Pitäisi laittaa 3 tuuman vesijotoon (joka on rautaa) lämpömittarille siis 1/2" yhde ja suojatasku.
Kai näitä hitsattavia rautaosia voi migilläkin räkiä paikalleen? Oikeat putkarithan laittaa kaasulla mutta ei kai se pakko ole?
Olisi ihan suojakaasu mig käytettävissä-.
Putkitöissä Rautanippoja MiGllä?
16
605
Vastaukset
- mm,l
Se nyt vähän riippuu;)
Tietysti hitsarista,mutta tuleeko se lämmitysverkostoon tai vesijohtoverkkoon.
Hiukan eri paineet,jälkimmäistä saa tehdä vain lupavarainen putkari.- Huoltomies63
Voit hitsata MIG:llä. Kunhan pitää niin hyvä on. Muista säätää kone niin että tunkeuma on hyvä.
- werfgthf
Mistähän noita putkimies-lupia saa?
- masentaja55
werfgthf kirjoitti:
Mistähän noita putkimies-lupia saa?
Putkimies-lupia saa taloyhtiöltä
- tuleva lupa-putkari
masentaja55 kirjoitti:
Putkimies-lupia saa taloyhtiöltä
Miltä taloyhtiöltä noita saa? Tarttis hitsata 4" vesijohtoon koukku, että saa takin ripustettua, enkä uskalla ilman putkimies-lupaa hitsata.
- Jonneks
Entäs kaukolämpö? saako ite hitsaa?
- Rahapula
Huoltomies63 kirjoitti:
Voit hitsata MIG:llä. Kunhan pitää niin hyvä on. Muista säätää kone niin että tunkeuma on hyvä.
Paljolla saa halvimmillaan tollaisen MIG laitteen??
- akka47
Mitä ihmeen idiootteja onkaan taas täysi sivusto!!!
Kaikki viestijät joutaisivat takaisin koulunpenkille, mikäli siellä ikinä ovat olleetkaan, ainakaan hereillä. ;-)
Noilla neuvoilla (alk.per. viesti mukaan lukien) kaikki Suomen kansa varmasti hukkuisi joko käyttö- tai jäteveteen !!! Haloo. Kannattaisiko ensin opetella LV-alan työt kunnolla ja sitten vasta lähteä yhtään mitään säätämään.....Migillä tuskin hitsaat 1/2" nipan ympäpärille n 5bar kestävää saumaa...... Syystä myö kaasulla, puikolla tai tigillä hitsataan...
- tadaa 1111
repesorsaa kirjoitti:
Migillä tuskin hitsaat 1/2" nipan ympäpärille n 5bar kestävää saumaa...... Syystä myö kaasulla, puikolla tai tigillä hitsataan...
Helpottaako kun tulee lämmitysverkkoon jossa on max 1,5 bar.
Kyllä migillä tiiviin sauman saa kun on puhtaat pinnat.. - kjhgfd
repesorsaa kirjoitti:
Migillä tuskin hitsaat 1/2" nipan ympäpärille n 5bar kestävää saumaa...... Syystä myö kaasulla, puikolla tai tigillä hitsataan...
Mitäköhän repesorsaa mahtaa tarkoittaa? Väitätkö siis oikeasti, että migillä ei pysty hitsaamaan 5bar kestävää saumaa?
- juupa juuu hitsarit
kjhgfd kirjoitti:
Mitäköhän repesorsaa mahtaa tarkoittaa? Väitätkö siis oikeasti, että migillä ei pysty hitsaamaan 5bar kestävää saumaa?
Hitsasin putkinipan rosteriin MiG llä (argonia pitää olla) ja kyllä ensimmäinen sauma vuosi...vaikka hyvännäköinen olikin
Mutta tuo oli nyt maailman helpoin paikata, vetää sauman päälle vain. - jk.juvl
repesorsaa kirjoitti:
Migillä tuskin hitsaat 1/2" nipan ympäpärille n 5bar kestävää saumaa...... Syystä myö kaasulla, puikolla tai tigillä hitsataan...
Migin sauma hydrauliputkessakin, mutta tietysti tekijästä kiinni.
- pääset helpommalla
Voit migillä hitsata, jos osaat, mutta jos kyse on paikoillaan olevasta putkesta, niin asenna siihen pinnasta lämmön mittaava mittarimalli, ei mene poranlastuja putkeenkaan.
- öhBgfgl
.............. kirjoitti:
vaikka tuolta.. http://www.agme.fi/index.php?page=lampomittarit
Pantamalli ei mittaa tarpeeksi nopeasri, pitää olla tässä snturille tasku...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392060
- 49846
- 85844
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7721Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691- 66616
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27610- 43487
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78467