Hei,
Asiani koskee asuntoa minkä juuri ostin. Nyt olen ollut täällä kuukauden, ja vessa haisee oudolle. Sellainen, mikä voisi olla homeen haju, muttei kellarimainen. Haju ei minun mielestä tule viemäristä, vaan jostain muualta. Olen ehkä paikallistanut sen tulevan pytyn takaa seinästä missä menee putket. Siinä seinässä on sellainen aukko, minkä päällä seinää ruuveillä kiinni, en tiedä miksi. Mutta kun sen avaa, niin haju voimistuu, ja aukosta näkyy siis putket.
Samaa hajua tulee vähän myös liesituulettimesta.
Onko kellään tietoa mitä tämä voi olla, ja mitä voi tehdä. Kosteusmittaus on tehty lattioista, mutta mitään ei löytynyt.
Sen teimme, että koitimme tukkia räppänän silikonilla, ja pöntön takaa olevan reiän missä putki menee jossa oli aukkoja, myös silikonilla, muttei haju ole lähtenyt.
Kellään ideaa! Olisin hyvin kiitollinen!
Vessassa haisee
4
1015
Vastaukset
- Timo12F
Pitäisi puhdistaa jos sitä ei ole tehty. Sopiva puhdistusväli on 10 vuotta. Lopuksi se tärkein eli ilmamäärät pitäisi säätää kohdilleen. Voi olla, että haju loppuisi.
- Onneksi olkoon
...jotta hajut eivät leviäisi vessan ulkopuolelle. Tämä alipaine saa sitten aikaan sen, että ilmaa vuotaa vessaan jokaisesta reiästä ja tässä tapauksessa seinän sisältä.
Kannattaa ensin katsoa onko vessan viemärin venttiili ehjä vai vuotaako sieltä hajua.
Sitten kannattanee tsekata mitä siellä seinässä on. Home ei ole mahdoton vaihtoehto, jos siellä on putkiakin.wc- viemärissä ei ole venttiiliä (poikkeus pommisuojat). Paskan hajun kyllä tunnistaa ja tässä ei ilmeisesti tässä kyse joten pytty ei vuoda.
- dfdff
repesorsaa kirjoitti:
wc- viemärissä ei ole venttiiliä (poikkeus pommisuojat). Paskan hajun kyllä tunnistaa ja tässä ei ilmeisesti tässä kyse joten pytty ei vuoda.
Tarkista pytyn ja viemärin välinen liitos. Jos pytty liitetty huonosti niin haju tulee sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873428
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442847Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742356- 612308
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512261Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162236Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212123Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202067- 621964
- 1141936