Kerro minulle uusi ammatti

di

Ehdotuksia mikä musta vois tulla mitä voisin opiskella.

Mä olen kohta 30v nuori nainen ja olen jo opiskellu yhtä alaa, mutta se ei vaan kiinnosta mua. Mua kiinnostais sellainen ala mikä liittyis jotenkin taiteeseen/ilmaisuun.

Kovin olen miettynyt ja yrittänyt ottaa selvää mitä tällainen kohta 30v nainen voisi alkaa opiskelee, mitkä liittyis taiteeseen/ilmaisuun (mut ei kuvataide).

mua kiinnostais teatteri ala, ehkä kirjoittaminen, tv, ja, ja mitä niitä nyt onkaan... kerro, jos tiedät jonkin kivan taide/ilmaisu alan mitä vois opiskella.

ehdotuksia kouluista, ammateista - kiitos.

3

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalari__

Miksi ihmeessä haluat taide-alalle, jossa vain parhaat menestyy? Ja tekstistäsi paistaa läpi, että et taida olla erityisen lahjakas, kun et tiedä mitä opiskelisit?

En ymmärrä näitä ihmisiä "haluan vain jollekkin taide-alalle, kun se kuullostaa siistiltä" Kova ala menestyä ja vaatii lahjakkuutta monella osa-alueella.

• di

Mä en tarkoittanut, kun sanoin, että "mua kiinnostais teatteri ala, ehkä kirjoittaminen, tv, ja, ja mitä niitä nyt onkaan", että mä olisin tähtäämässä joksikin tähdeksi tai taiteilijaksi. Kai tv, teatteri, taide yms kuvioissa tarvitaan monenlaisia ihmisiä ja ammatteja?

En mä näe siinä mitään häpeetä, vaikka mä täällä kysyn, et mitä alkaisin opiskelee, vaikka olenkin jo kohta 30v. Huonompi juttuhan se olis, jos en ottais selvää asioista (enkä mä täällä vaan kysele,et hei kertokaa mikä musta vois tulla, vaan kyl mä oon ihan itsekin ottanu asioista selvää, siis ammateista ja koulutuksista jne. alotuksen laitoin, ku musta ois kiva kuulla toisten mielipiteitä ja vinkkejä koulutukseen ja amatinvalintaan liittyen) ja jäisin vaan kituttamaan vanhaan ammattiini, joka ei pätkääkään kiinnosta mua.

Joo, tiedän, että saatan kuulostaa uusavuttomalta, mut joskus elämässä vaan käy näin, että vielä lähemmäs 30 vuotiaana ei ole löytänyt sitä omaa alaa.

Saatanhan mä olla ainoa lähemmäs 30v. ihminen Suomessa, joka ei ole löytäny omaa alaa ja muut suomalaiset on varmasti heti peruskoulun tai viimeistään lukion jälkeen tiennyt mikä niistä isona tulee. No, ehkä mä olen sitten jotenkin outo, kun haluaisin uudestaan kouluttautua, mut en edes tiedä miksi. Ja koska en tiedä, niin siksi kysyn (kysyin) ja otan selvää, mietin ja etsin.

Enkä mä ole tollainen ihminen "haluan vain jollekkin taide-alalle, kun se kuullostaa siistiltä" vaan tosissani yritän miettiä, että mikä ala mua kiinnostais ja saattaahan niitä olla muitakin aloja missä voi olla luova tai olla jotenkin luovuuden/ilmaisun kanssa tekemisissä kuin teatteri, tv yms ala. Tai sit ei.

• diibababbabbaa
        di kirjoitti:

Mä en tarkoittanut, kun sanoin, että "mua kiinnostais teatteri ala, ehkä kirjoittaminen, tv, ja, ja mitä niitä nyt onkaan", että mä olisin tähtäämässä joksikin tähdeksi tai taiteilijaksi. Kai tv, teatteri, taide yms kuvioissa tarvitaan monenlaisia ihmisiä ja ammatteja?

En mä näe siinä mitään häpeetä, vaikka mä täällä kysyn, et mitä alkaisin opiskelee, vaikka olenkin jo kohta 30v. Huonompi juttuhan se olis, jos en ottais selvää asioista (enkä mä täällä vaan kysele,et hei kertokaa mikä musta vois tulla, vaan kyl mä oon ihan itsekin ottanu asioista selvää, siis ammateista ja koulutuksista jne. alotuksen laitoin, ku musta ois kiva kuulla toisten mielipiteitä ja vinkkejä koulutukseen ja amatinvalintaan liittyen) ja jäisin vaan kituttamaan vanhaan ammattiini, joka ei pätkääkään kiinnosta mua.

Joo, tiedän, että saatan kuulostaa uusavuttomalta, mut joskus elämässä vaan käy näin, että vielä lähemmäs 30 vuotiaana ei ole löytänyt sitä omaa alaa.

Saatanhan mä olla ainoa lähemmäs 30v. ihminen Suomessa, joka ei ole löytäny omaa alaa ja muut suomalaiset on varmasti heti peruskoulun tai viimeistään lukion jälkeen tiennyt mikä niistä isona tulee. No, ehkä mä olen sitten jotenkin outo, kun haluaisin uudestaan kouluttautua, mut en edes tiedä miksi. Ja koska en tiedä, niin siksi kysyn (kysyin) ja otan selvää, mietin ja etsin.

Enkä mä ole tollainen ihminen "haluan vain jollekkin taide-alalle, kun se kuullostaa siistiltä" vaan tosissani yritän miettiä, että mikä ala mua kiinnostais ja saattaahan niitä olla muitakin aloja missä voi olla luova tai olla jotenkin luovuuden/ilmaisun kanssa tekemisissä kuin teatteri, tv yms ala. Tai sit ei.

Mun mielestä ei koskaan pitäisi kysyä tosissaan toisilta, mihinkä ammattiin sitä pitäis mennä. Toki neuvoja voi antaa ja sillei, mutta loppujen lopuksi on kaikkein paras, jos itse päätät ammatistasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2651
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      147
      1192
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1095
    4. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      124
      961
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      205
      911
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      825
    9. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      815
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      802
    Aihe