Ryanair laukun koko

Anulinukka

Olen lähdössä Englantiin juhannuksen jälkeen ja minulla olisai lentolaukku joka on muuten sopivan kokoinen mutta pyörien kanssa korkeus on n 52-53cm.
Olen kuullut että jos laukku ei täytä mittoja, se pitää jättää kentälle tai ei pääse kyytiin, onko näin, en viitisisi ihan tämän takia ostaa uutta lentolaukkua?

Kuinka tarkkaa siis on?

13

3170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulkenut olen
    • tintsumaaria

      olimme porukalla ryanairn kautta liettuassa.suomen puolella laukut mitattiin,liettuassa ei...yhdellä oli jossain suunnassa pari ylimääräistä senttiä mutta runnomalla mahtui mittalaitteeseen..

    • raikkuli_veikkuli

      Siis sallitut mitathan ovat 55x40x20 eli rajoissahan tuo vielä on. Sanoisin muutenkin että ei sitä sentin päälle katsota, vaikka laukku olis pyörien kansa 56-57 cm korkea.

      • riskillä tai ei

        usealla kentällä on teline johon laukun on mahduttava. Ei kukaan katsokkaan laukkua sentin päälle, mutta teline testaa sentinpäälle.........
        Ainahan voi kokeilla ja ottaa riskin, mutta sitten on turha tulla tänne jälkeenpäi itkemään kuinka kurjaa elämä on............


      • Anulinukka
        riskillä tai ei kirjoitti:

        usealla kentällä on teline johon laukun on mahduttava. Ei kukaan katsokkaan laukkua sentin päälle, mutta teline testaa sentinpäälle.........
        Ainahan voi kokeilla ja ottaa riskin, mutta sitten on turha tulla tänne jälkeenpäi itkemään kuinka kurjaa elämä on............

        Mitta virhe :)

        Alaosa on 23cm syvä kun ottaa pyörät mukaan, eli syvyys on tiukka ei korkeus.


      • raikkuli_veikkuli
        riskillä tai ei kirjoitti:

        usealla kentällä on teline johon laukun on mahduttava. Ei kukaan katsokkaan laukkua sentin päälle, mutta teline testaa sentinpäälle.........
        Ainahan voi kokeilla ja ottaa riskin, mutta sitten on turha tulla tänne jälkeenpäi itkemään kuinka kurjaa elämä on............

        Testaako teline myös korkeuden sentin päälle?


      • OMG OMG
        raikkuli_veikkuli kirjoitti:

        Testaako teline myös korkeuden sentin päälle?

        järkeä käteen sen verran, että eiköhän telineessa näy kaikki mitat, jos ei mahdu niin ei mahdu. vain onko jotenkin yllätys, että jos tulee yli niin on liian korkea.


      • kanssa!
        OMG OMG kirjoitti:

        järkeä käteen sen verran, että eiköhän telineessa näy kaikki mitat, jos ei mahdu niin ei mahdu. vain onko jotenkin yllätys, että jos tulee yli niin on liian korkea.

        Ja sittenpähän jääräpäät paljastuvat, kun yrittävät täydessä koneessa tunkea liian korkeata laukkua hyllylle. Ei mahdu kansi kiinni! Näin ko. asian juuri viime viikolla lentäessäni Prahasta Tukholmaan.


      • raikkuli_veikkuli
        kanssa! kirjoitti:

        Ja sittenpähän jääräpäät paljastuvat, kun yrittävät täydessä koneessa tunkea liian korkeata laukkua hyllylle. Ei mahdu kansi kiinni! Näin ko. asian juuri viime viikolla lentäessäni Prahasta Tukholmaan.

        Olen vasta muutaman kerran lentänyt raikulla, mutta mielestäni laukkuhyllylle mahtuu laukun KORKEUDEN puolesta hyvinkin 2 ylimääräistä senttiä.


      • elopainoa
        raikkuli_veikkuli kirjoitti:

        Olen vasta muutaman kerran lentänyt raikulla, mutta mielestäni laukkuhyllylle mahtuu laukun KORKEUDEN puolesta hyvinkin 2 ylimääräistä senttiä.

        kyllä menee 2,5 cm yli ja pituudessa 3 cm. Se on ihan väärin et noi on tiukat mitat, kun kerran sinne mahtuu isommatkin. Miksi ei sais olla suurempia, kun laukun vois laittaa pitkittäinkin.
        Kyllä noiden kabiinilaukkujen painoja ja mittoja vois reilusti tarkistaa ylöspäin. Ruumaan laitettava tavara on niin kallista että ei sitä maksa erkkikään.


      • vluiluu vaan
        raikkuli_veikkuli kirjoitti:

        Olen vasta muutaman kerran lentänyt raikulla, mutta mielestäni laukkuhyllylle mahtuu laukun KORKEUDEN puolesta hyvinkin 2 ylimääräistä senttiä.

        se on muutenkin väärin, että ei saisi ottaa läppärilaukkua ja reppua kanssa.Siinä matkalaukussahan on mun matkatavarat, matkanaikana käytettävät kamathan on repussa, läppäri on liian iso ja painava laukkuun. Enkä mä ymmärrä miten mukamas jotkut tax-freetkin ja muut ostokset pitäisi saada laukkuun. Kyllähän ne täytyy saada mukaan ihan kannettuna erikseen.
        Toi on ihan vaan vittuiluu noilta lentoyhtiöiltä.


    • Vilu täälläkin

      Niinpä, lisäksi tarvitsen luvan eväskassille, lehtikassille ja musalaitekassille, kuin myös kamerakasille, nehän on vaan lisätavaroita, ei siis vaatteita tai kenkiä.

    • 20

      Nyt lienee kirjoittajilta menneet matkatavaroiden roolit sekaisin.

      Käsimatkatavaroiksi on tarkoitettu vain ne tavarat mitä tarvitaan matkan aikana (tax free ostokset, päällysvaatteet tms) tai joita ei rikkoontumisvaaran takia voi ruumaan laittaa (kamerat, läppärit tms). Jos tuon jälkeen on käsimatkatavaroissa vielä tarpeeksi tilaa että saat matkavaatteetkin mukaan niin fine, selviät pelkillä käsimatkatavaroilla.

      Jos puolestaan tuo ei riitä, joudut laittamaan loput matkatavarat ruumaan, ja RyanAirin tapauksessa maksamaan siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe