Villavaatteet vauvalle

Kummityttö

Olen saamassa syksyllä kummilapsen, jonka jo tiedän olevan tyttö. Nyt olis kesällä aikaa neuloa vauvalle villanuttu ja housut ja ehkäpä myös myssy. Ongelmani on, että en löydä mistään sopivaa mallia ja sen pitäisi olla myös oikein kaunis tyttömäinen sellainen herkkä. Aiemmin musta on tuntunut että nuttuja vilisee joka puolella, mutta nyt kun tarvis, niin ei mistään löydy kunnon mallia. Minulla on monen vuoden käsityölehdet, mutta on aika urakka alkaa niitä selailemaan. Jos joku tietää suorilta sanoa lehden mistä malli löytyis, niin helpottais kummasti.

9

3575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kummityttö

Kiitos vinkeistä. Upeaa!

• Kummityttö

Aivan mahtavaa ja kiitos tuhannesti vinkeistä. Tässä se nyt nähdään, ettei kannata jäädä yksin hautomaan jos ei jotain itse löydä, niin samanhenkiset kyllä auttaa. Vielä kerran iso kiitos ;)

• Mun mielestä

kauneimmat mallit löytyvät Anny Blattin/Bouton o'Dorin lehdistä. Lehtiä saatavana englannin- ja ranskankielisinä.

En tiedä, onko muualla myynnissä, mutta itse olen ostanut Hesata FiinaNeuleesta. Joitakin ohjeita on myös julkaistu Kauneimmissa Käsitöissä.

• kummitäti itsekin
      • monen äiti

Oletko ihan varma, että jotain myssyä tai nuttua kannattaa kutoa? Ihan oikeasti, mieti vielä kerran! Vaikka se olisi kuinka kiva idea hyvänsä, voihan olla, että vauva saa niitä useita, eikä niillä ole kuin yhdellä käyttöä ja kohta se on jo liian pieni. Ja lisäksi olen nähnyt erittäin epäkäytännöllisiä, joissa ei ole kuin kaulan ympärillä yksi naru, jolla saa sen kiristää. Sitten koko muu helma on missä sattuu. Ja jos se on taas liian iso, ei siinä vauvan ole kiva nukkua, kun painaa monesta paikkaa.
        Yleensä olen positiivinen monen asian suhteen, mutta itselläni on sen verran noista villavaatteista kokemusta, että eivät ole käyttökelpoisia.
        Ja jos varmasti kuitenkin haluat tehdä, niin mahdollisimman ohuesta langasta (tosin kutominen kestää silloin kauemmin)jotta ei paina möykyt.

• Olen kanssasi
        monen äiti kirjoitti:

Oletko ihan varma, että jotain myssyä tai nuttua kannattaa kutoa? Ihan oikeasti, mieti vielä kerran! Vaikka se olisi kuinka kiva idea hyvänsä, voihan olla, että vauva saa niitä useita, eikä niillä ole kuin yhdellä käyttöä ja kohta se on jo liian pieni. Ja lisäksi olen nähnyt erittäin epäkäytännöllisiä, joissa ei ole kuin kaulan ympärillä yksi naru, jolla saa sen kiristää. Sitten koko muu helma on missä sattuu. Ja jos se on taas liian iso, ei siinä vauvan ole kiva nukkua, kun painaa monesta paikkaa.
        Yleensä olen positiivinen monen asian suhteen, mutta itselläni on sen verran noista villavaatteista kokemusta, että eivät ole käyttökelpoisia.
        Ja jos varmasti kuitenkin haluat tehdä, niin mahdollisimman ohuesta langasta (tosin kutominen kestää silloin kauemmin)jotta ei paina möykyt.

aivan vastakkaista mieltä! Kunnollisesta, merinovillaisesta neulottu villatakki/nuttu ja myssy ovat aivan ihana lahja vauvalle. Mallia valittaessa kannattaa käyttää järkeä, onhan valittavana paljon muitakin malleja kuin nämä kuvaamasi nauhalla kaulan ympärille kiristettävät!

Sehän on itsestäänselvyys, että vauvojen neuleet tehdään ohuista, tarkoitukseen sopivista langoista eikä mistään Nallesta tai 7 veljeksestä (olen tosin näihinkin virityksiin törmännyt). Ensinäkin herkälle iholle on oltava pehmeää lankaa, ja toisekseen eihän pieni ihminen kykene edes raajojaan liikuttelemaan, jos neule on tehty liian paksusta langasta.

Tulevalle kummitädille: valmista vain ilolla ja rakkaudella kummitytöllesi neuleet syksyn viileneviä päiviä varten! Eivät tosiaankaan ole turhia kapineita ja uskon vauvan äidinkin niitä arvostavan, sillä kunnollisia valmisvillavaatteita ei vauvoille juurikaan ole saatavana.

• piltille
        Olen kanssasi kirjoitti:

aivan vastakkaista mieltä! Kunnollisesta, merinovillaisesta neulottu villatakki/nuttu ja myssy ovat aivan ihana lahja vauvalle. Mallia valittaessa kannattaa käyttää järkeä, onhan valittavana paljon muitakin malleja kuin nämä kuvaamasi nauhalla kaulan ympärille kiristettävät!

Sehän on itsestäänselvyys, että vauvojen neuleet tehdään ohuista, tarkoitukseen sopivista langoista eikä mistään Nallesta tai 7 veljeksestä (olen tosin näihinkin virityksiin törmännyt). Ensinäkin herkälle iholle on oltava pehmeää lankaa, ja toisekseen eihän pieni ihminen kykene edes raajojaan liikuttelemaan, jos neule on tehty liian paksusta langasta.

Tulevalle kummitädille: valmista vain ilolla ja rakkaudella kummitytöllesi neuleet syksyn viileneviä päiviä varten! Eivät tosiaankaan ole turhia kapineita ja uskon vauvan äidinkin niitä arvostavan, sillä kunnollisia valmisvillavaatteita ei vauvoille juurikaan ole saatavana.

http://www.katajala.net/marjut/neuleet/hyotya/vauvan_sydanneule.shtml
        http://www.katajala.net/marjut/neuleet/galleria/index.shtml

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      123
      1730
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1442
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      874
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      751
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      681
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      668
    Aihe