Kävin viikonloppuna Oulun baarissa Kulumassa katsomassa, kuinka paikan baarimikot tekivät tulitempauksia. Oli niin upeaa katseltavaa, että omakin kiinnostus kasvoi kyseiseen taitoon.
Haluaisin nyt alkaa opiskelemaan kyseistä taiteenlajia, mutta en oikein tuppaa löytämään ketään opettajaa, kouluttajaa tai harrastustoimintaa, mistä apua aloitukseen voisi saada. Asustene Jyväskylässä, mutta jos esim. koulutuksia järjestetään muualla suomessa niin matkanteko ei ole ongelmana.
Kyselisin nyt, onko kellään kokemuksia ja missä voisi alkaa harjoittelemaan / löytämään opettajaa kyseiseen harrastukseen? Hollolassa ja Turussa olisi ihan sirkuskouluja, mutta minulla on jo ammatti niin ei ihan niin pitkälle kiinnostus riitä, että menisin ihan opiskelemaan uudelleen ammattia (:
Jos jollakin on antaa nimiä, koulutuksia, päivämääriä, hintoja tai apuja niin olisin hyvin kiitollinen!
Tulenpuhallus
3
1058
Vastaukset
- Nchoasurrw
Mäkin ihmettelen mistä noita tulenpuhaltajia tulee. Kiinnostas muakin, joten
hei ihmiset jotka tietää asiasta, informoikaa! - azile
Minä pääsin tulenpuhallukseen kaverini kautta, joka pitkän suostuttelun jälkeen auttoi minut alkuun. Sittemmin olen "opiskellut" lisää netin kautta, videoita löytyy PALJON, koska muualla maailmassa tulitaitureita on huomattavan paljon enemmän. :)
Videoita löytyy youtubesta (http://www.youtube.com/watch?v=UsBR4wiTnJc&feature=channel) ja mistähän muualta niitä oon kattonu.. Googlettamalla fire breathing näitä sivuja löytyy. Lisäksi olen tilannut dvd:n tulen kanssa leikkimisestä (Poi:n pyörityksestä, puhalluksesta) jossa kerrottiin mm. tulenpuhalluksen riskejä. Erään tulitaiteilijan tarina oli seuraavanlainen: Nainen oli jo kauan tulenpuhallusta harrastanut, ja osasi hommansa. Mutta kun kaikki voi mennä pieleen niin kaikki voi mennä pieleen. Tarkalleen en muista oliko tuulen suunta kääntyny vai nainen hengittänyt sisään liian aikaisin, mutta lopputulos oli se, että liekit poltti naisen sisuskaluja ja pitkä sairaalahoitohan siitä seurasi.
Ei suositella yksinään aloiteltavaksi, juurikin siksi että riskejä on. Loppujen lopuksi ei niin vaarallista miltä kuulostaa, kun tiedostaa riskit eikä ala uhkarohkeaksi. Tuulisella säällä kannattaa jättää tekemättä, itselläni on kerran ripset ja kulmat palaneet.. Sen jälkeen en ole tuulisella säällä puhallellut. =D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212267- 701146
- 1151036
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856