Hei,
Olen 21v mies. Minulla todettiin perinteinen silmänpohjanrappeuma jo lapsena. Lapsena oire ei vaivannut paljoa, mutta nyt vanhemmaksi tulleena huomaan, että rappeuma on edennyt sen verran, että autolla ajaminen alkaa olemaan vaikeata. esim. liikennevaloissa sivullepäin risteävän liikenteen nuolet sulautuvat liikennevalon taustaan niin, että nuolta on vaikea erottaa. Jokapäiväisissä tilanteissa se aiheuttaa ongelmia pienen tekstin kanssa, esim. tiskien takana olevat tuotetaulut ovat vaikeita nähdä. Näen myös huomattavasti heikommin pimeällä. Pakkohan se myös on myöntää, että aiheuttaa yleistä ärsytystä koko asia.
Omasta mielestäni näköni ei kuitenkaan ole nuoruudesta heikentynyt suuresti. Voi myös olla, etten huomaa näön heikentymistä sen hitauden vuoksi.
Onko kellään jakaa omia kokemuksiansa? Ymmärrän, että tautia ei voi ennustaa ja on yksilöllistä, mutta toivoisin silti ettei näköni tästä enään heikkenisi. Onkohan olemassa jo jotain parannusta tiedossa?
Perinteinen silmänpohjanrappeuma ( Makuladegeneraatio )
3
657
Vastaukset
- silmäsairas
Luin lehdestä,että ainakin Kuopiossa annetaan jotakin pistoshoitoa,mutta oliko se nyt silmänpohjan rappeumaan vai mihin.-Mene tosiaankin silmälääkärille.
- makuladegeneraatio
En ole silmälääkärille vielä ajautunut koska pelkään menettäväni ajokortin. En koe itseäni liikenteessä vaaraksi, joten olisi surkeaa menettää tuo näin nuorena. Hajaseudulla asuessa se tuppaa olemaan hyödyllinen. Tautiin ei ole myöskään ollut mitään tiedettävää parannus tapaa. ( Ellei tähän ole tullut muutosta )
Vai onko tuo silmälääkärien velvoitus ilmoitella tuollaisista asioista eteenpäin? - silmäsairas
makuladegeneraatio kirjoitti:
En ole silmälääkärille vielä ajautunut koska pelkään menettäväni ajokortin. En koe itseäni liikenteessä vaaraksi, joten olisi surkeaa menettää tuo näin nuorena. Hajaseudulla asuessa se tuppaa olemaan hyödyllinen. Tautiin ei ole myöskään ollut mitään tiedettävää parannus tapaa. ( Ellei tähän ole tullut muutosta )
Vai onko tuo silmälääkärien velvoitus ilmoitella tuollaisista asioista eteenpäin?Siitä kai se ajokortti ratkeaa.Itselläni on toinen silmä lähes sokea 0.2 mutta toinen on 1.0
Lääkäri kehotti välttämään pimeällä ja hämärällä ajamista.
Katso netistä AJONEUVOHALLINTOKESKUS.SIELLÄ ON NÄKEMISVAATIMUKSET.
Turhaan pelkäät kortin menetystä,luulisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815