Passiasiaa

Tietämätön kyselee

Ajateltiin ajaa asuntoautolla Kilpisjärvelle. Mutta jos siitä perheen kanssa pistäydytään Norjan puolelle niin tarvitseeko olla mukana passia? Kukapa tietäisi ja ystävällisesti vastaisi?

4

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Norjanfani

      Pohjoismaihin ei suomalainen tarvitse passia! Henkilökortti on hyvä olla mukana, jos joku sattuu kysymään. Olen käynyt kymmeniä kertoja automatkoilla eri puolella Norjaa eikä koskaan ole henkilöpapereita kyselty.

      • Vuonopeikko

        Ongelmatilanteita varten, kuten jos sairastut, kolaroit, joudut asioimaan poliisn kanssa tai pankissa,
        on tarpeen olla mukana henkilöllisyystodistus, joka voi olla kuvallinen ajokortti.
        Varmuuden maksimointia olis lisäksi " Eurooppalainen Sairaanhoitokortti ", jonka saa maksutta
        tilaamalla KELA:lta, tuo nopeuttaa asiointia ulkomailla teveysviranomaisten kanssa.
        Raha-asioista nykyisin selviää pankkikortilla, jossa on visa ominaisuus ja tietenkin käteisellä maan valuutalla.

        Passia tuolla ei tarvita, muttei siitä haittaakaan ole.... tai tietenkin koirasi voi sellaisen tarvia.


    • .....

      Henkilötodistus siis oltava, passia ei tarvita.

      • tietämätön kyselee

        Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Kyllä te oikein tiesitte! Nyt on sitten perheen kanssa käyty Norjan puolella Skibottenissa Kilpisjärveltä käsin. Mitään rajamuodollisuuksia ei ollut. Aivan kuin olisi Torniojoen yli Ruotsissa pistäytynyt. Koiraa meillä ei ollut mukana, Musti vanhus on jo edesmennyt:(. Kerran muuten mentiin koira mukana Ylitornion kohdalta Ruotsissa pistäytymään ja tarjottiin koiraa siksi aikaa hoitoon Suomen tullimiehelle. (eläimiähän ei saa ilman papereita rajan yli kuljettaa). Tullimies sanoi vain että älkää päästäkö koiraa ulos autosta ja tulkaa tästä samasta tullista pois. Niinpä Mustikin käväisi Ruotsin maalla:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe