Viisumi tuli - lentolippuasiaa

me kax

Moi! :)

Saimme vaimolle 3 kuukauden viisumin ja hänellä on tarkoitus mennä tiistaina hakemaan viisumiaan.

Onko kenelläkään tietoa kelpaako suurlähetystössä ns. e-ticket, eli se itse tulostettu pdf.- file?

Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

23

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sabang

      Manilan S-lähetystön kukkahattutädeistä en tiedä, mutta vanhoja paperi lippuja ei enään ole olemassa eikä niitä saa. Tähän mennessä PDF printit ovat kelvanneet lentokentillä/maahan tulo viranomaisille, niin Aasiassa, Afrikassa, Lähi-Idässä ja Etelä-Amerikassa. Mutta nythän on kylläkin kysymys korkeammista viranomaisista.

      • me kax

        Emäntä haki eilen paprut, passinsa ja viisumin lähetystöstä.

        Moni asiasta purnaa, mutta ainakaan itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa ko. henkilökunnasta. Ymmärrän lähetystöä siinä ettei seurusteleville pareille kovin helposti myönnetä turistiviisumia.

        Jos molemmat ovat tosissaan ja varmoja, ei muuta kuin naimisiin ja sitten viisumia oleskelulupaa hakemaan :)


      • ryhti-reipas
        me kax kirjoitti:

        Emäntä haki eilen paprut, passinsa ja viisumin lähetystöstä.

        Moni asiasta purnaa, mutta ainakaan itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa ko. henkilökunnasta. Ymmärrän lähetystöä siinä ettei seurusteleville pareille kovin helposti myönnetä turistiviisumia.

        Jos molemmat ovat tosissaan ja varmoja, ei muuta kuin naimisiin ja sitten viisumia oleskelulupaa hakemaan :)

        TERVE olekko insinööri,, lääkäri,, yritäjä muu hyvin koulutettu..! pointi minä naimisiiin filipiineillä ei turisti visaa....saatu että tulisi maahan heti ja paperit sisään ...! mutta maahanmuuttoivirasto läpihuuto juttu........ niin mikä makso lähetystössä..... kun eivät kirjoittaneet .! mutta ei se mitään kaikille sanon ottaa selvää paljon asiostta tehkää hyvät pohjatyöt niin hyvin menee.. vaikka joku paikka tökkii.!


      • me kax
        ryhti-reipas kirjoitti:

        TERVE olekko insinööri,, lääkäri,, yritäjä muu hyvin koulutettu..! pointi minä naimisiiin filipiineillä ei turisti visaa....saatu että tulisi maahan heti ja paperit sisään ...! mutta maahanmuuttoivirasto läpihuuto juttu........ niin mikä makso lähetystössä..... kun eivät kirjoittaneet .! mutta ei se mitään kaikille sanon ottaa selvää paljon asiostta tehkää hyvät pohjatyöt niin hyvin menee.. vaikka joku paikka tökkii.!

        Vaikea sanoa mikä teillä on sitten ollut taustalla. Jokainen keissi on luonnolisestikin omanlaisensa ja asioihin on monia vaikuttimia.

        Olen kylläkin insinööri, mutta vaikea uskoa tuon paljoa asiaan vaikuttaneen. Eivät ainakaan koulutustani kyselleet eikä myöskään kyselty palkkatodistuksia tms.


      • ....................
        me kax kirjoitti:

        Vaikea sanoa mikä teillä on sitten ollut taustalla. Jokainen keissi on luonnolisestikin omanlaisensa ja asioihin on monia vaikuttimia.

        Olen kylläkin insinööri, mutta vaikea uskoa tuon paljoa asiaan vaikuttaneen. Eivät ainakaan koulutustani kyselleet eikä myöskään kyselty palkkatodistuksia tms.

        No jos 9 10:stä anomuksesta hylätään turistiviisumeissa, niin oletko todellakin noin sopuli, et uskot vikisemättä niiden 9 olevan terroristeja? Voi voi...Kyllä se oleskelulupa ihan vakituinen irtosi meille migristä 3 päivässä, mutta sitävastoin turistiviisumia emme saaneet:D Arvaas ihan oikean oikeasti kummassa ne asiat tutkitaan faktojen, supon ym. perusteella ja kummassa ihan oikean oikeasti ihan musta tuntuu, kiva pärstä sulla kertoimella, ja kenties se oleskelulupakaan teillä ei ole vieläkirkossa kuulutettu, jos vaikka migrissä ovatkin toista mieltä, sitten se vasta vaikeaksi meneekin;)

        Siihen kysymykseesi tottakai e-tiketti kelpaa heh....


      • me kax
        .................... kirjoitti:

        No jos 9 10:stä anomuksesta hylätään turistiviisumeissa, niin oletko todellakin noin sopuli, et uskot vikisemättä niiden 9 olevan terroristeja? Voi voi...Kyllä se oleskelulupa ihan vakituinen irtosi meille migristä 3 päivässä, mutta sitävastoin turistiviisumia emme saaneet:D Arvaas ihan oikean oikeasti kummassa ne asiat tutkitaan faktojen, supon ym. perusteella ja kummassa ihan oikean oikeasti ihan musta tuntuu, kiva pärstä sulla kertoimella, ja kenties se oleskelulupakaan teillä ei ole vieläkirkossa kuulutettu, jos vaikka migrissä ovatkin toista mieltä, sitten se vasta vaikeaksi meneekin;)

        Siihen kysymykseesi tottakai e-tiketti kelpaa heh....

        Jos lähetystöjen päätöksentekologiikkaa alkaa pohita, nousee vääjäämättä mieleen muuan seikka joka lähetystöjä epäilyttää enemmän kuin terrorismiuhka. Kuinka helppoa olisikaan järjestää maksettu maahantulo pelkän seurustelun varjolla.

        Kaikki lienevät kuulleet tapauksista joissa maahan saapuva osapuoli on maksanut "seurustelu"- tai jopa aviokumppanilleen. Nk. lumeliitto siis. Tuolta pohjalta en olisi valmis kovinkaan jyrkästi kritisoimaan lähetystöjä jotka eivät helposti seurustelupohjalla oleville pariskunnille viisumeja myönnä.


      • Sabang
        me kax kirjoitti:

        Jos lähetystöjen päätöksentekologiikkaa alkaa pohita, nousee vääjäämättä mieleen muuan seikka joka lähetystöjä epäilyttää enemmän kuin terrorismiuhka. Kuinka helppoa olisikaan järjestää maksettu maahantulo pelkän seurustelun varjolla.

        Kaikki lienevät kuulleet tapauksista joissa maahan saapuva osapuoli on maksanut "seurustelu"- tai jopa aviokumppanilleen. Nk. lumeliitto siis. Tuolta pohjalta en olisi valmis kovinkaan jyrkästi kritisoimaan lähetystöjä jotka eivät helposti seurustelupohjalla oleville pariskunnille viisumeja myönnä.

        Voi kun aikanaan Filippiineillä asuessani olisin löytänyt tuollaisen rikkaan Filipiinan, joka olisi maksanut minulle. Asuisin varmaan vieläkin siellä, jossain Ayala Alabang Villagessa. Käsitääkseni suurinosa vaimoista tulee sellaisista perheistä, josta noihin lumeliittoihin ei ole varaa.
        Minä kritisoin Manilan lähetystyöä erittäin nuivasta suhatautumisesta ja se annetiin, jo selvästi ymmärtää heti alkukeskusteluissa. Olen ollut tekemisissä Suomen lähetystöjen kanssa niin Kenyassa, Nigeriassa, Venezuelassa ym, ja kyllä noissa on palveltu loistavasti.
        En ole naimisissa Filipiinan kanssa, mutta en myöskään Suomalaisen kanssa. Jouduimme kerran hakemaan turisti viisumia Manilasta ja nämä vain puhelimitse tavoitettavat kukkahattutädit pistivät jo heti aluksi kommenteillaan korvaan. Kävin hakemassa hekemuksen pois.
        Onneksi tuollaiset ajat ovat, jo kauas taakse jäänyttä elämää. Ei tarvitse enään turvautua heidän palveluihinsa.


      • ryhti-reipas
        me kax kirjoitti:

        Vaikea sanoa mikä teillä on sitten ollut taustalla. Jokainen keissi on luonnolisestikin omanlaisensa ja asioihin on monia vaikuttimia.

        Olen kylläkin insinööri, mutta vaikea uskoa tuon paljoa asiaan vaikuttaneen. Eivät ainakaan koulutustani kyselleet eikä myöskään kyselty palkkatodistuksia tms.

        Tämä maailma ei ole oikeudenmukainen suomi ei vaan ole niin räikkeä kun monet maat !mutta manilassa kyllä sen näki mikä on homman nimi...!


      • ....................
        me kax kirjoitti:

        Jos lähetystöjen päätöksentekologiikkaa alkaa pohita, nousee vääjäämättä mieleen muuan seikka joka lähetystöjä epäilyttää enemmän kuin terrorismiuhka. Kuinka helppoa olisikaan järjestää maksettu maahantulo pelkän seurustelun varjolla.

        Kaikki lienevät kuulleet tapauksista joissa maahan saapuva osapuoli on maksanut "seurustelu"- tai jopa aviokumppanilleen. Nk. lumeliitto siis. Tuolta pohjalta en olisi valmis kovinkaan jyrkästi kritisoimaan lähetystöjä jotka eivät helposti seurustelupohjalla oleville pariskunnille viisumeja myönnä.

        Vastaappa minulle miksi juuri Kiinasta, jossa tuo ilmiön vaara on todellinen ja maksukykyisiä lumeliittoon hakeutuvia ihmisiä löytyy runsaasti onnistuu turistiviisumi varsin helposti? Entäpä Thaimaa, jossa kirjoitellaan kielitaidottomille baaritytöille turistiviisumeja liukuhihnalla parin viikon pattayan reissun tutustumistuloksena:D

        Ja jos aivan vakavasti uskot Filippiiniläisten maksukyvyn riittävän 10 tuhansien eurojen lumeliittoihin, niin nyt pikaisesti foliohattua rakentamaan, sillä tuon jälkeen hurjimmatkin salaliittoteoriat ovat täyttä totta.

        Kaikki juontaa 90-luvulta ja sir vilin haamusta, jonka traumoista kärsii Manilan lähetystö kroonista krapulaa vieläkin, vaikka henkilökunta on vaihtunut jo moneen kertaan. Juuri Filippiinat on se paha mörkö kukkahatutädeille, mutta toisaalta he edustavat femmareille myöskin symbolia ns. alistetusta naisesta, jota pitää suojella miehiltä, vaikka siinä aiheutettaisiinkin hitusen vahinkoa heille.

        Googleta hitusen asian tiimoilta, niin huomaat mistä koko homma juontaa.

        http://www.kepa.fi/kumppani/371/


      • mikkelsen
        .................... kirjoitti:

        Vastaappa minulle miksi juuri Kiinasta, jossa tuo ilmiön vaara on todellinen ja maksukykyisiä lumeliittoon hakeutuvia ihmisiä löytyy runsaasti onnistuu turistiviisumi varsin helposti? Entäpä Thaimaa, jossa kirjoitellaan kielitaidottomille baaritytöille turistiviisumeja liukuhihnalla parin viikon pattayan reissun tutustumistuloksena:D

        Ja jos aivan vakavasti uskot Filippiiniläisten maksukyvyn riittävän 10 tuhansien eurojen lumeliittoihin, niin nyt pikaisesti foliohattua rakentamaan, sillä tuon jälkeen hurjimmatkin salaliittoteoriat ovat täyttä totta.

        Kaikki juontaa 90-luvulta ja sir vilin haamusta, jonka traumoista kärsii Manilan lähetystö kroonista krapulaa vieläkin, vaikka henkilökunta on vaihtunut jo moneen kertaan. Juuri Filippiinat on se paha mörkö kukkahatutädeille, mutta toisaalta he edustavat femmareille myöskin symbolia ns. alistetusta naisesta, jota pitää suojella miehiltä, vaikka siinä aiheutettaisiinkin hitusen vahinkoa heille.

        Googleta hitusen asian tiimoilta, niin huomaat mistä koko homma juontaa.

        http://www.kepa.fi/kumppani/371/

        vietnamissa ja filippiineillä syynääminen on tarkempaa ja hyvä niin. ite ainakin tiedän tapauksia joissa alemman keskiluokan perheestä on rahat närpitty kasaan ja lähdetty sopuliiton voimalla länteen.

        olettekos ihmetelleet miksei filipinoja ja vietnamilaisia juuri pyöri duunissa thaikkuhieromalaitoksissa? Jokainen vetää omat johtopäätöksensä.

        jos jengi tosissaan seukkaa niin samantien voi päräyttää naimisiinkin. eihän se ulkolainen puoliso suomen kylmyyttä säikähdä kun kerran on tosirakkauden löytänyt? eli miks pitäis päästä suomeen tutustumaan etukäteen?

        paremmin ymmärrän lähetystöjen kantaa kuin näitä ruikuttajia joilla on hommat viisumien kans menny persiilleen. juu niin ja asiat voi hoitaa monella tavalla. oma vaimo joku aika sitte viisuminsa ja sano että osa porukasta käyttäyty toimitiloissa ku pottupellossa. Sitä saa mitä tilaa. turha ja hölmö virkakoneistolle on poskea soittaa, kumma juttu jos ei asiakasapalvelu skulaa jos itse käyttäytyy ku idiootti.


      • ryhti-reipas
        mikkelsen kirjoitti:

        vietnamissa ja filippiineillä syynääminen on tarkempaa ja hyvä niin. ite ainakin tiedän tapauksia joissa alemman keskiluokan perheestä on rahat närpitty kasaan ja lähdetty sopuliiton voimalla länteen.

        olettekos ihmetelleet miksei filipinoja ja vietnamilaisia juuri pyöri duunissa thaikkuhieromalaitoksissa? Jokainen vetää omat johtopäätöksensä.

        jos jengi tosissaan seukkaa niin samantien voi päräyttää naimisiinkin. eihän se ulkolainen puoliso suomen kylmyyttä säikähdä kun kerran on tosirakkauden löytänyt? eli miks pitäis päästä suomeen tutustumaan etukäteen?

        paremmin ymmärrän lähetystöjen kantaa kuin näitä ruikuttajia joilla on hommat viisumien kans menny persiilleen. juu niin ja asiat voi hoitaa monella tavalla. oma vaimo joku aika sitte viisuminsa ja sano että osa porukasta käyttäyty toimitiloissa ku pottupellossa. Sitä saa mitä tilaa. turha ja hölmö virkakoneistolle on poskea soittaa, kumma juttu jos ei asiakasapalvelu skulaa jos itse käyttäytyy ku idiootti.

        paremmin ymmärrän lähetystöjen kantaa kuin näitä ruikuttajia joilla on hommat viisumien kans menny persiilleen. juu niin ja asiat voi hoitaa monella tavalla. oma vaimo joku aika sitte viisuminsa ja sano että osa porukasta käyttäyty toimitiloissa ku pottupellossa. Sitä saa mitä tilaa. turha ja hölmö virkakoneistolle on poskea soittaa, kumma juttu jos ei asiakasapalvelu skulaa jos itse käyttäytyy ku idiootti. he heh hehehh Kyllä se sir vili on siihen syy että filipiineilttä ei niin sitä visaa irtoa KUN NIIN MONI MUN TUNTEMA THAI NAISEN ENGLANTI ON SITÄ LUOKKAA SIIS HUONO...!MINÄ NAIMISIIN FILIPIINEILLÄ VAAN TULO OLISI TURISTI VISALLA......!MAAHANMUUTOVIRASTO LÄPIHUUTOJUTTU ..!MULLAKIN PUKU PÄÄLÄ SIELLÄ MANILASSA .....! ETTÄ EN KYLLÄ SIKAPELLOSSA OLLUT ..! KYLLÄ NE ON TARKEMPIA KUN MONESSA PAIKKASSA KIITOS....... SEN SIR URPO VILI...! MAAHANMUUTOVIRASTOSTA OLEN ENSITILASSA OLEN KYSYNYT .. MIKÄ ON SUURIN VIRHE SANOIVAT .. MENNÄ 1 REISULLA NAIMISIIN KUN ON VÄHÄN TUNTENUT..! SEN TAKIA KAI KUN HYVIN HOITI ASIAN EI NOKKA PALJON OLE 2 OLESKELULUPAAN AIKAA MENNYT 1 VUOSI 4 VUOTTA VAIKKA EI SITÄ TULO VISAA NAIMISIIN MENON JÄLKEEN TULLUT MANILASTA KUN KYSYIN...!


      • mikkelsen
        ryhti-reipas kirjoitti:

        paremmin ymmärrän lähetystöjen kantaa kuin näitä ruikuttajia joilla on hommat viisumien kans menny persiilleen. juu niin ja asiat voi hoitaa monella tavalla. oma vaimo joku aika sitte viisuminsa ja sano että osa porukasta käyttäyty toimitiloissa ku pottupellossa. Sitä saa mitä tilaa. turha ja hölmö virkakoneistolle on poskea soittaa, kumma juttu jos ei asiakasapalvelu skulaa jos itse käyttäytyy ku idiootti. he heh hehehh Kyllä se sir vili on siihen syy että filipiineilttä ei niin sitä visaa irtoa KUN NIIN MONI MUN TUNTEMA THAI NAISEN ENGLANTI ON SITÄ LUOKKAA SIIS HUONO...!MINÄ NAIMISIIN FILIPIINEILLÄ VAAN TULO OLISI TURISTI VISALLA......!MAAHANMUUTOVIRASTO LÄPIHUUTOJUTTU ..!MULLAKIN PUKU PÄÄLÄ SIELLÄ MANILASSA .....! ETTÄ EN KYLLÄ SIKAPELLOSSA OLLUT ..! KYLLÄ NE ON TARKEMPIA KUN MONESSA PAIKKASSA KIITOS....... SEN SIR URPO VILI...! MAAHANMUUTOVIRASTOSTA OLEN ENSITILASSA OLEN KYSYNYT .. MIKÄ ON SUURIN VIRHE SANOIVAT .. MENNÄ 1 REISULLA NAIMISIIN KUN ON VÄHÄN TUNTENUT..! SEN TAKIA KAI KUN HYVIN HOITI ASIAN EI NOKKA PALJON OLE 2 OLESKELULUPAAN AIKAA MENNYT 1 VUOSI 4 VUOTTA VAIKKA EI SITÄ TULO VISAA NAIMISIIN MENON JÄLKEEN TULLUT MANILASTA KUN KYSYIN...!

        ulosanti kun on tota luokkaa niin ei taida puku paljoa pelastaa...

        ei oo tarkotus vitustella, mutta en ymmärtänyt puoliakaan tosta vuodatuksestasi. Voin kuvitella sut pukusi kanssa "neuvottelemassa" Makatin konttorilla... :/

        No, ei ketään olla tuomitsemassa, mutta kyllä mä tajuan melko hyvin lähetystöjen kannan ja yleiset menettelykäytännöt näissä keisseissä.


      • ryhti-reipas
        mikkelsen kirjoitti:

        ulosanti kun on tota luokkaa niin ei taida puku paljoa pelastaa...

        ei oo tarkotus vitustella, mutta en ymmärtänyt puoliakaan tosta vuodatuksestasi. Voin kuvitella sut pukusi kanssa "neuvottelemassa" Makatin konttorilla... :/

        No, ei ketään olla tuomitsemassa, mutta kyllä mä tajuan melko hyvin lähetystöjen kannan ja yleiset menettelykäytännöt näissä keisseissä.

        OK MINÄ TAAS KATSON ETTÄ KONROLLI ON KOVA VERRATTUNA MONIIN LÄHETYSTÖIHIN. AASIASSA.! EI SIELLÄ KAIKKI KUSETTA LÄHETYSTÖÄ..! MINÄ VAAN IHMETELEN LINJAA ...! EI TURISTI VISAA ETTÄ PÄÄSE SUOMEEN HÄIDEN JÄLKEEN---- MAAHANMUUTOVIRASTO LÄPIHUUTO JUTTU.!


      • ....................
        mikkelsen kirjoitti:

        ulosanti kun on tota luokkaa niin ei taida puku paljoa pelastaa...

        ei oo tarkotus vitustella, mutta en ymmärtänyt puoliakaan tosta vuodatuksestasi. Voin kuvitella sut pukusi kanssa "neuvottelemassa" Makatin konttorilla... :/

        No, ei ketään olla tuomitsemassa, mutta kyllä mä tajuan melko hyvin lähetystöjen kannan ja yleiset menettelykäytännöt näissä keisseissä.

        ymmärtäminen;) Menittekös naimisiin Suomessa, vai Filippiineillä? Jos Suomessa, niin tuskinpa tuli matkan tarkoitus kohtaan merkattua fiance hehhehehhe......Itse olen käynyt ja asunut lukuisia kertoja Filippiineillä, ja muuallakin aasiassa, ja todellakin en koskaan ole kuullut tai tavannut perheitä, joissa olis kerätty rahat kokoon ja ostettu lumeliitto, siihen ei vain yksinkertaisesti riittäisi edes kylän rahat niillä. Sekoitat Kiinassa tapahtuvaa lumeliitto bisneksen koskettamaan koko aasian aluetta.

        Sitävastoin taloudellisista syistä taikka tms. motiiveista johtuen varmasti menty naimisiin, ihan kaikkialla maailmassa, mutta myöskin rakkaudesta, ja siihen ja sen arvioimiseen kummasta kyse tapauskohtaisesti hakuprosesseissa ei suurlähetystön foliohattu luotaimet pysty, etkä myöskään sinä kenties omassa suhteessasikaan;). Joten lässytys kiinni lähetystön kaikkivoipaisuudesta, koska sattumoisin tiedän ko. tiedot heillä prosesseissa liittyvän vain ja ainoastaa hakijan NBI papruun, sekä NSO: paprujen tietoihin, jotka sinäkin tietysti saat lukaista omalta kullaltasi vai mitä?

        Eli lähetystön päätös perustuu noihin edellä mainittuihin papruihin ja pärstä kertoimeen tai kutsutaan nyt sitä vaikka haastatteluksi :D

        Jos taas on kielto tulla johonkin eu maahan taikka hakenut aiemmin, niin tuonkin asian voit viisumia haettaessa tarkistaa ulkoministeriöstä.

        Ps. Olen tuonut filippiiniläisen ystävän suomeen tursitiviisumilla käymään, olen myöskin tuonut tänne vaimoni tänne asumaan, joten älä lässytä minulle mistään tietämättömyydestäni näissä asioissa. Sanon edelleenkin, että lähtökohtaisesti manilan lähetystö hylkää varmuuden vuoksi 9 kymmenestä hakemuksesta, ja sitävastoin taas thaimaasta pääsee todella helposti suomeen.

        ps. 2 vaikka suomessa olisi 30000 filippiiniläistä asumassa, et näkisi siltikään niitä' hieromalaitoksia yhtään enempää.


    • melkein valmista

      moro! meillä samantapanen juttu. eli saatiin viisumi ja lähiviikkoina lähös vaimoo vastaan.

      vaimo kävi jo cfo-seminaarin, se joka pitää käydä että pääsee filipino lähtee ulkomaille. sanovat vaan ettei tarvii sitä "stickeriä" vaan että se osallistumis todistus piisaa passiin niitattuna. onko muilta kyselty tota cfo-stickeriä lentokentällä? vai onko viisumi, passi ja se cfo kurssin osallistumis todistus riittäny virkailijoille?

      • ....................

        Niin tuo cfo kurssi pitää käydä. Ja se tsekataan kentällä, jos taas menee naimsiin Suomessa, niin silloinhan tuota kurssia ei käydä. Eihän silloin edes välttämättä tiedetä et on mennyt naimisiin Filippiineillä. Muutenkin juuri nuo kepulit, jotka hommaa turistiviisumin naiselleen ja menevät täällä naimisiin, joutuvat kyllä sitten mustalle listalle Manilassa melko varmasti viranomaisten harhauttamisesta, joten on turha kutsua sitten sukulaisia Suomeen vieraileen. Muutenkin kanattaa hälytyskellot soida takaraivosa, jos tyttö ehdottomasti haluaa mennä Suomessa naimisiin, eikä Filippiineillä, meinaan asiassa voi silloin olla mutkia taustalla.


      • melkein valmista
        .................... kirjoitti:

        Niin tuo cfo kurssi pitää käydä. Ja se tsekataan kentällä, jos taas menee naimsiin Suomessa, niin silloinhan tuota kurssia ei käydä. Eihän silloin edes välttämättä tiedetä et on mennyt naimisiin Filippiineillä. Muutenkin juuri nuo kepulit, jotka hommaa turistiviisumin naiselleen ja menevät täällä naimisiin, joutuvat kyllä sitten mustalle listalle Manilassa melko varmasti viranomaisten harhauttamisesta, joten on turha kutsua sitten sukulaisia Suomeen vieraileen. Muutenkin kanattaa hälytyskellot soida takaraivosa, jos tyttö ehdottomasti haluaa mennä Suomessa naimisiin, eikä Filippiineillä, meinaan asiassa voi silloin olla mutkia taustalla.

        juu! kiitos vaan viestistä, mutta ei ihan vastannu kysymykseen. eli meillä mamma kävi jo sen cfo kurssin ja sai osallistumisestaan sen certificaten, mutta EI sitä stickeriä. väittivät jotain et suomen viisumiin ei tarvi stickeriä (?). Eikai toi koko kurssi ees mitenkään liity suomen viranomasiin.

        osaisko joku jelppiä? pärjääkö lentokentäl pelkällä certificatella ilman stickeriä?


      • ....................
        melkein valmista kirjoitti:

        juu! kiitos vaan viestistä, mutta ei ihan vastannu kysymykseen. eli meillä mamma kävi jo sen cfo kurssin ja sai osallistumisestaan sen certificaten, mutta EI sitä stickeriä. väittivät jotain et suomen viisumiin ei tarvi stickeriä (?). Eikai toi koko kurssi ees mitenkään liity suomen viranomasiin.

        osaisko joku jelppiä? pärjääkö lentokentäl pelkällä certificatella ilman stickeriä?

        Eli sorry luin tuon viestis hitus ohimennen. Eli ehdottomasti vaimosi tarvitsee sen STICKERIN passiinsa ja sen hän hakee sitten, kun on saanut viisumin Suomeen, niin tuolta DFA:n toimistosta Cebu tai Manila. Ilman tuota stickeriä passissa hän ei pääse matkustamaan maasta pois, eli se certificaatti ei riitä. Asialla ei ole mitään tekemistä suomen suurlähetystön kanssa ja he eivät tuota anna tai vaadi, vaan DFA hoitaa homman ja se Filippiiniläisten säädöksiä. Kurssin ideanahan on antaa naisille neuvoja uuteen maahan ja tietysti varoittaa tietyistä mahdollisista vaaratekijöistä maailmalle mentäessä, eli hommahana ihan hyvä järjestelmä naisten suojelimeksi.

        Toivottavasti tuli tää neuvo ajoissa?


      • ss
        .................... kirjoitti:

        Eli sorry luin tuon viestis hitus ohimennen. Eli ehdottomasti vaimosi tarvitsee sen STICKERIN passiinsa ja sen hän hakee sitten, kun on saanut viisumin Suomeen, niin tuolta DFA:n toimistosta Cebu tai Manila. Ilman tuota stickeriä passissa hän ei pääse matkustamaan maasta pois, eli se certificaatti ei riitä. Asialla ei ole mitään tekemistä suomen suurlähetystön kanssa ja he eivät tuota anna tai vaadi, vaan DFA hoitaa homman ja se Filippiiniläisten säädöksiä. Kurssin ideanahan on antaa naisille neuvoja uuteen maahan ja tietysti varoittaa tietyistä mahdollisista vaaratekijöistä maailmalle mentäessä, eli hommahana ihan hyvä järjestelmä naisten suojelimeksi.

        Toivottavasti tuli tää neuvo ajoissa?

        Mitenkäs tämän STICKERIN laitta, jos oleskelulupa haettu suomesta kasin.. Menty naimisiin filippiineillä.. Tarvitaanko ollenkaan?


      • melkein valmista
        .................... kirjoitti:

        Eli sorry luin tuon viestis hitus ohimennen. Eli ehdottomasti vaimosi tarvitsee sen STICKERIN passiinsa ja sen hän hakee sitten, kun on saanut viisumin Suomeen, niin tuolta DFA:n toimistosta Cebu tai Manila. Ilman tuota stickeriä passissa hän ei pääse matkustamaan maasta pois, eli se certificaatti ei riitä. Asialla ei ole mitään tekemistä suomen suurlähetystön kanssa ja he eivät tuota anna tai vaadi, vaan DFA hoitaa homman ja se Filippiiniläisten säädöksiä. Kurssin ideanahan on antaa naisille neuvoja uuteen maahan ja tietysti varoittaa tietyistä mahdollisista vaaratekijöistä maailmalle mentäessä, eli hommahana ihan hyvä järjestelmä naisten suojelimeksi.

        Toivottavasti tuli tää neuvo ajoissa?

        Nyt ollaa yhessa taal manilassa. Emannalla on siis se CFO kurssi kaytyna ja siita certificaatti. Mut miten toi DFA tahan yhtakkia liittyy? Eli eikos se CFO ole se joka myontaa sen stickerin?


      • ryhti-reipas
        ss kirjoitti:

        Mitenkäs tämän STICKERIN laitta, jos oleskelulupa haettu suomesta kasin.. Menty naimisiin filippiineillä.. Tarvitaanko ollenkaan?

        hello kyllä vaimos hakee sen jos ei ole stickeriä ei pääse ulos maasta mun vaimolle minä hajin oleskelupaa hänen puolestaan suomeen kun tuli hän meni lähetystöön hakemaan sen mutta CFO KERTOO MITÄ PITÄÄ OLLA KUN VAIMOS TULEE SUOMEEN - ELI CFO JA STICKERII PAPPERI PITÄÄ OLLA PASSISSA EI AUTA VAIKKA ON LYÖTY OLESKELULUPA SUOMEEN PASSIIN FILIPIINILLE JOS NÄMÄ TOISET PAPERIT PUUTUU !


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        melkein valmista kirjoitti:

        Nyt ollaa yhessa taal manilassa. Emannalla on siis se CFO kurssi kaytyna ja siita certificaatti. Mut miten toi DFA tahan yhtakkia liittyy? Eli eikos se CFO ole se joka myontaa sen stickerin?

        eli CFO certifikaatilla DFA toimistoon sieltä sen saa, kas kaikkien pitää saada rahaa. Näin se meillä meni. Sorry et tuli myöhässä tämäkin neuvo.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        ss kirjoitti:

        Mitenkäs tämän STICKERIN laitta, jos oleskelulupa haettu suomesta kasin.. Menty naimisiin filippiineillä.. Tarvitaanko ollenkaan?

        naimisiin, niin silloin emäntäsi käy CFO:n kurssin ja hakee viisumin tai oleskelupansa saatuaan passiinsa DFA:n toimistosta stickerin, muuten ei maasta pois lähdetä. Jos taas vaimosi on jo Suomessa esim. turistiviisumilla ja olette hakeneet oleskelulupaa suomesta ja jääneet odottamaan päätöstä suomeen, niin eihän silloin sitä stickeriä tarvita, kun olette jo kerran lännessä tai siis susirajalla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6274
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      68
      4182
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      2752
    4. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      53
      1469
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1203
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1134
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      998
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      863
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      841
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      823
    Aihe