Kun tallennan Canon SX1:stä videoita koneelle, sinne tulee videon kuvakkeen viereen OpenOffice-asetustiedoston kuvake. Mistä se oikein tulee, ja ei kai sillä mitään tee? Olen poistanut niitä koska ne näyttävät vain sotkevan tiedostonäkymää.
OpenOffice ja videot
4
347
Vastaukset
Jos nyt kertoisit edes tiedoston pääteen ja sen mitä se tiedosto pitää sisällään?
- juhakorkeapudas
kyse on kuvatiedostosta jossa on kuva videon 1. ruudusta. Jostain syystä tiedostopääte on väärin mutta voit vaikka muuttaa sen (=> jpg). Tämän jälkeen tiedosto avautuu esim. kuvankäsittelyohjelmassa. Haittaa niiden poistosta ei ole.
- Ludvig
Siis asetustiedosto ei sisällä kuvia, sen pääte on thm. Itse video on tallentunut näköjään Quick Time -elokuvana (MOV). Aikaisemmin vanhan kameran videoihin tallentui aloituskuva, mutta nyt kaikkiin videopätkiin tulee samanlainen vakiokuva. Tietääkö joku muuten, miksi kuvatiedostosta katsottaessa full hd -tallenne välkkyy, mutta ZoomBrowserin kautta katsottaessa sama video pyörii hyvin? Samoin näkyy hyvin kun katsoo tietokoneen kautta suoraan kamerasta. Tietokoneen resoluutio on 1600 x 900.
Ludvig kirjoitti:
Siis asetustiedosto ei sisällä kuvia, sen pääte on thm. Itse video on tallentunut näköjään Quick Time -elokuvana (MOV). Aikaisemmin vanhan kameran videoihin tallentui aloituskuva, mutta nyt kaikkiin videopätkiin tulee samanlainen vakiokuva. Tietääkö joku muuten, miksi kuvatiedostosta katsottaessa full hd -tallenne välkkyy, mutta ZoomBrowserin kautta katsottaessa sama video pyörii hyvin? Samoin näkyy hyvin kun katsoo tietokoneen kautta suoraan kamerasta. Tietokoneen resoluutio on 1600 x 900.
http://www.file-extensions.org/thm-file-extension
Kyse on ilmeisesti siitä, että kolmen kirjaimen lyhennys on otettu käyttöön erilaisiin tarkoituksiin, kun se ei ole ollut riittävän yleisesti tunnettu/käytetty, jotta olisi toimittu toisin.
Ainakaan tilapäinen tiedostopäätteen eli -tunnisteen kytkennän määrittäminen toiselle ohjelmalle tuskin aiheuttaa mitään ongelmaa. Kunhan muuttaa sitten takaisin, kun on kokeillut. Itselläni ainakin OpenOffice vielä käynnistyi muutoksen jälkeenkin (-; Tiedä sitten, mitä tapahtuisi asennusvaiheessa?
Kun Cannon on tuntematon ohjelmistoltaan, en osaa sanoa, paljonko tuosta olisi sinulle hyötyä, jos teet em. vaihdon. Näkyisköhän pienoiskuvat paremmin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k734001- 1013545
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823368Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia372747- 1251673
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191154Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1201055