Ongelma Finale-nuotinnusohjelmassa

dagego

Jos joku osaisi auttaa niin... Kiittäisin, kun netin välityksellä ei oikein muuta voi.
Eli kun avaan Finalella jonkun MIDI-tiedoston, se läjähtää ruutuun aina c-duurissa. Minulla on esimerkiksi f-mollissa oleva kappale, joka pitäisi saada e-molliin. Kun sitten ohjelma ajattelee sen olevan c-duurissa niin voi kerrassaan sitä tilapäisten ylennys- ja alennusmerkkien määrää!
Eli jos haluan kappaleen e-molliin niin minun pitää säätää se b-molliin. Nuotit ovat nyt oikeissa kohtaa viivastoa, mutta edelleen nuottikuva vilisee ristiä ja beetä.
Voiko ennen kappaleen avaamista säätää jostain sen, mitä kiinteitä etumerkkejä nuottiin tulee? Vai miten tämän ongelman voisi ratkaista?

3

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskaan käyttänyt, mutta muita nuotinnossoftia senkin edestä ja väitän, että kyllä sieltä löytyy (tottakai) työkalu, jolla sävellaji voidaan muuttaa missä tahansa kohtaa nuottia.

• dagego

Niin, tuntuu järkevältä että sellainen siellä olisi... En kuitenkaan mistään ole löytänyt, en vaikka olen tunteja hakenut ja tutkinut ohjekirjoja. Eli vastauksista kiitän edelleen :)

• dagego
        dagego kirjoitti:

Niin, tuntuu järkevältä että sellainen siellä olisi... En kuitenkaan mistään ole löytänyt, en vaikka olen tunteja hakenut ja tutkinut ohjekirjoja. Eli vastauksista kiitän edelleen :)

Tai sitten käsitit väärin? KEY SIGNATURE TOOLIN olen kyllä löytänyt jo kauan aikaa sitten, mutta ongelma on juurikin se, että ohjelma olettaa minkä tahansa kappaleen olevan automaattisesti c-duurissa ja lätkäisee sitten sen mukaan tilapäisiä merkkejä joka paikkaan.
        Eli esimerkiksi kun fis-mollissa (eka viestissäni virhe) olevan kappaleen transponoi e-molliin niin se onkin yhtäkkiä b-mollissa - luuleehan ohjelma että fis on c ja siirtää sitä kaksi sävelaskelta ylöspäin -> päädytään beehen. Huhhh :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe