Vaasaan muutto

hansoo

Elikkäs oon ajatellu muuttavani vaasaan tuos viimeistään syksyllä koulun takii. Asun tällä hetkellä kokkolas¨ja mua häiritsee iha sikana nää kauheet puheet mitä täällä puhutaan vaasasta. Siis onko todellakin niin että teen virheen jos muutan? Oon ehkä luonteeltani viel hiukan ujo ja jos todella ihmiset on jotenki töykeit ja semmosii ni miten himputis täs sit tutustutaan kehenkää... Vielä ku ihan yksin lähen muuttaa ni tuntuu aika karmeelt että saakohan sielä uusii tuttavuksii joiden kans voi viettää aikaa ettei nyt iha erakkona tarvii siel jossai kerrostaloyksiös nyhjöttää :D

8

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkm

vaasalaiset ovat sairaita.

• Sama se

.. on muuallakin. Vai miks niilläkin on sairaalat muuallakin ?

• xyzyy

Ei varmaankaan tarvitse. Vaasaan tulee syksyllä monia muitakin opiskelijoita ja väkisinkin koulun kautta tutustuu uusiin ihmisiin.

• ex opiskelija...,

Kyllä Vaasa on huomattavasti kauniimpi ja viihtyisämpi ja sivistyneempi kaupunki kuin Kokkola. Itse en miettisi hetkeäkään kummassa mieluummin asuisin.

Negatiiviset puheet Vaasasta johtuu lähinnä sen "ruotsinkielisen kaupungin" maineesta. Vaasassa kyllä pärjää ihan hyvin suomenkielellä, vaikka Vaasassa kieltämättä paljon ruotsia puhutaankin. Toisaalta ei se Kokkolassakaan mitättömässä roolissa ole.

Itse en ainakaan kokenut mitään ongelmia tutustua uusiin ihmisiin Vaasassa. Opiskelun lomassa tämä tuli kuin luonnostaan, vaikka en itsekään mikään sosiaalisin tapaus ole.

Huonona puolena voisi sanoa, että Vaasasta on huonot kulkuyhteydet varsinkin pohjoiseen. Tampereelle ja Seinäjoelle pääsee ihan kätevästi junalla, mutta jos haluat mennä esimerkiksi Ouluun niin joudut mennä Seinäjoen kautta, eli ensin etelään päin. Myös linja-autot Kokkolaan kulkevat lähes poikkeuksetta Pietarsaaren kautta, joka lisää matkan kestoa noin tunnilla. Eli autottomalle ja Suomessa matkustelevalle ihmiselle Vaasa on aika hankala paikka.

• Paljasjalkainen

Enpä kyllä oikeesti ymmärrä miksi Vaasaa haukutaan ihan karmeaksi paikaksi. Onhan tämä melko pieni kaupunki mutta ihan tavallisia ihmisiä me täällä ollaan, ei olla töykeitä sen enempää kuin muuallakaan. No ehkä hiljaisia verrattuna savolaisiin, mutta ei se ole mikään vika. Ja tämä on kuitenkin melko kansainvälinen kaupunki johon opiskelijoita tulee paitsi ympäri Suomen niin myös ympäri maailman, ja ihan hyvin näyttävät sulautuvan joukkoon. Ja mitä tulee kielipolitiikkaan, niin itse täysin suomenkielisenä en ole ainakaan ikinä joutunut tilanteeseen jossa olisi pitänyt ruotsia osata enkä käsitä miksi muista tuntuu siltä, että täällä sitä ruotsia on pakko osata. :D Höpöhöpö ja huhupuheita, sanon minä. Täällä kaikissa kaupoissa, virastoissa ja instansseissa puhutaan kyllä suomea ja palvelua saa omalla äidinkielellään.

Joten rohkeasti Vaasaan vaan, tervetuloa!

• Se on totta, että Vaasalaiset on aivan liian sisäsiittosta sakkia. Ite olen asunut Vaasassa vasta vuodesta 1999 ja rehellisesti voin sanoa, ettei minulla ole yhtään ystävää täällä. En yhtään valehtele myöskään sitä, ettenkö olisi yrittänyt saada ystäviä. Olen pyytänyt kylään, baariin jne. Aina nämä kerrat jää yhteen kertaan. Että ihan turha kenenkään puhua, etteikö Vaasalaiset olisi sulkeutuneita omiin porukoihinsa. Muualla asuessani, en tälläiseen lapselliseen käyttäytymiseen ole törmännyt. Paras esimerkki voisi olla eräs työtoveri, jolla on pukukaappi kaappini vieressä...ei ole koskaan sanonut mitään. Ja vielä parempi, että taluttaa koiraansa melkein päivittäin talomme ohitse ja katsoo toiseen suuntaan aina, vaikka seisoisin metrin päässä hänestä...ei vittu mitä sakkia. No on mulla vaimo ja lapset, et niiden kanssa viihdyn kyllä, enkä kavereita enään kaipaile!

• 35

En kyllä pysty allekirjottamaan sun väitettäs. Ehkä se sun työkaveri on joku ujo tai ei raukka osaa suomea. Mulla ei oo ikinä ollut ongelmaa tutustua uusiin ihmisiin Vaasassa tai muualla Suomessa.

• Ei paljasjalkainen

Olen asunut usealla paikkakunnalla Suomessa ja ulkomailla ja kuusi vuotta Vaasassa. Kyllä minä pidän vaasalaisia lähinnä narsisteina, jotka ovat kiinnostuneita vain itsestään. Heillä ei ole tarvetta sosiaalisiina kontakteihin. Kesät asuvat mökeillä eikä näin ollen ole tottuneita kaupunkielämään. En suosittele Vaasaa. En kyllä tiedä mitä muuta kaupunkia Suomessa suosittelisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      43
      3054
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1897
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1870
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      75
      1571
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1474
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1358
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      25
      1300
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1289
    9. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      104
      1086
    10. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      1078
    Aihe