Tarvitseeko kaason antaa häälahjaa?

Kaaso kesä 2010

Siinähän se kysymys jo tulikin. Eli Kaason työpanoshan häiden eteen on valtava. Riittääkö se häälahjaksi vai odotetaanko myös kaasolta lahjaa? Opiskelijana oman ajan antaminen on helpompaa kuin rahallisen lahjan.

8

5128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsian syssymmällä

      Ensinnäkin, jos morsian vaatii kaasolta valtavaa työpanosta niin silloin ollaan minusta jo ihan kuutamolla. Mistä se johtuu, että morsiamet pitävät kaasoa ilmaisena työvoimana? Ja ei, kaason ei minun mielestäni TODELLAKAAN tarvitse antaa häälahjaa, teki hän sitten häiden eteen paljon tai vähän.

    • Itse en menisi

      Kyllä minä kaasona veisin lahjan parille, ehkä juuri siksi että olen häissä vieraana EN ilmaistyövoimana. Vaikka toki kaason tehtäviin kuuluukin tekemistä hääpäivänä. Tämä on vähän sama asia, kun jotkut miettivät pitääkö kaasolle ja BM:lle lähettää kutsut. Toki tuosta voi vetää johtopäätökset: saat kutsun=olet vieras=viet lahjan tai et saa kutsua=olet töissä=et vie lahjaa.

      Mutta muista kuitenkin että ne parhaat lahjat ei maksa mitään. Ajatuksella tehty lahja ei välttämättä maksa sinulle senttiäkään, aikaa ja vaivaa jonkin verran. Mielikuvitusta vaan kehiin!

      • morsian syssymmällä

        No tietenkin lähetetään kutsut sekä kaasolle että bestmanille, en ole tällaisesta kuullutkaan ettei lähetettäisi. Mutta on selvää, että kaaso auttaa vähän ainakin hääpäivänä ja minä ainakin aion sanoa kaasolleni, että ei varmasti osta sitten mitään lahjaa. Miksei lahjana voi ajatella sitä kaason apua, sehän on juuri sellainen lahja, mikä ei maksa kaasolle senttiäkään.


      • .o..
        morsian syssymmällä kirjoitti:

        No tietenkin lähetetään kutsut sekä kaasolle että bestmanille, en ole tällaisesta kuullutkaan ettei lähetettäisi. Mutta on selvää, että kaaso auttaa vähän ainakin hääpäivänä ja minä ainakin aion sanoa kaasolleni, että ei varmasti osta sitten mitään lahjaa. Miksei lahjana voi ajatella sitä kaason apua, sehän on juuri sellainen lahja, mikä ei maksa kaasolle senttiäkään.

        Todella usein hääpari antaa avustajille (kaaso&bestman) lahjat kiitoksena häissä auttamisesta ja muistoksi häistä. Minusta tuo on paljon parempi kiitollisuuden osoitus, kun pyyntö ettei kaaso tuo lahjaa, niin ollaan "tasoissa". :/

        Kaasous on kunniatehtävä, josta on kohteliasta kiittää muistamalla kaasoa pienellä lahjalla ja toisaalta hääparille on myös kohteliasta tuoda lahja heidän hääpäivänsä kunniaksi. Meillä esimerkiksi avustajien muistamiseen oli varattu hääbudjetista 100e/hlö, mutta ketään ei orjuutettu kuitenkaan, suurin osa liittyi käytännön juttuihin hääpäivänä (mekon nyöritys, avustaminen helman kanssa, vieraiden ohjaaminen, kimpun pitäminen alttarilla, lahjapöydän hoitaminen...) ja mielipiteiden kertomiseen (somistuksesta, viineistä, menusta...).

        Onhan niitä töykimyksiä, jotka tulevat juhliin ilman lahjaa/korttia/mitään ja toisaalta niitä morsiamia, jotka eivät edes kiitosta kaasolleen sano.


      • morsian syssymmällä
        .o.. kirjoitti:

        Todella usein hääpari antaa avustajille (kaaso&bestman) lahjat kiitoksena häissä auttamisesta ja muistoksi häistä. Minusta tuo on paljon parempi kiitollisuuden osoitus, kun pyyntö ettei kaaso tuo lahjaa, niin ollaan "tasoissa". :/

        Kaasous on kunniatehtävä, josta on kohteliasta kiittää muistamalla kaasoa pienellä lahjalla ja toisaalta hääparille on myös kohteliasta tuoda lahja heidän hääpäivänsä kunniaksi. Meillä esimerkiksi avustajien muistamiseen oli varattu hääbudjetista 100e/hlö, mutta ketään ei orjuutettu kuitenkaan, suurin osa liittyi käytännön juttuihin hääpäivänä (mekon nyöritys, avustaminen helman kanssa, vieraiden ohjaaminen, kimpun pitäminen alttarilla, lahjapöydän hoitaminen...) ja mielipiteiden kertomiseen (somistuksesta, viineistä, menusta...).

        Onhan niitä töykimyksiä, jotka tulevat juhliin ilman lahjaa/korttia/mitään ja toisaalta niitä morsiamia, jotka eivät edes kiitosta kaasolleen sano.

        No eihän tässä mistään kaasonlahjoista puhuttukaan! Sehän nyt on itsestäänselvää että kaasoja ja bestmaneja kiitetään lahjalla. Tämän LISÄKSI toivon, ettei kaasoni tuo lahjaa, koska auttaa häissä muuten. Hän järjestää minulle polttarit (toki muiden ystävieni avustuksella) ja auttaa hääpäivänä. Enkä puhunut myöskään mistään "tasoissa" olemisesta.


    • Kaaasonaaa

      Riippuu ihan häistä ja hääparista. Ensimmäisellä kerralla en saanut tuoda lahjaa (morsian kielsi), häneltä en myöskään saanut mitään lahjaa (en kyllä odottanutkaan). Toisella kerralla vein lahjan, mutta myöskin sain lahjan. Niin, ja molemmilla kerroilla sain kyllä kutsun.

    • mä vaan

      Mulla kaaso ei ollu töissä vaan vieraana, samalla perjaatteella oon ittekkin kaasona ollu. Ei olen vieny lahjan. Vaikka toisissa häissä koinkin olevani töissä enkä edes kiitosta saanut. Tosin en tiedä vihittiinkö paria kun en kirkossa ollut kuin alkumarssin. Vietin loput ajasta pihalla morsiusparin lapsen kanssa.

    • kkllo

      En ollut kaaso kaverini häissä, mutta askartelin paljon pöytäkoristeita. Annoin myös hääparille melko arvokkaan lahjan. En todellakaan odottanut mitään lahjaa itselleni. Mutta ihmettelen, kun en saanut hääparilta hääkuvaa itselleni. Olen aina ajatellut, että kaikille vieraille lähetetään kiitoskortit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe