Varokaa Sonera-kusetusta!

Kusetukselta välttyn

Varsinkin jos olette Soneran asiakkaana vaihtamassa operaattoria. Vaimoni sai joitakin vuosia sitten Soneralta tarjouksen, johon kuului 5 liittymää. Kolme niistä olikin käytössä operaattorin vaihtumiseen asti, yksi vaimolla, yksi pojalla ja yksi anopilla. Kun sitten operaattoria vaihdettiin, täytyi liittymien irtisanominen jättää uuden operaattorin tehtäväksi numeroiden säilyttämiseksi. Noiden kolmen liittymän numerot sitten siirtyivätkin Saunalahden liittymiin, mutta noita kahta samassa sopimuksessa olevia käyttämättömiä numeroita ei irtisanominen Soneran mukaan koskenutkaan. Näin voi kyseinen kusettaja laskuttaa niistä aivan eri tavalla kun alkuperäinen sopimus on kolmen liittymän osalta päättynyt. Ja laskuja on myös tullut, vaikka kyseisiä liittymiä ei ole kertaakaan edes käytetty.

Operaattorivaihdon jälkeen otti Soneran nimissä yhteyttä joku liittymäkauppias, joka kauppasi taas jotain "lisäetua". Kun hänelle ilmoitettiin, että Soneran asiakkuus on päättynyt, vastaus oli pirullisella naurulla höystettynä: - Ei ole. Millään tavalla tämä kusettamaan koulutettu puhelinhäirikkö ei antanut ymmärtää näiden haamuliittymien olevan edelleen aktiivisia.

Itselläni on aivan erillinen liittymä Saunalahdelta, joten asia ei koskenut minua. Lähes 20 vuotta Soneran asiakkuutta riitti minulle kun pari vuotta sitten ymmärsin vaihtaa operaattoria.

21

1993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei näin

      Itselle kävi vähän samanlailla. Monta vuotta soneran asiakkaana, vaihdoin liittymää, kaikki piti olla selvää, mutta jotenkiin niitä laskuja tuli vielä soneralta. Soitin asiakaspalveluun, siellä sanottiin, että saat senjasen verran hyvitystä laskuihin. Okei.. Tämän jälkeen alkaa postiluukusta tulla maksukehotuksia siitä "muka" maksamattomasta laskusta, jolloin koko liittymää ei ollut edes olemassa! Soitin uudestaan ja sanoin, että hommahan piti olla selvä ja ettei minulta peritä mitään maksua, koska en liittymää ole enään siihen ajan jaksoon käyttänyt. Ei auta.. Nämä kusipäät jatkoi ja jatkoi maksukehotuksien lähettämistä.. Lopulta maksoin sen osan laskusta mikä minulle ei kuulunut, kyse oli kuitenkin pienestä summasta.. Mielummin maksoin, kuin soittelen asiakaspalveluun ja yritän ylimielisille ammattitaidottomille ihmisille selittää järkeä.. Näin tämä paskalafka tekee voittoa kusettaen ihmisiä.. No ei tämä maailma tähän kaadu.. :D

      • soneraKusettaa

        Samaan tyyliin kusetetaan puhelimien kohdalla kun kaupataan kytkyy puhelimia joissa on kaikki hienoudet mukana, nokia maps sovellukset ja kaikki. Annetaan selkeästi ymmärtää että mukana tulee navigointi kun softatkin on. Puhelimessa ei kuitenkaan ole GPS:sää vaan pitäisi ostaa se erillinen Bluetooth GPS ...


      • eisoneraaikinä

        Pitää paikkansa. Samanalaisia kokemuksia Sonerasta. Laskuttavat mielellään vielä ylimääräistä seuraavien kuukausien kuukausimaksuja irtisanomisen jälkeenkin. Asiakaspalveluun soitettaessa valehtelevat päin naamaa, ettei laskutus jatku irtisanomisen jälkeen, mutta näyttääpä hyvinkin jatkuvan, kun on lasku on kahdelta kuukaudelta vaikka laskutettavaa olisi vain yhdeltä. Mantra toistuu, laskutuskausi 2 kk, mutta mitä väliä laskutusvälillä on, jos irtisanoo aikanaan ennen seuraavan kkmaksun alkua. Kellään muulla operaattorilla ei ole näin takkuista. Nettilomakkeelta lähetettyihin viesteihin ei vastata lainkaan ja puhelinpalvelusta ei asiaa hoideta. Asiakkaana vielä vanhempi lähes 70v sukulainen. Lienee siis varsin kannattavaa huijata vanhempia ihmisiä.


      • Kauko P
        eisoneraaikinä kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Samanalaisia kokemuksia Sonerasta. Laskuttavat mielellään vielä ylimääräistä seuraavien kuukausien kuukausimaksuja irtisanomisen jälkeenkin. Asiakaspalveluun soitettaessa valehtelevat päin naamaa, ettei laskutus jatku irtisanomisen jälkeen, mutta näyttääpä hyvinkin jatkuvan, kun on lasku on kahdelta kuukaudelta vaikka laskutettavaa olisi vain yhdeltä. Mantra toistuu, laskutuskausi 2 kk, mutta mitä väliä laskutusvälillä on, jos irtisanoo aikanaan ennen seuraavan kkmaksun alkua. Kellään muulla operaattorilla ei ole näin takkuista. Nettilomakkeelta lähetettyihin viesteihin ei vastata lainkaan ja puhelinpalvelusta ei asiaa hoideta. Asiakkaana vielä vanhempi lähes 70v sukulainen. Lienee siis varsin kannattavaa huijata vanhempia ihmisiä.

        Luovuin Soneran kännykkäliittymästä ja siirryin 18.8. käyttämään toista operaattoria. Näin ollen tätä myöhempien laskujen (esim. no 110 3724 6831) pitäisi olla aiheettomia ja tarpeettomia.

        * Yritin tästä lähettää viestiä Soneran sivujen kautta, mutta käyttäjätunnukset eivät enää toimineet.
        * "Kaveri", joka vastasi palvelunumerossa 0200 17000 ei ymmärtänyt asiasta mitään.
        * Laskussa on sentään osoite: Teliasonera Finland Oyj, PL 106, 00051 Sonera (sikäli kun on edes oikea), jonne lähetän huomenna kirjeen.

        Soneran palveluissa on vielä paljon kehittämistä, jotta se pitäisi nykyiset ja entiset asiakkaansa tyytyväisinä.


    • Sonera petkuttaa

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9412398

      Tuossa toinen... Eli ryöväävät vastoin määräyksiä ja luottavat siihen, ettei kukaan vaivaudu riitelemään asiasta. Mutta nyt olen ilmoittanut asiasta ledistölle ja alkaa melkoinen myllytys. Saisivat maksaa korvauksia aiheettomasta tuskasta.

      Ovat muuten myös korvausvelvollisia turhista kuluista joita tuo heidän laiton toimintansa aiheuttaa. Joten pitää muistaa periä kaikki tunnit heiltä.

      • ex-elisalainen

        Kunpa teistäkin moni palautuisi vaan kiltisti takaisin turvalliseen lankapuhelinmaailmaan!!!!
        Ensimmäiselle sellainen vastaus, että mitenkähän Sonera olisi voinut osata lakkauttaa liittymät, mistä ei toiselta operaattorilta tullut siirtopyyntöä?? Vai ajattelitko oikeasti niin, että aina kun asiakas siirtää yhden tai useamman liittymän pois Soneralta, niin kaikki jäljelle jäävätkin irtisanotaan???
        Ja lehdistöä varmasti kiinnostaa asiakkaiden omista virheistä tulleen laskut todella paljon..
        Niin valitettavaa kun se onkin, jos ei aikuinen ihminen osaa ostaa puhelinta oikeilla ominaisuuksilla, tai eivät ymmärrä, miksi joutuvat maksamaan laskun myös irtisanomisen jälkeen.
        No, onneksi kaikilla on vapaus valita oma operaattorinsa. Ikävä kyllä, vuosi sitten Elisalla oli pitkään ihan oikeita ongelmia laskutuksen kanssa, ja muutama vuosi sitten DNA:lla tapahtui asiakaskato samasta syystä. Nämä ongelmat pääsivät myös ihan oikeasti lehteen.


      • erno666
        ex-elisalainen kirjoitti:

        Kunpa teistäkin moni palautuisi vaan kiltisti takaisin turvalliseen lankapuhelinmaailmaan!!!!
        Ensimmäiselle sellainen vastaus, että mitenkähän Sonera olisi voinut osata lakkauttaa liittymät, mistä ei toiselta operaattorilta tullut siirtopyyntöä?? Vai ajattelitko oikeasti niin, että aina kun asiakas siirtää yhden tai useamman liittymän pois Soneralta, niin kaikki jäljelle jäävätkin irtisanotaan???
        Ja lehdistöä varmasti kiinnostaa asiakkaiden omista virheistä tulleen laskut todella paljon..
        Niin valitettavaa kun se onkin, jos ei aikuinen ihminen osaa ostaa puhelinta oikeilla ominaisuuksilla, tai eivät ymmärrä, miksi joutuvat maksamaan laskun myös irtisanomisen jälkeen.
        No, onneksi kaikilla on vapaus valita oma operaattorinsa. Ikävä kyllä, vuosi sitten Elisalla oli pitkään ihan oikeita ongelmia laskutuksen kanssa, ja muutama vuosi sitten DNA:lla tapahtui asiakaskato samasta syystä. Nämä ongelmat pääsivät myös ihan oikeasti lehteen.

        anna ny saatana sitä kaistaa perkele.
        vituttaa roikkua netisä tällä soneralla vittu., ei kule, potit mjile ku ei kule linija


    • selvä kusetus

      Sonera kusettaa mainoksessaan vaihda nopeaan soneramokkulaan.No on päivän tai 2 nopea ,mutta kun tulee datasiirto täyteen ei pysty edes pankissa käymään tuolla 64kt/s

    • sonera ***piip**

      ensimmäinen lasku tuli ja heti oli ongelma."kaapelikortin toimituskulut 11,90" vaikka kävin itte hakee...tiesin et sonera kusettaa aikaisemmista kokemuksista mut oli vaan naurettava et oli heti ensimmäisessä laskussa. no,harmi ku ei oo muuta vaihtoehtoa ku meidän taloyhtiö on solminu soneran kaa soppari et tässä naapurostossa pystyy vaa kattoo telkkaria soneran kautta...

      • Mihinkä vaihtaisin

        Mulle kävi sama juttu. Lakkauttivat edellisen liittymätyyppini, ja tähän uuteen jäi tarpeettoman suuri tekstiviestipaketti. Kun kerkesin hoitaa asiaa, vaihdoin paketin pienemmäksi. Nettisivuilla oli avausmaksun kohdalla 0,00 euroa ja vielä luki, että tekstaripaketin muuttaminen tai poistaminen on ilmaista.

        Kun uusi paketti oli kytketty, laskulle ilmestyi kytkentämaksu 11,90. Reklamoin heti ja lupasivat hyvittää, vaikka asiakaspalvelu antoi ymmärtää, että ei heidän virheen takia, vaan ihan hyvästä tahdosta. Saa nähdä, poistuuko laskulta ennen veloitusta, vielä näkyy netissä kyllä.

        Kiinteän laajakaistani nopeutta kasvatettiin vuosi sitten ehdolla, että sama hinta, nopeampi yhteys. Kun lasku tuli kahden kuukauden kuluttua, se olikin ehkä 10 euroa kuukaudessa kalliimpi kuin aikaisemmin. Taas reklamaatioon vastattiin, että hyvitetään, ja näin tapahtuikin. Pistää vaan kummastuttamaan tälläinen virheiden määrä, 100 % muutostapauksista omalla kohdalla.


    • reka 2

      Sonera on huonoin valinta.Kaikin tavoin.Suosittelen jonkin muun operaattorin valitsemista !

    • huolimatonta sonera

      Kun vuosia sitten vaihdoin lankapuhelin liittymän laajakaistaksi adsl reititin ja irtisanoin samalla lankaliittymän niin sitä ei katkaistu vaan linja oli edelleen auki kuukausia vaikka puhelinta ei käytetty,oli poistettu laatikkoon. Paperilaskussa oli maininta yhä käytöstä jolloin kokeilin ja huomasin linjan olevan auki. Taloyhtiössä käynyt asentaja jätti linjan auki ja käytti minun liittymääni kun ilmoitti laajakaistan olevan käyttövalmis ja lasku siitä soitosta veloitettiin minulta. Viimeisin omituisuus ja virhe Soneralta on lähettää 6e lasku yhdeltä kuukaudelta. Laskutusraja on 20e.

    • 23424

      IRTISANOMINEN EI TUNNU ONNISTUVAN! PYYSIN PUHELIMITSEKIN AJANVARAUKSESTA IRTISANOMISTA; EI ONNISTUNUT _ LASKUJA TIPPUU VAIKKA EI KÄYTETTY VUOTEEN! TAI ENEMMÄNKIN:

      • Samattäällä

        Tuosta lafkasta hiveän vaikea päästä eroon. Myyvät ylihintaisia tuotteita, toimimattomia nettejä tai lupaavat tiettyyn kuukausihintaan jotain mobiililiittymää, mutta kas, kun lasku pamahtaa niin liittymä maksaakin käytännössä paljon enemmän. Jos läppäriä ostaa niin läppäri tungettu täyteen turhia ohjelmia eli muisti täysin täynnä jo heti ostettaessa. Paremman olisi saanut jostain kaupasta suoraan huomattavasti halvemmalla. Opetettu kusettamaan ja tunkemaan sitä asiakkuutta vaikka väkisin. Nettiyhteydet pragaa, vaikka laskut maksettu ajallaan jne. Kusettavat ja tupla/triplalaskuttavat niin yksityishenkilöitä kuin yrityksiä. Laskut tahalleen epäselviä.
        Tosin ei ole ainut yritys, samanlainen kusetus ja ylirahastusmeininki alkaa olla muissakin firmoissa ja muillakin aloilla.


    • pian pois

      Millä ihmeen keinolla tästä persevibrafirmasta pääsee eroon kun käyttäjätunnussalasanaomasonera pelleily jatkunut jo kolmatta päivää.

      • obiwanis

        nämä asiat kuuluvat tuonpuoleiseen elämään,voima olkoon kanssasi


    • kusettaaaaaaa

      Meidän firma taistellut monta kuukautta kaikki liittymät sanottu irti sitten vuodenpäästä löytyy haamunumeroita laskua ei tullut , korkolasku tuli kukaan ei vastaa soittavat eivät vastaa s-postiin jäis dokumentti torkeäää
      Ei ikinä Soneraan kusetus jatkuu taistelen no 040-8649801 en tiedä kenen
      sopimusta en ole saanut ????? erotkaa kaikki Sonerasta

      • toteaja

        onpas sekavaa tekstiä. ei ihme, jos eivät soneralla ymmärrä sun ongelmaa.


      • sonerakusettaa

        Kyllä minä ymmärsin voin sulle Sonera mies selventää kusettaa aina
        koskaan ei vastata viesteihin, vanhat sopparit hukassa , mutta vanhat
        vuosia nukkuneet numerot kaivetaan esiin ja aloitetaan laskuttaa.
        Hono Suomi puhuvat vastaa puhelimeen eikä ymmärrä mitää.
        Sonera rahastaa ja kusettaa kaikkia onnesta en ole koskaan ollut S?????? asiakas. Ymmärrätkö Sonera tyyppi nyt?????


      • huomaaja-

        .......samaa soopaa näyttää olevan


    • Sutkiahommaa

      Se pitäisi heti kieltää lailla tuo puhelimella soittelu ihmisille kaupustelutarkoituksessa.
      Millä oikeudella sitä tehdään häiriköiden kansalaisia jatkuvasti.
      Sonera on pahinta laatua oleva sutki pulju joka tätä harrastaa.
      Puhelimessa luvataan sitä ja tätä törkeästi valehdellen.
      Nauhoitetaan sitten vain se uhrin lupaus lähettää esim. se soneran sim-kortti.
      Aletaan sillä heti rahastamaan samalla hetkellä. Siis vaikka asiakas palauttaa kortin heti avaamatta postiin. Mitä te sitä lähetätte luvatta postilaatikkoon. Kuittaus postissa pitäisi olla. Silloin se on laillista.
      Onko se nauhoitus edes Suomen lain mukaista. Varsinkin sillä uhkailu vanhoille ihmisille.
      Laskuja alkaa sitten tulemaan uhkauksien kera. Klarnalla, ulosmittauksilla ja 5 euron viivästyksillä.
      Tästä soneran sutkista ansasta ei pääse sitten millään ilveellä eroon.
      Varsinkin vanhoille ihmisille tämä on outoa peliä. Eihän tuo soneran netti edes toimi kunnolla maaseudulla eikä keskuksissakaan.
      Soittaminen asiakaspalveluun maksaa kuunnellen tuntitolkulla jotain pimputusta.
      Mistäpä se soneran lupauksiin luottanut edes tietää mistään asiakaspalveluista.
      Nettiyhteyskin toimii ilmojen mukaan miten sattuu. hitaasti ja katkeillen kokoajan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1321
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      990
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      889
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe