Erikokoiset rinnat

Nokkonen

Olenko ainoa jolla on ongelmana erikokoiset rinnat? Miten olette "ongelmaa" hoitaneet?

Minulla erikokoisuuden huomaa varsinkin rintsikoissa ja muuten jos ihan tarkkaan katsoo, mutta se vaan häiritsee itseäni. En tiedä huomaako sitä ulkopuolinen, mutta kuitenkin...

66

20674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mamma

      No.. sehän on ihan tavallista. Luulisin että kaikilla naisilla on erikokoiset rinnat.
      Onhan jalatkin usein erikokoiset.
      Minulla on vasen rinta isompi.Kun imetin sieltä tuli enemmän maitoakin.

      • Latin girl

        se on täysin normaalia eihän meidän silmätkään ole samanlaiset. Vaan kasvon toinen puolisko on erinlainen.


    • yhdet

      Joo sama juttu. Olen joskus jättänyt rintsikoiden toppauksen vain toiseen rintaan. Tuntui kyllä aika tyhmältä. Eipä ole pahemmin elämää tähän asti ainakaan haitannut.

      • toptoptop...

        Minä pidän aina vain tuon "pienemmän" rinnan puolella toppauksia ja otan toisesta pois niin saadaan edes vähä saman kokoiset kaverukset.
        Tiukkoja paitoja en siksi edes käytä koska häiritsee itseä niin ja kyllähän sen varmasti muutkin huomaa.
        Et ole asiasi kanssa yksin, kukaan ei ole täysin symmetrinen.
        Esim minun jalkani ovat ihan eri näköiset mutta kylläpä niillä on tallattu viimeiset 23 vuotta ihan normaalisti! :)


    • Sanna

      Ei ole minuakaan haitannut koskaan. Riippuu tietenkin varmaan, että kuinka suuri on ero...=)

    • Tintti

      Mulla on yhden kuppikoon verran erikokoiset ja kun käytän rintsikoita se ei näy ulospäin,mutta itseäni häiritsee todella ja seksi elämääni myös koska rinnat hävettää.Rahat ei riitä mihinkään leikkauksiin.Mikä avuksi?

      • hattara18

        minulle sanottiin lääkärissä vain kun kävin rinnat tarkistuttaa, että mun pitää oppia vaan elää sen asian kanssa että mun rinnois on aika suurehkokin ero.. minua kanssa hävettää seksielämän puolesta. ei millään kehtais näyttää.:(


    • joo sama

      mua kans ärsyttää tosi paljo ku on erikokoiset, ku toinen on niin paljo isompi ku toine. mut ehkä toi toinen kasvaa, oon nimittäin siinä iässä kai.

      • Riippuva oikea C

        Mulla kans erikokoiset, en muista onko ollu aina mutta ainakin 17-vuotiaasta,olen nyt 20.Harmittaa kun jotkut liivimallit ei sovi ja oikea rinta tulee B-koon kupista ulos ja on alempana ilman liivejä.Muuten ei haittaa,ei näy. Jossain luki että kysta voi kasvattaa rintaa myöhemmin normalin kasvun jo loputtua.Apua jos kärsin siit.


    • -wiiw-

      Hei!
      Noin neljä vuotta sitten tullessani murrosikään, minun rinnat alkoivat kehittyä. Jostain syystä(syy tuntematon)toinen rinnoista vain kasvoi. Kokoero päätyi lopulta siihen että toinen rinnoistani oli kokoa C ja toinen A. Minun kesti kuukausia ymmärtää asian vakavuus, ennenkuin sain aikaiseksi kerrottua asiasta vanhemmilleni. Äitini oli aivan ihmeissään ja otti pian yhteyttä yksityiselle lääkärille. Kuljin neljän vuoden ajan eri lääkäreillä; kukaan ei ollut aiemmin nähnyt samanlaista. Oli ahdistavaa kun toiset ikäiseni kävivät uimassa ja saivat olla normaalisti. Itse en käynyt uimassa,koska ilman liivejä rintojeni ero olisi huomattu. Pystyin loppuun asti peittämään asian, lisäämällä toiselle puolelle toppauksia. Viimeisin ja paras valinta olivat geeli-liivit. toiselta puolelta vain geelit toiselle puolelle, niin sai olla suhteellisen normaalisti. Kaikesta huolimatta asia vaivasi minua. kolmen vuoden lääkärikäyntien, verikokeiden jne.. jälkeen pääsin vihdoin plastiikkakirurgin luo. Soveimme että katsotaan vielä vuosi, minne päin asia kehittyy ja sitten päätetään leikataanko. Rinnat eivät muuttuneet enään. Toinen vain kasvoi ja toinen pysyi ennallaan. Vuoden päästä pääsin leikkaukseen. Toinen rinta pienennettiin ja toiseen lisättiin silikonia. Elämä helpottui ja itsetuntoni kohosi huomattavasti! Nyt voin tehdä vapaasti samoja asioita kuin muut ikäiseni, eikä tarvitse enään kantaa huolta asiasta. Olen kiitollinen erityisesti minut leikanneelle kirurgille. Hän muutti elämäni! Asiat järjestyvät kun ne vain ottaa esille! Jos jollakin teistä on sama "huoli" älä peittele asiaa, vaan ota se puheeksi:)

      • dyddydyy

        Eripari rinnat minullakin juttelin äitini kanssa mutta hän ei välittäny asiasta. Minulla suurin ongelma on A-B kuppi kokoni eron lisäksi on se että minulla on B puolen selässä skolioosi mikä kohoittaa viellä selkääni korostaen rintojeni koko eroa. Mitä tilaanteessa pitäisi toimia en pysty olemaan samanlaisesti kuin muut nuoret ja olen muutenki hämmentynyt asiasta muilla ei ole kyseistä ongelmaa miksi juuri minulla!


      • TenSon

        Hei minulla on täysin sama juttu! Olen käynyt lääkärillä mutta nekin sanovat että pitää odottaa viellä hetki. Toivotaan että tämä asia ratkeaa koska en kestä olla pois kaikesta siitä kivasta mitä muut voivat tehdä! Maksoiko se sulle jotain?


      • -wiiw-
        TenSon kirjoitti:

        Hei minulla on täysin sama juttu! Olen käynyt lääkärillä mutta nekin sanovat että pitää odottaa viellä hetki. Toivotaan että tämä asia ratkeaa koska en kestä olla pois kaikesta siitä kivasta mitä muut voivat tehdä! Maksoiko se sulle jotain?

        Hei. Ei maksanut mitään, koska luokiteltiin sairaudeksi.
        Eriasia kuinka suuri ero. minulla oli a/c.

        Tietysti sairaalassa olo maksaa.

        MENKÄÄ yksityisille lääkäreille!


      • TenSon
        -wiiw- kirjoitti:

        Hei. Ei maksanut mitään, koska luokiteltiin sairaudeksi.
        Eriasia kuinka suuri ero. minulla oli a/c.

        Tietysti sairaalassa olo maksaa.

        MENKÄÄ yksityisille lääkäreille!

        Hei :D kun kävin gynekologilla hakemassa reseptiä e-pillereihin keskusteltiin lääkärin kanssa rinnastani ja sain lähetteen plastiikkakirurgille! en malta odottaa että pääsen sinne!


    • Eriparinen
      • eeka--

        minulla on toinen rinta B ja toinen C.. häiritsee todella paljon! toppia piettäessä huomaa kun kaulaaukko kallistuu enemmän toiselle puolelle.. täytän tässä kohta 18 niin onkohan vielä toivoa että rinnat vielä kasvaisivat ja koko ero pienenesi?


      • tamaki
        eeka-- kirjoitti:

        minulla on toinen rinta B ja toinen C.. häiritsee todella paljon! toppia piettäessä huomaa kun kaulaaukko kallistuu enemmän toiselle puolelle.. täytän tässä kohta 18 niin onkohan vielä toivoa että rinnat vielä kasvaisivat ja koko ero pienenesi?

        Minulla on myos eripari tissit... olen oppinut elamaan niiden kanssa vaikka kokoero on selva! Tama on niin tavallista, etta ei siita kannata stressata.. tietenkin se aina valilla hairitsee


      • suber
        eeka-- kirjoitti:

        minulla on toinen rinta B ja toinen C.. häiritsee todella paljon! toppia piettäessä huomaa kun kaulaaukko kallistuu enemmän toiselle puolelle.. täytän tässä kohta 18 niin onkohan vielä toivoa että rinnat vielä kasvaisivat ja koko ero pienenesi?

        Oon itse 20 ja mulla on ollut toi sama ongelma melkein 8 vuotta mutta eipä ole menoa haitannut... Kyllä se tietty itseä harmittaa mutta ei sitä oikeesti huomaa jos ei ala tarkkaan katsomaan. :) Eikä miehet varsinkaan huomaa jollei ne jotain ihan v*tun idiootteja oo...
        Oma mies ainakin rakastaa mua sellasena kun olen. Kyllä kelpaa tissit ja peba :D

        Yks keino on muuten miten saa lekurit oikeesti huomaamaan ongelman on ku menee valittamaan selkäkipuja ja varsinkin valittaa sen isomman rinnan puolelta. Sillä tavalla mun kaverin äiti sai leikkauksen KELA maksajana. Eli jos selkä sattuu, lääkäriin ja VAATII hoitoa!!!

        Muuten ne sanoo aina et kyllä se siitä tasottuu tai vastaavaa. Itse jaksoin sitä selitysrumbaa 3 vuotta mutta sit päätin antaa olla. Ei se mikään maailmanloppu oo jos hiukan toinen on isompi... :)


    • ruumiinosa

      ei ole symmetrinen. Sormet, kädet, jalat ovat eri mittasia, mut yleensä erot ovat niin pieniä ettei niitä välttämättä huomaa. Samalla tavalla rinnat voivat olla erin kokoiset. Ei kannata stressata asiasta, koska se on täysin normaalia! Melko harvalla on LUONNOSTAAN täysin saman kokoiset rinnat. Meille on miehen kanssa asiasta tullut "oma juttu". Välillä mies haluaa "isompaa tissiä" ja välillä "pienempää tissiä". Eli löytäkää asiasta jotain positiivista, on miehellä vara valita ;)

      • apuvaa

        olen itse vasta 12v, ja minulla tuo sama ongelma.... En viitsi kertoa vanhemmille tästä joten kirjoitan asiani tänne.. Eli huomasin pari päivää sitten tämän, kun kosken rintojani tunnen toisessa rinnassani ikään kuin pallon, mutta toisessa puoliksi pienemmän ja epämuodostuneen.. Haluaisin että autatte minua..


      • iiikk
        apuvaa kirjoitti:

        olen itse vasta 12v, ja minulla tuo sama ongelma.... En viitsi kertoa vanhemmille tästä joten kirjoitan asiani tänne.. Eli huomasin pari päivää sitten tämän, kun kosken rintojani tunnen toisessa rinnassani ikään kuin pallon, mutta toisessa puoliksi pienemmän ja epämuodostuneen.. Haluaisin että autatte minua..

        minulla sama juttu....olen 15.v murrosikäinen ja toinen rintani on suurempi kuin toinen mutta uskoisin niiden vielä kehittyvän,mutta tietenkin pieni pelko on aina mielessä....



        Vastaus apuvaan kysymykseen.

        Kun rinnat alkavat kasvaa niin niiden sisälle tulee pienet patit jotka ovat yleensä kipeät,itselläni oli alussa ja olivat tosi kipeet mutta menivät pois noin 3 vko:n päästä.
        Patit ovat kehittyvät maitorauhaset ei mitään erikoista.(voivat varmasti olla erikokoisia)eli ei mitään hätäää! = ))


      • :/
        iiikk kirjoitti:

        minulla sama juttu....olen 15.v murrosikäinen ja toinen rintani on suurempi kuin toinen mutta uskoisin niiden vielä kehittyvän,mutta tietenkin pieni pelko on aina mielessä....



        Vastaus apuvaan kysymykseen.

        Kun rinnat alkavat kasvaa niin niiden sisälle tulee pienet patit jotka ovat yleensä kipeät,itselläni oli alussa ja olivat tosi kipeet mutta menivät pois noin 3 vko:n päästä.
        Patit ovat kehittyvät maitorauhaset ei mitään erikoista.(voivat varmasti olla erikokoisia)eli ei mitään hätäää! = ))

        Oon saman ikänen ku sä, ni onks sul ongelmia uikkareitten kanssa? Ku mulla näkyy selvästi että vasen on isompi :/


      • ep
        :/ kirjoitti:

        Oon saman ikänen ku sä, ni onks sul ongelmia uikkareitten kanssa? Ku mulla näkyy selvästi että vasen on isompi :/

        Hei,teillä nuorilla ei ole viellä mitään hätää kun olette kehitysvaiheessa. Itse olen lukenut että monilla viellä 20 veenäkin on toinen rinta kirinnyt toisen ja ongelma hävinnyt! Rintaliiveihin lisä toppausta vaan yrittää oppia elämään asian kanssa. Ja sit vuosien päästä jos se vaivaa yhä ja on vaikea hyväksyä ni silloin voi mennä lääkäriin korjauttamaan. Ei se ole maailmanloppu,se ongelma on suurin sun päänsisällä eikä siinnä rinnassa. Älä anna sen liiemmin vaikuttaa sun elämään. Itse 29v ja b-c kupit,en niin tyytyväinen mutta en kuitenkaan niin onneton että korjauttamaan menisin. :) Mukavaa kesää meille eriparisille!


    • _n29_

      Mulla kokoero ei ole mitenkään radikaali, mutta on sen verran, että varsinkin nuorena se häiritsi paljon, ja ajattelin etten ikinä kehtaa harrastaa seksiä niin että mies näkee ne. No, takana on kaksi pitkää suhdetta ja jonkin verran lyhyempiä suhteita ja kaikki ovat pitäneet rinnoistani! Varsinkin nämä kaksi pidempään elämässäni ollutta kumppania ovat kehuneet niitä täydellisiksi. Sen jälkeen ei itseänikään pieni kokoero ole haitannut. Ainoa millon jollain lailla häiritsee on kun pitää esim. push-up liivejä, niin toinen tissi meinaa pulpahtaa koko ajan liivistä ulos.

      Mua harmittaa että teininä käytin niin paljon aikaa erinäisten ruuminosien tarkkailuun ja häpeilyyn. Kaikki sellainen menettää merkityksensä kun löytää jonkun joka oikeasti rakastaa! Aivan samalla tavalla kun itse rakastaa toista ihmistä sen epätäydellisyyksistä huolimatta tai jopa niiden takia. Kaikki sellainen tekee meistä persoonia, ainutlaatuisia ihmisiä.

    • regtumologi

      Siligoonia sinne vaan, ni näyttää paremmalta. Mullaki oli joskus tollaset ihan hirveen näköiset rinnat, mut sain onneks rahat silikoonii. Nyt on upeat ja täyteläiset rinnat. Miehet tykkää niistä. ;)

      • kayooo

        Oon vasta 16!
        Oon jo ihan jostain 12vuotiaasta asti miettinyt kun rintani ovat erikokoiset.
        Olen aina aatellut että kyllä ne kasvaa samankokoisiksi, mutta nyt alkaa näyttää että ei kasva..
        Oikea rintani on A kuppi ja vasen C.
        En oo kertonut tästä kellekää, enkä uskalla kertoo äidille. Ensinnäkään en uskalla, en haluu mihkää leikkauksee ;__;!!
        Mut tää häiritsee mua itteeni nii pal, en voi olla vapautuneesti tai rennosti aina.. Tavallaan mua ei haittais, mutta kun seurustelee ja isompana tää asia saattaa käydä hävettää ja pahasti niinkuin nytkin.
        Onko kuitenkin mahdollista että toinen rinta kasvaisi vielä myös isommaksi?
        Vai mitä tässä nyt sitten kannattaisi tehdä?


      • tissitkiitos
        kayooo kirjoitti:

        Oon vasta 16!
        Oon jo ihan jostain 12vuotiaasta asti miettinyt kun rintani ovat erikokoiset.
        Olen aina aatellut että kyllä ne kasvaa samankokoisiksi, mutta nyt alkaa näyttää että ei kasva..
        Oikea rintani on A kuppi ja vasen C.
        En oo kertonut tästä kellekää, enkä uskalla kertoo äidille. Ensinnäkään en uskalla, en haluu mihkää leikkauksee ;__;!!
        Mut tää häiritsee mua itteeni nii pal, en voi olla vapautuneesti tai rennosti aina.. Tavallaan mua ei haittais, mutta kun seurustelee ja isompana tää asia saattaa käydä hävettää ja pahasti niinkuin nytkin.
        Onko kuitenkin mahdollista että toinen rinta kasvaisi vielä myös isommaksi?
        Vai mitä tässä nyt sitten kannattaisi tehdä?

        Mie oon kans 16.v ja on ollu ehkä jotai pari, kolme vuotta tälläset rinnat.Oon miettiny et jos joskus 20.v sais rahaa joteki sellasee leikkauksee.. mut paljo ne leikkaukset maksais? Satasesta eteenpäin varmaa..??
        Vai onko kyse ihan tuhansista euroista?Välillä menee ihan hermot näitten tissien kanssa ku haluis nii ostaa kaikkia ihania vaatteita mut sit on nää tissit.. Eli EI.. :/
        Mut siis vastatkaa pliis, ketkä tietää, paljo maksaa leikkaus?En oo kertonu vanhemmille ku en oikee viitti.
        Miul on toises puoles rintsikoissa toppaus mut ei se sellai oikee paljoo auta mut kyl se joteki peittää..Silti ois iha kivat, tosi kivat, sellaset normaalit rinnat.Tällei teininä se tuntuu viel joteki vaikeemmalta ku muil on normaalit rinnat ja itellää pitää ain miettii mitä paitoja voi käyttää.


      • näinpänäin
        tissitkiitos kirjoitti:

        Mie oon kans 16.v ja on ollu ehkä jotai pari, kolme vuotta tälläset rinnat.Oon miettiny et jos joskus 20.v sais rahaa joteki sellasee leikkauksee.. mut paljo ne leikkaukset maksais? Satasesta eteenpäin varmaa..??
        Vai onko kyse ihan tuhansista euroista?Välillä menee ihan hermot näitten tissien kanssa ku haluis nii ostaa kaikkia ihania vaatteita mut sit on nää tissit.. Eli EI.. :/
        Mut siis vastatkaa pliis, ketkä tietää, paljo maksaa leikkaus?En oo kertonu vanhemmille ku en oikee viitti.
        Miul on toises puoles rintsikoissa toppaus mut ei se sellai oikee paljoo auta mut kyl se joteki peittää..Silti ois iha kivat, tosi kivat, sellaset normaalit rinnat.Tällei teininä se tuntuu viel joteki vaikeemmalta ku muil on normaalit rinnat ja itellää pitää ain miettii mitä paitoja voi käyttää.

        Usko pois muillakaan ei ole ''normaaleita rintoja'', ainakaan kaikilla. Tää on aika yleinen ongelma. Luin muuten jostain tässä äsken (en muista enää sivua, mutta joku lääkäripalsta) mutta tuo rintojen leikkaus vaihtelisi 1000-3000 e välillä.

        Itselläni toinen on C toinen B, rintaliivien kanssa ei pahemmin ongelmaa, mutta kun niitä ei ole, niin huhhu, näyttää mielestäni hullulta. Eniten oikeastaan se, että pienemmän rintani nänni osoittaa ns. eteenpäin ja suuremman alaviistoon/alaspäin ja näin tuntuu kun rintoja esim. tsiigaa vähän kun katsoisivat kieroon mokomat, jos ymmärrätte.
        MUTTA rupesin tässä miettimään ihan, kun siis tuossa nuorempana otin tuohon nykyisin pienempään rintaani nännilävistyksen, ja sen jälkeen tuntui kuin vain nykyisin isompi rintani olisi kasvanut eikä tämä lävistetty niinkään. En tiedä onko tämän keskustelun osallisilla tietotaitoa vastata tähän, mutta mietein, voiko olla mahdollista, että nännikorun otto on esim. tyrehdyttänyt toisen rintani luonnollisen kasvun vai onko ajatukseni ihan mieletön?


      • tissitkiitos
        näinpänäin kirjoitti:

        Usko pois muillakaan ei ole ''normaaleita rintoja'', ainakaan kaikilla. Tää on aika yleinen ongelma. Luin muuten jostain tässä äsken (en muista enää sivua, mutta joku lääkäripalsta) mutta tuo rintojen leikkaus vaihtelisi 1000-3000 e välillä.

        Itselläni toinen on C toinen B, rintaliivien kanssa ei pahemmin ongelmaa, mutta kun niitä ei ole, niin huhhu, näyttää mielestäni hullulta. Eniten oikeastaan se, että pienemmän rintani nänni osoittaa ns. eteenpäin ja suuremman alaviistoon/alaspäin ja näin tuntuu kun rintoja esim. tsiigaa vähän kun katsoisivat kieroon mokomat, jos ymmärrätte.
        MUTTA rupesin tässä miettimään ihan, kun siis tuossa nuorempana otin tuohon nykyisin pienempään rintaani nännilävistyksen, ja sen jälkeen tuntui kuin vain nykyisin isompi rintani olisi kasvanut eikä tämä lävistetty niinkään. En tiedä onko tämän keskustelun osallisilla tietotaitoa vastata tähän, mutta mietein, voiko olla mahdollista, että nännikorun otto on esim. tyrehdyttänyt toisen rintani luonnollisen kasvun vai onko ajatukseni ihan mieletön?

        Ku katoin tota summaa ni alko tulla vähä epätoivone olo...
        Rintsikoilla ne saa joteki peitettyä mut siis yäähh..
        Sit tuli semmone outo juttu mielee,et ku meen naimisii ni siinki pitää miettii semmosta mikä peittää hyvi ton kokoeron, siis se mekko.Mut siis siihe taitaa olla viel pitkä matka enkä muutekaa tiiä mistä toi tuli päähä.. :D
        Mut kuiteki voiha ostaa sellasii vähä löysempiä paitoja mut silti hienoja! :)Ja semmone vyö mikä tulee toho vyötärölle ni seki peittää pikkasen. :)


      • niinnn
        tissitkiitos kirjoitti:

        Ku katoin tota summaa ni alko tulla vähä epätoivone olo...
        Rintsikoilla ne saa joteki peitettyä mut siis yäähh..
        Sit tuli semmone outo juttu mielee,et ku meen naimisii ni siinki pitää miettii semmosta mikä peittää hyvi ton kokoeron, siis se mekko.Mut siis siihe taitaa olla viel pitkä matka enkä muutekaa tiiä mistä toi tuli päähä.. :D
        Mut kuiteki voiha ostaa sellasii vähä löysempiä paitoja mut silti hienoja! :)Ja semmone vyö mikä tulee toho vyötärölle ni seki peittää pikkasen. :)

        kyllä asiat varmasti korjaantuu ilman leikkauksiakin. Tissithän vovat kasvaa vielä reilusti yli 20 v. olen myös kysynyt muutamilta miehiltä eikä kukaan ole myöntänyt ainakaan että erikokoiset haittaisitvat tai häiritsisivät ollenkaan yhtään. että kaippa tässä sopeudutaan itse kukin ..


      • monta reikää
        näinpänäin kirjoitti:

        Usko pois muillakaan ei ole ''normaaleita rintoja'', ainakaan kaikilla. Tää on aika yleinen ongelma. Luin muuten jostain tässä äsken (en muista enää sivua, mutta joku lääkäripalsta) mutta tuo rintojen leikkaus vaihtelisi 1000-3000 e välillä.

        Itselläni toinen on C toinen B, rintaliivien kanssa ei pahemmin ongelmaa, mutta kun niitä ei ole, niin huhhu, näyttää mielestäni hullulta. Eniten oikeastaan se, että pienemmän rintani nänni osoittaa ns. eteenpäin ja suuremman alaviistoon/alaspäin ja näin tuntuu kun rintoja esim. tsiigaa vähän kun katsoisivat kieroon mokomat, jos ymmärrätte.
        MUTTA rupesin tässä miettimään ihan, kun siis tuossa nuorempana otin tuohon nykyisin pienempään rintaani nännilävistyksen, ja sen jälkeen tuntui kuin vain nykyisin isompi rintani olisi kasvanut eikä tämä lävistetty niinkään. En tiedä onko tämän keskustelun osallisilla tietotaitoa vastata tähän, mutta mietein, voiko olla mahdollista, että nännikorun otto on esim. tyrehdyttänyt toisen rintani luonnollisen kasvun vai onko ajatukseni ihan mieletön?

        Voisin sanoa melkein varmaksi että nännilävistys ei vaikuta rintojen kasvuun :)
        Olen kuullut että imettämistä se voi vaikeuttaa mutta muita ongelmia tuskin tulee, paitsi mainittakoot mahdolliset tulehdukset.
        jos ajatellaan oikein hullusti niin eihän se korvakaan surkastu pois vaikka sitä olisi
        reijitetty miten. :D


    • jazminelle´´

      Heippa!
      Minä kärsin pitkään erikokoisista rinnoista.
      Huomasin asian jo 13 vuoden vanhana. 18 vuodn ikään asti kitkuttelin asian kanssa häpeillen.
      Nuo vuodet olivat rintojen takia todella vaikeita. Minulla nääs koko eroa oli 1½-2 kuppikoon verran (pienempikin rinta kokoa D).
      18 vuotiaana menin koululääterkkarille, joka taas laittoi minut koululääkärille ja tämä vuorostaan laittoi lähetteen plastiikkakirurgille.
      Odotin...odotin... odotin, kunnes vihdoin ja viimein, pitkän odotuksen jälkeen pääsin plastiikkakirurgille ja hän tutki ja mittasi ja kuvasi rintani. Kyseli ja kyseli. Ja lopuksi päätettiin, että leikataan rinnat saman kokoisiksi. Leikkaus tapahtui julkisella puolella, joten leikkauskuluja minulle tuli vain 75€. Leikkaus tehtiin päiväkirurgian puolella, eli en jäänyt yöksi sairaalaan. Toki olisin voinut jäädä jos olisin halunnut tai vointi olisi ollut sen mukainen.
      Nyt näin 22 vuotiaana minulla on kauniit, siistit mukavat rinnat kokoa PIENI D. Olen tyytyväinen.

      Palataan asiaan eripariset rinnat....
      Rintaliivejä oli vaikea löytää. Yksiväriset paidat oli vainh haaveissa. Häpesin rintojani jopa poikaystävällenikin, vaikka hän sanoi että häntä ei haittaa. Mutta MINUA se haittasi - todella paljon.
      Hartiat olivat kipeät ja tästä tuli taas päänsärkyä ja tämän vuoksi myös koulun käynti kärsi.
      Uimahalleissa ei käynyt juuri koskaan. Juoksemisesta puhumattakaan!!!

      Toki riippuu täysin siitä, kuinka paljon rintasi ovat eri kokoiset. Pieni koko ero on todella YLEISTÄ, niistä vaan ei paljon puhuta.

      • äskeinen kirjoittaja

        Haluaisin vielä jatkaa sen verran, että joo, niin kuin moni on tähän ketjuun kirjoittanutkin, että se on normaalia ja että sen asian kanssa kyllä oppii elämään. Okei, moni varmasti oppiikin. Mutta on myös monia jotka eivät opi. Itse ihan omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei ole mitään herkkua joutua häpeilemään itseään. Se on asia, joka näkyy ja myös tuntuu ja on hyvin ymmärrettävää, että asia häiritsee monia tyttöjä ja naisia. Eriparin rinnat voivat vaikuttaa niin paljon henkiseen hyvinvointiin. Monesti ollessani kotona suihkussa purskahdin itkuun ja epätoivo suoraan sanottuna valtasi minut. Minua pelotti mennä lääkärille ja häpesin itseäni (rintojani) aivan mielettömän paljon. En ollut puhunut asiasta edes äidillenikään, ennen kuin olin käynyt koululääkärillä. Olin tällöin siis 18 vuotta.
        Alaikäisiähän ei pistetä leikkaukseen, sillä niin nuorten rinnat vielä muuttuvat suuntaan ja toiseen. Jos on eripari rinnat ja vaikka toinen onkin piennempi, niin se suurempi rinta voi jatkaa kasvuaan ja ei ole hyväksi jos sitä operoidaan leikkauksessa kesken rinnan kehityksen.
        Näin jälkeenpäin ajatellen, olisin ihan hyvin voinut kertoa asiasta äidilleni, sillä se olisi varmasti helpottanut oloani, vaikka sen kertominen ei olisikaan ollut helppoa.
        Ei haittaa vaikka purskahtaisi itkuun, se kertoo vaan sen kuinka vaikea asia on.
        En tällä kirjoituksella tarkoita, että kaikkien olisi mentävä leikkaukseen, mutta haluan vaan sanoa, että minulle siitä oli suuri apu.
        Jos joku haluaa leikkauttaa rintansa kyseisen asian vuoksi, ei häntä voi moittia asiasta.
        Minulla itselläni itsetunto kohosi suunnattomasti ja loppujen lopuksi olin ylpeä itsestäni, vaikka leikkaus pelottikin aivan hirmuisesti!
        Me ollaan naisia ja halutaan tuntea itsemme naisellisiksi, jos joku ei siihen pysty kuin samankokoisilla rinnoilla, niin on hän oikeutettu myös haluamaan sitä. Ei tarvitse syyllistää.
        Jos joku sinua tai teitä muita syyllistää siitä, että haluatte leikkaukseen, niin antakaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. He vaan ovat kateellisiä (ainakin osa!). Rohkeutta vaan!
        Leikkausjonot ovat yksityisellä pitkät, joten kannattaa jo vaikka vuotta ennen, kuin täyttää 18 mennä vaan reippaasti lääkärin puheille! =)


      • äskeinen taas
        äskeinen kirjoittaja kirjoitti:

        Haluaisin vielä jatkaa sen verran, että joo, niin kuin moni on tähän ketjuun kirjoittanutkin, että se on normaalia ja että sen asian kanssa kyllä oppii elämään. Okei, moni varmasti oppiikin. Mutta on myös monia jotka eivät opi. Itse ihan omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei ole mitään herkkua joutua häpeilemään itseään. Se on asia, joka näkyy ja myös tuntuu ja on hyvin ymmärrettävää, että asia häiritsee monia tyttöjä ja naisia. Eriparin rinnat voivat vaikuttaa niin paljon henkiseen hyvinvointiin. Monesti ollessani kotona suihkussa purskahdin itkuun ja epätoivo suoraan sanottuna valtasi minut. Minua pelotti mennä lääkärille ja häpesin itseäni (rintojani) aivan mielettömän paljon. En ollut puhunut asiasta edes äidillenikään, ennen kuin olin käynyt koululääkärillä. Olin tällöin siis 18 vuotta.
        Alaikäisiähän ei pistetä leikkaukseen, sillä niin nuorten rinnat vielä muuttuvat suuntaan ja toiseen. Jos on eripari rinnat ja vaikka toinen onkin piennempi, niin se suurempi rinta voi jatkaa kasvuaan ja ei ole hyväksi jos sitä operoidaan leikkauksessa kesken rinnan kehityksen.
        Näin jälkeenpäin ajatellen, olisin ihan hyvin voinut kertoa asiasta äidilleni, sillä se olisi varmasti helpottanut oloani, vaikka sen kertominen ei olisikaan ollut helppoa.
        Ei haittaa vaikka purskahtaisi itkuun, se kertoo vaan sen kuinka vaikea asia on.
        En tällä kirjoituksella tarkoita, että kaikkien olisi mentävä leikkaukseen, mutta haluan vaan sanoa, että minulle siitä oli suuri apu.
        Jos joku haluaa leikkauttaa rintansa kyseisen asian vuoksi, ei häntä voi moittia asiasta.
        Minulla itselläni itsetunto kohosi suunnattomasti ja loppujen lopuksi olin ylpeä itsestäni, vaikka leikkaus pelottikin aivan hirmuisesti!
        Me ollaan naisia ja halutaan tuntea itsemme naisellisiksi, jos joku ei siihen pysty kuin samankokoisilla rinnoilla, niin on hän oikeutettu myös haluamaan sitä. Ei tarvitse syyllistää.
        Jos joku sinua tai teitä muita syyllistää siitä, että haluatte leikkaukseen, niin antakaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. He vaan ovat kateellisiä (ainakin osa!). Rohkeutta vaan!
        Leikkausjonot ovat yksityisellä pitkät, joten kannattaa jo vaikka vuotta ennen, kuin täyttää 18 mennä vaan reippaasti lääkärin puheille! =)

        " Leikkausjonot ovat yksityisellä pitkät, joten kannattaa jo vaikka vuotta ennen, kuin täyttää 18 mennä vaan reippaasti lääkärin puheille! =) " Tarkoitan, että leikkausjonot ovat JULKISELLA PUOLELLA pitkät.
        Toki voi mennä yksityisellekkin jos haluaa. Se maksaa vaan PALJON enemmän. Ja julkisella saa kyllä todella hyvää palvelua! He pitävät Sinusta hyvää huolta. =)


    • einsfürmich

      Voi hitsi kun leikkaus osaakin olla kallis. Menisin kyllä mieluusti sellaiseen jos rahat jostain vetäisin :/
      En ole vielä 18, mutta elämää häritsee tosi paljon tuo rintojen kokoero.. en ole kehdannut pitkään aikaan mennä uimaan! Kesätkin menee ihan hukkaan. :/

    • Täsänäin

      Vau! Mahtavaa, että löysin tämän viestiketjun. Tai että on lohduttavaa, etten oo tän asian kanssa yksin.

      Mulla oli aiemmin mukavat ja samanmuotoiset B-kupin rinnat. E-pillereiden käytön seurauksena ne kuitenkin kasvoivat, ja vasen rinta kasvoi enemmän, ja jotenkin "laskeutui". En ennen huomannut eroa niin selvästi (kasvusta aikaa yli 2 vuotta), mut nyt eron näkee selvästi. Vasen rinta on jotenkin roikkuvampi ja suurempi, oikea rinta taas pystympi, ja jotenkin kiinnittynyt "laajemmin" rintakehään. Mulla on synnynäinen rintakuoppa, jonka seurauksena vasen puoli rintakehästä on ulostyöntyvämpi ja "törröttävä". Uskon, että myös tämän takia vasen rintani on niin erinäköinen kuin oikea. Mulla on myös lievää skolioosia, joka varmasti vaikuttaa asiaan. Vasen hartia on myös korkeammalla kuin oikea.
      Myös nännipihat on erikokoiset, vasen n.1,5cm leveämpi läpimitaltaan. En tiedä rintojeni tarkkaa kokoeroa, mutta veikkaisin, että 1/2 kuppikokoa. Eniten häiritsee se, että ne ovat niin erinäiköiset ja rumat, ja varsinkin, jos on ilman rintsikoita, niin paidasta näkee läpi, että nännit on erikorkeudella.
      Asia häiritsee mua melko paljon, mutten kyllä vielä ole valmis mihinkään leikkaukseen. Yritän kokeilla, jos rintalihasten treenaaminen auttaa asiaa, ja kiinteytymiseenkin olisi aihetta. Mutta siis sopivien rintsikoiden ja varsinkin bikinien löytäminen on yhtä tuskaa! Kun mun rintakehä on muutenkin niin epämuodostunut, ettei mitkään istuis vaikka oiskin samankokoiset ja -muotoiset rinnat....:\

    • mitä teen

      Heips!

      Olen 17 vuotias nuorukainen jolla on tosi erikokiset rinnat. Ollut keväästä asti ja häiritsee todella paljon.

      Kasvaako toinen vielä?

      • Kasvaa todennäköises

        Kyllä rinnat kasvaa ainakin 20-vuotiaaksi asti, voi kasvaa pidempäänkin.


    • Polandin synd.

      Mulla on selkeä kokoero rinnoissa ja se johtuu siitä että mulla on Polandin Syndrooma. Koko eroa ei ole korjattu sillä en itse sitä halua.
      Polandin syndrooma on synnynnäinen epämuodostuma, jossa iso rintalihas ns. pectoralis major lihas puuttuu osittain tai kokonaan. Rintakehän alueen muitakin lihaksia saattaa olla surkastuneita tai puuttua kokonaan. Tilaan saattaa liittyä myös muita luisen rintakehän muutoksia ja/tai kyseisen puolen rinnan tai nännin surkastuma (hypoplasia).
      Polandin sydrooma tulee usein oikean puoleiseen rintaan.

      Myönnän että on todella vaikeaa elää tämän vian kanssa kun nyt kesälläkin pienemmän rinnan rintaliivikuppi hieman vilkkuu topin alta. Itse sain hieman apua tähän rintaliivi ongelmaan eräältä rintaliivi konsultilta. Hän sanoin, että koko eroa ei paljoa huomaa, jos valitsee sellaiset rintaliivit, jonka kangas on joustava. Ja tällä joustavuudella tarkoitan sitä että kangas joustaa kupin ylhäältä. (voi itku kun tätä asiaa on vaikea kirjoittamalla selittää )
      Pienemmän rinnan rintaliivin olkainta pitää myös kiristää enemmän ja isomman löysentää. Lisäksi rintaliivien pitää olla sellaiset missä rintaliivien "väliosa" on korkea. Mikäli se on matala niin silloin isompi rinta saattaa pullahtaa ulos.

    • häpeän rintojani..

      Mulla myös erikokoiset rinnat..
      Olen 15 vuotias, ja rintani ovat erikokoiset. Suurta eroa ei huomaa, koska mulla on vain kuppikoko A.. Olen todella laiha, vaikka syön normaalisti. Olen aina ollut laiha, ja vaikka söisin kuinka paljon en liho yhtään.
      Rintani häiritsevät minua tosi paljon, ne on kaikenlisäksi vielä niin pienet..
      Voiko pienet erikokoiset rinnat liittyä siihen että olen niin laiha?
      Kylkien kohdalta olen varsinkin todella laiha, kylkiluut tuntuu tosi helposti.
      Mun äidillä on todella isot rinnat, siskolla myös aika isot. Joten toivottavasti munkin kasvaa vielä isommiksi.
      Onko mitään tapausta jolloin erikokoiset rinnat ovat kasvaneet samankokoisiksi?

      Toivottavasti joku osaa vastata kysymyksiin.. En pysty puhumaan asiasta kenenkään kanssa..

    • Erinkokoiset_Rinnat

      Mullakin on erinkokoiset rinnat ja se häiritsee mua tosipaljon koska mun toinen rinta on A kuppi ja toinen on C kuppi ! Oon miettinyt että miten saan ne näyttämään samankokoisilta tai saisin ne samankokoisiksi ? En ole puhunut tästä asiasta ennen kenellekkään ! Antakaa pliide jotain vinkkejä tai neuvoja ! :-)

    • mosku98

      Itelläkin on erikokoiset rinnat, ja se häiritsee mun elämää tosi paljo. Monesti haittaa ku makoilee mahallaan niin toinen rinta ei pahu rintisikoihin ja toiselle rinnalle rintsikat on liian isot. Oon vasta 13 ja toivon kumminkin että ne jossain vaihessa kasvais saman kokosiksi. :(

    • A:sta C, kiitos.

      Itsehän olen koko hirvittävän teini ja vähäisen aikuisikäni kärsinyt erikokoisista rinnoista (toinen A ja toinen C-D). Olen nyt 22 vuotias ja reilu puoli vuotta sitten uskalsin vihdoin mennä lääkärille rintojeni vuoksi ja ei ollut epäilystäkään etteikö leikkausta suoritettaisi. Olen nyt puoli vuotta jonotellut ja kuukauden sisään on leikkaus tulossa. Silikoneja ei tähän kroppaan laiteta, joten rasvansiirrolla suoritetaan leikkaus. En ole liian optimistinen leikkauksen suhteen, sillä rasva harvoin pysyy kunnolla. Onneksi kuitenkin julkinen puoli hoitaa homman eli kalliiksi ei tule. Lääkäri sanoi jo suoraan että oletettavasti joudutaan kolme leikkausta tekemään. Itse odotin näinkin pitkälle leikkausta siinä toivossa että "kyllä se vielä siitä kasvaa", no, ei kasvanut. Jos itsetunto kärsii tällaisesta ongelmasta niinkuin minulla on tehnyt niin ei muuta kun lääkärille soittelemaan!

    • to B or not to B

      Hoi sinä A:sta C, kiitos! Mitä sulle on tarkkaan ottaen kerrottu rasvansiirrosta? Mulla on toinen tissi C ja toinen D (tarkasti ehkä 1,5 kuppikoon ero), ikää kohta 20 ja tässä ainakin viitisen vuotta katsottu että kasvaahan nuo, mutta tasaisesti yhden kuppikoon erikokoisina. Ajattelin, että korjautan vaikka omaan laskuun, jos häiritsee vielä parin vuoden päästä.

      Te,jotka olette leikkauttaneet, tuliko siistit/samannäköiset? Itseäni pelottaa arvet melko paljon, koska iho on todella ohut, ja oletettavasti kroppa muuttuu iän mukana.

      Onko sen arvoista?

    • fysio

      hei kaiki, joilla kokoero ei ole yhtä kuppia enempää. Irrallisia geelitoppauksia on hyvä käyttää, sillä ne eivät liu`u pois paikaltaan, pysyvät hyvän bikiniyläosankin alla.
      On aivan luonnollista, että jos selän tai rintakehän alueella on luusto-tai lihasepämuodostumia, rintojen asento voi olla virheellinen. Kaikki me ollaan yksilöllisiä ja ainutlaatuisia vikoinemme kaikkineen. On hienoa, että nykyään voidaan korjata niitä vikoja, jotka aiheuttaa terveydellistä haittaa. haitta se on henkinenkin haitta, mutta itse ainakin olen näin th-alan ihmisienä sitä mieltä, ettei ennen mahdollisia raskauksia kannattaisi rintoja lähteä operoimaan. Ne voivat vielä raskauden mytöä muuttua, Jopa ne leikatutkin.

    • tantantantaa

      Eri kokoset rinnat on iha normaalii ja yleensä vasen on isompi koska vasemman rinnan ala-puolella on sydän ja sinne tulee enemmän rasvakerrosta ja verisuonia sen takia vasen rinta on isompi mut jos oikee on isompi se johtuu vaa siitä että ne ei oo symmetrisiä, mitkään symmetrisiä ei jalat ,kädet , kasvot tai rinnat.

    • AAPPUUAA

      Minä olen 13 vuotias eikä rintani edes ole alkanut kasvaa kunnolla mutta oikean puolinen rintani on alkanut kasvaa ja vasemmanpuolinen on pysynyt samassa kuin ennen enkä oikeen kehtaa puhua vanhempieni kanssa mitään ja en halua silikoni-rintaa! Mitä minun edes kannattaa tehdä??

    • ap

      Mulla onki sellanen kysymys ku oon 13 vuotias. Ja rinnat ovat erikokoiset mutta tuntuu niin hyvältä kun kuulee että se on normaalia varsinkin kasvu iässä, mutta minulla on sellainen luu tai sellainen pullistuma tuossa rintakehän tai siinä kohassa. Pelkään että se vaikuttaa rintoihin tai että tapahtuu jotain äkillistä että kuolen yms :( Jos joku osaisi auttaaa niin olisi ihanaa ! Ja vielä semmonen että onko normaalia että nännit ovat erikohissa, elikkä toinen voi olla sivummassa kun toinen ? Ja että voiko luu/pullistuma lähteä vuosien aikana ? Vai onko se ikuinen ?

      • Mitäteen?

        Oon itse nyt 13, ja 12-vuotiaasta asti mun oikeen puolimmainen rinta on isompi ja se niin sanotusti on "painavampi" koska sen nänni on ainakin 2 kertaa isompi kun vasemman puoleisen. Se retkottaa oudosti ja on häirinnyt mua jo kauan. Ainoo vaihtoehto mulla on ehkä aikuisena leikkaus, tai sit vaan elän tällee... Onks tää muka joku sairaus? Enkä ees viitti kertoo kellekään... Sanois nyt tost noi vaa äitille tai sit jollekki kaverille: Hei kato moi mul on erikokoset rinnat." VIHAAN MUN RINTOJA KUN TOINEN ON IHAN SELVÄSTI ISOMPI! en voi ees käyttää paljoo tiukkoja t-paitoja tai pitkähihasia koska mun isompi rinta näkyy nii selvästi, enkä haluu et se retkottaa, nii oon jounu käyttää kaksii rintsikoit samaa aikaa D:


      • Uuno, niastenmies
        Mitäteen? kirjoitti:

        Oon itse nyt 13, ja 12-vuotiaasta asti mun oikeen puolimmainen rinta on isompi ja se niin sanotusti on "painavampi" koska sen nänni on ainakin 2 kertaa isompi kun vasemman puoleisen. Se retkottaa oudosti ja on häirinnyt mua jo kauan. Ainoo vaihtoehto mulla on ehkä aikuisena leikkaus, tai sit vaan elän tällee... Onks tää muka joku sairaus? Enkä ees viitti kertoo kellekään... Sanois nyt tost noi vaa äitille tai sit jollekki kaverille: Hei kato moi mul on erikokoset rinnat." VIHAAN MUN RINTOJA KUN TOINEN ON IHAN SELVÄSTI ISOMPI! en voi ees käyttää paljoo tiukkoja t-paitoja tai pitkähihasia koska mun isompi rinta näkyy nii selvästi, enkä haluu et se retkottaa, nii oon jounu käyttää kaksii rintsikoit samaa aikaa D:

        Luulisin että varttuessasi voi helposti vielä koko muuttua. Ja kenelläkään naisella ei koko mailmanhistorian aikana ole ollut täysin samankokoiset rinnat, niisä on kaikissa vähintään pieni ero.
        Tulet aikanaan huomaamaan että tullee rittämään poikia ja miehiä johtka haluavat niitä ahnaasti kähmiä, olivatpa aivan samanlaiset tai ei.
        Ja tuommoisest asiasta nimenomaan voi ja pitää äidiltä kysyä. Jos ei uskalla, niin terveydenhoitajalta koulussa, niillä ei ole oikeus kertoa kenellekkään.


    • Sama Wiiw

      voi että ottaa päähän kun neljän vuoden rintahelvetin kokeneena luen noita tekstejä et kuinka se on joidenkin mielestä NIIN NORMAALIA että rinnat on erikokoiset.TOTTAKAI, mutta eläisittepä sen asian kanssa!

      Ja itse olen tyytyväinen siihen että hoidatimme rinta-asiani kuntoon kun olin vielä alaikäinen jotta asia ymmärrettiin ns. "sairautena" ja valtio tuki leikkauksessa. Elämäni on helpottunut suunnattomasti kun voin olla normaali nainen!

      Se tunne kun leikkauksen jälkeen saat ostaa ihan millaiset liivit tahansa, eikä tarvitse miettiä mitä tukkisit jotta ei tarvitsisi hävetä.Sitä tunnetta on niin vaikea kuvata sanoin.

    • Yez

      Aloitin e-pillereiiden syönnin n3 vuotta sitten. Olen nyt 20. Söin 9kk yazia sitten kokeilin mercilonia jota söin 2kk ja lopetin heti koska huomasin että rintani suureni vaihdoin lääkärin suositulsesta takaisin yaziin ja syön sitä edelleen. Vasen rintani on n 2 kuppikokoa suurempi kuin oikea. Oikea on lihaksikas ja kiinteä ja vasen löllö lörppö. Olen käyny ultraamassa rinnan ja rinta oli ok. Lääkäri sanoi että kyseinen hormoni ei sopinut minulle ja rinta Ehkä palautuu tai sitten ei. Ultrasta on nyt vuosi ja asia vaivaa edelleen. Inhottaa kun ei kehtaa mennä uimaan tms. Menkkojen alkaessa ja aikana vasen rinta oikein vielä turpoaa ja sitä särkee aika ajoin. Ajattelin käydä uudelleen lääkärillä mutta leikkaulseen en mielellään menisi.

      • Minulla on ihan sama ongelma (ei kylläkään johdu e pillereistä kun en niitä syö).Minullakin on oikea lihaksikas/kiinteä ja vasen sellanen lörppö löllö :/.Se oikee on pienempi n. B kuppia ja vasen isompi n.D kuppia.En tykkää YHTÄÄN !!Ei oo kiva ku kokoajan tiukemmissa paidoissa aattelee et joku huomaa eron ja et toinen rinta pursuu ulos rumasti.Ongelma on ollu mulla jo n.4 vuotta aluks ero ei ollu suuri mut se on siitä vaan kasvanut vuosien kuluessa.Bikineitä ja rintsikoita on todellakin inhottava ostaa ja ei voi olla yökylässä t-paidalla ilman rintsikoita ku näkis et toinen (siis vasen)rinta ja sen nänni on alempana ku oikee:(.Mulla on myös siinä isommassa enemmän raskausarpia se on oikeestaa täynnä niitä ja oikeessa on vaan pari.Sit kun miettii sitäkin kun alkaa seurustella et mitä se poika aattelee mun eriparitisseistä,oon kuullu et joitain ei haittaa mut en vois olla rennosti kun ITSEÄNI HAITTAA! Olen huomannut et on vaikuttanut jonkin verran mun itseluottamukseen mut ei pahasti (olon kyl tekee epämukavaks).Toinen rinnoista (siis vasen isompi)on kasvanut viime aikoina mut oikea pienempi ei pitkään aikaan.Tällä hetkellä olen siis 16.v ja olisin kyllä valmis tuohon leikkaukseen mistä täällä on puhuttu(mun tapauksessa haluisin et isompaa pienennettäis ja ehkä vähän "kohotettais").Mut voiko leikkauksen tehdä alaikäiselle?Ei tosiaankaan huvittais ootella yhtään kauempaa siihin et täyttäisin 18.Nii ja jos julkisella leikkais nii ei varmaan paljon maksais.Kaikken vaikeinta on vaa se et pitäis kertoo äitille ja kavereille.Ja sit mun iskänki pitäs varmaa saada tietää ku muute se ihmettelis et miks me mennää yhtee kaupunkii....Jos jollain jotain hyödyllistä tietoa/apua niin KERTOKAA!!:)


    • solt

      entäs kun on nännit eri korkeudella? Onkohan se jotenkin hälyttävää..?

    • :'c

      Mulla on myös toinen (vasen) rinta isompi... Ja häiritsee mua ERITTÄIN paljon :'( Miksi tällainen ongelma on just minulla, joka olen hirveen tarkka kaikesta?... Alan olla jo sekoamispisteessä. Ja äitiäkään ei kiinnosta taas ollenkaan, eikä kukaan auta ja tue mua tän asian kanssa... Oon yrittäny tunkee kaikkee toppauksia ja paperia, mut en saa niitäkää luonnollisen näkösesti

    • *hätähuuto*

      Auttakaa! Oon 13v (7lk) ja mun vasen rinta on 70A ja toinen jotain 65A.. häiritsevää! mitä jos se ei enää kasva toista kiinni?! tai jos mun tissit jää näin pieniks?! :< auttakee!

    • Tapanitseni

      Toinen b kuppi toinen iso c tai d. Janne Jyränki korjasi ja kokoero edelleen lähes ennallaan. Olen masentunut ja haluan kuolla.

    • nojippii

      Mulla ittellä on toinen rinta AA ja toinen A ja AA rinta on vähä eoämuodostunut ku on vähä elampana ku toine :/ haluisin et ne olis edes kokoa B, mut en haluis silikoneja vaan rasvaimun mut ei hoikalle voi tehä ja ei kai voi ottaa toisestakaan ihmisestä :/ harmittaa ja ei en oo näistä tykänny ikinä mutta hyväksyn nää ja olkaa onellisii et teillä joillakin on B tai C kupit :)

    • kuviakiitosmuutenei

      Millaset ne sitten on? Voitko laittaa kuvan?

      t:Rosvoroope

    • Hommaa mies, jolla on erikokoiset kädet.

    • Rintarottingilla

      Olen 36 -vuotias nainen ja todellakin kärsinyt tästä vaivasta koko aikuisikäni. Toinen rinta isohko B ja toinen semmonen itikan pisto. Kolme lasta olen imettänyt näillä rinnoilla ja ensimmäistä miestä asia ei häirinnyt. Hän totesi että on päässyt imeväisiästä jo ohi. Nykyinen siippa on vinkunut silaria pienempään rintaan kuulemma oman itsetuntoni vuoksi. Noo käväsinpä sitten terveyskeskuslääkärillä, joka sanoi että juu voidaan tuo suurempi kyllä pienentää samaan minikokoon kuin tuo pienempi. Kiitos näkemiin. Kaikkein suurin nöyryytys oli kun kolmekymppisenä tuli kutsu papa-kokeisiin ja tutkaistiin rinnat samalla, ja hoitaja kysyi että ovatko nuo aina olleet tuollaiset? NO EI KUN JÄTIN TOISEN KOTIIN NAULAKKOON! Kyllähän nämä itsetunto-ongelmia aiheuttaa, työpaidat ladyfit -mallia ovat kauhistus. Mutta mutta.... toppauksia liiveihin ja baanalle. Jos ei mies kestä eriparisuutta niin eipä tarvii tulla enää inisemään. Miehillä muutenkin on helpompaa, jos kelkuttimet roikkuu vinksinvonksin niin niitä ei päälle päin näe.

    • rintaralli

      Lähes jokaisella naisella on vähän eri kokoiset rinnat. Itselläni vasemman puoleinen on suurempi. Tämä haittaa etenkin rintaliivejä hankkiessa. Käytän kokoa 75D sillä olen yrittänyt pienentää "ilmiötä" käyttämällä napakoita rintaliivejä, tosin etenkin uusissa liiveissä huomaa sen, että toinen kupeista on vähän liian pieni toinen vähän liian iso.. Varmaan jokaisen rinnat omistavan ongelma ainakin jossain kohtaa elämäänsä.

    • mamskunvinkit

      Naikkonen hyvä. Hätäsi ei ole suuri verrattuna siihen että joillain ei edes tissejä ole. Jos molemmat silti isot ovat niin eiköhän joku suomijuntti ne huoli. Jos asia niin paljon persettä kutittaa niin kokeile sitä että hierot sitä pienempää tisua ihan käsivoimilla ja samalla suklaatia kehiin,toi perus fazerin sininen on tosi hyvä vaihtoehto. Jos ei auta aina voit rukoilla jospa niistä samankokoiset tupsahtais. Tsemppiä vain !

    • Minulöa itselläni huomasin 11v että rinnat alkoivat kasvaa. 12v huomasin että vaan toinen kasvoi joten luulin että minulla oli joku rinta syöpä. 12v loppu vaihe huomasin että toinen rupesi kasvamaan. 13v oikea rintani on joko puolet tai 1 kolmasosa vasemmasta. Pelkään että minuöla on joku sairaus kun olen muutenkin todella herkkä kaikelle. En uskalla puhua vanhemmille tästä joten päätin tulla tänne jotta saisin apua. Toivottavasti joku osaa neuvoa minua - Epätoivoinen

    • Anonyymi

      Käytän toisessa rintaliivien kupissa sellaista lisäjuttua. Kerran eräs yhden illan heila sanoi Eri pari tissit. Kyllä se loukkaa. Vaikken kyseistä hemmoa enää näe.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe