Ryanair laukun koko

Anulinukka

Olen lähdössä Englantiin juhannuksen jälkeen ja minulla olisai lentolaukku joka on muuten sopivan kokoinen mutta pyörien kanssa korkeus on n 52-53cm.
Olen kuullut että jos laukku ei täytä mittoja, se pitää jättää kentälle tai ei pääse kyytiin, onko näin, en viitisisi ihan tämän takia ostaa uutta lentolaukkua?

Kuinka tarkkaa siis on?

13

3365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulkenut olen
    • tintsumaaria

olimme porukalla ryanairn kautta liettuassa.suomen puolella laukut mitattiin,liettuassa ei...yhdellä oli jossain suunnassa pari ylimääräistä senttiä mutta runnomalla mahtui mittalaitteeseen..

• raikkuli_veikkuli

Siis sallitut mitathan ovat 55x40x20 eli rajoissahan tuo vielä on. Sanoisin muutenkin että ei sitä sentin päälle katsota, vaikka laukku olis pyörien kansa 56-57 cm korkea.

• riskillä tai ei

usealla kentällä on teline johon laukun on mahduttava. Ei kukaan katsokkaan laukkua sentin päälle, mutta teline testaa sentinpäälle.........
        Ainahan voi kokeilla ja ottaa riskin, mutta sitten on turha tulla tänne jälkeenpäi itkemään kuinka kurjaa elämä on............

• Anulinukka
        riskillä tai ei kirjoitti:

usealla kentällä on teline johon laukun on mahduttava. Ei kukaan katsokkaan laukkua sentin päälle, mutta teline testaa sentinpäälle.........
        Ainahan voi kokeilla ja ottaa riskin, mutta sitten on turha tulla tänne jälkeenpäi itkemään kuinka kurjaa elämä on............

Mitta virhe :)

Alaosa on 23cm syvä kun ottaa pyörät mukaan, eli syvyys on tiukka ei korkeus.

• raikkuli_veikkuli
        riskillä tai ei kirjoitti:

Testaako teline myös korkeuden sentin päälle?

• OMG OMG
        raikkuli_veikkuli kirjoitti:

Testaako teline myös korkeuden sentin päälle?

järkeä käteen sen verran, että eiköhän telineessa näy kaikki mitat, jos ei mahdu niin ei mahdu. vain onko jotenkin yllätys, että jos tulee yli niin on liian korkea.

• kanssa!
        OMG OMG kirjoitti:

järkeä käteen sen verran, että eiköhän telineessa näy kaikki mitat, jos ei mahdu niin ei mahdu. vain onko jotenkin yllätys, että jos tulee yli niin on liian korkea.

Ja sittenpähän jääräpäät paljastuvat, kun yrittävät täydessä koneessa tunkea liian korkeata laukkua hyllylle. Ei mahdu kansi kiinni! Näin ko. asian juuri viime viikolla lentäessäni Prahasta Tukholmaan.

• raikkuli_veikkuli
        kanssa! kirjoitti:

Ja sittenpähän jääräpäät paljastuvat, kun yrittävät täydessä koneessa tunkea liian korkeata laukkua hyllylle. Ei mahdu kansi kiinni! Näin ko. asian juuri viime viikolla lentäessäni Prahasta Tukholmaan.

Olen vasta muutaman kerran lentänyt raikulla, mutta mielestäni laukkuhyllylle mahtuu laukun KORKEUDEN puolesta hyvinkin 2 ylimääräistä senttiä.

• elopainoa

Olen vasta muutaman kerran lentänyt raikulla, mutta mielestäni laukkuhyllylle mahtuu laukun KORKEUDEN puolesta hyvinkin 2 ylimääräistä senttiä.

kyllä menee 2,5 cm yli ja pituudessa 3 cm. Se on ihan väärin et noi on tiukat mitat, kun kerran sinne mahtuu isommatkin. Miksi ei sais olla suurempia, kun laukun vois laittaa pitkittäinkin.
        Kyllä noiden kabiinilaukkujen painoja ja mittoja vois reilusti tarkistaa ylöspäin. Ruumaan laitettava tavara on niin kallista että ei sitä maksa erkkikään.

• vluiluu vaan

se on muutenkin väärin, että ei saisi ottaa läppärilaukkua ja reppua kanssa.Siinä matkalaukussahan on mun matkatavarat, matkanaikana käytettävät kamathan on repussa, läppäri on liian iso ja painava laukkuun. Enkä mä ymmärrä miten mukamas jotkut tax-freetkin ja muut ostokset pitäisi saada laukkuun. Kyllähän ne täytyy saada mukaan ihan kannettuna erikseen.
        Toi on ihan vaan vittuiluu noilta lentoyhtiöiltä.

• Vilu täälläkin

Niinpä, lisäksi tarvitsen luvan eväskassille, lehtikassille ja musalaitekassille, kuin myös kamerakasille, nehän on vaan lisätavaroita, ei siis vaatteita tai kenkiä.

• 20

Nyt lienee kirjoittajilta menneet matkatavaroiden roolit sekaisin.

Käsimatkatavaroiksi on tarkoitettu vain ne tavarat mitä tarvitaan matkan aikana (tax free ostokset, päällysvaatteet tms) tai joita ei rikkoontumisvaaran takia voi ruumaan laittaa (kamerat, läppärit tms). Jos tuon jälkeen on käsimatkatavaroissa vielä tarpeeksi tilaa että saat matkavaatteetkin mukaan niin fine, selviät pelkillä käsimatkatavaroilla.

Jos puolestaan tuo ei riitä, joudut laittamaan loput matkatavarat ruumaan, ja RyanAirin tapauksessa maksamaan siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1369
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1164
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      199
      1154
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      211
      1151
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      906
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      871
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe