Turenki on

ahdistaa

masentava paikka! Paikalliset mielellään ihailee sen väkivaltaista menneisyyttä! Ja kun oikein rohkeita ollaan ja halutaan etäisyyttä tuppukylään, niin muutetaan Hämeenlinnaan! Samanlaisia umpimielisiä paikkoja kumpin, ja ihmisistä se lähtee! Naurettavia paskoja kaikki!

44

5196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shemale

      mutta työ ja taloasuminen edullista.Olen ukkokin, muuttanut ulkopaikkakuntalaisena Turenkiin yli 20 v. sitten.Edelleenkään en tunne mitään kylää kohtaan,ruma kuin ennenkin.Puliukot rellestää kuolleessa keskustassa,joten olemme pysyneet poissa esim kauppojen palveluistakin-spurgut ei lapsien silmille kauppojen ovilla passaa.Muutoinkin vältän turengin palveluita terveyspalveluita lukuunottamatta-ehkä maitopurkin kaupasta haen jos pakko.
      Lääkärille onneksi pääsee ja neuvola- ym. palvelut ok-kiitos siitä!Mutta kun lapset kasvaa kodista muualle ja me vanhemmat,toivottav.,eläköidymme-kytkin nousee Turengista.

      • varmaan

        miten ahdistavalta tervakoskella asuvasta vanhuksesta tuntuu ajatus, että joutuisi joskus Turengin vaivaistaloon loppuelämäänsä kituuttamaan. Tarvakoski on sentään ainakin maisemiltaan paljon kauniimpi paikka. Eikä täällä kauppojen edessä puliukon vieläkään huoju.
        Muuttakaa tänne.


      • periferiaa
        varmaan kirjoitti:

        miten ahdistavalta tervakoskella asuvasta vanhuksesta tuntuu ajatus, että joutuisi joskus Turengin vaivaistaloon loppuelämäänsä kituuttamaan. Tarvakoski on sentään ainakin maisemiltaan paljon kauniimpi paikka. Eikä täällä kauppojen edessä puliukon vieläkään huoju.
        Muuttakaa tänne.

        Tervakoskelle? Jos Turengista on löytyy joku suunta huonompaan, niin kyllä se on Tervakoski tai joku Leppäkoski.


      • ei löydy
        periferiaa kirjoitti:

        Tervakoskelle? Jos Turengista on löytyy joku suunta huonompaan, niin kyllä se on Tervakoski tai joku Leppäkoski.

        Turenkia huonompaa.


      • ewratju4g
        ei löydy kirjoitti:

        Turenkia huonompaa.

        sama show on joka pikkukylässä tässä maassa. Niin maassa maataan kuin Hallitus petaa.


      • telkkarista
        ewratju4g kirjoitti:

        sama show on joka pikkukylässä tässä maassa. Niin maassa maataan kuin Hallitus petaa.

        tohtori Kiminkistä. Ainakin siinä kunnassa on lääkäripalvelut huikeasti yli Janakkalan. Taitavat olla paremmat kuin missään muussa kunnassa Suomessa. Kaikki on ihmisistä kiinni.


      • hallitus,
        ewratju4g kirjoitti:

        sama show on joka pikkukylässä tässä maassa. Niin maassa maataan kuin Hallitus petaa.

        on johonkin syytön, niin lähinnä hämäläisten umpimielisyyteen.


      • NIRINNARIN
        telkkarista kirjoitti:

        tohtori Kiminkistä. Ainakin siinä kunnassa on lääkäripalvelut huikeasti yli Janakkalan. Taitavat olla paremmat kuin missään muussa kunnassa Suomessa. Kaikki on ihmisistä kiinni.

        Kai se nyt Kiminkisille kaikki käy hienosti,vaikka kateeksi käy moista lääkäriä!!Itse toki olemme päättäjämme valinneet ja todellakin ummehtunut ja kankea Janakkala ei näytä muuhun pystyvän.


      • 18+12=

        tosi ruma kylä tämä.


      • Ent. Janakkalalainen

        Muuttakaa pois sieltä etelän nuhruisilta maisemilta tänne Lieksan kaupunkiin. Täällä on nyt vähän kaamos aika, mutta kun kevät koittaa niin ei tätä paikkaa kauniinpaa olekaan. Moni luulee että täällä ei ihminen elä. mutta itse karistin Janakkalan tomut jaloistani vuosi sitten ja olen onnellinen.
        Tämä Lieksa on hyvin kaunis ja puistot ovat laajoja ja hyvin hoidettuja.kaupunkia rakennetaan nyt vauhdilla ja saamme pääkadunkin, sen joka halkoo kaupunkia, nykyaikaiseksi ja viihtyisäksi. Ilma täällä on erittäin hyvää ja puhdasta, täällä kasvaa naavat puunoksilla toisin kuin siellä etelän ilmastossa.
        Juuri eilen telkussa mainittiin ihmisten olevan kasvukeskuksissa huonovointisempia kuin maalla.

        Täällä asunnotkin ovat vielä kohtuuhinnoissa. Kun vertaan tätä paikkaa Janakkalaan, niin tämä on paratiisi ja Janakkala, ikävä kyllä, nuhruinen ja mitäänsanomaton paikka. Kesällä, toisin kuin esim. Tervakoskella, kaupunki työllistää nuoret kesätöillä. mm:ssa nurmikot leikataan kaupungissa työnnettävillä leikkureilla. KesälläTerviksessäkin on tehdas ja muutama kauppa jotka työllistävät nuoria. Miksi ei nuorten anneta hoitaa keskuksien istutuksia nurmikoita jne. Eihän siellä kylläkään mitään puistoja ole, mutta esim. tienvarret ovat siellä huonossa hoidossa.
        Joten te Janakkalan päättäjät, suunnistakaa katsomaan erämaa kaupunki Lieksan kesäisiä maisemia ja niiden kauneutta. Sekä hyvinhoidettuja suuria puistoja.


      • Lisää veronmaksajia
        Ent. Janakkalalainen kirjoitti:

        Muuttakaa pois sieltä etelän nuhruisilta maisemilta tänne Lieksan kaupunkiin. Täällä on nyt vähän kaamos aika, mutta kun kevät koittaa niin ei tätä paikkaa kauniinpaa olekaan. Moni luulee että täällä ei ihminen elä. mutta itse karistin Janakkalan tomut jaloistani vuosi sitten ja olen onnellinen.
        Tämä Lieksa on hyvin kaunis ja puistot ovat laajoja ja hyvin hoidettuja.kaupunkia rakennetaan nyt vauhdilla ja saamme pääkadunkin, sen joka halkoo kaupunkia, nykyaikaiseksi ja viihtyisäksi. Ilma täällä on erittäin hyvää ja puhdasta, täällä kasvaa naavat puunoksilla toisin kuin siellä etelän ilmastossa.
        Juuri eilen telkussa mainittiin ihmisten olevan kasvukeskuksissa huonovointisempia kuin maalla.

        Täällä asunnotkin ovat vielä kohtuuhinnoissa. Kun vertaan tätä paikkaa Janakkalaan, niin tämä on paratiisi ja Janakkala, ikävä kyllä, nuhruinen ja mitäänsanomaton paikka. Kesällä, toisin kuin esim. Tervakoskella, kaupunki työllistää nuoret kesätöillä. mm:ssa nurmikot leikataan kaupungissa työnnettävillä leikkureilla. KesälläTerviksessäkin on tehdas ja muutama kauppa jotka työllistävät nuoria. Miksi ei nuorten anneta hoitaa keskuksien istutuksia nurmikoita jne. Eihän siellä kylläkään mitään puistoja ole, mutta esim. tienvarret ovat siellä huonossa hoidossa.
        Joten te Janakkalan päättäjät, suunnistakaa katsomaan erämaa kaupunki Lieksan kesäisiä maisemia ja niiden kauneutta. Sekä hyvinhoidettuja suuria puistoja.

        Lieksako? Hieno kuulla, että jossain päin kiinnitetään huomiota ympäristöön. Olen sitä mieltä, että sellainen kunta (pienempikin) saisi asukkaita lisää, ihan ympäristöön panostamalla. Siis kiinnittämällä huomiota arkkitehtuuriin, puistoihin, kyläkauppaan ja sen sellaiseen. Suomessa ajatellaan, että vain vanhoja idyllisiä kylänreittejä kannattaa vaalia. Mutta kyllä uuttakin voisi rakentaa tyylillä. Ahneet bisnesmiehet pois päättäjien palleilta ja tyylitaitoisia arkkitehteja tilalle.


      • lol
        18+12= kirjoitti:

        tosi ruma kylä tämä.

        Perseessäs on ruma


      • Anonyymi
        periferiaa kirjoitti:

        Tervakoskelle? Jos Turengista on löytyy joku suunta huonompaan, niin kyllä se on Tervakoski tai joku Leppäkoski.

        Turenki on maahanmuuttajakeskus. En suosittele muuttoa sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turenki on maahanmuuttajakeskus. En suosittele muuttoa sinne.

        Tervakoski paljon parempi ja kauniimpi. Palveluita löytyy ja mitä ei niin Riksusta saa. Jos Janakkala olisi viisas hallinto kannattaisi siirtää Tervakoskelle. Ja ei tuo kuntaliitoskaan Riksun kanssa huonolta kuulostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervakoski paljon parempi ja kauniimpi. Palveluita löytyy ja mitä ei niin Riksusta saa. Jos Janakkala olisi viisas hallinto kannattaisi siirtää Tervakoskelle. Ja ei tuo kuntaliitoskaan Riksun kanssa huonolta kuulostaisi.

        Ei koskaan hallintoa Riksuun, Tervakoski voi aivan vapaasti yhdistyä sinne. Hallintokeskittymä on perinteisesti maakunnan keskuksessa.


    • ture

      Olen vasta muuttanut muutama vuosi sitten Turenkiin ja olen pitänyt paikkakunnasta. En ihannoi sen väkivaltaista menneisyyttä, mutta ei kai se ole kiellettyä jos on kiinnostunut paikkakuntansa historiasta. Kiinnostus ja ihannointi kun on kaksi eri asiaa, mutta minkäs teet jos joku nämä sekoittaa keskenään. Minusta sitä ei voi sanoa ihannoinniksi jos joku tälläkin palstalla on joskus kysynyt taustoja Janakkalan verisestä historiasta. Mutta mitä tulee tuohon umpimielisyyteen niin eiköhän sitä esiinny ihan joka puolella asui sitten Turengissa tai ylipäätään missä vaan. Kannattaa siinä vaiheessa katsoa joko peiliin tai vaihtaa kaveripiiriä jos ei asiat toimi niin kuin toivoisi. Hassua on se, että jotain voi häiritä kun joku/jotkut muuttaa Turengista Hämenlinnaan. Varmaan Tampereelle moni muuttaa Kangasalta, ja eikös ne ole yhtälailla vieretysten olevia paikkakuntia. Kyllä ne kuppikunnat noissakin paikoissa on. Se ei vain meille ulkopaikkakuntalaisille näy.

      • nykyisyys!!

        Juuri tuosta poistui viestiketju, jossa oli asiaa paikkakunnan tämän päivän väkivaltaisesta ja ahdistavasta ilmapiiristä!


      • tunnettu...
        nykyisyys!! kirjoitti:

        Juuri tuosta poistui viestiketju, jossa oli asiaa paikkakunnan tämän päivän väkivaltaisesta ja ahdistavasta ilmapiiristä!

        naistenhakkaaja selvinnee ihmisen tappamisesta luultavasti muutaman vuoden kakulla. Kynttilät oli poistettu pihasta samoihin aikoihin kuin keskustelu täältä. Toivottavasti ei koskaan ilmesty minun silmiini...


      • =(
        nykyisyys!! kirjoitti:

        Juuri tuosta poistui viestiketju, jossa oli asiaa paikkakunnan tämän päivän väkivaltaisesta ja ahdistavasta ilmapiiristä!

        ... ilmeisesti siitä syystä kun nimiä mainittiin... Vaikka en ehtinyt nähdä tuliko tekijän oikea nimi täällä julkisuuteen lainkaan... Uhrin nimen täällä kyllä näin...


      • se ketju
        =( kirjoitti:

        ... ilmeisesti siitä syystä kun nimiä mainittiin... Vaikka en ehtinyt nähdä tuliko tekijän oikea nimi täällä julkisuuteen lainkaan... Uhrin nimen täällä kyllä näin...

        oli kyllä sellaisten älykääpiöiden ketju, että joutikin poistaa. Pelkkää murhalla mässäilyä.


      • pläskä
        nykyisyys!! kirjoitti:

        Juuri tuosta poistui viestiketju, jossa oli asiaa paikkakunnan tämän päivän väkivaltaisesta ja ahdistavasta ilmapiiristä!

        ja minkäköhän helvetin takia täällä on alkanut pyörimään myös cannoball mc liiveillä liikkuvia suhteellisen pimeen näköisiä kavereita? tarviiko niiden kanssa olla tarkkana?


      • älykääpiö...
        se ketju kirjoitti:

        oli kyllä sellaisten älykääpiöiden ketju, että joutikin poistaa. Pelkkää murhalla mässäilyä.

        siinä ketjussa oli se naistenhakkaaja...


      • tyytyväinen asukas

        Olen asunut Turengissa jo yli 20 vuotta, pidän täällä asumisesta ja ihmisestä itsestään se on kiinni missä viihtyy ei aina pidä haukkua ja valittaa ympäristötekijöistä.


      • hahaa. ;D
        pläskä kirjoitti:

        ja minkäköhän helvetin takia täällä on alkanut pyörimään myös cannoball mc liiveillä liikkuvia suhteellisen pimeen näköisiä kavereita? tarviiko niiden kanssa olla tarkkana?

        Elämä voi sitten joillakin olla tosiaan oikeastikin hankalaa. :D Kannattaa olla TARKKANA!!!! :D heheheee.


    • 045605

      Mikä väkivaltainen menneisyys oletko joskus saanut täällä turpaasi .
      Ei tää ole sen ihmeellisempi paikka kuin mikään muukaan . .

      • ?

        muualla olet käynyt?


      • vakoojavierikko
        ? kirjoitti:

        muualla olet käynyt?

        Turenki on sivussa kun perunapellot,maajusseja,traktorirallia keskustassa ja nuoriso painelee paskaset kumisaappaat jalassa ympäri keskustaa,onhan turengissa sentään yksi kiertoliittymä vai mikä ihmeen ympyrä se on,se on positiivista että siitä' kun ajaa mihin suuntaan vaan niin sieltä perslävestä pääsee pois.


      • ok...
        vakoojavierikko kirjoitti:

        Turenki on sivussa kun perunapellot,maajusseja,traktorirallia keskustassa ja nuoriso painelee paskaset kumisaappaat jalassa ympäri keskustaa,onhan turengissa sentään yksi kiertoliittymä vai mikä ihmeen ympyrä se on,se on positiivista että siitä' kun ajaa mihin suuntaan vaan niin sieltä perslävestä pääsee pois.

        Traktorirallia keskustassa? Nuoriso painelee paskaset kumisaappaat jalassa ympäri keskustaa? En voi muuta kuin nauraa! Nyt on tainnu käydä niin että tollasta puhuvat ovat vain kuulleet Turengista juoruja, eivätkä ole käyneet siellä koskaan ITSE. Meneppä kuule itse käymään siellä keskustassa. Siellä ei todellakaan ole tuollaista...


      • ja olen käynyt,
        ok... kirjoitti:

        Traktorirallia keskustassa? Nuoriso painelee paskaset kumisaappaat jalassa ympäri keskustaa? En voi muuta kuin nauraa! Nyt on tainnu käydä niin että tollasta puhuvat ovat vain kuulleet Turengista juoruja, eivätkä ole käyneet siellä koskaan ITSE. Meneppä kuule itse käymään siellä keskustassa. Siellä ei todellakaan ole tuollaista...

        paskanen nuoriso painelee kumisaappaat jalassa ympäri keskustaa ja kaikkea muutakin!


      • ...
        ja olen käynyt, kirjoitti:

        paskanen nuoriso painelee kumisaappaat jalassa ympäri keskustaa ja kaikkea muutakin!

        Täällä on kuule näkynyt ainoastaan jotkut ekaluokkalaiset tai sitä nuoremmat kumisaappaat jalassa ja silloinkin on satanut :D


    • Mitä ?

      Enpä ole kullutkaan.

    • Voi..

      Kyllä Janakkala ja Hämeenlinna on surkeimmat paikkakunnat mitä löytää saattaa... Oivoi... Kunpa saisi vähän suomen karttaa uudistaa......

    • äinminänäen

      Muutin Turenkiin muutama vuosi sitten kaukaa, ihan eripuolelta Suomea. Ihmiset on ihan mukavia, vaikka ympäristön ulkonäkö ei ole kehuttava.
      Onneksi on tulossa keskustan muutoshommeli, mutta kuinka se taas nostaa veroja??
      Kaunistusta kaivataan Turenkiin jokapuolelle...pensryteikköjen leikkaamista ja paljon siivoamista. Ihmisten pitäisi katsoa aina, mitä likaavat itse.
      Muuten en kadu muuttamistani tänne kun autolla pääsee paikkoihin. Siivouksiin esim. joissakin kerrostaloissa saisi kiinnittää kunta parempaa huomiota. Kun siivooja on käynyt, ei sitä edes huomaa. Käytävä haisee aina likaiselle käydessä. Hieman tahdikkaampaa otetta tähän siisteysongelmaan niin sisällä kuin ulkonakin niin johan on siistimpää.
      Ei se ole joskus kuin parista kukkaruukusta k iinni kaupankin edustalla.

      Vanha sanonta: Siisteys on puoliruokaa !!!

      • pasilliryöppy

        siivouksessa säästölinja, rappukäytävät pyyhitään lumella/mopilla,


    • Best place evar!!!

    • hahaa ;D

      :DD kyllä sai taas nauraa oikein makoisasti ihmisten valituksille. :DD Nää palstat on ihan parhaita, saa aina nauraa silmät vettä valuen.

    • 14 v kirjottaa :D

      Turenki tosiaan on luonnosta katsottuna aika nuhruinen, eikä mikään kauhean siistin näköinen, mutta on täällä parempi asua kuin jossain Helsingissä. Helsingissä sitä enemmän sattuu kaikkia raiskauksia, varkauksia, murhia, puukotuksia yms. Turengissa pyörii spurgut ympäri kylää, mutta ihan harmittomia ne on ja musta tuntuu, että puoletkaan tällä palstalla olijoista ei ole Turengissa käynyt, sallikaa mun nauraa juoruja uskoville. Mä oon nyt asunu Turengissa jonkun kymmenisen vuotta ja Kangasalassa kolmisen vuotta niin kyllä mä täällä Turengissa mieluummin olen. Ihan muuten tällei ilmotus asiana, mä en ole edes täysikänen ja oon henkisesti kypsempi, kun näköjään suurinosa teistä on :D:D:D:D

      • Vai niin.

        "ja oon henkisesti kypsempi,"


        Se joka kehuu henkisellä kypsyydellä, ei ole henkisesti kypsä.


      • turenkimuija

        samaa mieltä ! - turenkilainen


    • 15v

      Turengissa on niin lapsellista porukkaa että oon onnellinen kun pääsen muuttamaan hittoon sieltä -.-

    • turenkimuija^^

      justjoo,,, menkää muualle .. turenki on vitu siisti mesta ! .. spurgut kaveri =juoppokaveri .. menkää muualle dissaa .. spurgut on ihmisii .. mikä se tekee niin vitun pahan ja häiritsevän jos joku istuu tuol penkil ja hörppii vähä karhuu ja ottaa pari savuketta? ..

    • turenkimuija

      hankielämä

    • Bembööli

      Eipä Turtsa mikään ruusu oo, mutta ei myöskään missään nimessä paskin paikka. Oon asunut ympäri suomee ja sanoisin että kouluarvosanoilla 7 ulkoasusta, 8 palveluista.

      Lisäksi jos on luonto ihminen kuten minä, niin ei tarvii mennä montaa kilsaa itäsuuntaan niin oot keskellä erämaata.

      Hulluja ja juoppoja riittää, mutta niin muuallakin.

    • Stop-mafialle

      Hulluja ja juoppoja riittää se on totta, mutta kun ne ovat kunnantalolla, valtuustoissa tai lautakunnissa, niin se vakava asia ja tavallliset kuntalaiset saavat niistä sitten kärsiä, puhumattakaan lapsista, vanhuksista, sairaista ym heikko-osaisista, sääliksi käy janakkalan sorrettuja, joita tämä rikiollinen mafia hallitsee uhkauksin, kiusaamalla ja jopa pahoinpitelemällä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe