Vessassa haisee

Pulassa!!!?

Hei,

Asiani koskee asuntoa minkä juuri ostin. Nyt olen ollut täällä kuukauden, ja vessa haisee oudolle. Sellainen, mikä voisi olla homeen haju, muttei kellarimainen. Haju ei minun mielestä tule viemäristä, vaan jostain muualta. Olen ehkä paikallistanut sen tulevan pytyn takaa seinästä missä menee putket. Siinä seinässä on sellainen aukko, minkä päällä seinää ruuveillä kiinni, en tiedä miksi. Mutta kun sen avaa, niin haju voimistuu, ja aukosta näkyy siis putket.

Samaa hajua tulee vähän myös liesituulettimesta.

Onko kellään tietoa mitä tämä voi olla, ja mitä voi tehdä. Kosteusmittaus on tehty lattioista, mutta mitään ei löytynyt.

Sen teimme, että koitimme tukkia räppänän silikonilla, ja pöntön takaa olevan reiän missä putki menee jossa oli aukkoja, myös silikonilla, muttei haju ole lähtenyt.

Kellään ideaa! Olisin hyvin kiitollinen!

4

1118

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo12F

Pitäisi puhdistaa jos sitä ei ole tehty. Sopiva puhdistusväli on 10 vuotta. Lopuksi se tärkein eli ilmamäärät pitäisi säätää kohdilleen. Voi olla, että haju loppuisi.

• Onneksi olkoon

...jotta hajut eivät leviäisi vessan ulkopuolelle. Tämä alipaine saa sitten aikaan sen, että ilmaa vuotaa vessaan jokaisesta reiästä ja tässä tapauksessa seinän sisältä.

Kannattaa ensin katsoa onko vessan viemärin venttiili ehjä vai vuotaako sieltä hajua.
      Sitten kannattanee tsekata mitä siellä seinässä on. Home ei ole mahdoton vaihtoehto, jos siellä on putkiakin.

• wc- viemärissä ei ole venttiiliä (poikkeus pommisuojat). Paskan hajun kyllä tunnistaa ja tässä ei ilmeisesti tässä kyse joten pytty ei vuoda.

• dfdff
        repesorsaa kirjoitti:

wc- viemärissä ei ole venttiiliä (poikkeus pommisuojat). Paskan hajun kyllä tunnistaa ja tässä ei ilmeisesti tässä kyse joten pytty ei vuoda.

Tarkista pytyn ja viemärin välinen liitos. Jos pytty liitetty huonosti niin haju tulee sieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      39
      2291
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      58
      755
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      41
      731
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      80
      569
    5. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      7
      519
    6. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      16
      514
    7. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      512
    8. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      510
    9. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45
      510
    10. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      176
      503
    Aihe