman mitään varauksia. Maa on mainettaan turvallisempi, minulla ei ole siellä ollut mitään ongelmia. Toki kannattaa pitää järki kädessä. Viidakkoalueet ja osa länsirannikosta ovat kai ne arveluttavimmat alueet sekä idän ja kaakon rajaseudut. karibian rannikko tuntuu ihan turvalliselta. Kolumbian vuoristoalueet ovat maan vaurainta aluetta.


    • suosittu paikka

      Ehdin tuossa juuri ja juuri varata aurinkomatkoilta Kolumbian matkan. Ainoat vapaat lähdöt oli yhdelle (kahdelle ei enää ollenkaan) tammikuun lopussa ja helmikuun alussa.

      Ja nyt on heinäkuu.

    • Bogota201

      Ilman viisumia saat olla maassa 60-90 päivää.

      Helpoin ja lyhin lentoreitti on Hki-Pariisi-Bogota. Tämä on sitten tietysti myös kallein. Jos haluat päästä halvemmalla, kannattaa lentää USA:n kautta (NY, New Jersey, Miami). Siten säästää pari sataa euroa, mutta matka-ajaksi tulee n. vuorokausi.

      Olen ehdottomasti sitä mieltä, että sinun kannattaa käydä muuallakin kuin Bogotássa. Asun itse siellä ja uskoisin, että nähtävää riittäisi maksimissaan viikoksi. Bogotá on hirvittävän saastunut ja harmaa kaupunki. Toki täällä on muutamia hyviä museoita ja vanha kaupunki on kaunis, mutta muutoin ei turistikohteena mitenkään ideaali.

      Ehdottaisin, että lennät Bogotáan, vietät täällä muutaman päivän ja sitten otat lennon rannikolle, esim. Cartagenaan. Maan sisäiset lennot ovat hyvin edullisia (yleensä alle 100e meno-paluu). Näin näkisit maata paljon enemmän ja saisit Kolumbiasta enemmän irti.

      Turvallisuustilanne täällä tosiaan on parantunut huomattavasti. Silti kannattaa kulkea hyvin paljon varovaisemmin kuin Suomessa. Minut on ryöstetty kerran (keskellä päivää, aseellisesti) ja kaikilla kolumbialaisilla ystävilläni on ainakin yksi ryöstökokemus. En halua peloitella, mutta täällä pitää miettiä kulkemisia aika tarkkaan.

      Espanjaa kannattanee opetella muutama sana ennen matkaa, sillä täällä ei kovin yleisesti englantia puhuta.

      Vastailen mielelläni Kolumbia-kysymyksiin, jos sinulla vaan niitä on!

      • Chicaaaaaa

        Mitäs sitten jos menee tuolta usan kautta, niin pitääkö silloin olla viisumia? :/

        ja miten kauan viisumin hankkimisessa kestää, jos sellanen pitäs hankkia?
        O:


      • tipa123
        Chicaaaaaa kirjoitti:

        Mitäs sitten jos menee tuolta usan kautta, niin pitääkö silloin olla viisumia? :/

        ja miten kauan viisumin hankkimisessa kestää, jos sellanen pitäs hankkia?
        O:

        Eihän sitä viisumia tarvitse jos vaan lentoa vaihtaa. Toinen "halpa" tapa lentää voisi olla amsterdamin kautta curacao/abuba ja sieltä bogota/caracas. Ehdottomasti samaa mieltä että jos vaan aikaa riittää niin suuntaa rannikolle cartagenaan, barranquillaan tai santa martaan. Tunnelma hieman karibialaisempaa ja jokaisessa kauniita siirtomaa aikaisia rakennuksia. Myös cucuta venezuelan rajalla on hieno, kolumbian mittakaavassa pieni kaupunki, josta pääsee helposti myös venezuelan puolelle. Rajalla on hiljattain lisätty "turvatoimia", mutta mitään muodollisuuksia ei rajalla ole.


      • SantiBo

        Hei Bogota201,
        oli kiva lukea kokemuksistasi Bogotassa. Siellä ei ilmeisesti kovin monia suomalaisia ole, joten suomalaista näkökulmaakin bogotalaiseen elämään on vähän tarjolla - ainakin Kolumbian ulkopuolella.

        Olen asunut jo reilun vuoden Chilessä, josta olisi tarkoitus mitä todennäköisimmin muuttaa Bogotaan ensi vuonna. Kolumbiaan muutossa minua kuitenkin huolettavat lähinnä turvallisuusseikat, sillä vaaleana suomalaisena saan roimasti huomiota jopa Etelä-Amerikan eurooppalaisimmaksi maaksi sekä erittäin turvalliseksi tituleeratussa Chilessä.

        Voisitko kertoa lisää omista kokemuksistasi Bogotassa? Olisin kiinnostunut tietämään, mitkä ovat Bogotan turvallisimmat asuinalueet? Onko niillä alueilla palvelut lähellä? Voiko siellä "paremmilla" alueilla liikkua yksin jalkaisin valoisan aikaan, vai onko sekin täysin turvatonta? Oletko itse siellä töissä, opiskelijana vai jossain muissa hommissa? Voisitko suositella joitakin linkkejä, mistä voisi löytyä lisää käytännön elämää helpottavia vinkkejä? Olisi kiva tietää eurooppalaisista firmoista, kouluista tai muista, joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin.

        Kiitos avustasi, se auttaa minua paljon!
        Yst. terv. SantiBo


      • Bogota201
        SantiBo kirjoitti:

        Hei Bogota201,
        oli kiva lukea kokemuksistasi Bogotassa. Siellä ei ilmeisesti kovin monia suomalaisia ole, joten suomalaista näkökulmaakin bogotalaiseen elämään on vähän tarjolla - ainakin Kolumbian ulkopuolella.

        Olen asunut jo reilun vuoden Chilessä, josta olisi tarkoitus mitä todennäköisimmin muuttaa Bogotaan ensi vuonna. Kolumbiaan muutossa minua kuitenkin huolettavat lähinnä turvallisuusseikat, sillä vaaleana suomalaisena saan roimasti huomiota jopa Etelä-Amerikan eurooppalaisimmaksi maaksi sekä erittäin turvalliseksi tituleeratussa Chilessä.

        Voisitko kertoa lisää omista kokemuksistasi Bogotassa? Olisin kiinnostunut tietämään, mitkä ovat Bogotan turvallisimmat asuinalueet? Onko niillä alueilla palvelut lähellä? Voiko siellä "paremmilla" alueilla liikkua yksin jalkaisin valoisan aikaan, vai onko sekin täysin turvatonta? Oletko itse siellä töissä, opiskelijana vai jossain muissa hommissa? Voisitko suositella joitakin linkkejä, mistä voisi löytyä lisää käytännön elämää helpottavia vinkkejä? Olisi kiva tietää eurooppalaisista firmoista, kouluista tai muista, joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin.

        Kiitos avustasi, se auttaa minua paljon!
        Yst. terv. SantiBo

        Hei SantiBo!

        Mielelläni annan sinulle vinkkejä Bogotasta. Laitatko sähköpostia osoitteeseen [email protected], niin kirjoittelen sitä kautta!


      • kolumbiaan 2.12
        Bogota201 kirjoitti:

        Hei SantiBo!

        Mielelläni annan sinulle vinkkejä Bogotasta. Laitatko sähköpostia osoitteeseen [email protected], niin kirjoittelen sitä kautta!

        Olemme avomieheni kanssa lähdössä Aurinkomatkan kanssa Cartagenaan ja Isla de Barulle 2.12. Haluaisimme käydä Bogotassa omatoimimatkalla Cartagenasta käsin. Kannattaako retki tehdä lentäen vai bussilla (päivävuorolla)? Missä meidän kannattaisi käydä Bogotassa, kun aikaa on pari päivää?
        yt.jaana


      • Original Roope

        Minulla suunnitelmissa kanssa käydä Kolombiassa. Sehän on Latinalaisessa Amerikassa. Olen ajatellut tuota kieliasiaa. Eivät varmasti puhu siellä amerikanengalantia, mitä puhutaan USAssa. Pitää siis opiskella ensin latinaa, sitähän ne siellä puhuvat.


    • fffffffffffffffffff

      Haluaisin myös itse Kolumbiaan, voisi olla ainakin viikon. Kierellä Pääkaupungissa
      ja nähdä millainen paikka Kolumbia on maana

    • lentolasit

      LUFTHANSALLA! Tarjoaa erinomaiset palvelut halpaan hintaan. Helsingistä Bogotaan pitäisi päästä alle 500 eurolla...

      • dataviikot

        en kyllä löytäny niin halvalla lähemmäs 900e


      • Velkka
        dataviikot kirjoitti:

        en kyllä löytäny niin halvalla lähemmäs 900e

        Tilasin just 4 lentoa Costa Ricaan Bogotan kautta, Hki-Frankfurt-Bogota-San Jose, menopaluu á 850 €, ei paha:)


    • yrjobengs

      Vain ensi tiistaihin saakka vielä on Lufthansalla esim. noin. 27.2.11....-27.3.11, tai lyhyemmillekin ajoille nyt
      (www.lufthansa.com) tarjous 449 eur / h menopaluu kokonaiskustannuksena todella edullinen. Ehkä olemme itsekin lähdössä noin tuohon aikaan.
      Ei muuten olisi tullut mieleenkään Kolumbiaan, mutta kun lähes ilmaista matkaa tyrkyttävät....

      • Kannes123

        MOi Aapi75. MIten meni Kolumbian reissu? Itselläni olisi kiinnostusta lähteä syksyllä sinne kaupunkilomalle. Onko kaupungisa shoppailtavaa ja nähtävää viikoksi? Mikä siellä on muuten meininki, onko hyviä & edullisia rafloja ja baareja? Entä turvallisuus?


    • la chica de finlandi

      Hola,

      Missä kaupungeissa kävit Bogotan ja Medellin lisäksi? Itsellä myös suunnitteilla noin kuukauden reissu Kolumbiaan. Cartagena on nähty ja tammikuussa mennään Cartagena-Santa Martaan. Upea maa jossa katseltavaa ja koettavaa on paljon.

    • la chica de finlandi

      Hei,
      Oliko sulla läppäri mukana vai käytitkö puhelimen nettiä tai nettikahvilaa kun varasit lentoja?
      Me lennettiin viimeksi Copa Airlinesillä. Oli hyvät koneet ja lennot ajallaan.

    • Timppa_35

      Mistä saa lentolippuja cartagenaan niin edullisesti?
      Itse yritin äsken varata niin maksoi 300 eur menopaluu bogotasta ens syksylle!

      Maksoin muuten HEL-Bogota-HEL lipusta 250 euroa!! Tänään lufthansalla.

    • Reppuseläss

      Hei

      Onkos tuolla Kolumbiassa ja vaikka Bogotasta lähdettäessä jottaan reppureissarien tollasta rantakohdetta tai muuta mestaa missä olis reppureissareiden tyylsitä touhua.. Siis halpaa majoitusta ja noin..

    • Nin12

      Moi!

      Pari reilua parikymppistä miestä ja yksi nainen lähdössä Kolumbiaan. Lento on Bogotaan, sama 250 euron huipputarjous niin kuin ylempänäkin kirjoittaneella.

      Olimme suunnitelleet, että Bogotasta lentäisimme Leticiaan sademetsäilemään ja sieltä lento Cartagenaan jossa olisimme loppuloman palaten bussilla maisemia katsellen Bogotaan esim. päivää ennen lennon lähtöä. Onko jotain käytännön ongelmia tämän suunnitelman kanssa?

      Eniten kiinnostaisi, että mitä aktiviteettia/nähtävää tuolla sademetsäalueella on, jotta tietää kauanko siellä viipyisi. Majoitussuositukset Letician lähistöltä olisivat myös tervetulleita, tarkoitus olisi pienellä budjetilla mennä.

      Tottakai kaikki muutkin vinkit otetaan vastaan, kerro ihmeessä mikä itsesi mielestä on must kokea Kolumbiassa. Aikaa on valitettavasti vain 11 päivää, 23.10.2011 eteenpäin. En ole aiemmin ollut sadekautena missään, joten kiinnostaisi, että miten se vaikuttaa päivärytmiin ja onko se sitten pelkkää sadetta koko reissu? Kuulostipa varmasti tyhmältä. =) Vielä yksi kysymys, eli onko mitään kontakteja, joilla saisi jonkun paikallisen näyttämään paikkoja, luin että esim. yliopisto-opiskelijat tällaista harrastaisivat tuolla?

      Jos olet liikkeellä samaan aikaan niin ole toki yhteydessä, varsinkin jos edellä mainitut aktiviteetit kiinnostavat. :)

    • quindiolindo

      Armenia, Quindio - Andien keskella sijaitseva Colombian kahvituotannon keskus, ehdottomasti yksi kauneimmista alueista koko Colombiassa. Jo lentokentan nimikin, "Eden" , kuvaa kauneutta...ette ole koskaan nahneet niin montaa eri vihrean savya paallekkain...viehattavia kahviplantaaseja ja farmitaloja joita nyt voi vuokrata paivittain, viikottain...."paisat", alueen asukkaat ovat ehdottomasti kaikkein ystavallisinta ja vieraanvaraisinta joukkoa koko Colombiassa...lento ennen Bogotan kautta vaihdolla, nykyaan on USA'sta, Ft Lauderdale'ista Spirit Air lento suoraan Armeniaan, 3 tuntia nonstop.
      http://www.virtualtourist.com/travel/South_America/Colombia/Departamento_del_Quindio/TravelGuide-Departamento_del_Quindio.html

    • mixu__

      Samalla halvalla luffen hinnalla menossa käväseen kolumbiassa... tosin ihan vaan muutamaks päiväks ku seuraava reissu pukkaa sit jo päälle :)

      Copalla (AeroRepublica), Aviancalla sekä Airesilla on lentoja Bogotasta Cartagenaan ja maksaa n. 115-150 egee yhtiöstä riippuen. ( tosin vaikuttaa tohon hintaan aikakin )

    • viejoPedorro

      Itse tuli käytyä reilu vuosi sitten matkalla ja tekisi kyllä mieli mennä uudelleen. Olisi mukava kuulla onko kukaan foorumilta käynyt San Andreksella ja jos on, niin millainen paikka on kyseessä. Blogiin kirjoitin perusvinkit Kolumbiaan matkustavalle, jos on matkaa mielessä. https://www.ulkomailla.fi/blogi/perusvinkit-kolumbian-matkalle/

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe