Se itsetunto, se itsetunto...

Anjaniina,

Eilisen illan kuuntelin ystävätärtä, joka oli ostanut xxx moottoripyörän 12 000 euron hintaan, tuliteränä.
Ei kerhon pojat ole kommentoineet, sekin on vaan kettuillu, tuokin katsoi pitkään, olenko mä huono ihminen nyt kun laitoin sellaisen pyörän?

Viu vau ja niu nau.
Onko ihmisen itsetunto todellakin kiinni Ladasta, Ferrarista tai jostain sieltä väliltä.
Sekö se määrää sen, mikä sinä ihmisenä olet?

Minä houkka kun olin kuvitellut, että se pyörä ostetaan sen mukaan mistä tykkää ja mikä itselle sopii ja muut saa luvan tyytyä siihen.
Ei siihenkysellä lupia tai hyväksymisiä.

Mutta oikeasti.Esinekö sen määrää millainen olet?
No ainakin pinnallinen jos noin on.

51

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sol57

esineet ainakaan minua:)) Sen kyllä olen tullut huomaneeksi nyt tässä, iässä että, mikään sellainen tiimarityyppinen krääsä vaikka kuinka olisi söpö ei enää eikä muovijutut jaksa innostaa. Hävittänyt olen lähes tulkoon kaiken sellaisen vai muutama muovikippo enää kaapissa jäljellä nekin ihan välttämättömyys syistä niissä hyvä säilyttää leikkeitä..;)) Haluan ympärilleni kauniita aitoja esineitä, mutta vähän...hyvä muotoilu tuoteessa ja laatu kuitenkin maksaa. Kaikki sellainen miten sanoisi skitsiksi vähän ahdistaa;)) ja koukeroiset koristeesineet...pöytäliinat ainoa poikkeus mutta niiden täytyy olla globeliinikankaista tehtyä eli mahdollisimman paksuja...ja nehän maksavat nämä kankaat.....;)) Mietin mistä tämä lähtee...nooh, ehkä tässä iässä sitten arvostaa niitä samoja juttuja mitä omat vanhemmatkin aikanaan...Pitää tulla vain tiettyyn ikään. Ennen kuin tavallaan tämä estettisyys ja kauniiden tavaroiden ihailu minussakin...heräsi...:)) Nyt jos, ostan jotain uutta, niin todella harvoin...koska ei koskaan oikein sitä liika fyrkkaa tällaiseen ylellisyyteen mistä oikeasti pitäisin mikä myös tuntuu kädessä hyvältä ja hyvin tehdyltä tuotteelta ja on nimenomaan aitoa materiaalia olkoonkin sitten kysymys lasista, puusta tai takoraudasta tai hyvä laatuisesta posliinistä tai kivestä..........mutta, se autuus kun saatan nauttia jostain todella kauniista ja yksinkertaisesta....vaikka maljakosta tai lautasesta...;)) ja ajatella...joskus vielä tuon hankin...:))

Ex-mies ystäväni seurustelee aidon kiinattaren kanssa;)) joka myy näitä Kiinasta tuotua tuonti-krääsää täällä...siis, vaikka yritän olla muuten ystävällinen tälle naiselle ja jotenkin ymmärtää hänen huonoa suomenkieltään kuten hänkin minua;))...ja niin hänkään ei kyllä saa minua ostamaan kiinalaista bambu-hattua joka sellainen kummallinen tötterö?)) Vaikka tuo hinta nyt olisi pelkästään 5 euroa;))) Vielä kymmenen vuotta sitten olisin sen kummoisemmin ajattelemmatta moisen hökötyksen itselleni ostanut sen enempää miettimättä.. ajatellut vain tämä on hyvä uimarannalla..;))

Tämä hattu sellainen joita riisinpoimijat käyttävät siellä riisipelloillaan...;)) Uskoisin että, monet minun tapaani ehkä muuttuvat ajan mittaan ajattelemaan ja kaipaavat sitä yksikertaisuutta ympärilleen aina vain enemmän ja enemmän...;)) Tavaranpaljous kun ahdistaa siitä täytyi päästä pois.....;)) Isommissa hankinnoissa aina ihmetellyt tätä merkkitietoisuutta autoissa...tottakai Mersun kyydissä on mukava istua;)) mutta pääseehän sitä autolla kuin autolla? En koskaan ole näistä merkki-jutuista juuri ymmärtänyt mitään...eivät ole silleen tehneet vaikutusta... Olen siis niin typerä nainen jota, ei hurmata hienolla autolla..jotenkin tyhmä....ehkä;))) Kun en oikein ymmärrä... Sanottava on että, jotkut ovat sitäkin yrittäneet...;)))

Tavallaan tavarat siis ahdistavat ja määrävät jos, niitä liikaa;))

tsau:Friidu

• Anjaniina.

niin päinhän sen pitääkin mennä.
        Ensin mietitään mikä itsestä on kiva.
        Sitten hankitaan, jos mahdollista.
        Siitä esineestähän pitäisi nauttia...eikä miettiä mitä muut sanoo...

• Sol57
        Anjaniina. kirjoitti:

niin päinhän sen pitääkin mennä.
        Ensin mietitään mikä itsestä on kiva.
        Sitten hankitaan, jos mahdollista.
        Siitä esineestähän pitäisi nauttia...eikä miettiä mitä muut sanoo...

suomalaiset muotoilijat ja tuotteet jotka, niitä klassikoita...Iittalan kauniit lasit ja tämän Posiolaisen nooh...nyt ei nimeä mieleeni..niin...ja tällaisiin olen ihastunut niissä on yksinkertaisuudessaan jotain ajatonta ja kaunista.....tuolla Baltiassa kun joskus törmään näihin kauniisin takorautaisiin käsitöihin...tai taidokkaisiin kivi-astioihin jotka aitoa kiveä samoin kuin aidot puukäsityöt..jotka tehty käsin......;)) Lahjaksi sain kerran pienen Oiva Toikan lasilinnunpoikaisen...sellainen pieni lokinpoikanen....se on lempikoriste....sain lahjaksi mieheni pohjalta..jotenkin muistuttaa häntä itseään...;)) joskus pienikin esine voi olla tosi hellyyttävä..;)))

Nimenomaan tässä asiassa samaa mieltä...esineestä täytyy esteettisesti pystyä nauttimaan tai sitten toinen asia että, esineeseen liittyy se tietty tunne-arvo...Itselläni nyt näitä oman lapsuuden kodin esineitä myös.....ja ne jotenkin niin rakkaat...juuri ehkä siitä syystä että, liittyvät sinne vahvasti omaan lapsuuteen...;))

• Sol57
        Sol57 kirjoitti:

suomalaiset muotoilijat ja tuotteet jotka, niitä klassikoita...Iittalan kauniit lasit ja tämän Posiolaisen nooh...nyt ei nimeä mieleeni..niin...ja tällaisiin olen ihastunut niissä on yksinkertaisuudessaan jotain ajatonta ja kaunista.....tuolla Baltiassa kun joskus törmään näihin kauniisin takorautaisiin käsitöihin...tai taidokkaisiin kivi-astioihin jotka aitoa kiveä samoin kuin aidot puukäsityöt..jotka tehty käsin......;)) Lahjaksi sain kerran pienen Oiva Toikan lasilinnunpoikaisen...sellainen pieni lokinpoikanen....se on lempikoriste....sain lahjaksi mieheni pohjalta..jotenkin muistuttaa häntä itseään...;)) joskus pienikin esine voi olla tosi hellyyttävä..;)))

Nimenomaan tässä asiassa samaa mieltä...esineestä täytyy esteettisesti pystyä nauttimaan tai sitten toinen asia että, esineeseen liittyy se tietty tunne-arvo...Itselläni nyt näitä oman lapsuuden kodin esineitä myös.....ja ne jotenkin niin rakkaat...juuri ehkä siitä syystä että, liittyvät sinne vahvasti omaan lapsuuteen...;))

Siis vitsi tämä suomenkieli täytyi tietysti laittaa että, suomalaisten muotoilijoiden...eikä muotoilijat;))

• Meriläinen

Mulla ei ole polkupyörää, ei moottoripyörää eikä autoa.
      Minua ei määrrää eikä määrittele esineet.
      Nytkin olen luopumassa paljosta tavarasta koska, niinkuin systerille tänään sanoin se ei sovi mun etiikkaani kerätä turhaa rojua ympärilleni.
      Ahdistaa jo tässäkin asunnossa tavaran paljous.
      Nyt on hyvä mahdollisuus luopua.

Se ei kuitenkaan tarkoita että kaikkien muiden pitäisi elää niinkuin minä. Jokainen elää niinkuin itselle passaa ja laittaa rahansa ja aikansa asioihin joissa tuntee olonsa hyväksi.

• Volvomarkkanen

Ei määrittele minua.

• Anjaniina.

sama suunta.Eilen just tyhjensin pari kaappia.
        Jollen ole tarvinnut esineitä viimeiseen 20 vuoteen...niin mihin hittoon enää niitä tarvitsisin.
        Haluan mieluummin tilaa ympärilleni..

• Anjaniina.
        Volvomarkkanen kirjoitti:

Ei määrittele minua.

homma.Eikö se lie jo kuollutkin..

• hikiwiki
        Anjaniina. kirjoitti:

homma.Eikö se lie jo kuollutkin..

Älä nyt elävää kuoleta, elossa on ainakin Wikipekan mukaan.

• Meriläinen
        Anjaniina. kirjoitti:

sama suunta.Eilen just tyhjensin pari kaappia.
        Jollen ole tarvinnut esineitä viimeiseen 20 vuoteen...niin mihin hittoon enää niitä tarvitsisin.
        Haluan mieluummin tilaa ympärilleni..

Mulla on verkkokellarissa jotain jota en ole tarvinnut täällä asuessa ja äsken just naapurit sanoi että kerrö ensin heille jos jotain pois heität.
        Noo ne on enempi sellaisia henk.kohtaisia juttuja mutta roskiin menee.
        Pari laatiskostoa lähtee naapuriin, ja aina enemmän tulee tilaa hengittää.

• Olen joskus laittanut reginaan kirjeenvaihto ilmoituksen noilla sanoilla ja tuli vastauksia aika paljon.
        On ne kuule tavarat tärkeitä,ei sitä kehtaa nupinaulaa lyörä ellei oo 20oz vasaraa käressä.
        Puukonkin pitää olla sellanen rauransyrjä et se puuta vihaa.
        Tarkkana miehenä en uutta hankkinut vaan korjasin läppärin saranan pelti suikaleella,hyvin pelittää.

• Meriläinen
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olen joskus laittanut reginaan kirjeenvaihto ilmoituksen noilla sanoilla ja tuli vastauksia aika paljon.
        On ne kuule tavarat tärkeitä,ei sitä kehtaa nupinaulaa lyörä ellei oo 20oz vasaraa käressä.
        Tarkkana miehenä en uutta hankkinut vaan korjasin läppärin saranan pelti suikaleella,hyvin pelittää.

No mulla oli aikoinaan telkkari jossa oli joku vika että kuva häipyi ja välillä tuli takaisin.
        Hermostuin, otin viiden pennin rahan ja teippiä ja pistin sinne johtojen väliin, johan pelitti.
        Mussa on selkeetä sähkärin vikaa, se juttu nimittäin kesti niinkauan kun telkkari muutenkin.
        Seuraava oli jo sitten väri-tv.

• Anjaniina.
        hikiwiki kirjoitti:

Älä nyt elävää kuoleta, elossa on ainakin Wikipekan mukaan.

ei kuopata elävältä...

• Anjaniina.
        Meriläinen kirjoitti:

Mulla on verkkokellarissa jotain jota en ole tarvinnut täällä asuessa ja äsken just naapurit sanoi että kerrö ensin heille jos jotain pois heität.
        Noo ne on enempi sellaisia henk.kohtaisia juttuja mutta roskiin menee.
        Pari laatiskostoa lähtee naapuriin, ja aina enemmän tulee tilaa hengittää.

muistija minullakin, muualta maailmasta kerättyjä.TArpeettomia ja omia muistojaanhan sitä pois heittää...pään sisällä säilyy ;)
        Sukulaisten antamia koriste-esineitä, nykyisin tarpeettomia jne...
        Roinaa..

• Anjaniina.
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olen joskus laittanut reginaan kirjeenvaihto ilmoituksen noilla sanoilla ja tuli vastauksia aika paljon.

korjaa vanhan ja hyväksi havaitun ;)
        Mutta ei se sun itsetuntoasi määrittele.
        Itsetunto on jotain muuta kuin tavara...

• Meriläinen kirjoitti:

No mulla oli aikoinaan telkkari jossa oli joku vika että kuva häipyi ja välillä tuli takaisin.
        Hermostuin, otin viiden pennin rahan ja teippiä ja pistin sinne johtojen väliin, johan pelitti.
        Mussa on selkeetä sähkärin vikaa, se juttu nimittäin kesti niinkauan kun telkkari muutenkin.

jotkut seisoskeli antenni käressä koko illan jossain nurkassa,mä käytin isoo hehkulamppua jonka tinasin kiinni.

• :))
        Meriläinen kirjoitti:

auttaa ennemminkin, kuin taito. Kai otit sen ihmeitätuottavan rahan talteen. :))

• Anjaniina. kirjoitti:

korjaa vanhan ja hyväksi havaitun ;)
        Mutta ei se sun itsetuntoasi määrittele.
        Itsetunto on jotain muuta kuin tavara...

kestää ajella vanhoilla koneilla ja vaatettaa itteni millä kulloikin niin musta ittetunto on silloin kohillaan.

• Meriläinen
        :)) kirjoitti:

auttaa ennemminkin, kuin taito. Kai otit sen ihmeitätuottavan rahan talteen. :))

No pahus soikoon, empä ottanut :))
        Joo onhan sitä uskolla vuoriakin siirretty, miksei sitten yhtä mustavalkosta telkkaa ehjättäisi.

• Anjaniina.
        koti-kiusattu kirjoitti:

kestää ajella vanhoilla koneilla ja vaatettaa itteni millä kulloikin niin musta ittetunto on silloin kohillaan.

sulla on mun luonto ;)
        Jos ne vanhat rakkineet vaan ei sylkis stefoja pihalle!!! Murr

• on se millaisen auton omistat, ja omistatko purjeveneen, kesämökin tahi jotain muuta.. Sen on vain yhteiskunnallinen status..

Maallista sanoisin.. perikunta perii sitten kun aika jättää ja jakavat keskenään.. Jos ei ole rintaperillisiä, menee se sisaruksille jne.. Yksinäisillä taitaa mennä vanhempien sisaruksille ja jos niitä ei ole niin viime kädessä yhteiskunta saa sitten sen.. ellei ole tehnyt testamenttia... mukaansa hautaan ei saa kukaan mitään, samalla lailla lähtee jokainen kuin on syntynytkin..

• Anjaniina.

enemmän perintöjä.
        Mutta joo, peritty tavara , sillä on osuutta itsetuntoon, sikäli kun perintö sattuu olemaan kartano ja suvun nimi kuuluisa.
        Mut on niitäkin jotka jättää sellaisen taakseen ja lähtee tyhjin käsin maailmalle...

• vessastakoalas

Eiköhän meistä kaikista löydy vähintäänkin hiukka pinnallisuutta, enpä usko pyhimyksiin tässäkään suhteessa.
      Kummallista, kuin täällä olisi todellakin vain täydellisiä, joilla ei ole mitään inhimillisiä paheita.

Itseäni inhottaa rahan ja mammonan suuriääninen kailotus, mutta en voi kieltää, että täysin olisin puhdas esim. kateuden paheesta.

Kateuteni ei kuitenkaan halua toisen hyvää, vaan kannustaa hankkimaan, jos haluan, samanmoista itsellenikin.

• Anjaniina.

voi kun saisit tuon mun kaverin riesakses.
        Kun olet neljä tuntia kuunnellut sen paasaavan jonkun tuttunsa Hummerista....alkaa oleen mitta melkolailla täynnä,

Minä en oikein osaa olla kateellinen siitä mitä toinen omistaa.
        Sillä jos tavallisella kansalaisella on uusin Mersu tai Jaguaari pihalla, on sillä velkaakin.
        Ja velasta ei kukaan ole kateellinen ;)))

• jonkun tavaran, en todellakaan mieti, mitä toiset ajattelevat, jos se miuta miellyttää, vastaa odotuksiani ja täyttää ne kriteerit jotka olen asettanut, silloin itse valitsen, ei kukaan muu vaikuta siihen.

• Iltaa pohojanmaalta.
        Jos kumisaappahis lukoo Nokia, kuorma-autoon keulas Scania ja no vaikka akuus Salama, niin eiköös ne ookki nua asiat sitten jo mallillaansa. Niin ja pahalaanen ku meinas unohtua notta pyöränistuumes Lepperi ja puukoos Iisakki Järvenpää Kauhava, sillä saa pistää sian ja saa sillä pistää häjyyn miehenki, niin siinähän ne sitten onkin.
        Ei sunkahan sitä maalimas muuta tarvita ja liekkö tänne muuta sopiikaan.
        terv. seppä ja tua Tiitu kulta pilivipoutaaselta pohojanmaalta.

• Sol57

kun sitten on sitä fyrkkaa laittaa joskus, mieleeseen esineen. Meillä on mieheni kanssa hyvin samanlainen maku esineiden ja värien suhteen pidämme samalaisista esineistä ja huonekaluista...Hitsi hän vaan ei ole ymmärtävinään että, se maksaa;))) Heittäytyy muka tietämättötäksi...ja hintaa taas minä en kehtaa sanoa....pyörtyy pelkästä ajatuksesta ja kauhusta;)) joten usein jää sitten sitten kaupan hyllylle se mieluinen IHANA esine...vaikka kovasti mieli tekisi;)))

• Sol57 kirjoitti:

kun sitten on sitä fyrkkaa laittaa joskus, mieleeseen esineen. Meillä on mieheni kanssa hyvin samanlainen maku esineiden ja värien suhteen pidämme samalaisista esineistä ja huonekaluista...Hitsi hän vaan ei ole ymmärtävinään että, se maksaa;))) Heittäytyy muka tietämättötäksi...ja hintaa taas minä en kehtaa sanoa....pyörtyy pelkästä ajatuksesta ja kauhusta;)) joten usein jää sitten sitten kaupan hyllylle se mieluinen IHANA esine...vaikka kovasti mieli tekisi;)))

tuppaa käymään, hinta on kyllä se useimmiten joka sanelee. Hyllylle jää, jos liian kallis): Mutta jos joku tosi tarpeellinen tavara on hakusissa, sit vertaillaan useammasta paikasta sitä hintaa ja mietitään.. Ostetaan sieltä edullisemmasta päästä:)))
        Riippuuhan se monesta tekijästä, ja mitä ollaan hankkimassa:)))

• Sol57
        sasus kirjoitti:

tuppaa käymään, hinta on kyllä se useimmiten joka sanelee. Hyllylle jää, jos liian kallis): Mutta jos joku tosi tarpeellinen tavara on hakusissa, sit vertaillaan useammasta paikasta sitä hintaa ja mietitään.. Ostetaan sieltä edullisemmasta päästä:)))
        Riippuuhan se monesta tekijästä, ja mitä ollaan hankkimassa:)))

ilmaisia kalaverkkoja jotka maksavat aina satasia...ilmestyy tuonne kellariin joka vuosia aina vaan lisää ja lisää..ja muita kalustusvälineitä nehän eivät maksa;))) Koska, ovat tarpeellisia...Kerran tuolla eräälle naiselle sanoin..että, halvemmaksi tulisi kalat saada kaupasta;))) Mutta, jos haluan tuonne eteiseen nyt uuden kätevän kenkäkaapin missä tämänkin porukan kengät olisvat edes jotenkin järjestyksessä......mies sitä mieltä että, onhan muovipussija olemassa...;))) mitä sitä kaapilla? Aaah..g...meillä tavarat saisi olla lattialla....ja minähän se tässä vaan siivoan....ja yritän pitää jonkun laista järjestystä eteisessä...;)) miehet toisinaan...ovat kumman suurpiirteisiä?;))) Tämä piirre kyllä jotenkin jaksaa ihmetetyttää naisena ja ihmisenä...;)))

• Sol57 kirjoitti:

ilmaisia kalaverkkoja jotka maksavat aina satasia...ilmestyy tuonne kellariin joka vuosia aina vaan lisää ja lisää..ja muita kalustusvälineitä nehän eivät maksa;))) Koska, ovat tarpeellisia...Kerran tuolla eräälle naiselle sanoin..että, halvemmaksi tulisi kalat saada kaupasta;))) Mutta, jos haluan tuonne eteiseen nyt uuden kätevän kenkäkaapin missä tämänkin porukan kengät olisvat edes jotenkin järjestyksessä......mies sitä mieltä että, onhan muovipussija olemassa...;))) mitä sitä kaapilla? Aaah..g...meillä tavarat saisi olla lattialla....ja minähän se tässä vaan siivoan....ja yritän pitää jonkun laista järjestystä eteisessä...;)) miehet toisinaan...ovat kumman suurpiirteisiä?;))) Tämä piirre kyllä jotenkin jaksaa ihmetetyttää naisena ja ihmisenä...;)))

herättää joskus silloin tällöin meilläkin, kerran menin mein varastossa käväsemään, en muista mitä hain sieltä, mut lattialla seiso miulle ihan outo, ennen näkemätön painepesuri, kattelin sitä ihan hölmönä, no, en sanonu halaistua sanaa koko vekottimesta isännälle, sit yhtenä päivänä, isäntä pesi autoa tossa pihalla, ku menin ulos, kas kummaa, hällä oli tää pesuri käytössä, seisoin vaan ja kattelin siinä sivussa, isäntä lopetti hommasa, ja huomas katseeni tähän vekottimeen, hää tuumas vaa, et on hyvä vehe, saa auton kätevästi pestyä. Se oli siinä.:)))

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta.
        Jos kumisaappahis lukoo Nokia, kuorma-autoon keulas Scania ja no vaikka akuus Salama, niin eiköös ne ookki nua asiat sitten jo mallillaansa. Niin ja pahalaanen ku meinas unohtua notta pyöränistuumes Lepperi ja puukoos Iisakki Järvenpää Kauhava, sillä saa pistää sian ja saa sillä pistää häjyyn miehenki, niin siinähän ne sitten onkin.
        Ei sunkahan sitä maalimas muuta tarvita ja liekkö tänne muuta sopiikaan.
        terv. seppä ja tua Tiitu kulta pilivipoutaaselta pohojanmaalta.

Noi Nokialaiset on ollu miullaki, on hyvät saappaat:) Mut noista muista miul ei oo hajuakaan:)))))
        Ilmeisestikki hyviä merkkejä:)

• Sol57
        sasus kirjoitti:

herättää joskus silloin tällöin meilläkin, kerran menin mein varastossa käväsemään, en muista mitä hain sieltä, mut lattialla seiso miulle ihan outo, ennen näkemätön painepesuri, kattelin sitä ihan hölmönä, no, en sanonu halaistua sanaa koko vekottimesta isännälle, sit yhtenä päivänä, isäntä pesi autoa tossa pihalla, ku menin ulos, kas kummaa, hällä oli tää pesuri käytössä, seisoin vaan ja kattelin siinä sivussa, isäntä lopetti hommasa, ja huomas katseeni tähän vekottimeen, hää tuumas vaa, et on hyvä vehe, saa auton kätevästi pestyä. Se oli siinä.:)))

meilläkin....Jos, kysymys asioista jotka hänelle tärkeitä...ei väliä vaikka maksaisi...nehän ovat välttämättömiä;))) uusiin venemoottoreihin löytyy aina;))..Nooh...en kuitenkaan valita. Minulla on toisaalta ihanan antelias mies...ei laske euroja jos, jotain haluan..itselleni...Mutta, tänne kotiin...jos yritän jotain järkevää saada hankituksi...niin hän menee ymmälleen...;))

Tarvitaanko sitä Wc-papperin lisäksi myös jotain muuta? Ai tiskiharjako myös tyyliin?))) Joten parempi että, käyn itse kaupassa...Liinavaatteitahan ei tarvitse uusia koskaaan mieheni mielestä tai pyyhkeitä...mitä niitä uusia?:))) Onhan meillä...ennestään;)))

• kahjovaakutin ejk

vanha toyota. Sen verran vanha että osaan voin ite vaihtaa öljyt ja lamput ja mitä siinä nyt onkaan. Kerran jobbari oli laittanut lapun että haluaa ostaa kyseisen auton. Kait olisi pitänyt myydä mutta emmä. Ei ole tunnesiteitä siihen peltikasaan mutta on kuitenkin toimivana autona mulle enemmän arvoinen kuin mitä saisin jobbarilta. Mulle muuten sama millä ajan mutta ei ladaa eikä skodoaa, edes uudempaa.

• Anjaniina.

auto kannattaakin pitää, silä sill'ä viidelläsadalla, mitä ne tarjoo, ei saa vastaavaa tilalle ;)
        Ajelet sillä niin kauan, kuin se henkäisee viimeisen korahduksensa...

• Soon sama mitä henkilöautoos lukoo, mutta sanomaleheren päällä pitää lukia Ilikka ja tienviitas notta Lapua ja näis kirijootuksin jotta: kahjovaakutin. Niin kyllä sitten onkin jo kaikki tarpehellisen tärkiät kasassa.
        Hyvää illan jatkoa kivalle vaakuttimelle ja aurinkoosia kesäpäiviä.
        me vaan Tiitun kanssa.

• kahjovaakutin ejk
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Soon sama mitä henkilöautoos lukoo, mutta sanomaleheren päällä pitää lukia Ilikka ja tienviitas notta Lapua ja näis kirijootuksin jotta: kahjovaakutin. Niin kyllä sitten onkin jo kaikki tarpehellisen tärkiät kasassa.
        Hyvää illan jatkoa kivalle vaakuttimelle ja aurinkoosia kesäpäiviä.
        me vaan Tiitun kanssa.

sanoa just ne oikiat sanat, tuli taas hyvä mieli kuin myös anjaniinan järkevästä vastauksesta. Rapsuttele Tiitua, olen usein aatellut teidän eloa siellä jossain ja miten menee.

• kahjovaakutin ejk kirjoitti:

sanoa just ne oikiat sanat, tuli taas hyvä mieli kuin myös anjaniinan järkevästä vastauksesta. Rapsuttele Tiitua, olen usein aatellut teidän eloa siellä jossain ja miten menee.

Kiitos vaan itteles oli kivaa ku rookattihin. Soon taas uusi viikkoo alakamas, lisää vesisatehia vissihin tuloos. Täs toisella korvalla oon kuunnellu rario pohojanmaata, siellä lupaali sellaasta keliä.
        Ihan tavallista arkiista aherrusta ne nua päivät pakkaa olemahan yks aina toisensa jäläkehen. Koko päivä oltu täs vaan kotona, oikein kiinnosta lähtiä mihinkään. Soon paree ku levähtää kotona, saa kaikki ittelensä, näin sunnuntaipäivisin.
        Koko tyytyvääsiä ollahan.
        terv. minä ja Tiitu, täältä kotoa vaan.

• yksiniittistä ole. Minulla on kaveri, joka ajaa Ferrarilla, mutta hän hyvin syvällinen mielestäni ja jalat maassa kulkeva kaveri. Ei häntä kukaan kadehdi, vaikka äijällä 4,5 kg kultaa ja muita sijoituksia. Eikä hän meitä "köyhiä" mitenkään ylhäältä päin katso.

• minä ajattelen naisihmisenä että auton pitää olla sellainen, että kun siihen tulee vika, niin siihen helposti saa vara-osia, siihen löytyy huolto läheltä ja sillä on kiva ajaa..

Kerran meillä oli ihan tuliterä uusi auto, muistan kun mieheni kanssa sen haimme tuolta kaupasta.. kauan se meillä oli kieltämättä.. Olikohan se niitä autoja sitten joka viimeiselle matkalle meni venäjän pojalle....

Silloin vielä oltiin nuoria miehenikin oli terve mies.. Nyt ajattelen asiaa niin, että jos saisin sellaisen auton johon voisi laittaa pyörätuolia varten kuljetuslaitteen, niin sellaisen tässä tilanteessa voisin hankkia.. Tosin pitäs varmaan ensin saada jostain töitä, vai millä sitä tuollaisen auton hankkisi.. Olis helppo miehen kanssa lähteä käymään vaikka kylässä jossain kavereiden luona.. Niiden ihmisten joidenka luona aikoinamme paljonkin kävimme ja jotka kävi myös meillä..

• Sol57

pelkkä nousukas;)))

sanoo Friidu...ja iskee silmää Teolle¤ tai yrittää...;)) räpsytin..räps.....

• Sol57 kirjoitti:

pelkkä nousukas;)))

sanoo Friidu...ja iskee silmää Teolle¤ tai yrittää...;)) räpsytin..räps.....

mutta kiva jäbä kuitenkin. Iskee silmää takas.:-)

• pirre-tyttö kirjoitti:

minä ajattelen naisihmisenä että auton pitää olla sellainen, että kun siihen tulee vika, niin siihen helposti saa vara-osia, siihen löytyy huolto läheltä ja sillä on kiva ajaa..

Kerran meillä oli ihan tuliterä uusi auto, muistan kun mieheni kanssa sen haimme tuolta kaupasta.. kauan se meillä oli kieltämättä.. Olikohan se niitä autoja sitten joka viimeiselle matkalle meni venäjän pojalle....

Silloin vielä oltiin nuoria miehenikin oli terve mies.. Nyt ajattelen asiaa niin, että jos saisin sellaisen auton johon voisi laittaa pyörätuolia varten kuljetuslaitteen, niin sellaisen tässä tilanteessa voisin hankkia.. Tosin pitäs varmaan ensin saada jostain töitä, vai millä sitä tuollaisen auton hankkisi.. Olis helppo miehen kanssa lähteä käymään vaikka kylässä jossain kavereiden luona.. Niiden ihmisten joidenka luona aikoinamme paljonkin kävimme ja jotka kävi myös meillä..

useimmat ajattelevat, mutta jos sattuu olemaan rahaa riittävästi, niin miksi siitä ei voisi nauttia vaikka ajamalla Ferrarilla. Ei se ihmisestä pahaa tee, että on rahaa.

• Sol57
        Teotwawki kirjoitti:

mutta kiva jäbä kuitenkin. Iskee silmää takas.:-)

väliä... Eikö? fyrkka se on vaan fyrkkaa sanoo Friidu. Mutta, toki aina välttämätöntä, ikävä kyllä..

• Sol57 kirjoitti:

väliä... Eikö? fyrkka se on vaan fyrkkaa sanoo Friidu. Mutta, toki aina välttämätöntä, ikävä kyllä..

sano kenraali Adolf Ehrnrooth kun euroon siirryttiin.:-D)))))

• Anjaniina.
        Teotwawki kirjoitti:

useimmat ajattelevat, mutta jos sattuu olemaan rahaa riittävästi, niin miksi siitä ei voisi nauttia vaikka ajamalla Ferrarilla. Ei se ihmisestä pahaa tee, että on rahaa.

tosiaankaan mitään pahaa.
        Mutta on vaarallista rakentaa itsetuntonsa rahan varaan.
        Se on ollut punainen lanka kirjoituksessani.
        Kumma kyllä tämä ystävä haluaa kesäisin välttämättä ajella kanssani.
        Minä en niin välittäisi.
        Mutta siinähän sitten ajelee Uralin perässä 60km/h....

Tulee vain mieleen, että ihminen joka kiinnittää omanarvontunteensa siihen Ferrariin, on monesti aika heikoilla.
        Ellei sitten ole menestynyt jossain muussa ja rakentanut omanarvontunteensa siellä kuntoon..

• liukas pyörä

jossa lukee Jupiter, ja sitä ei vaihdeta.

• Ajopeleihin liittyen.
      Mennessäni sveduihin -64 olisi toivedeni täyttymys ollut muutaman vuoden ikäinen Amazon.
      Periaatteessa Porshe 912 ( 90hv "mopo") olisi ollut hinnaltaan melkein samaa luokkaa.

Varat riittivät kuitenkin vain 100000km ajettuun kuplaan.

Nyt kun vuosikausia olisi ollut mahdollisuus, perhebudjettia heilauttamatta, ostaa uusikin Porshe se ei enää olekaan tärkeä eikä tunnu tavoiteltavalta.

Tyydytyksen tunteiden täyttymykset löytyvät muualta.

Useimmat ihmiset eivät ymmärrä ettei kaikkien arvomaailma ole sama kuin heillä.

Päätöksenteon ja valinnan vapaus ovat sieluani rauhoittavia tekijöitä nykyään.

• samilja

Monien itsetunto vaatii rahaa, mammonaa, pituutta, komeutta, paremmuutta muihin verratessa.
      Mihin riittänee, kun aina kaikessa löytyy muilla enemmän?

Miksi siis kilpailla muiden kanssa, kun itsessäkin löytyisi hyvä ottelukumppani.

• Anjaniina.

kuinka heikoilla itsetunto on, jos se on rahan ja tavaran varassa.
        itsemurhia tekivät paljon sellaiset ihmiset laman ja konkurssien aikaan...
        Sillä se kaikki ylpeys menee, kun voutikäy ovella?

• Kun omat penskani tulivat ajokortti-ikään hankin heille menopeliksi takaveto 1200 Ladan.
      Halpa hankkia. Osia silloin saatavilla purkaamoilta.
      Yksinkertainen tekniikka. Helppo opetella kunnossapitoa.
      Inhottava ajettava. Sen jälkeen kaikki muut tuntuivat hyviltä.

Tavoitteet toteutuivat kaikilta osin.
      Kunnossapidosta ja korjaamisesta asennoitumiseen auton pitoon.
      Perusajatus on palkinnut toteuttajansa myöhempinä vuosina.
      Asiat tärkeysjärjestyksessä ja suhteellisuudentaju ja tolkku mukana.

• Anjaniina.

ladan omistajilla taitaa nykyisin olla omat kerhonsa ja vanha Lada on kulttikampe ;)
        Ai jai kun olisivat sen säilyttäneet.

Mutta tuo on omiaan kasvattamaan lasten itsetuntoa.
        Tunne että osaa jotain...sisältäpäin se rakentuu...luulen.

Minun poikani kokosivat mopot osista ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      65
      3286
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      142
      2327
    3. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      92
      1868
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      171
      1559
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      86
      1439
    6. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      65
      1426
    7. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      74
      1399
    8. Tiedän että käyt täällä

Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      69
      1182
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      77
      1140
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      34
      1088
    Aihe