Juttu kertoo totuuden sauvakävelystä ja se on kirjoitettu savonkielellä koska
vain savolainen voi olla niin kiero että pystyy selvittämään kyseisen petoksen.
Alustus: Tapahtui viime talvena kovien pakkasten aikaan.
Kuulin ulkoa hirvittävän parkaisun kun kurkistin ikkunasta ulos huomasin ketun
ajaneen kissan puuhun ,jossa se kiljui apua. Nappasin etteisen seinältä haulikon
pujotin kumiterät nävystimmiin ja aloin lykkiä ketun perrään. Peltoaukealla
sain kettuun näköyhteyvven, aloin kylyvää hauleja ilimaan ketulle kyytipojaksi,
mutta ei ylettyneet haulit ja kettu meni menojaan.
Takaisin kääntyessäni huomasin että kiireen hotakassa sauvat olivat jiäneet
pihhaan.Eli olin hiihtänyt ilman sauvvoja.
Mutta: Nykyään ihmiset hiihtävät ilman suksia, keskellä kirkasta paivee, immeisten
ilimoilla ja kaikenkukkuraks vielä kesällä. Itseasiassa koko homma on pelekkee silimän lumetta
He ovat juuri niitä kavalia väkivaltasia immeisiä jotka kulkevat sutena lampaitten vaatteissa.
Jos vastaantulija sannoo "hyvvee päivee" vähänni viärään iänensävvyyn, saavat he heti hirvittävän
raivarin ja pieksevät vastaantulijan keppilöillään, sitten nurin suatuaan tökkilöivät uhrin kuppeet
puhki sauvan piässä olevilla naskaleilla, kunnes uhri vuotaa kuiviin ja heittää veivinsä.
On tämäkin suomen laki: Jos minä mänisin kassara käissä kirkolle niin heti tulis pollist ja mäiskisvät
kumipuunoksalla tainnoksiin ja veisvät hourulaan. Mutta nämä huliskot liikkuvat vappaalla jalalla
rotinkiseipäät käsissään ja kaikenlisäksi niihen piässä on pistimet. On tämäkin meininkiä.
Sauvakävely
1
812
Vastaukset
- tos savolaenen
Eihän tuo oo ies savonmurretta nähnynnäkkää tuo sinun kirjotus, puutaheinnee on, en oo moesta ennen kuullukkaa, että sauvoilla kävelijät oes nuin väkvaltasta sorttija, enämpi taittaa se kivvääri olla nyk muotiva...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1794977- 133603
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos412263Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly272042Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?481990Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6851953- 1181865
- 1391794
- 461558
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101451