Rio

matkaaja

Brasiliassahan on sesonki aika joskus tammi-helmikuun aikana, joten miten meno eroaa syksyllä? Hinnat on tietenki halvemmat ja ilmat huonommat, mutta onko muita eroja? Miten ne ilmat muuten on syys-lokakuun paikkeilla? Paistaako aurinko vai onko vai sateita ja pilvistä? Miten nämä ebookersin kautta varatut hostellit, onko kellään ollu ongelmia varausten kanssa paikanpäällä? Entä kannattaako ottaa halvinta hostellia vai onko parempi maksaa hieman enemmän? Onko majoitukset turvallisia? Kestääkö tavaroita jättää huoneeseen vartioimatta? Miten illalla/yöllä on turvallista liikkua kun ehdotetaan taksilla kulkemista? Onko siellä sitten tyhjät ja pimeät kadut vai miten voi olla mahdollista tulla puukolla uhaten varastetuksi ihmislaumassa??? Onko siellä niin turvatonta kun jotku antaa käsittää? Eiköhän siinä ole vähäksi aikaa kysymyksiä? :)

2

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

      kyllä riski tulla ryöstetyksi on tietenkin kaikkialla suurissa paikoissa, eteläameriikkalainen moraali on vaan toisenlainen, et se mikä on omaa voi olla myös toisen . kaverini just lähetti sähköpostia argentiinan puolelta, rajalla tais silloin olla et uudet lenkkarit vietiin just vierestä, rannalla eikä huomannut mitään ei muuta kuin lainaamaan kenkiä, ja kauppaan uusia ostamaan. setäni siellä asunut 40 v sanoi et antaa ihan suosiolla vaan jos yritetään ryöstää . turha sitä on kuitenkaan liikaa pelätä oma järjen käyttö, on sallittua. kuin ei mene yöllä eikä myöhään illalla pimeisiin `paikkoihin`.

    • hyvin meni

      Omasta käyttäytymisestä on paljon kiinni. Rannalla voi joutua ryöstetyksi keskellä päivää ja ihmisjoukkoa, jos on kameran ym. tavaran kanssa liikkeellä. Missä vaan pääsee eroon kamoistaan jos on hienot korut ja kellot, levittelee rahojaan ja on humalassa.

      Itse olen kulkenut riossa jopa yöllä paikallisilla busseilla ja epämääräisemmilläkin alueilla. Varovainen pitää olla, mutta kyllä siellä uskaltaa elää, paikallisetkin tekevät niin :) Älä kanna mitään arvokasta mukana, pidä vain vähän rahaa taskussa/laukussa (pikkurahaa bussiin ja juomiin tms.) ja varmuudeksi taksiraha ja avaimet piilotettuna vaatteisiin. Jos joku ryöstää älä pistä vastaan, olet menettämässä muutaman euron ja ryöstäjällä voi olla puukko tai ase.

      Eli kun vähän käyttää maalaisjärkeä reissu menee todennäköisesti niin ettet mitään uhkaavaa kohtaakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe