Väylähaussa hyväksytyt

hjlgio

Te onnelliset väylähaussa yliopistoon hyväksytyt . Montako opintopistettä hakuvaiheessa oli koossa hyväksytyillä, entä hylätyillä hakijoilla? Epätoivoinen hakija haluaisi tietää, onko toivoa, koossa 210 op. haen yleiseen kirjallisuustieteeseen.

5

985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manalainen

Itse hain heti kun sain vähimmäismäärän opintopisteitä kasaan. En tiedä miten muissa yliopistoissa tai muilla aloilla, mutta Helsingin valtsikassa vähimmäisvaatimukset olivat seuraavat:

- hakukohteena olevan aineen tai sen lähiaineen yliopistotasoiset perus- ja aineopinnot (60 op/35 ov) vähintään hyvin tiedoin (3/5),
      - yhden sivuaineen perusopinnot (25 op/15 ov) sekä
      - tutkintoon vaadittavat kieliopinnot (toinen kotimainen sekä vieras kieli).

Kieliopinnot olivat muistaakseni itselläni englanti 3 op ja ruotsi 4 op. Pääasia siis oli, että kaikki nämä oli suoritettu viimeisen 10 vuoden aikana ja ilmeisesti valinnan ratkaisi ensisijaisesti noiden hakukohteena olevien aineiden perus- & aineopintojen keskiarvo. Ymmärsin myös, että jos hakukohteen arvosanojen suhteen on tasa-arvoisia hakijoita, niin sitten katsotaan myös sivuaineiden arvosanoja. Helsinkiin piti myös tänä vuonna kirjoittaa avoin perustelu tyyliin "miksi juuri minut pitäisi valita", joten ehkä tälläkin on ollut jotain merkitystä - en tosin tiedä, miten suurta.

• in full

Joo mä pääsin matemaatttis-luonnontieteelliseen ns. väylällä, mutta se ei ole ihan yksinkertanen se mun polku. Mä sain oikeuden aineopintoihin ja siihen vaadittiin multa:

-appro suoritettuna tai lupaus sen suorittamiseen valmiiksi
        -edeltäviä luonnont.opintoja
        -työkokemusta luonnontieteelliseltä alalta
        -suosittelija
        ja tämän kaiken kruunaa, että saan itse kustantaa opintoni
        loistavaa eikö? ja helvetin pitkä tie...kauanko veikkaatte,että meni aikaa ton asiakokonaisuuden kasaamiseen?

täytyy toivoa, että mahassa alkaa potkia mahd.pian, ettei menis ihan urakeskeiseks tää elämä

• 1234

Löysin vanhan ketjun. Eli hyväksymiseen riittä perus- ja aineopinnot vähintään arvosanalla 3 ja kieliopinnot. Itse pääsin 160 op:n jälkeen.

• whippet.

1234, paljon sulla oli arvosana opinnoista kun pääsit sisään?

• jyyyh

Morjens, onko kellään kokemusta kauppiksen väylästä? Onko mielestänne varteenotettava vaihtoehto ja tavoite?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe