Putkitöissä Rautanippoja MiGllä?

rautanippoja

Pitäisi laittaa 3 tuuman vesijotoon (joka on rautaa) lämpömittarille siis 1/2" yhde ja suojatasku.

Kai näitä hitsattavia rautaosia voi migilläkin räkiä paikalleen? Oikeat putkarithan laittaa kaasulla mutta ei kai se pakko ole?

Olisi ihan suojakaasu mig käytettävissä-.

16

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm,l

      Se nyt vähän riippuu;)
      Tietysti hitsarista,mutta tuleeko se lämmitysverkostoon tai vesijohtoverkkoon.
      Hiukan eri paineet,jälkimmäistä saa tehdä vain lupavarainen putkari.

      • Huoltomies63

        Voit hitsata MIG:llä. Kunhan pitää niin hyvä on. Muista säätää kone niin että tunkeuma on hyvä.


      • werfgthf

        Mistähän noita putkimies-lupia saa?


      • masentaja55
        werfgthf kirjoitti:

        Mistähän noita putkimies-lupia saa?

        Putkimies-lupia saa taloyhtiöltä


      • tuleva lupa-putkari
        masentaja55 kirjoitti:

        Putkimies-lupia saa taloyhtiöltä

        Miltä taloyhtiöltä noita saa? Tarttis hitsata 4" vesijohtoon koukku, että saa takin ripustettua, enkä uskalla ilman putkimies-lupaa hitsata.


      • Jonneks

        Entäs kaukolämpö? saako ite hitsaa?


      • Rahapula
        Huoltomies63 kirjoitti:

        Voit hitsata MIG:llä. Kunhan pitää niin hyvä on. Muista säätää kone niin että tunkeuma on hyvä.

        Paljolla saa halvimmillaan tollaisen MIG laitteen??


    • akka47

      Mitä ihmeen idiootteja onkaan taas täysi sivusto!!!

      Kaikki viestijät joutaisivat takaisin koulunpenkille, mikäli siellä ikinä ovat olleetkaan, ainakaan hereillä. ;-)

      Noilla neuvoilla (alk.per. viesti mukaan lukien) kaikki Suomen kansa varmasti hukkuisi joko käyttö- tai jäteveteen !!! Haloo. Kannattaisiko ensin opetella LV-alan työt kunnolla ja sitten vasta lähteä yhtään mitään säätämään.....

      • Migillä tuskin hitsaat 1/2" nipan ympäpärille n 5bar kestävää saumaa...... Syystä myö kaasulla, puikolla tai tigillä hitsataan...


      • tadaa 1111
        repesorsaa kirjoitti:

        Migillä tuskin hitsaat 1/2" nipan ympäpärille n 5bar kestävää saumaa...... Syystä myö kaasulla, puikolla tai tigillä hitsataan...

        Helpottaako kun tulee lämmitysverkkoon jossa on max 1,5 bar.

        Kyllä migillä tiiviin sauman saa kun on puhtaat pinnat..


      • kjhgfd
        repesorsaa kirjoitti:

        Migillä tuskin hitsaat 1/2" nipan ympäpärille n 5bar kestävää saumaa...... Syystä myö kaasulla, puikolla tai tigillä hitsataan...

        Mitäköhän repesorsaa mahtaa tarkoittaa? Väitätkö siis oikeasti, että migillä ei pysty hitsaamaan 5bar kestävää saumaa?


      • juupa juuu hitsarit
        kjhgfd kirjoitti:

        Mitäköhän repesorsaa mahtaa tarkoittaa? Väitätkö siis oikeasti, että migillä ei pysty hitsaamaan 5bar kestävää saumaa?

        Hitsasin putkinipan rosteriin MiG llä (argonia pitää olla) ja kyllä ensimmäinen sauma vuosi...vaikka hyvännäköinen olikin


        Mutta tuo oli nyt maailman helpoin paikata, vetää sauman päälle vain.


      • jk.juvl
        repesorsaa kirjoitti:

        Migillä tuskin hitsaat 1/2" nipan ympäpärille n 5bar kestävää saumaa...... Syystä myö kaasulla, puikolla tai tigillä hitsataan...

        Migin sauma hydrauliputkessakin, mutta tietysti tekijästä kiinni.


    • pääset helpommalla

      Voit migillä hitsata, jos osaat, mutta jos kyse on paikoillaan olevasta putkesta, niin asenna siihen pinnasta lämmön mittaava mittarimalli, ei mene poranlastuja putkeenkaan.

      • ..............

      • öhBgfgl

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2060
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      844
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      721
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      66
      616
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      487
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      467
    Aihe