Miten saisin opetettua pennun tekemään tarpeet paperille eikä matolle?
Lattia on täynnä paperia mut matto on se jolle tarpeet tehdään.
Onko kellään kokemusta ja ideoita?
pissaaminen matolle eikä paperille
3
358
Vastaukset
- koirkoir
Yksinkertaisesti matot pois ja pentua ulos vähän väliä. En näe mitään järkeä siinä, että ensin opetetaan pentu papereille ja sen jälkeen uudestaan ulos, kummallakaan meidän koiralla ei ole ollut papereita käytössä.
- hajustiina
voe tokkiinsa....kyllä jokainen mäykky oppii aikanaan sisäsiistiksi.
Itse otin syksypennun....nyt kohta muutaman päivän kuluttua kymmenenkuukautinen mäykkyukkomme on sisäsiisti pienistä vahingoista ja ilonpissoista huolimatta! Nekin annan anteeksi koska useimmiten itse olen syypää lattialle laskemiseen!
Tämä pikkumies on jo kuudes oma mäykkykarkkarini ja voin todeta että kaikista on tullut aivan ihania otuksia - jopa viisaampia kuin ite olen!...ja ajallaan sekin! Viime syksynä kun sain tämän "perttiukkolan" näköisen mäykyn niin heti alusta asti kannoin ukkelia ulos jatkuvasti.... aina kun oli herätty, leikin ja ruokailun jälkeen. Paperille pissaamisen jälkeen kehuin ja erityiskehut ja suukot aina ulospissauksen jälkeen. Siinä meni ehkä puolisn vuotta ja yht´äkkiä pikkuherra vain pyysi ulos... ja voi sitä riemua kun kaikki alkoi sujua hyvin. nyt ei enää moneen kuukauteen ole ollut pissoja lattialla, ei silloinkaan kun pikkuherra on joutunut olemaan hieman pidempään yksin.
Ilon- ja hyvänmielenpissat ovat meillä vielä pikku ongelma ... mutta päättäväisesti yhteistuumin olemme päättäneet selvitä siitäkin. On muuten ensimmäinen mäykkyni joka pissailee tällai ilosta ja hyvästä olosta. Uskon kuiteskin tähän kesäaikaan ja luonnonvoimaan - siis kaikki aikanaan!
Älä vain hermostu pienelle kaverille... kyllä se siitä suttaantuu - mäykkyimmeinen on aina vaivansa väärtti :)
- pisut ulos...
Paperit ja matot pois lattioilta ensimmäiseksi. Ulos heti pennun herättyä, syötyä ja leikittyä. Pese pissanhajut pois lattioilta ja ala ramppaamaan ulkona alvariinsa ja suuren suuret kehut aina tarpeiden tullessa ulos. Älä noteeraa millään lailla jos vahinko tulee sisälle, siivoat vain jäljet huomaamattomasti pois. Toisilla tuo sisäsiisteys asia vaan kestää hieman pidempään...tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525320- 813960
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3262320Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2671932Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171798Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain561392Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951290- 701242
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331207Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172