Kun tallennan Canon SX1:stä videoita koneelle, sinne tulee videon kuvakkeen viereen OpenOffice-asetustiedoston kuvake. Mistä se oikein tulee, ja ei kai sillä mitään tee? Olen poistanut niitä koska ne näyttävät vain sotkevan tiedostonäkymää.
OpenOffice ja videot
4
338
Vastaukset
Jos nyt kertoisit edes tiedoston pääteen ja sen mitä se tiedosto pitää sisällään?
- juhakorkeapudas
kyse on kuvatiedostosta jossa on kuva videon 1. ruudusta. Jostain syystä tiedostopääte on väärin mutta voit vaikka muuttaa sen (=> jpg). Tämän jälkeen tiedosto avautuu esim. kuvankäsittelyohjelmassa. Haittaa niiden poistosta ei ole.
- Ludvig
Siis asetustiedosto ei sisällä kuvia, sen pääte on thm. Itse video on tallentunut näköjään Quick Time -elokuvana (MOV). Aikaisemmin vanhan kameran videoihin tallentui aloituskuva, mutta nyt kaikkiin videopätkiin tulee samanlainen vakiokuva. Tietääkö joku muuten, miksi kuvatiedostosta katsottaessa full hd -tallenne välkkyy, mutta ZoomBrowserin kautta katsottaessa sama video pyörii hyvin? Samoin näkyy hyvin kun katsoo tietokoneen kautta suoraan kamerasta. Tietokoneen resoluutio on 1600 x 900.
Ludvig kirjoitti:
Siis asetustiedosto ei sisällä kuvia, sen pääte on thm. Itse video on tallentunut näköjään Quick Time -elokuvana (MOV). Aikaisemmin vanhan kameran videoihin tallentui aloituskuva, mutta nyt kaikkiin videopätkiin tulee samanlainen vakiokuva. Tietääkö joku muuten, miksi kuvatiedostosta katsottaessa full hd -tallenne välkkyy, mutta ZoomBrowserin kautta katsottaessa sama video pyörii hyvin? Samoin näkyy hyvin kun katsoo tietokoneen kautta suoraan kamerasta. Tietokoneen resoluutio on 1600 x 900.
http://www.file-extensions.org/thm-file-extension
Kyse on ilmeisesti siitä, että kolmen kirjaimen lyhennys on otettu käyttöön erilaisiin tarkoituksiin, kun se ei ole ollut riittävän yleisesti tunnettu/käytetty, jotta olisi toimittu toisin.
Ainakaan tilapäinen tiedostopäätteen eli -tunnisteen kytkennän määrittäminen toiselle ohjelmalle tuskin aiheuttaa mitään ongelmaa. Kunhan muuttaa sitten takaisin, kun on kokeillut. Itselläni ainakin OpenOffice vielä käynnistyi muutoksen jälkeenkin (-; Tiedä sitten, mitä tapahtuisi asennusvaiheessa?
Kun Cannon on tuntematon ohjelmistoltaan, en osaa sanoa, paljonko tuosta olisi sinulle hyötyä, jos teet em. vaihdon. Näkyisköhän pienoiskuvat paremmin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968489
- 444177
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371468- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341179Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121150Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29817