puoleksi vuodeks aasiaan?

helmeriini

Olemme harkinneet lahtevamme n. puoleksi vuodeks jonnekkin aasiaan lasten kanssa..lapsemme ovat talla hetkella 4 ja 1 ja tarkoitus olisi matkata ennen kuin menen toihin, eli ennen kuin nuorempi tayttaa 3 v. kysymyksena onkin etta minne..mihin on edes suurinpiirtein kohtuuhintaiset lennot, missa asuminen ja elaminen on suht edullista (ajattelimme siis etta parjaamme minun 850e ja joillakin mahdollisilla saastoilla} ja summa sisaltaa siis asunnon ja elamisen..ja se tarkein, missa on niin turvallista etta sinne uskaltaa lasten kanssa lahtea...puhtautta naista maista on varmaankin turha pyytaa mutta maa ja kaupunki tulisi olla sellainen missa voi turvallisesti kulkea lasten kanssa, pelkaamatta etta joku ryostaa ne..eras tuttu kehui vietnamia? matkustamisen hinnatkaan eivat siina vaiheessa kauheasti paina jos loydamme kaupungin tai maan missa on mukavaa, lamminta ja eksoottista...balilla nakyi olevan ihanat maisemat mutta on ilmeisesti aika turistirysa...

18

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hui helv....

      homma ja jätä unelmoinnit. Mitä ihmettä siellä tekisit 6 kk:tta? Ja noin pienten lasten kanssa. Ja mikä tuo 850 euroa on? Koko matkabudjetti???ko Älä unta näe kun pelkät matkat maksaa noin kauas jo liki 3000 euroa.
      Ja kyllä se Vietnam on ihan samanlainen turistirysä kuin Balikin. Minua ärsyttää nämä haavelijat. Ei siis mitään järkeä eikä kukaan tosissaan ...ei ainakaan täyspäinen tuollaista edes suunnittele.

      • helmeriini

        Tarkoitus oli siis etta kuukausi budjetti on 850e plus mahd saastot, lentokustannuksista en mielestani maininut mitaan...ihmiset saa kylla ottaa selvaa asioista,haaveilla ja mietiskella, paatamme kylla sitten itse onko matka mahdollinen vai ei..
        puoli vuotta ajattelimme katsella maata, ottaa rennosti ja saada uusia kokemuksia..lapset eivat mielestamme ole mikaan este, muuttavathan ihmiset ulkomaille lasten kanssa, kuinka tama sitten olisi eri asia, ainoa v aan ettemme tekisi toita tuona aikana kuten useimmat ulkomaille muuttavat...
        taysipainen kylla olen, tosin en niin tiukkis ja raameihin rajoittunut kuin nahtavasti sina..
        naista aasian maista en tieda, onko mika turistirysa ja mika ei, olen vain kuullut em asioita joten..
        otahan rauhallisesti, kaikkien ei tarvitse elaa elamaansa samalla tavalla...
        mutta kiitos kysymykseeni vastaamisesta...not..


      • Ubbu
        helmeriini kirjoitti:

        Tarkoitus oli siis etta kuukausi budjetti on 850e plus mahd saastot, lentokustannuksista en mielestani maininut mitaan...ihmiset saa kylla ottaa selvaa asioista,haaveilla ja mietiskella, paatamme kylla sitten itse onko matka mahdollinen vai ei..
        puoli vuotta ajattelimme katsella maata, ottaa rennosti ja saada uusia kokemuksia..lapset eivat mielestamme ole mikaan este, muuttavathan ihmiset ulkomaille lasten kanssa, kuinka tama sitten olisi eri asia, ainoa v aan ettemme tekisi toita tuona aikana kuten useimmat ulkomaille muuttavat...
        taysipainen kylla olen, tosin en niin tiukkis ja raameihin rajoittunut kuin nahtavasti sina..
        naista aasian maista en tieda, onko mika turistirysa ja mika ei, olen vain kuullut em asioita joten..
        otahan rauhallisesti, kaikkien ei tarvitse elaa elamaansa samalla tavalla...
        mutta kiitos kysymykseeni vastaamisesta...not..

        Meillä on ihan samanlaiset suunnitelmat, eli on meitä muitakin. Lapsista vanhempi kohta kolme ja nuorempi 1,5-vuotias. Vuoden päästä lähtisimme puoleksi vuodeksi johonkin, missä ei tarvitsisi huolehtia toppavaatteista tai kurahousuista ;)

        Nyt olemme aloittaneet ottamaan asioista selvää, matkajärjestelyjen lisäksi täytyisi huolehtia talon
        vuokraamisesta siksi aikaa jne. Matkakohde on vielä täysin auki, tutkailemme vaihtoehtoja. Kohtuu turvallista, ja melko edullista täytyisi olla. Me tekisimme myös ihan selvän irtioton, ainoastaan minä tekisin hiukan töitä (mahdollista työni luonteen vuoksi). Rentoa oleilua, ja aikaa pelkästään perheelle ja uusille kokemuksille. Takaisin kotiin sitten kevääksi.

        Meillä ei ole vielä budjetti selvillä, hiukan on säästöjä varalla ja sitten tietysti talon vuokrauksesta tulee tuloja. Kuluu sitä rahaa kotonakin.

        Me ajattelemme myös, ettei ole _pakko_ elää keskivertoelämää (mikä sekin on ihan mukavaa yleensä), vaan voi tehdä ihan omia ratkaisuja, ja kokeilla elää myös vähän eri tavalla. Tykkään kovasti Suomesta, mutta puoli vuotta jossain ihan toisissa maisemissa voisi tehdä välillä terää.


      • On meitä
        helmeriini kirjoitti:

        Tarkoitus oli siis etta kuukausi budjetti on 850e plus mahd saastot, lentokustannuksista en mielestani maininut mitaan...ihmiset saa kylla ottaa selvaa asioista,haaveilla ja mietiskella, paatamme kylla sitten itse onko matka mahdollinen vai ei..
        puoli vuotta ajattelimme katsella maata, ottaa rennosti ja saada uusia kokemuksia..lapset eivat mielestamme ole mikaan este, muuttavathan ihmiset ulkomaille lasten kanssa, kuinka tama sitten olisi eri asia, ainoa v aan ettemme tekisi toita tuona aikana kuten useimmat ulkomaille muuttavat...
        taysipainen kylla olen, tosin en niin tiukkis ja raameihin rajoittunut kuin nahtavasti sina..
        naista aasian maista en tieda, onko mika turistirysa ja mika ei, olen vain kuullut em asioita joten..
        otahan rauhallisesti, kaikkien ei tarvitse elaa elamaansa samalla tavalla...
        mutta kiitos kysymykseeni vastaamisesta...not..

        ensin siitä että opettelet kirjoittamaan kuten pitää. Sinun jutussa ei ole yhtään lausetta joka olisi kirjoitettu oikein ja kuten meitä tiukkiksia on opetettu. En tiedä mikä sinun ikä on mutta veikkaan että 20v? Eikä noin vähällä rahalla selviä edes aasiassa että se siitä sinun haaveesta...tai kuvitelmista. Olet naurettava haaveilija jolta puuttuu elämänkokemus ja se kuinka asiat oikeasti on. Enkä edes usko että joku tosissaan suunnittelee moisia typeryyksiä ja vielä peinten lasten kanssa.


      • reissaajat
        helmeriini kirjoitti:

        Tarkoitus oli siis etta kuukausi budjetti on 850e plus mahd saastot, lentokustannuksista en mielestani maininut mitaan...ihmiset saa kylla ottaa selvaa asioista,haaveilla ja mietiskella, paatamme kylla sitten itse onko matka mahdollinen vai ei..
        puoli vuotta ajattelimme katsella maata, ottaa rennosti ja saada uusia kokemuksia..lapset eivat mielestamme ole mikaan este, muuttavathan ihmiset ulkomaille lasten kanssa, kuinka tama sitten olisi eri asia, ainoa v aan ettemme tekisi toita tuona aikana kuten useimmat ulkomaille muuttavat...
        taysipainen kylla olen, tosin en niin tiukkis ja raameihin rajoittunut kuin nahtavasti sina..
        naista aasian maista en tieda, onko mika turistirysa ja mika ei, olen vain kuullut em asioita joten..
        otahan rauhallisesti, kaikkien ei tarvitse elaa elamaansa samalla tavalla...
        mutta kiitos kysymykseeni vastaamisesta...not..

        asuneena voin kertoa että noin pienellä kuukausibudjetilla, kahden lapsen kanssa, ei kannata edes haaveilla moisesta Aasian reissusta. Tai sitten teillä pitää olla vähintään parikymmentätuhatta euroa säästössä sitä puolta vuotta varten.


      • nipo2
        On meitä kirjoitti:

        ensin siitä että opettelet kirjoittamaan kuten pitää. Sinun jutussa ei ole yhtään lausetta joka olisi kirjoitettu oikein ja kuten meitä tiukkiksia on opetettu. En tiedä mikä sinun ikä on mutta veikkaan että 20v? Eikä noin vähällä rahalla selviä edes aasiassa että se siitä sinun haaveesta...tai kuvitelmista. Olet naurettava haaveilija jolta puuttuu elämänkokemus ja se kuinka asiat oikeasti on. Enkä edes usko että joku tosissaan suunnittelee moisia typeryyksiä ja vielä peinten lasten kanssa.

        Arvostelet toisen kielenkäyttöä, eikä itselläsi ole kirjoitusasiat yhtään sen paremmalla mallilla :) Luepa tekstisi uudelleen ja mieti, missä ovat pilkut, mitä ovat persoonapäätteet...Eikä noissa lauseissasikaan aina ole päätä eikä häntää!

        Vertaapa tähän:
        "Aloittaisit ensin siitä, että opettelet kirjoittamaan kuten pitää. Sinun jutussaSI ei ole yhtään lausetta, joka olisi kirjoitettu oikein ja kuten meitä tiukkiksia on opetettu. En tiedä mikä sinun ikäSI on, mutta veikkaan että 20 v? Eikä noin vähällä rahalla selviä edes Aasiassa, että se siitä sinun haaveestaSI...tai kuvitelmistaSI. Olet naurettava haaveilija, jolta puuttuu elämänkokemus ja se kuinka asiat oikeasti on. Enkä edes usko, että joku tosissaan suunnittelee moisia typeryyksiä ja vielä pienten lasten kanssa."


      • helmeriini
        reissaajat kirjoitti:

        asuneena voin kertoa että noin pienellä kuukausibudjetilla, kahden lapsen kanssa, ei kannata edes haaveilla moisesta Aasian reissusta. Tai sitten teillä pitää olla vähintään parikymmentätuhatta euroa säästössä sitä puolta vuotta varten.

        kiitos tiedota, kun ei tosiaan ole mitaan tietoa hintatasosta niin ihanaa kun joku vastaa asiallisesti..eras tuttumme kertoi asuneensa 20e lla per pva, mutta elikin yksin...


    • käynyt

      Ehdottaisin, että menisitte ensin vaikka 1 kk lomalle ja katsoisitte, miten viihdytte. Puoli vuotta on aika pitkä aika. Voi olla, että mieli muuttuisi.

      • ubba

        Kolmen viikon loma lasten kanssa on jo kokeiltu, ja ajatukset pidemmästä matkasta varmistuivat juuri silloin. Eihän tuo puoli vuotta mikään pakkopaita ole, onhan niitä koneita, millä pääsee kotiin jos siltä tuntuu. Totta on, että viihtymistä vieraissa ympyröissä ei osaa etukäteen tietää.


      • reissuun vain
        ubba kirjoitti:

        Kolmen viikon loma lasten kanssa on jo kokeiltu, ja ajatukset pidemmästä matkasta varmistuivat juuri silloin. Eihän tuo puoli vuotta mikään pakkopaita ole, onhan niitä koneita, millä pääsee kotiin jos siltä tuntuu. Totta on, että viihtymistä vieraissa ympyröissä ei osaa etukäteen tietää.

        ihmeessä kun on noin hyvä tilaisuus. Tarpeeksi kauas vain ja jos vuokraatte talon jostain paikallisasutuksen läheltä kauempaa hotellialueista niin varmaan ihana aika edessä. Katsokaa vain että on läpi vuoden lämmintä ja kunnon matkavakuutukset koko porukalle, niissä ei kannata säästää.
        Kun on perhe mukana ei pitäisi ikävä tulla, ovathan monet eläkeläisetkin lämpimässä talven.
        Thaimaa tai Vietnam siellä pääsee reissaamaan ja katselemaan vähän muutakin, ei ole aivan yhteen paikkaan sidottu kuten jollakin saarella. Riskejähän siinä on lähinnä terveydelliset ja liikenne mutta ne tiedostaen ja avoimin mielin hyvää matkaa!


      • Oksettaa
        reissuun vain kirjoitti:

        ihmeessä kun on noin hyvä tilaisuus. Tarpeeksi kauas vain ja jos vuokraatte talon jostain paikallisasutuksen läheltä kauempaa hotellialueista niin varmaan ihana aika edessä. Katsokaa vain että on läpi vuoden lämmintä ja kunnon matkavakuutukset koko porukalle, niissä ei kannata säästää.
        Kun on perhe mukana ei pitäisi ikävä tulla, ovathan monet eläkeläisetkin lämpimässä talven.
        Thaimaa tai Vietnam siellä pääsee reissaamaan ja katselemaan vähän muutakin, ei ole aivan yhteen paikkaan sidottu kuten jollakin saarella. Riskejähän siinä on lähinnä terveydelliset ja liikenne mutta ne tiedostaen ja avoimin mielin hyvää matkaa!

        ja yksi on ettei 850 euroa riitä asumiseen jne edes aasiassa. Matkavakuutusta ei saa 6 kk reissulle.Pelkkä ajatuksin saa kylmät väreet pintaan. Ja koko juttu on feikki ilman todellista pohjaa vaan teini-äidin haaveita "paremmasta".


    • tk

      Unelmoida saa ja kannattaa, mutta mielestäni tuo matkabudjetti on liian pieni, jos haluatte länsimaalaisen elintason. Aasianmaiden välillä on varmaan paljon eroja. Omat kokemukseni ovat Thaimaasta.

      Me vietimme viime talvena puoli vuotta Bangkokissa 1-vuotiaan lapsen kanssa. Asuimme 85 neliöisessä omakotitalossa. Vuokraan meni jo 700€ kuussa, johon tuli päälle sähkö ja vesi 150€. Asunnossa oli mukava Aidattu oma piha, jossa oli hyvä leikkiä. 24h vartiointi. Siivous. Yhteinen uima-allas. Ruoka maksoi 1000€ kuussa. Kulkemiseen taksilla n. 200€ kuussa. Iso kaasupullo 25€ kokkaamiseen. Bangkokin lisäksi teimme muutaman päivän retkiä rantakohteisiin.

      Pidimme paikasta ja suunnittelemme vastaavaa reissua talveksi 2011-2012. Lomalle ei kannata lähteä säästämään. Meiltä kului lomaan matkalippuineen vajaa 20000€, joka tekee 3000€/kk. Halvemmalla elämme Suomessa.

      • helmeriini

        hui miten paljon!ja siis juu, en nyt valttamatta taysin lasnimaalaista elamantasoa vaadi mutta en mina lapsille rotanpoikasiakaan syota..hyva tietaa..kiitos..

        ja teille muille, ei en ole teini-aiti (haha, olisinkin) vaan ihan aikuinen kahden lapsen aiti joka ottaa asioista selvaa, emmehan tieda paljonko pitaisi saastaa jos emme joltain sita kysy...ei pida tuomita ihmista unelmiensa perusteella.. ja sina kuka mainitsit kirjoitusasustani...koneessani ei ole kahta suomalaista kirjainta mika ehka sekoittaa sinun lukutaitosi, onneksi suurin osa ymmarsi =) kiitos asiallisista vastauksista, lisaa saa ehdotuksia ja budjetteja laittaa...


      • muukalainenko
        helmeriini kirjoitti:

        hui miten paljon!ja siis juu, en nyt valttamatta taysin lasnimaalaista elamantasoa vaadi mutta en mina lapsille rotanpoikasiakaan syota..hyva tietaa..kiitos..

        ja teille muille, ei en ole teini-aiti (haha, olisinkin) vaan ihan aikuinen kahden lapsen aiti joka ottaa asioista selvaa, emmehan tieda paljonko pitaisi saastaa jos emme joltain sita kysy...ei pida tuomita ihmista unelmiensa perusteella.. ja sina kuka mainitsit kirjoitusasustani...koneessani ei ole kahta suomalaista kirjainta mika ehka sekoittaa sinun lukutaitosi, onneksi suurin osa ymmarsi =) kiitos asiallisista vastauksista, lisaa saa ehdotuksia ja budjetteja laittaa...

        olen itse asunut ulkomailla yli 10 vuotta, ja naurattaa jonkun esittämä ajatus että 'ulkomailla ei tee mitään lasten kanssa.' kummasti ne paikallisetkin asuu lastensa kanssa :) jos tiedätte miten aiotte elää ja on budjetti ja suunnitelma siitä missä asutte, sairasvakuutukset ym., niin pääseehään sieltä aina pois jos ei mene ihan niinkuin ajatteli. harva asia kotonakaan menee ihan niinkuin luuli.

        lapsilla on avoin mieli ja he nauttivat kaikesta. monille lapsille eri maassa asuminen jää ikuisesti mieleen oppina siitä että ihmisiä on erilaisia, ja paikkoja, ja he osaavat aikuisena suhtautua avoimin mielin ja pelkäämättä muihin kulttuureihin ja kieliin. ennen kun lapset menevät kouluun on hyvä hetki matkustaa jos siltä tuntuu. en tajua miksi suomessa leikkikentällä oleminen olisi lapsille ultimatiivisesti paras, täällä on paljon ilottomia ihmisiä joilta saa huonoja vaikutteita..


      • muukalainenko
        muukalainenko kirjoitti:

        olen itse asunut ulkomailla yli 10 vuotta, ja naurattaa jonkun esittämä ajatus että 'ulkomailla ei tee mitään lasten kanssa.' kummasti ne paikallisetkin asuu lastensa kanssa :) jos tiedätte miten aiotte elää ja on budjetti ja suunnitelma siitä missä asutte, sairasvakuutukset ym., niin pääseehään sieltä aina pois jos ei mene ihan niinkuin ajatteli. harva asia kotonakaan menee ihan niinkuin luuli.

        lapsilla on avoin mieli ja he nauttivat kaikesta. monille lapsille eri maassa asuminen jää ikuisesti mieleen oppina siitä että ihmisiä on erilaisia, ja paikkoja, ja he osaavat aikuisena suhtautua avoimin mielin ja pelkäämättä muihin kulttuureihin ja kieliin. ennen kun lapset menevät kouluun on hyvä hetki matkustaa jos siltä tuntuu. en tajua miksi suomessa leikkikentällä oleminen olisi lapsille ultimatiivisesti paras, täällä on paljon ilottomia ihmisiä joilta saa huonoja vaikutteita..

        sori, nyt vielä kun internetissä pääsee pätemään ja kanssasurffaajat ei pysty estämään :)

        ihmisten maailmankatsomus on suunnilleen yhtä laaja kuin se mitä he itse ovat kokeneet. olen opiskellut ja työskennellyt ulkomailla, maksanut opinnot ja tehnyt ne määräajassa, työskennellyt vähemmillä lomilla ja eduilla kuin suomalaiset, odottamatta valtion tukia, olematta päivääkään työttömänä, maksanut itse sairastumiset ym. aina kotona käydessä tutut ovat ihastelleet että 'sinä se vapaana huitelet maailmalla, olispa itsekin kiva jättää kaikki velvolisuudet ja elää noin.'
        olen nyt erittäin tyytyväinen että olen 'huidellut vapaana' ja opetellut pärjäämään omillani tilanteessa kuin tilanteessa, kun suomessa asuessa näen että samojen ihmisten pulssi nousee jo pilalle menneestä kauppareissusta. matkallanne varmistat paitsi lasten, myös vanhempien henkisen kasvun.. suomeen palatessa sitten taas osaa arvostaa perhettä, ystäviä, turvaa ja helppoutta.

        jos olet hoitovapaalla, on sama missä hoidat täyspäiväisesti lapsia, lappeenrannassa vai thaimaassa, kun lapset saavat olla vanhempien kanssa jotka pitävät heistä huolta. elämä ei ole sen parempaa täällä eikä siellä, mutta uudet kokemukset rikastuttavat. ihmiset voivat olla kateellisia kun heillä ei ole samaa mahdollisuutta. jos olette olleet ahkeria ja säästäneet rahaa, on oikeus käyttää se myös noin, eikä se ole vastuutonta. budjetin pitää olla realistinen, mutta itse en kyllä saisi edes suomessa menemään €1000 kuussa ruokaan kolmelle hengelle.

        onnea matkaan jos juttu toteutuu.


      • uskaltakaa lähteä!
        muukalainenko kirjoitti:

        sori, nyt vielä kun internetissä pääsee pätemään ja kanssasurffaajat ei pysty estämään :)

        ihmisten maailmankatsomus on suunnilleen yhtä laaja kuin se mitä he itse ovat kokeneet. olen opiskellut ja työskennellyt ulkomailla, maksanut opinnot ja tehnyt ne määräajassa, työskennellyt vähemmillä lomilla ja eduilla kuin suomalaiset, odottamatta valtion tukia, olematta päivääkään työttömänä, maksanut itse sairastumiset ym. aina kotona käydessä tutut ovat ihastelleet että 'sinä se vapaana huitelet maailmalla, olispa itsekin kiva jättää kaikki velvolisuudet ja elää noin.'
        olen nyt erittäin tyytyväinen että olen 'huidellut vapaana' ja opetellut pärjäämään omillani tilanteessa kuin tilanteessa, kun suomessa asuessa näen että samojen ihmisten pulssi nousee jo pilalle menneestä kauppareissusta. matkallanne varmistat paitsi lasten, myös vanhempien henkisen kasvun.. suomeen palatessa sitten taas osaa arvostaa perhettä, ystäviä, turvaa ja helppoutta.

        jos olet hoitovapaalla, on sama missä hoidat täyspäiväisesti lapsia, lappeenrannassa vai thaimaassa, kun lapset saavat olla vanhempien kanssa jotka pitävät heistä huolta. elämä ei ole sen parempaa täällä eikä siellä, mutta uudet kokemukset rikastuttavat. ihmiset voivat olla kateellisia kun heillä ei ole samaa mahdollisuutta. jos olette olleet ahkeria ja säästäneet rahaa, on oikeus käyttää se myös noin, eikä se ole vastuutonta. budjetin pitää olla realistinen, mutta itse en kyllä saisi edes suomessa menemään €1000 kuussa ruokaan kolmelle hengelle.

        onnea matkaan jos juttu toteutuu.

        Ilman muuta kannattaa lähteä jos siihen on varaa ja halu on kova. Nyt juuri pienten lasten kanssa se vielä onnistuu. Aikaisempi kirjoittaja joka oli asunut Bangkogissa oli varmaankin asunut luxuspaikassa palvelijoineen kaikkineen. Ei Thaimaa ole todellakaan noin kallis maa, eri asia tietty jos haluaa asua hienosti ja syödä parasta. Tottahan on ettei Suomessakaan saa menemään ruokaan 1000 euroa jollei osta aina kaikkein kalleinta ja käy vähintää 3 kertaa viikossa kaupassa.. Kyllähän sekin tietty onnistuu jos oikein yrittää. Ei välttämättä kaikkea kannata uskoa mitä täällä kirjoitellaan, aina järkevää ottaa toinenkin mielipide ja vertailla niitä keskenään. Asuin itse poikani kanssa pohjois-afrikassa, ja kyllä siellä vähällä rahalla toimeen tuli. Kun asuu ja elää kuin paikalliset niin rahaa ei saa juuri mitään kulumaan. Tietty pienen lapsen kanssa ei välttämättä halua asua ihan savimajassakaan tms. mutta eipä ne luxustakaan kaipaa. Kunhan tietynlaiset perusjutut on asuinpaikassa ja asunnossa niin se riittää.

        Haaveilkaa ja lähtekää!! Miettikää aina pienten lasten kanssa paikan turvallisuus Se oli ainakin itselleni suurin kriteeri. Eli niinkuin täälä joku jo totesikin ettei tarvii koko ajan pelätä että joku kaappaisi lapset. Se on lähtökohtana. Lapsillenne ja teille itsellenne suuri rikkaus nähdä muutakin kuin suomalaista kulttuuria ja lapset voivat siinä sivussa oppia myös toisen maan kielen. oma poikani oppi 8 kk:ssa arabian kielen täysin 2 vuotiaana. Elämä on lyhyt, ei kannata tuudittautua tähän suomen turvallisuuteen eikä kuunnella kauhutarinoita ja mahdollisia negatiivisia mielipiteitä!! Uskaltakaa elää ja kokeilla ja uskon että ette tule katumaan!!


      • helppo ratkaisu
        uskaltakaa lähteä! kirjoitti:

        Ilman muuta kannattaa lähteä jos siihen on varaa ja halu on kova. Nyt juuri pienten lasten kanssa se vielä onnistuu. Aikaisempi kirjoittaja joka oli asunut Bangkogissa oli varmaankin asunut luxuspaikassa palvelijoineen kaikkineen. Ei Thaimaa ole todellakaan noin kallis maa, eri asia tietty jos haluaa asua hienosti ja syödä parasta. Tottahan on ettei Suomessakaan saa menemään ruokaan 1000 euroa jollei osta aina kaikkein kalleinta ja käy vähintää 3 kertaa viikossa kaupassa.. Kyllähän sekin tietty onnistuu jos oikein yrittää. Ei välttämättä kaikkea kannata uskoa mitä täällä kirjoitellaan, aina järkevää ottaa toinenkin mielipide ja vertailla niitä keskenään. Asuin itse poikani kanssa pohjois-afrikassa, ja kyllä siellä vähällä rahalla toimeen tuli. Kun asuu ja elää kuin paikalliset niin rahaa ei saa juuri mitään kulumaan. Tietty pienen lapsen kanssa ei välttämättä halua asua ihan savimajassakaan tms. mutta eipä ne luxustakaan kaipaa. Kunhan tietynlaiset perusjutut on asuinpaikassa ja asunnossa niin se riittää.

        Haaveilkaa ja lähtekää!! Miettikää aina pienten lasten kanssa paikan turvallisuus Se oli ainakin itselleni suurin kriteeri. Eli niinkuin täälä joku jo totesikin ettei tarvii koko ajan pelätä että joku kaappaisi lapset. Se on lähtökohtana. Lapsillenne ja teille itsellenne suuri rikkaus nähdä muutakin kuin suomalaista kulttuuria ja lapset voivat siinä sivussa oppia myös toisen maan kielen. oma poikani oppi 8 kk:ssa arabian kielen täysin 2 vuotiaana. Elämä on lyhyt, ei kannata tuudittautua tähän suomen turvallisuuteen eikä kuunnella kauhutarinoita ja mahdollisia negatiivisia mielipiteitä!! Uskaltakaa elää ja kokeilla ja uskon että ette tule katumaan!!

        miksi ei lapsia anneta sossulle huostaan. huostaanottohan ratkaisisi kaikki ongelmat, laspet saa koko päiväisen hoidot matkan ajaksi ja vanhemmat saavat loman ja lepoa.
        sitten kun palaat kotimaahan voi ensi asettua rauhassa, hoitaa asunto ja työasiat. jos töiden saamisessa on sitten vielä ongelmia niin lapsethan on edelleen hoitopaikassaan sossulla.


    • Tiiuliinu

      Ehdottomasti kannattaa lähteä! Minusta 850€/kk ( mahdolliset säästöt) kuulostaa varsin hyvältä budjetilta. Itse olemme muuttamassa lasten (2v ja 4v) kanssa Intiaan ja siellä paikallisilla palkoilla tuo olisi varsin kohtuullinen tienesti 5-9 vuotta työelämässä oleelle insinöörille.

      Sitä kokemusta, jonka perheenne reissulta saisi, ei voi mitata rahassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe